Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Kétszintű jogosítvány?

Kétszintű jogosítvány?

Figyelt kérdés

Mire is gondolok?


[link]


Ez egy régi cikk, de elgondolkodtató. Korábban nekem is eszembe jutott ilyesmi. Szóval: lenne egy vezetéstechnikai képzés, amit ha valaki teljesít, akkor ő autópályán gyorsabban is hajthatna, mondjuk 160 km/h vagy akár többel is, legálisan. Kizárólag azokon a helyeken, ahol jelenleg 130 a limit.


Lehetnének további feltételei is, mondjuk x éve nem volt büntetve az illető, PÁV, hasonlók. Lenne egy rangja egy ilyen "szuperjogosítványnak", hiszen érthetően sokan szeretnék majd megszerezni. És természetesen el is lehetne azt veszíteni.



#sebességhatár #autópálya #Kétszintű jogosítvány
2018. szept. 9. 08:07
1 2
 1/18 anonim ***** válasza:

Egyrészt ezt nem tudod ellenőrizni, mert nem köthető rendszámhoz.

Másrészt a nagyobb sebességű közlekedés nem csak és kizárólag a gyorsan hajtó vezetőtől függ, hanem a közlekedés többi résztvevőjétől. Akkor most küldjünk el mindenkit egy átképzésre, hogy tudják mit kell tenni ha valaki 130 helyett gyorsabban érkezik? :D


Jajj most látom ki a kérdező, ez tényleg olyan ember fejéből pattant ki aki évente jóval 100 000km felett vezet és az átlagnál jobban ismeri a közlekedést? :D

2018. szept. 9. 11:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/18 A kérdező kommentje:

1. Linkeltem egy cikket, ergó, másnak is eszébe jutott.

2. Aki 100 - zal tud reagálni egy 130 - cal közlekedőre, az fog tudni 130 - cal egy 160 - nal érkezőre.

3. Németország.

4. Egy hellyel - közzel fennálló állapotot terelne legalizált keretek közé. Sokan - én is - már amúgy is így vezetnek.

5. Javítaná a morált, mert rangja lenne egy ilyen extra jogosultságnak, és aki visszaél vele, elveszítheti.

6. Ez nem jelenti azt, hogy aki ilyennel rendelkezik, annak kötelező lenne gyorsabban hajtania.

2018. szept. 9. 11:28
 3/18 anonim ***** válasza:

1. van akinek az is eszébe jutott, hogy a nagyfeszültségre h*gyozzon :D


2. Aki 95-100-zal "tud reagálni" egy 130-cal érkezőre.. tud a faxt, simán kimegy elég mert a tükörbe sem néz. Ezek ugyanúgy kimennének a 160-nal vagy gyorsabban érkezők elé is, ahogy a román/szerb/bolgár kollégáid is kimennek 83-mal a magyar autópályákon a gyorsabban érkezők elé.


3. Németországban kétszintű jogsi van? Németországban nem mennek ki elég a Richtgeschwindigkeit-os szakaszon? Ó dehogynem.


4. Vannak szabályok amiket be kellene tartani. Az nem érv, hogy senki nem tartja be őket akkor módosítsunk. Akkor innentől ne legyen bűncselekmény a nemi erőszak, az illegális filemegosztás, meg akármi más mert sokan csinálják.

Mi lenne, ha inkább szigorítanánk és a sima három lábú helyett végigtelepítenénk az autópályákat section kontrollal és onnantól max 130? Akkor betartaná mindenki :)


5. A kiváltásgos rendszer "nekem lehet, neked nem" az biztosan javítja a morált. Ez mindig csak ellentétet szül, arra van a legkevésbé szükség.


A magyar autópálya hálózat sem a minősége, sem a forgalom nagysága, sem a rajta közlekedő autók műszaki állapota sem a közlekedési morál miatt nem alkalmas jelenleg az emelt sebességű közlekedésre.


Ehhez minimum kiváló minőségű autópálya hálózat kellene, kapacitásbővítés és új tranzit autóút/pálya hálózat hogy egyáltalán 130-at lehessen menni az M1-esen, szigorúbb műszaki hogy a hulladék autók menjenek a zúzdába, sokkal szigorúbb szabályok hogy az autósok átszokjanak a szabálykövető magatartásra és ne MadMax forgatásnak tekintsék a közlekedést és ha ez mind teljesült, akkor meglesz minden feltétel ahhoz, hogy akár 180-nal is repeszthessünk legálisan az autópályán.

