Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » A BKV HÉV vonatokon miért...

A BKV HÉV vonatokon miért nincs külön poggyászkocsi?

Figyelt kérdés

2016. febr. 19. 16:22
 1/9 anonim ***** válasza:
100%
Mert mégis minek?
2016. febr. 19. 16:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
100%
Van rá igény? Nincs.
2016. febr. 19. 16:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:
100%
Én a büfé és a hálókocsit hiányolom elsősorban a csepeli HÉV-ről.
2016. febr. 19. 16:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:
100%
Mert semmi értelme. Az ingázók általában nem bőröndökkel utaznak.
2016. febr. 19. 17:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:
100%
A MÁV is megszüntette az utipoggyász és expresszárú szállítást, mert nem volt rá igény. Miért pont a viszonylag rövid és jellemzően hivatásforgalmat lebonyolító HÉV-eken kéne ilyet rendszeresíteni?
2016. febr. 19. 21:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:
100%
A kerékpárszállító rész nem elég?
2016. febr. 19. 21:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:
35%

Dehogy nincs rá igény, legfeljebb manapság nem a krumpliszsákokat meg a naposcsibéket, hanem a kerékpárokat meg a babakocsikat viszik rajta. Mára már a MÁV-nál is teljesen ellehetetlenítették a poggyászszállítást, az a vicc, hogy még a HÉV-szerelvényeknek van az egyik leghasználhatóbb erre kijelölt területe. Egyre botrányabb amit a MÁV-nál művelnek. Az egyesek által hugyosingának titulált szerelvényeken még legalább - olyan amilyen, de - volt poggyásztér, ahol akár 30 kerékpár elfért akárhogyan. Aztán felújítás címén az ajtót lefalazták, a tér kellős közepére bevarázsoltak egy hatalmas mozgássérültvécét, a többi helyet meg telerakták lehajtós üléssel, természetesen mindenki, akinek ott semmi dolga, ott ténfereg, bicikli meg jó ha elfér 3-4, de már megfordulni se lehet vele. A hernyókon ugyanez a történet. Erre a legújabbakon meg már egy rohadt akasztóhely sincs, csak a lehajthatós ülések, ahol kétszázadmagával tolonganak mind, akiknek elvették az ülőhelyét a nagy vonatrövidítgetéssel, meg az ostoba négyesülésekkel, mégis mit gondolnak, hogy majd ezek után még öten felállnak majd egymás mellett? Egyensúlyozzon az ember egy vécéajtó előtt ugyanazért a havi 20-30 ezerért, hogy egy faldarab vagy egy kapaszkodó nincs már, aminek nekidőlhetne... nem folytatom, mert nagyon csúnyákat mondanék.


Természetes kutya kötelesség lenne minden vonaton - édes mindegy hogy BKV/MÁV kezeli - biztosítani a tisztességes poggyászteret. (Poggyászkocsit értelemszerűen nem, mert az a húszkocsis vonathoz dukál, rövidebb szerelvényeknél legfeljebb poggyászteres kocsiszakaszról lehet beszélni.)


Csak amíg ilyen folyamatok zajlanak, hogy 700 ülésből hogyan lesz 400 méghozzá emberkínzó rettenet, hát a poggyászhelyzet megoldását pont várhatod.


Örülök, hogy a többieknek meg pont fogalma van róla, hogy mire van igény. Amikor a teljes szerelvény kong az ürességtől, akkor is általában 3-4 babakocsi van egymás fejetetején abban a nyomorult 1*1-es kockában, akármelyik vonaton. Egyéb (külön fizetett) pakkokkal meg már be se lehetett tőlük oda sohase jutni, csak megrekedni a 80 fokos előtérben, ahol se ablak, se semmi. Nem azért nincs poggyászszállítás a vonatokon, mert nincs rá igény, hanem mert olyanok a körülmények, hogy azt kívánod, soha többet ne kelljen csinálni. És kénytelenek az emberek leszokni róla! Akinek meg nincs kocsija, annak dogöljmegvan, vagy költözzön máshova. Ugyanezt csinálták, ahogy ellehetetlenítették a vasútforgalamat, hogy napi négy és fél óra utazás bejárni 30 km-ről ezeken az egyvágányos rettenetállapotú botrányvonalakon, és akkor még azt is egy kínná teszik, elveszik a lábad helyét, aztán az egész ülőhelyedet, majd az állóhelyedet, végül a biciklid helyét is. Előbb-utóbb eljön a pont, amikor az ember nem bírja tovább, meg a többi sem, aztán ezrével menekülnek az emberek egy élet munkáját hátrahagyva az ilyen minek a poggyászkocsi vasúttal megáldott sorvadó falvakból. Akkor már tényleg minek.


Azelőtt a leszedett gyümölcstől a festőlétrán és a kapagépen át a konyhabútorig mindent hordtak rajta az egyszerű emberek (pláne Pest megyében!), akiknek ma ha lenne is pénzük még épp venni a városban valamit, úgyse tudnák már hazavinni se... Azelőtt az ember begurult a talicskával az állomásról a hűtőszekrénnyel, stb.


Ami meg a HÉV-et illeti: annyi kerékpár lesz rajta, amennyi hely van. Ha húsz, akkor húsz. Most csak azért nincs húsz, mert egy kínszenvedés tömegben lenni vele, és hamar eltántorodik tőle az a másik tizenakárhány. Ráadásul pont némelyik HÉV-vonalon lenne is erre kifejezetten nagy igény. Jóval nagyobb, mint az ország ilyen-olyan vasútvonalain, ahol sajnos az embernek már foguk sincsen, nem hogy bármiféle utazgatnivalójuk.

2016. febr. 19. 22:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:
100%
Itt a budapesti, és Budapest környéki HÉV-vonalakról van szó, a MÁV a "rendes" vonatokkal más tészta, azt ne keverjük ide. A HÉV-en még a kisegységenkénti 4 db biciklire sincs valódi igény, ha egy 6 kocsis vonaton van 2-3 bicikli, az már soknak számít. Tapasztalatból mondom, hogy leginkább a diákok, és a munkába menők használják, akiknek fejenként egy hátizsáknál vagy aktatáskánál nincs több csomagjuk, az pedig elfér a padlón, vagy a kezükben is. Még a poggyásztartót is csak alig használják, ami érthető, ha belegondolunk, hogy az utasok többsége nem utazik többet 15-20-25 percnél. Ez utóbbi alól a ráckevei HÉV mondjuk kivétel, de az a vonal eleve közelebb áll a nagyvasúthoz mind menetidő, mind kihasználtság, mind járatsűrűség szempontjából. Nem véletlen, hogy a teherszállítás is ott maradt meg legtovább, de poggyászkocsira vagy poggyászrészlegre ott sincs valódi igény.
2016. febr. 19. 22:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:
61%
Nyári hétvégéken azért pl. Szentendre felé van igény a kerékpárszállításra. Én utaztam mát úgy ott, hogy be kellett rakni hat biciklit és két babakocsit az amúgy két biciklire tervezett helyre. Befért :-)
2016. febr. 20. 21:48
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!