Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » MÁV: megbüntettek 2600 Ft-tal...

Bloody Bory kérdése:

MÁV: megbüntettek 2600 Ft-tal - akartam venni jegyet, de a pénztár zárva volt (pedig nyitva kellett volna lennie). Most mit tegyek?

Figyelt kérdés

Már majdnem egy hónapja utaztam volna vissza otthonról a kollégiumra Pestre. Odabattyogtam a pénztárhoz, de nem volt nyitva, gondoltam kiugrott a néni pisilni, mert megnéztem a nyitvatartás-táblát, és aszerint nyitva kellett volna lennie a pénztárnak. Aztán kb. még 10 percig ott álltam, kopogtattam satöbbi, de nem jött ki senki. Majd jött a vonat, én meg felszálltam.

Jött a kaller, kértem jegyet, erre mondja, hogy 2600 Ft pótdíj ellenében tud adni jegyet(azt mondta, hogy a többi utasnak, aki ott szállt fel ahol én, volt jegye). Mit volt mit tenni, ki kellett fizetnem.

Amint leszálltam a Déliben, kértem az információs pultnál bejelentő lapot, amit még azon a héten emailben továbbítottam a MÁV-nak. Leírtam, hogy legyenek szívesek visszatéríteni a pótdíj összegét, mert én akartam venni jegyet az állomáson, de nem tudtam, mert a pénztár a kiírt nyitvatartási időszak ellenére mégsem volt nyitva.


Ma vissza írtak, hogy nem térítik vissza, mert "Ha az utasnak, annak ellenére nincs jegye, hogy a felszállási állomásán a vasút a jegyváltást lehetővé tette, a menetdíjon felül pótdíjat is kell fizetnie.” (Több szabályzatból vett idézet mellett ezt is tartalmazta az emailjük).


Na, most mit csináljak? Járt már valaki így? Ha igen, hogyan járt el az ügy érdekében, és mi lett az eredmény? Vagy ezek után kihez forduljak, ha a MÁV így vélekedik?


Mert lehet, hogy én voltam az egyetlen egy szerencsétlen, aki akkor akart jegyet venni, amikor a pénztárosnak éppen kedve szottyant félbeszakítani a munkát arra a 10-15 percre, amíg én ott voltam. De ez akkor sem az én hibám, úgyhogy szerintem visszajár a 2600 Ft.


Válaszaitokat előre is köszönöm.


2012. febr. 27. 14:03
 1/2 anonim ***** válasza:
100%
Igen, ha van pénztár, akkor venned kellett volna. Ha semmilyen kiírást nem láttál, akkor valahogy fel kellett volna hívnod magadra a figyelmet, hangosan kopogni, kiabálni vagy maximum egy takarítot találni, hogy szóljon a pénztárosnak. Természetesen abnormális és neked van igazad, de mivel nem tudod igazolni, így fizetned kell szerintem. Legközelebb csináld azt ilyen esetben(reméljük nem lesz több) hogy lefényképezed az üres pénztárad, és azt megmutatod a kallernek. Mást nem tudsz tenni. Ha nincs kirakva papír, akkor elviekben van pénztáros. Ja és ha van kirakva papír azt is fényképezd le a biztonság kedvéért, mert van hogy a keller sem tud róla, hogy nincs pénztár..
2012. febr. 27. 14:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/2 anonim válasza:
100%

Ez egy tipikus szívatásos helyzet. Nem tudod bizonyítani, hogy a pénztáros kummantott, így ezt sajnos benyelted.


Ilyenkor általában csak az szokott segteni, ha a kallerral vagy határozott, és nem fizetsz.


Más esetben talán az segíthet, ha mindjárt az állomásfőnököt keresed, ha a pénztáros nincs a helyén.

Sajnos ilyen ez a világ, neked kell ébernek lenned, ha ki akarsz ilyen helyzeteket védeni...

2012. márc. 14. 15:40
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!