Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Szerintetek motorral érdemes...

Szerintetek motorral érdemes pár órát eltölteni vészfékezés és egyéb fontos manőverek gyakorlásával?

Figyelt kérdés

Voltam már többször vezetéstechnikai tréningen, safety hungary 2 napos képzésén és a hungaroringen is.


Mégis úgy gondolom, hogy ha esetleg vészfékeznem kéne ténylegesen vagy lockolnám az első kereket, vagy pedig pont ettől tartva nem merném elég erősen húzni, és így lassabban állnék meg.


Emiatt gondoltam arra, hogy néhány bójával kimegyek gyakorolni egy üres parkolóba, amíg nem teljesen reflexszerűen a pontos fékezés. Illetve tudnám gyakorolni a kitérés manővert is.


Szerintetek ez valódi vészhelyzet esetén segítene?



2017. szept. 15. 16:12
 1/8 anonim ***** válasza:
0%

Igazi vészhelyzetben tövig nyomod a féket és szorítod a kormányt,eszedbe se lesz előkapni azokat a dolgokat amit ott gyakoroltál.

Azért mert:

1. Váratlanul ér a helyzet, nem úgy mint a pályán.

2. Valóban rohadtul megijedsz mert igazi veszélyben van az életed.

2017. szept. 15. 16:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 A kérdező kommentje:
Ezért gondoltam arra, hogy addig gyakorlom, amíg nem lesz teljesen készségszintű.
2017. szept. 15. 16:20
 3/8 veterán vas ***** válasza:

Előre végiggondolva és higgadt rákészüléssel, úgysem tudod lejátszani azt a pánik helyzetet amibe esetleg kerülhetsz. Ettől függetlenül, néhány próbálkozást megér, hogy legyen valami fogalmad arról, mit is jelent egy drasztikus fékezés, és hogy megtapasztald, miként viselkedik alattad a motor.


Azt tudod ugye, hogy ez a néhány erőteljes fékpróba, mindössze egy-két perc, és nem "pár óra"?

2017. szept. 15. 16:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:
Az mindenképpen segítség, ha tesztelgeted a járművedet. Monél többet, annál jobban fogod ismerni, mit bír el.
2017. szept. 15. 17:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 A kérdező kommentje:
#3 természetesen tudom, hogy pár fékezés pár perc, de készség szintre fejleszteni az nem pár vészfékezéssel, hanem mondjuk párszáz.
2017. szept. 15. 18:48
 6/8 anonim ***** válasza:
A vészfékezést márpedig ki kell próbálni egy elhagyatott úton, nem muszáj tréningekre járni, mert nem olyan hasznosak, mint mondjár. Fokozatosan kell csinálni, mindig erősebben, és erősebben fékezni, egész amíg nem érzed úgy, hogy itt a határ, ha ettől erősebben húzod, akkor blokkol a kerék, vagy ilyesmi.
2017. szept. 15. 19:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:

Honda tréningje helyett inkább menjél el RILI-hez vagy hungária rendőregylethez. Mindkettőt motorosrendőr oktatók tartják, ugyanazt a technikát adják át, mint a rendőreink is tanulnak. Én évente legalább egyszer eljártam ezekre, nagyon fontosak (volt olyan közlekedési helyzet, amit az itt tanultak alapján tudtam kivédeni)


Ezeknek a tréningeken része a vészfékezés és kitérés gyakorlása is. Persze pár óra gyakorlás nem lesz elég ahhoz, hogy automatikusan működjön. Amikor ABS nélküli motorom volt, minden nap gyakoroltam fékezni pár percet (egyszerűen a napi ingázás részévé tettem). Szerintem ez a megoldás. Egyszer-kétszer kimenni parkolóba nem elég, folytonos gyakorlás a lényeg.

2017. szept. 16. 09:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 A kérdező kommentje:
Köszi a választ :) naponta motorozok, de nagyon ritkán kell igazán erősen fékeznem, mert általában defenzíven vezetek, ezzel megelőzve az ilyen helyzeteket. De akkor lehet ezt fogom csinálni. Ezzel talán az a gond, hogy ha homokos, sóderes az út, és nem látom, akkor nagy zakózás lehet a vége.
2017. szept. 16. 19:02

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!