Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Valóban javíthatatlanul...

Valóban javíthatatlanul megsérült az utolsó magyar gyártmányú KCSV6-os villamosok egyike? Nem lenne értelme mégis áldozni rá és megjavítani ahelyett, hogy szétbontják?

Figyelt kérdés

Kizárólag Debrecenben futnak az utolsó magyar gyártmányú KCSV6-os Ganz villamosok. Összesen 11 darab készült, de most az egyiket szétbontják, mert balesetben sérült és állítólag nem éri meg a javítása. A képek alapján én nem látom, hogy annyira sérült volna a vázszerkezet, de ha mégis, hogyhogy a DKV-nál nem képesek megjavítani, amikor egykor saját maguk építettek villamosokat?

[link]



2021. máj. 21. 13:08
 1/5 anonim ***** válasza:
84%
Fontosabb a DKV vezérigazgató milliós fizetése, mint a muzeális értékű villamos helyreállítása. Pesten is ez van, most tört össze egy CAF, jó eséllyel soha nem látjuk a síneken, megy alkatrészdonornak, pedig az még nem is annyira komoly sérülés.
2021. máj. 21. 13:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:
100%

Ha nem feltételezünk mutyit, akkor sem olyan egyszerű ez, ahogy az utas gondolja.

Ahogy írják, még szerszám az alkatrészek legyártásához, nemhogy alkatrész.

11 db az szinte prototípus széria. Nem ért hozzá igazán senki. Baromi drága megoldás lenne. A múzeumnak meg elég 1 db úgyis, 11. csak ócskavas. Sajnos ez van.

2021. máj. 21. 14:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 anonim ***** válasza:
100%

Lehet hogy a főkerete deformálódott.

Ha így van akkor tényleg kuka... gyakorilatilag az egész bódét le kellene bontani építeni egy új főkeretet, és vissza rá a bódét. Ennyi erővel egy új villamost is lehetne gyártani.

2021. máj. 21. 15:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 anonim ***** válasza:
100%
Így van, ha a főkeret eldeformálódott, nem lehet gazdaságosan javítani. És ez akkor is így lenne, ha ez mondjuk a legutolsó példány volna a szériából - ezért kell nagyon vigyázni a muzeális járművekre.
2021. máj. 21. 22:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 anonim ***** válasza:

Azért a háztáji bengáli építés (ami nem volt műszakilag túldimenzionálva), nem ugyanaz, mint a későbbi villamosoké. Ráadásul régen is úgy volt, hogy az összes vidéki vagongyárunk a még működő Ganz vállalatokból hozatta le a komolyabb tudást igénylő részeegységeket a járműveihez. Ki tudja, mi mindent és ki mindenkit kéne most nekünk a semmiből föltámasztani, hogy erre lehetőség legyen.


Mit mondjak neked, olyan világban élünk, hogy a "piac" legszívesebb összetöretne mindent, ami nem az övé, megfojtaná a régi javítóműhelyeket is, lefizetné a döntéshozókat is, csakhogy eladhassa az újabb és újabb portékáit. Sőt, a politika is képes 500 ft-ot megtagadni, ha csak épp egy pöcök miatt nem működik egy egész vonatszerelvény, de az új bulik érdekében nem sajánlják az 500 milliókat se csúsztatgatni. Ebben az ellenszélben ha mégis újra épül egy-egy jármű, - azért vannak rá példák, - akkor emelheted a kalapodat.


A lángvágókkal általában nem értek egyet, mert ha forgalomra többé nem is jó már, "szobormozdonynak", múzeumi tárgynak, hétvégi sufninak, vagonétteremnek, esőbeállónak... deformált főkerettel is megteszi. Gondoljuk például arra, mennyire örülnénk most, ha a bengálikkal azonos alsó részen futó távos/bukfenc villamosokból legalább egy deformált példány megmaradt volna az utókor számára.

2021. máj. 22. 03:27
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!