2018. szept. 9. 11:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/18 A kérdező kommentje:

Németországban tudnak reagálni a gyorsabban haladóra. A 80 - nal haladó kamion is (ugyanaz a bolgár, román halad ott, aki Magyarországon keresztül ment oda) a 300 - zal közlekedőre. Tehát ez megoldható.


Az ötlet szerint, a szóban forgó járművet is jóvá kéne hagyni.


Ahol nem megfelelő az út minősége, ott természetesen az adott korlátozás lenne érvényes egységesen mindenkire.


Igen, az élet nem igazságos. Van akinek 50 lovas autóra telik, másnak 500 lovasra.


Aki a feltételeket teljesíti, (személyi, műszaki) bárki rendelkezhetne ilyen engedéllyel.


És igen, szerintem javítaná a morált, mert ez az engedély elveszíthető lenne és képzés (akár rendszeres utánképzés) lenne a megszerzés feltétele.


Most mi van? Boldog - boldogtalan tolja, ha nem fogják meg, megússza. De ha még meg is fogják, kifizeti. És?


A vázolt elképzelés szerint, így a dolog kontroll alatt lenne. Képzett sofőr + megfelelő technika.

2018. szept. 9. 11:57
 5/18 anonim ***** válasza:

A nagy forgalmú helyeken Németországban is esélytelen a száguldás nap közben - hasonlóan mint az M1/M5-ön.


Hiába hagyod jóvá a járművet, ha a többi nem alkalmas erre. A forgalomban lévő autók legalább 40%-a nem megy át csak okosított műszakin.


Akkor gyakorlatilag az M1-es végig korlátozott lenne? :D


Megszerzed a személyi és műszaki feltételeket, hogy fogják tudni ezt ellenőrizni? Az autó azonosító jelzéséhez nem köthető jogosultságról beszélünk, csak a helyszíni ellenőrzés megoldás. Mennyire reális, hogy az összes 130km/h felett közlekedő személyautót kiszedik mondjuk a kijáratnál és ellenőrzik a papírokat? Az út közben készült trafis képeket meg ott a helyszínen érvényteleníteni kell, ezt neked meg kell várni, aláírni. Tovább tartana az út 180-nal, mint 130-cal :)


Milyen morált javítana? Most sem az a gond, hogy hogy az a pár hülye nem alkalmas a 200km/h-ra, hanem az hogy a többiek nem alkalmasak erre. Hiába vagy te alkalmas a tempóra, ha a nénike a Swifttel ugyanúgy kimászik eléd a féktáv határán.Hiába vizsgázik le 10 000 sofőr nagy sebességre, ha a többiek ezzel nem tudnak mit kezdeni. nem az a veszélyes az autópályás gyorshajtásban, hogy te gyorsan mész, hanem az hogy tőled függetlenül olyan esemény történik aminek lereagálására esélyed sincs.


Most boldog boldogtalan megússza. Ezért írtam korábban, hogy szigorítani kell és módszert váltani. mindenki azért ússza meg, mert az aktuális kormánynak nem érdeke, hogy ne ússzák meg. Trafi trafi hátán, egy pici törvénymódosítás és visszakerülne az "ugrik a jogsi" a büntitörvénybe akkor mindjárt lenne megállj.


Bacchatod a képzett sofőrt és a megfelelő technikát, ha más balesetveszélyes szituációt teremt.

2018. szept. 9. 12:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/18 Alex Fly ***** válasza:
100%

Egyelőre odáig kellene eljutni, hogy a "normál" jogosítványt is csak az kaphassa meg, aki valóban alkalmas a járművezetésre. És a már meglevő szabályokat is tiszteletben kellene tartania mindenkinek.

Utána esetleg lehetne róla beszélni...

2018. szept. 9. 14:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/18 A kérdező kommentje:

Nem tudok mást mondani, Németországban kb. 5000 km - en nincs sebességkorlátozás. És el ne kezdje valaki a német morált mert jól ismerem. Annyi hülye a világon nincs mint ott. Ott is kiszédülnek eléd, napjában mondja be a rádió, hogy valaki szembe megy a forgalommal. Ha egy német tud alkalmazkodni ehhez, mi is tudunk.


A rendszám alapján simán lehetne ellenőrizni a jármű jogosultságát. Ez részletkérdés. Lehetne egy konkrét műszaki előírás - csomag, amit teljesíteni kell, egy 20 éves G Astra vagy Suzuki nem tudná teljesíteni.


Ehhez a javaslathoz semmi köze a hazai járművek állapotához és a vezető képzéshez. Szigorítsák meg! Ez nem mond neki ellen, sőt. Lehetne egy átfogó reform része.


