Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Mi értelme van a MÁV bérletnek?

Mi értelme van a MÁV bérletnek?

Figyelt kérdés
Nos megvettem a 50%-os tanuló bérletem automatából miután elindult a vonat jött a kaller, lekezelte a bérletet és kérdi hogy helyjegy? Ott helyben kellett megvenni... Ezzel még semmi baj sincs oké megvettem. De akkor mi értelme van a bérletnek ha minden ic-s utazásnál vehetem meg oda vissza a helyjegyet? Valaki tudna linkelni egy oldalt ahol jobban utána lehet nézni ezeknek a bérletes dolgoknak mert eddig úgy tudtam hogyha megveszem a bérletet akkor azzal bármilyen vonatra felszálhatok és úgy tudtam hogyha helyjegyes a vonat akkor át kell adni annak a személynek a helyet akinek oda szól a jegye.

2020. szept. 7. 13:09
 1/9 anonim ***** válasza:
89%

Rosszul tudtad. 50%-os bérlet nincs, 90%-os van. Gyorsvonati pótjegyet nem kell váltani, de IC-re pót- és helyjegyet igen - ez alól kivétel most a Ferihegy-Nyugati szakasz, de mindenhol máshol kell. Egy IC ne legyen tele álló utasokkal, ezért árulnak helyjegyet.

A mavcsoport.hu elég sok mindent leír.

2020. szept. 7. 13:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 A kérdező kommentje:
Egyetemistáknak csak 50%
2020. szept. 7. 14:12
 3/9 anonim ***** válasza:

"A"-bol "B"-be nem csak IC-vel lehet utazni, ezért nem jár hozzá automatikusan.

A hely jegynek meg az lényege, hogy biztosított helyed legyen a vonaton.

Vagy szerinted logikus lenne ha a bérlethez hozzá csapnának egy hely jegyet az összes IC-re ami arra jár? Akkor már taxival is olcsóbb lenne.

2020. szept. 7. 14:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:
87%
Hol vettél te 50%-os bérletet? Csak dolgozó havi bérlet van, ami teljesárú, illetve tanuló havi bérlet, amin 90% kedvezmény van.
2020. szept. 7. 14:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:
100%

"Rendszeres utazásaihoz váltson 30 napos, vagy havibérletet! A havonkénti egyszeri megvásárlással elkerülhető a mindennapos sorban állás, a bérlet viszonylatában, illetve a közbenső állomásokra korlátlan számú utazás válik lehetővé. Valamennyi érvényes bérlettel (ideértve a tanulóbérleteket is) rendelkező utasunk – a bérlet viszonylatán belül – a gyorsvonati pótjegyköteles vonatokat gyorsvonati pótjegy megváltása nélkül veheti igénybe."



A bérlet a jegyet váltja ki. a helyjegyet nem. Például a vasúti dolgozóknak akiknek van ingyenes utazásra jogosító igazolványuk, nekik is kell helyjegyet venni, vagy kerékpárjegyet.

Azt nem várhatod el, hogy minden nap egy-egy IC-n le legyen foglalva neked hely, mert vettél bérletet.

Vagy mész sima személyvonattal, vagy vedd meg a MÁV applikációban a helyjegyet, és nem kell a pénztárba menni.

1. osztályra sem mehetsz a bérleteddel ha nem oda szól - csak ha veszel kocsiosztály különbözei jegyet.

2020. szept. 7. 15:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:

részletek itt:

[link]


[link]

2020. szept. 7. 15:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:
47%

Te csilliárdos vagy? Én húszezret fizetek három falu távolságra. Bele se akarok gondolni, mibe kerülhet egy több száz km-es bérlet távolsági vonatokra. Láthatóan a MÁV se gondolt bele ilyenbe...


Gondolom, valahol nincs pénzük külön személyvonatot idítani a gyors után, ezért bizonyos részen a "gyorsvonat" minden fánál megáll. Mit mondjak, le kéne venni az ilyen vonatokról a helyjegyet. Ez az igazság. Azt olyanokra agyalták ki eredetileg, ami 300 km-en megáll kétszer. Azzal biztos nem ingáznak bérletesek, mert az nem realitás.


Sajnos tele van a MÁV ilyen "joghézagokkal", könyvet lehetne írni...


Helyjegyes és gyorsvonati pótjegyes vonatokra bérletesek sem mehetnek fel csak úgy sajnos. Egy kivétel van Kökinél, csak mert most nem jár a 3-as metró, külön megengedték.

2020. szept. 7. 23:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:

Te csilliárdos vagy? Én húszezret fizetek három falu távolságra. Bele se akarok gondolni, mibe kerülhet egy több száz km-es bérlet távolsági vonatokra. Láthatóan a MÁV se gondolt bele ilyenbe...


Válasz: 90%os tanulói bérlet nem drága, 8-12 ezer forint.


Gondolom, valahol nincs pénzük külön személyvonatot idítani a gyors után, ezért bizonyos részen a "gyorsvonat" minden fánál megáll. Mit mondjak, le kéne venni az ilyen vonatokról a helyjegyet. Ez az igazság. Azt olyanokra agyalták ki eredetileg, ami 300 km-en megáll kétszer. Azzal biztos nem ingáznak bérletesek, mert az nem realitás.


Válasz: Magyaroszagon nincs 300 kmes vonat közlekedés. Az ország kicsi hozzá. Miskolc - Budapest is 182 km. Szóval...


Sajnos tele van a MÁV ilyen "joghézagokkal", könyvet lehetne írni...



Helyjegyes és gyorsvonati pótjegyes vonatokra bérletesek sem mehetnek fel csak úgy sajnos. Egy kivétel van Kökinél, csak mert most nem jár a 3-as metró, külön megengedték.


Válasz: TÉVEDÉS. A gyorsvonatokra felszallhat, nem kell potjegy. Az Icre kell pót és helyjegy meg a helyjegyes vonatokra.

2020. szept. 8. 08:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:
Megnéztem a viszonylatokat, ahol IC jár, mindenhol van olyan járat, ahova nem kell bérlet mellé IC pót- és helyjegy. Van, ahol sokkal hosszabb (például Budapest-Pécs), mint az IC, van, ahol egy vonatban van IC-kocsi és gyorsvonati kocsi (például Budapest-Szeged). 50%-os bérlet pedig nem létezik, ugyanolyan bérletet tudnak venni az egyetemisták, mint a középiskolások.
2020. szept. 8. 20:38
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!