Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Dízelmozdonyok az esőben?

Dízelmozdonyok az esőben?

Figyelt kérdés

Nemrég láttam felvételeket ahol felüljáróról videóztak hazai mozdonyokat.

Dízeleknél ugye ránézésre van legalább 20cm átmérőjű kipufogó, mindenféle fedél nélkül.

Mi van olyankor mikor pl állnak egy napot hideg motorral és szakad az eső vagy a hó? Nem folyik tele a kipufogórendszer vízzel?



2020. nov. 21. 23:10
 1/10 anonim ***** válasza:
91%
Nem.
2020. nov. 21. 23:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 A kérdező kommentje:
De akkor mi lesz azzal ami belefolyik? Valahol csak meg kell állnia, vagy kijutnia a rendszerből.
2020. nov. 21. 23:25
 3/10 anonim ***** válasza:
88%

Nem sok esik be. Az meg elfér a hangtompítóban, nem folyik tovább a motor felé.

Ha beindítják akkor meg szépen elpárolog.

Ha megnézed a hűtőventillátorok sokkal nagyobbak, ott több eső beesik, az sem okoz gondot.

2020. nov. 21. 23:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 A kérdező kommentje:
Értem, köszi.
2020. nov. 21. 23:48
 5/10 anonim ***** válasza:
100%

Forró és hatalmas légtömeg árad ki a kipufogócsőből. Normál eső emiatt nem tud beesni, ha nagyon szakad és mégis bejut valahogy, akkor rögtön felforr és kimegy a légtömeggel együtt.


A probléma akkor van, amikor a mozdony áll és megered az eső. Nem véletlenül tárolják fűtőházakban a dízelmozdonyokat.

2020. nov. 22. 01:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 A kérdező kommentje:
természetesen én álló helyzetre gondoltam. :)
2020. nov. 22. 01:25
 7/10 anonim ***** válasza:
100%
A kritikus részekig akkor sem jut el jelentős mennyiségű víz, ami meg benne van, gőz formájában távozik elég hamar és látványosan keveredik is az indításkor (is....) jó kormos füsttel.
2020. nov. 22. 08:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:
100%
Egyébként ez tényleg érdekes, traktoroknál pl már nagyon figyelnek erre, hogy ne essen be az eső a kipufogón, emiatt vagy oldalra van hajtva a cső vége, vagy van az a kis fedél, ami leállított motornál fedi a kipufogót.
2020. nov. 22. 08:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim ***** válasza:
100%

ami mozdonyokat ismerek belülről ott mindegyiknél úgy van kialakítva a rendszer, hogy a víz nem tud a motor felé befolyni. A kipufogóba meg tud állni, de egy nagyobb esőben sem fog egy 20-30 centis, 2 méter hosszú cső megtellni.

Illetve van ott korom rendesen ami felszívja a vizet mint a szivacs :D


Erre mindenképp gondolnak a tervezéskor, mert a motorba jutó víz komoly károkat, úgynevezett vízütést okoz!

Mivel a folyadék nem nagyon nyomható össze a hengerben lévő vizet sem tudja a dugattyú összenyomni sűrítési ütemben, tehát valami szakadni törni fog. És ami ott törik az k. drága :D

2020. nov. 22. 09:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim ***** válasza:

Mondjuk egy hasonló kérdés alatt itt azt írják, hogy a hidegen behulló eső okozhat problémát az indításkor, ezért le szokták csapolni:


[link]


"The real problem we had for a while was when they sat without the engine running in the rain, a few gallons of water could collect on the hot side of the turbo and sort of "clean" the turbine a bit. That in turn would unbalance the turbo and being a 12" inch disk spinning at 20kRpms they would literally explode. That is dealt with now by a small tube that drains the water out if it happens to rain while they are shut down."

2020. nov. 22. 15:06
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!