A szabályok vannak értünk és nem fordítva. Ha lehet gyorsabban haladni - márpedig lehet - akkor lehet rá megoldást találni.


Így is, úgy is gyorsan megyünk, mert a világ túllépett a régi sebességhatárokon. Ma biztonságosabb a 160 mint régen a 120.

2018. szept. 9. 16:18
 8/18 anonim ***** válasza:
87%

"A rendszám alapján simán lehetne ellenőrizni a jármű jogosultságát."


De a járművezetőkét nem!


". Lehetne egy konkrét műszaki előírás - csomag, amit teljesíteni kell, egy 20 éves G Astra vagy Suzuki nem tudná teljesíteni."


A 200 lovas G Astra nem tudná teljesíteni (mert volt ilyen is), de a te Hondád igen? A 150 lovas G Astra nem alkalmas a 130+-ra gyárilag? :D


"A szabályok vannak értünk és nem fordítva. Ha lehet gyorsabban haladni - márpedig lehet - akkor lehet rá megoldást találni."


A szabályok vannak értünk és a továbblépés feltétele, hogy a jelenlegi szabályokat betartsuk. Ez hiányzik, e nélkül nem lehet tovább lépni.



"Így is, úgy is gyorsan megyünk, mert a világ túllépett a régi sebességhatárokon. Ma biztonságosabb a 160 mint régen a 120."


Jah, ma 10-szer annyi jármű halad az autópályáinkon, mint 30 éve, ugyanazon az úton sokkal több jármű esetén nyilván biztonságosabb a 160, mint anno a 120...

2018. szept. 9. 16:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/18 A kérdező kommentje:

8.


Jó, akkor tiltsuk be a buszokat és kamionokat, mert rendszám alapján nem tudod ellenőrizni, hogy a vezetőjének van - e C vagy D kategóriája.


Sőt, bárki vezethet jogosítvány nélkül, ránézésre nem tudod a kocsiról megmondani.


Úgyhogy ez gyenge érv.


Amit a régebbi, kisebb teljesítményű kocsikról írtam, érted te, csak úgy teszel, mintha nem értenéd.


Ha a 200 lovas G Astra teljesíti a követelményeket, akkor kapna engedélyt. De hazánkban nem jellemző, hogy egy 15 - 20 éves autó olyan nagyon jó állapotban lenne.

2018. szept. 9. 17:14
 10/18 anonim ***** válasza:

"Jó, akkor tiltsuk be a buszokat és kamionokat, mert rendszám alapján nem tudod ellenőrizni, hogy a vezetőjének van - e C vagy D kategóriája."


A főnököd megkockáztatná, hogy alkalmaz bárkit is C+E, GKI és sofőrkártya nélkül? Ez pont rossz példa volt.


"Úgyhogy ez gyenge érv."

Szóval vezessünk be egy olyan rendszert amit nem lehet ellenőrizni? Akkor szerinted ki menne el megcsinálni a profi szintű jogsit, ha úgy sem lehet ellenőrizni? Mindenki nyomná neki. Ez így kicsit öngól. :D


"Amit a régebbi, kisebb teljesítményű kocsikról írtam, érted te, csak úgy teszel, mintha nem értenéd."

Az 1.2-es G Astra megy 170-et ( óra szerint, kipróbáltam :D ). Egy 100 lovas autóval simán kényelmesen meg lehet lépni a 130-as limitet még utazóban is. Mi a kisebb teljesítmény? 1.3 67 ló? Azzal amúgy sem járnak a pályán 160-nal. Egy 30 éves 1.6-os 100 lovas E30 simán megy 200 felett :)


"De hazánkban nem jellemző, hogy egy 15 - 20 éves autó olyan nagyon jó állapotban lenne."

És mivel az autók átlagéletkora hazánkban átlépte a 14 évet, így a járműállomány minimum fele alkalmatlan lenne erre. Mondjuk legalább ennyi egy osztrák vagy svájci műszakin simán bukna :D


Akkor vezessünk be kétszintű jogosítvány rendszert ami nem EU konform. Az autóknak legyen kiegészítő vizsgája, mint a buszoknál a tempo100, de a vezetőt nem tudjuk ellenőrizni. Akkor minek a plusz jogsi? :D


Nem a mi érveink gyengék, hanem ezek az emeljük a sebességhatárt próbálkozások állnak gyenge támaszokon.

Majd ha itt előkelő helyen végzünk:

[link]

és az autópályák és a járművek általános állapota ezt lehetővé teszi akkor lehet növelni a megengedett sebességet. Addig nem

2018. szept. 9. 17:46
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!