Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » A gyalogosok miért tehetnek...

A gyalogosok miért tehetnek meg gyakorlatilag bármit büntetlenül?

Figyelt kérdés

Ha az autós néhány km/h-val túllépi a megengedett sebességet, jön a sok tízezres csekk. Ha a biciklin nincs lámpa, vagy duda, szintén csengetheti a dellát. A buszokra, teherautókra, és azok sofőrjeire is komoly előírások vonatkoznak.

Bezzeg a gyalogosok bármikor átmehetnek csak úgy a piroson (legalábbis itt Pesten, máshol még sosem voltam egy hétnél tovább, de remélem, vidéken több intelligencia szorult az emberekbe. A legjobban azt a primitív fajtát utálom, amelyik a már villogó lámpánál kezd el átszaladni, majd még leáll ordítozni, amikor a már zöldet kapó autós ledudálja.

Az ilyen férgeknek miért nem írják azonnal csekket? Viszonylag csekély emberi erőforrás-, és munkaráfordítással rövid időn belül nagy pénzeket akaszthatna le a rendőrség.


2015. márc. 6. 16:13
1 2
 1/15 anonim ***** válasza:
81%

Aki leférgezi embertársát, ne üljön autóba, mert közveszélyes. Ez a véleményem az elfogult, egyoldalú, provokációdra.

Autós/kerékpáros/gyalogos vagyok. De elsősorban ember. Nem féreg. Tudod. kamera van a kocsimban. Több órányi felvételt tudok neked mutatni olyan autósokról, akik semmibe veszik a szabályokat, zebrán előznek, kanyarodás közben ledudáljak a gyalogost a zebráról stb.

A gyalogost is szokták büntetni egyébként a rendőrök. Csak szólok. Meg aztán tudod, ha a gyalogos elüt valakit ritkán hal meg a másik. Ha autós, nagyobb az esélye.

2015. márc. 6. 16:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/15 A kérdező kommentje:
#1 A közveszélyességemről annyit, hogy 10 éve vezetek balesetmentesen, és kb. ha kétszer dudáltam le eddig mást. Hol állítottam én, hogy az autós/biciklis/rolleres között nincsenek állatok? De említetteket mintha kicsit nagyobb arányban büntetnék a rend éber őrei.
2015. márc. 6. 16:24
 3/15 anonim ***** válasza:
100%
Nem büntetlenül. Ha elcsapja őket egy autó, akkor akár halálosan meg is sérülhetnek. Ha látja a rendőr, hogy az autók között szaladnak át, vagy lámpánál a tiltás ellenére, akkor őket is megbüntetik.
2015. márc. 6. 16:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/15 anonim ***** válasza:
76%

Kezdjük csak azt a gyorshajtás. Lakott területen 50. Gyakorlatban, ha leintenek 64 alatt, 15, 64 felett 30 ezertől. Miért is kell 64-el menni ott, ahol 50 a megengedett? Hogy hosszabban állhasson a lámpánál? A 30 ezer tényleg több tízezer, de a soktól még messze van.


Ha tudod, más közlekedők között is vannak hülyék, miért pécézed ki a gyalogost? Mennek össze-vissza, én is tudom. Gyakran fel sem néznek. Meg olyan is van, aki azt gondolja, ha lehajtja a fejét, akkor meg is szűnik a világ körötte. De hogy féreg lenne?! Nekem ezzel a szemlélettel van bajom.

2015. márc. 6. 16:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/15 anonim ***** válasza:
0%

"Viszonylag csekély"?

Azt azért megnézném hogy oldanák egy meg.

