Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Mik lesznek ennek a következmé...

Mik lesznek ennek a következményei, hogyha nem lesznek kalauzok a vonatokon?

Figyelt kérdés

A MÁV bejelentette, hogy tesztelik áprilistól 2 hónapig a Rákos - Pilisvörösvár közötti szakaszon a kalauz nélküli vonatközlekedést. Amennyiben beválik, úgy ki fogják terjeszteni idővel a többi vonalra is.

Úgy gondolom, ez iszonyatosan nagy butaság az utazók és a MÁV dolgozók irányába is!

Értem én, hogy kevés a kalauz meg a MÁV spórolni akar, hogy ne kelljen alkalmazottakat fizetni. Viszont, így az utasok kényelme is sokat fog romlani! Hiszen, gyakorlatilag minden probléma esetén a vonatvezető nyakába hárulnak a gondok!

Gondolok itt arra, ha balhé utasok vannak, rosszul van valaki, mozgássérült utas száll fel a szerelvényre. Ilyenkor az szép mutatvány lesz, hogy a vezető hátraballagjon a vonat végébe lenyitni a mozgássérült utasnak azt a feljáró szerkezetet!

A kötekedő utasokkal mit fog csinálni a vonatvezető egymaga?!

Így is rendszeres probléma a vonatok késése, amit én is rendszeresen tapasztalok, hiszen napi szinten vonattal járok dolgozni. Így viszont még több lesz a felfordulás, a késés!

Ráadásul, tudjuk, hogy problémás utasok tekintetében vannak bizonyos vonalak, amiken kimagasló ezen utasok aránya!

Továbbá, mi lesz a kalauzokkal?! Például azokkal, akik közelednek a nyugdíj felé vagy minimum 50 felett vannak! Őket csak nem akarják csak úgy kirúgni!

Kíváncsi vagyok, mi lesz ebből, de nem jósolok sok jót!



ápr. 7. 16:56
1 2 3
 1/23 anonim ***** válasza:
100%
Azon a vonalon nem csak alacsonypadlós közlekedik?
ápr. 7. 17:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/23 anonim ***** válasza:
34%
Ez egy jó kezdeményezés, legalább jókat fogok bliccelni mint a metrókon és a villamosokon, bejárom vonattal Magyarországot ha ezt kiterjesztik.
ápr. 7. 17:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/23 anonim ***** válasza:
89%

Rendszeresen lesz ellenőrzés, 25000 forint lehet egy randi a bliccelőnek.

A mozdonyvezetőre fokozatosan tolják rá a terheket. A jegyvizsgáló már egy ideje nem hatslmazza fel az indulásra, hanem csak a vonat kész az indulásra jelzést ad.

ápr. 7. 17:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/23 anonim ***** válasza:
94%

Nem "a többi vonalra", hanem "több vonalra" terjesztik ki, egész pontosan így fogalmaz a közlemény: "A két hónaposra tervezett tesztelési, majd pedig értékelési folyamatot követően várhatóan számos – feltételeknek megfelelő – elővárosi és vidéki vonalra is kiterjesztjük a kalauz nélküli közlekedést." ( [link] )


Nyilván egy tesztüzem a lehetséges problémák feltárására is szolgál. Gondolom, hogy lesznek ellenőrök is a vonatokon ebben a két hétben, illetve egyéb megfigyelők is. Az említett feltételek közé tartozhat a magasperon, az állandó jegykiadás (pénztár és/vagy automata), illetve a megfelelő - alacsonypadlós - jármű. Az S76-os vonatok megfelelnek ennek, mindenhol van automata, mindenhol magasperon van, és szóló Flirt motorvonatok járnak.


Kalauzt meg nem fognak elküldeni, pont azért próbálkoznak ezzel, mert kevés van - akik itt szolgálnának, azok mehetnek olyan vonalakra, ahol valóban szükség van rájuk.

ápr. 7. 17:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/23 anonim ***** válasza:
86%
Mert most aztán ha rosszul van neadjisten valaki, az egész vonatot hosszában végigsétáló, valahol közben leülő jegyvizsgálót zargatod. Nem ezért van minden kocsiban vésztelefon.
ápr. 7. 18:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/23 A kérdező kommentje:

Ugye, az jegyvásárló automata is csúnyán elbukott!

Mikor bevezették, akkor is az volt a terv, hogy majd mindenhol csak automata lesz és nem lesz szükség pénztárosokra.

Ám, az automatákkal is sok a probléma és belátta a MÁV is, hogy kell az emberi munkaerő! Most is ez fog történni, úgy gondolom!

ápr. 7. 19:01
 7/23 anonim ***** válasza:
100%
Ha tényleg rossz az automata, akkor azt az ellenőr is látja. Ilyen esetben nem lehet büntetni (mobilnet ide vagy oda).
ápr. 7. 19:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/23 A kérdező kommentje:

Azt tudom, hogy látja. Itt most konkrétan arra gondolok, hogy az automaták jóval lassabbak, mint a pénztárosok! Gyakran látni, hogy hosszú sor áll az automaták előtt, míg a pénztárnál jóval gyorsabban halad a sor.

Bár, az is igaz, hogy interneten előre meg lehet vásárolni a jegyet, ami ráadásul olcsóbb is!

ápr. 7. 19:21
 9/23 anonim ***** válasza:
90%
Az automaták valóban lehetnének gyorsabbak (én is sokszor megszenvedek az érintőképernyőkkel), de egyrészt tényleg időben kell kimenni, másrészt ezen a fent említett viszonylaton nagy arányban vannak a bérletesek - ezért is léphető meg, hogy nincs kalauz, kicsi a potenciálisan kieső jegybevétel.
ápr. 7. 19:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/23 Justinianus ***** válasza:
91%

Az agyad bukott el, nem az automaták. Gyakorlatilag minimális nyitvatartási idővel (gyakorlatilag napközben, amikor utas nincs, mert a munkahelyén van) meghagyták a pénztárakat mutatóban, de jelentőségük nincs. (Valamint a nagy pályaudvarokon Utascentrumokat hoztak létre.)

Egy automata három pénztáros munkáját pótolja egy munkabérének megfelelő karbantartási-működési költséggel, és nem kell neki szabadság és nem megy betegállományba.

Azon kívül igazából automatákra sincs szükség, ugyanis mindenkinek a zsebében ott a kicseszett mobiltelefonja, amit folyamatosan nyomogat, és öt kattintással otthon elvégezheti azt, amit az automatánál, vagy pénztárnál végezne.

ápr. 7. 20:23
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!