Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Mikor kell vonali fékpróbát...

Bab51 kérdése:

Mikor kell vonali fékpróbát végrehajtani?

Figyelt kérdés

Kisfilmekből azt hallottam, hogy minden indulás előtt kéne vonali fékpróbát végezni, viszont szinte sosem érzem a vonóerő elvételét, vagy a fékezés megkezdését. Úgy érződik, mintha azonnal sebességkorlátozásig gyorsítana a vezér megszakítás nélkül. Sokszor akár 120 km/h-ig.


Milyen gyakran kell hivatalosan ilyen fékpróbákat végrehajtani?


Köszi!



2023. márc. 15. 20:53
 1/1 anonim ***** válasza:
100%

Inkább indulás után nem?


30. oldal:

[link]


3.7. A V fékpróba

3.7.1. A V fékpróba tartalma

A V fékpróba a jármű, vonat indulás előtti fékpróbája során megvizsgált

önműködő légfékberendezése hatásosságának vizsgálatából áll.

3.7.2. A V fékpróba esedékessége

– Minden vonatnál a T, E, K, S fékpróbát követően az első indulás után.

– 0 ºC-nál alacsonyabb környezeti hőmérséklet esetén, ha a vonat 60 percnél hosszabb ideig állt, az ezt követő elindulás után.

– Tolatáskor, az egyedül közlekedő mozdony első mozgásának megkezdése után.

3.7.3. A V fékpróba további esedékessége

– 0 ºC-nál alacsonyabb környezeti hőmérséklet esetén, legalább 30 percenként V fékpróbát kell tartani, ha egyéb okból az önműködő légfékkel

nem fékeztek.

– Fejállomás, vagy ütközőbakban végződő vonatfogadó vágánnyal rendelkező állomás bejárati jelzője előtt V fékpróbát kell tartani azoknál a végállomásukra érkező vonatoknál, amelyek fékezését korábban nem kizárólag az önműködő légfékkel végezték, hanem fékezésére hajtóműféket

is használtak, vagy kizárólag azt használtak.

3.7.4. A V fékpróba végrehajtása

– A V fékpróbát a 3.7.2. pontban felsorolt esetekben a vonat, jármű indulását követően alkalmas helyen és időben, az első előre látható megállási

hely előtt kell megtartani. A fékezést olyan sebességről (de legfeljebb 40

km/h-ról), és olyan fővezetéknyomás csökkentéssel kell végrehajtani,

hogy a kívánt fékhatás minden kétséget kizáróan ellenőrizhető legyen.

– A V fékpróbát a 3.7.3. pontban felsorolt esetekben bármilyen sebességről, olyan fővezetéknyomás csökkentéssel kell végrehajtani, hogy a hajtóműféket biztosan pótló súrlódásos fék működőképességéről minden

kétséget kizáróan meg lehessen győződni.

Ha a mozdonyvezető a fékezés megkezdése után meggyőződött arról, hogy a

vonat, jármű megfelelő módon lassul, akkor a légféket fel kell oldania.

Ha fékhatás nincs, vagy az nem az elvártnak megfelelő, akkor gyorsfékezni

kell. Megállás után a használhatatlan fékberendezésekre vonatkozó teendőket kell követni.

2023. márc. 15. 21:37
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!