2015. márc. 6. 16:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/15 anonim ***** válasza:
0%
*ezt
2015. márc. 6. 16:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/15 anonim ***** válasza:
100%
óó, ha csak a villogó lámpánál menne át. hány olyat látok, hogy nekünk gyalogosnak piros a lámpa, az autósnak zöld, az ember meg andalog a zebrán. és ha rádudál az autós még ő anyázik. vagy amikor a lámpa nélküli zebrán még átoson a kamionos előtt! mondván úgyis neki van elsőbbsége.
2015. márc. 6. 16:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/15 anonim ***** válasza:
100%

A gyalogos lehet egy beteg ember vagy kisgyermek is, nem feltételez semmilyen közlekedési előismeretet a lábaid használata - a világ legtermészetesebb dolga a gyaloglás, míg az autózáshoz számos vizsgát kell tenned. Valóban sokan szemtelenek, amit lehetne büntetni is, csakhát butaság lenne a környezetünket autókra kiépíteni, s nem pedig az emberre (de az autóút, autópálya ezt az álmot is megvalósítja, ott nincsennek gyalogosok). Amúgy mondjuk a gyalogos jogosítvány elvételét pl. hogy oldanád meg? Lábamputáció?

Máskülönben eddig én is csak Butapesten találkoztam a piroson is tömegesen átgyalogló népekkel, vidéken valóban nem szokás.

2015. márc. 6. 16:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/15 Koaxk Ábel ***** válasza:
34%

Sokan leoltják a kérdezőt, lehet, kicsit szélsőségesen fogalmazta meg a véleményét, de valamilyen szinten igazat adok neki.


Magyarországon a bőrlenyúzás elve működik, és az autósok pont az a "réteg" akinek még biztos van annyi pénze, hogy kicsengesse a büntetést, egy szerencsétlen úton átfutó embernek lehet, már kenyérre sincs pénze...


Az autós az aki dögöljön meg, mert átlag fizetéssel (netán többel), még futja neki autóra és néha esetleg figyelmetlenségből, ne adj isten szándékosan szabályt sért...


Aki jön a demagóg szöveggel, hogy nem kell 50 helyett 55-el menni vagy ilyen baromságok, azokról messziről süt, hogy életében nem vezetett.


Aki napi szinten vezet, az elkerülhetetlenül belefut ilyen-olyan helyzetekbe, ami akár a büntethető kategória lehet.

Mondhatnám úgyis, hogy az autóvezetés ma Magyarországon büntetés szempontjából egy rohadt nagy orosz rulett.

2015. márc. 6. 17:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/15 anonim ***** válasza:
64%

"Magyarországon a bőrlenyúzás elve működik"


Nem tudom, hogy ezzel a mondattal valami olyasmire akartál-e utalni, hogy "bezzegnyugaton", de ha igen, akkor ki kell, hogy ábrándítsalak, mert ott még ennél is jobban - a nálunk kapható büntetések ott viccnek számítanak. Svájcban pl. ugyan figyelembe vehetik az összeg meghatározásakor a jövedelmedet, de 1-25km/h-ás sebességtúllépésnél már büntetnek (10-80.000 forint közötti összegre), e fölött már a büntetés mellett a jogsit is elveszik minimum 1 hónapra. De egy 300-al száguldó hülyére sikerült már kiszabniuk 250M HUF-os büntit is: [link] .

Ha az EU-n belül vizsgálódunk, akkor Magyarországnak és minden egyéb tagországnak olyan vállalása van, hogy a közlekedési balesetekben elhunytak számát 50%-al csökkentik a 10 évvel korábbihoz képest. Mondhatni, hogy elindultunk ezen az úton, mert hosszú távon csökkenő tendenciát mutat itthon is ez a mutató, de messze vagyunk attól, hogy ennek a teljesítése tényleg sikeres is legyen. S ha sikerül is, arról is biztosíthatlak, hogy lesz még ilyen vállalás. Addig fognak büntetni, amíg a közúti halálos balesetek száma éves szinten el nem éri a 0-t. Svédországban ezt pl. komolyan is gondolják - azonos népességszám mellett náluk harmadannyi ember hunyt el az utakon, mint Magyarországon. Ezen azért érdemes elgondolkozni kicsit, mert ennek biztos nem csak az az oka, hogy több pénzük van...

2015. márc. 6. 17:32
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!