Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Miért rémisztgetnek egyes...

Miért rémisztgetnek egyes emberek azzal, hogy a H7 HÉV többé nem jár be a Boráros térre? Vagy nekik van igazuk?

Figyelt kérdés

2021. márc. 15. 14:35
 1/7 anonim ***** válasza:
100%

Majd befog járni

Csak ekcsesztek a Kvassay hídnál valami aluljárót vagy mit és amiatt bár a HÉV kész van, mégsem üzemelhet, mert alatta még építkeznek.

2021. márc. 15. 14:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
100%
Ha jól tudom, akkor ott most épülni fog vmi új stadion, és ahhoz kapcsolódóan épül ott az az aluljáró cucc.
2021. márc. 15. 15:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:
100%

Elrontott szervezés miatt augusztusig pótlóbuszozhatnak a csepeliek, pedig a híd kész


Több mint százezer csepeli, szigetszentmiklósi és halásztelki lakos életét keseríti meg tavaly nyár óta az, hogy a Kvassay híd felújítása miatt nem jár rendesen a csepeli HÉV. Bár a híd kész, azt mégsem adják át idén augusztusig a Közlekedő Tömeg Egyesület szerint, mert még meg kell építeni alatta két közúti aluljárót a ferencvárosi atlétikai stadionhoz. A felújítás és az aluljáróépítés szervezési hiba miatt csúszott szét.

Az eredeti tervek szerint a majdani ferencvárosi atlétikai stadionhoz tartozó két közúti aluljáró megépítése és a Kvassay-híd felújítása egy időben történt volna, és mára le is zárult volna. Csakhogy, míg a hidat sikerült befejezni, az aluljárók építése még meg sem kezdődött – méghozzá egy átszervezés miatt. Az Atlétikai Stadion ugyanis korábban átkerült Fürjes Balázs államtitkártól a BMSK beruházási ügynökséghez, ezáltal a tender jelentősen megcsúszott. Így aztán a stadion miatti vágányzár és a hídfelújítási vágányzár nem esett egybe, miközben az eredeti szándék ez volt.

Az eltelt hét hónap alatt a hidat felújították, decemberre elkészült és közlekedésre alkalmas állapotban várja az újranyitást, mondja a Közlekedő Tömeg. Botrányos módon azonban a közúti aluljárók helyén mindeddig egy kapavágás sem történt. A csepeli vonal tehát az ideiglenes közbenső végállomás kivételével immár három hete végig járható, a vonatok mégsem közlekednek a teljes vonalon. Erre a legutóbbi közlés szerint 2021 augusztusáig kell várni, addig az érintett szakaszon továbbra is pótlóbuszokra kell átszállni, teszi hozzá az egyesület.

A Közlekedő Tömeg szerint a 2020 júniusa óta tartó csepeli hévpótlás az egész 21. kerület, a dél-pesti agglomeráció (pl. Szigetszentmiklós, Halásztelek) közlekedését megnehezíti. A korábban 12-15 perces utazás helyett a pótlás alatt az utazás majdnem kétszer olyan hosszúra, 20-30 percesre növekedett a Boráros tér és Csepel között, ráadásul az út felénél kényelmetlen átszállás is megszakítja utazást.

HÉV-pótló autóbusz a Boráros téren 2020. június 13-án – Fotó: Balogh Zoltán / MTI

A más hasonló adottságú városrészekkel összevetve (pl. Budafok, Kőbánya, Újpest) alapesetben is borzalmas tömegközlekedési kapcsolatokkal bíró Csepelen ezután nem csoda, hogy a pótlás hatására az utasok közel fele elpártolt a hévtől, aki csak tudott, a sokkal gyorsabb és kényelmesebb autóba ült – ezzel pedig minden korábbinál nagyobb dugók, és környezeti terhelés alakult ki a térségben.

Az egyesület szerint a HÉV közlekedését azonnal helyre kell állítani a teljes vonalon. A jövőben pedig a HÉV ideiglenes nyomvonalra helyezésével és a vonatközlekedés folyamatos fenntartásával kell a stadionhoz vezető közúti aluljárókat megépíteni. Ezt információink szerint a költségek miatt a beruházó elvetette.

Keressük az ügyben a MÁV-HÉV Zrt.-t, és a BMSK-t.


[link]

2021. márc. 15. 15:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 A kérdező kommentje:
Amúgy a Volánbusznak nem hiányoznak azok a csuklós buszok melyek a HÉV-et pótolják? Egyre több vonalról eltűntek részben, vagy egészben a csuklós buszok. Már a 735-ös vonalon se csuklós az összes busz. Talán ez a vonal az egyik legforgalmasabb sárga buszos agglomerációs vonal.
2021. márc. 15. 15:28
 5/7 anonim ***** válasza:
100%

Mivel a híd felújítása után dőlt el véglegesen, hogy megépülhet az atlétikai stadion, utóbbi kapcsolódó aluljárója végül a hídfelújítás után kezdett épülni. Nyilván lehetne ezt provizóriumok segítségével folyamatos vasútüzem mellett is csinálni, de azért egy stadionépítés mégiscsak fontos dolog ugye...


Szóval nyugi, be fog az járni.

2021. márc. 15. 18:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:
100%
Annyira be fog járni, hogy még Óbudára is átmehetsz majd vele :)
2021. márc. 15. 19:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 10 deka farhát ***** válasza:
100%
Azért nem szívesen állnék fél lábon, amíg az első csepeli járat megérkezik Budára :)
2021. márc. 19. 07:46
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!