Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Napi 1200 km-t vezetni kistehe...

Napi 1200 km-t vezetni kisteherautóval mennyire biztonságos/szabályos?


2019. jún. 4. 07:26
 1/9 anonim ***** válasza:
100%
Tudomásom szerint nem a távolság, hanem a vezetési idő van szabályozva: 4 óránként kötelező 1/2 óra pihenés. Legalábbis azoknál a tgk-nál, ahol kötelező a tachográf használata, mert az mutatja az eltelt időt, órát, stb.
2019. jún. 4. 07:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
100%

Szabályosnak szabályos, mert ezek B katos jogsival vezethetőek, ezért nincs külön szabályozás, hogy mennyit mész.


Hogy mennyire biztonságos? Hát, buszsofőrként mondom, hogy nagyon megszigorítanám, mert nevetséges, hogy vezetnek vagy 12-13 órát és hulla fáradtan támolyognak az úton. Rendkívül balesetveszélyes.

2019. jún. 4. 08:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:
Ha belegondolok, mennyivel rosszabbul vezetek (meg bármi más) ha 8 helyett csak 4-5 órát alszom, akkor nem feltétlenül örülök annak, hogy mások így közlekednek hosszú távon az utakon.
2019. jún. 4. 09:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:
Mondjuk attól is függ, hol vezeti le az ember ezt a távot. 50-60-al városban + 90-100-al főúton vagy 130-150-el autópályán.
2019. jún. 4. 09:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:
100%

utolsó:

Kisteherről beszélünk.

Nyilván városban nem lehet levezetni 1200 km-t egy nap, lehetetlen fizikailag.

Egy kisteher meg jó esetben tud egy 100/110-es átlagot hozni autópályán pihenőkkel együtt, az barátok között 11-12 óra...


Ez semmilyen formában nem biztonságos.

2019. jún. 4. 09:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:

Ha csak 11-12 óra volna kis pihenővel még elmenne, de ha átlag 1000 1200 ről beszél abban benne van rakodás-lerakodás- tankolás-dugó stb. ezek simán ledolgozzák a 20 órát is, egyszer jött ki egy haverom Erdélyből, oda vissza fuvarokat csinált, mire kiért Franciaórszágba már a 24 óra fele járt, vezetés+csomagok lerakodásokkal, errefel mondja a főnöke, hogy siessen mert Hollandiában kell felvegyen 2 palettet, mondta wtf már egy napja nem aludtam, mondja ok akkor aludj pár órát és aztán indulj.

Ennek ellenére nem látok sok ilyen 3.5t baleseteket, kamionbaleset több van, mondjuk kamion nem annyi van mint ilyen kisteher.

2019. jún. 4. 09:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:

De még ilyen kutyaólas kisteherben aludni...

Hát komolyan, egy nagyfülkés kamion Hilton ehhez képest.

Hogy mennyire szabályos? Megnézném, hogy a munkaidőt mennyire tartatják be a sofőrökkel. Ugye itt nincs 561, AETR, szóval lehet non-stop nyomni a gázt. Ráadásul annyira jól szerintem nem is keresnek, főleg, hogy km-ben fizetik őket.

2019. jún. 4. 10:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:
Teljesen reális. Nem szabályozza semmi, nincs tachográf.
2019. jún. 4. 16:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:
Hát, amikor kezdtem, 14-15 órát levezettem, aztán most 12 évvel később, már azt mondom, hogyha 10-11 órát lemegyek egy nap, akkor áldom az istent. Mostanra már fárasztó lett, és váltani kellene, de mivel mindig sofőrként dolgoztam, és már benne vagyok a korban, nem egyszerű másik munkát találni, ami fizetne ennyit.
2019. szept. 5. 15:16
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!