Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » A 3-as metró miért pont az...

A 3-as metró miért pont az újpesti lakótelep legszélén ér véget (Újpest-Központ)?

Figyelt kérdés

Tudom jól, hogy mindig is tervezték a káposztásmegyeri meghosszabbítást, de ez igencsak légből kapott volt, hiszen az ottani lakótelep messze nem olyan nagy népességű, hogy megérje kiépíteni a metrót.

Ellenben az újpesti lakótelep szíve az Árpád üzletháznál van (Árpád út-Rózsa utca kereszteződés), a metró viszont odáig már nem megy el, pedig ott még talán meg is érné állomást építeni. Ha jól tudom, a sínek egészen az Árpád üzletházig meg vannak építve (rögtön mellette ott is van pár metrós szellőző).


2016. jún. 13. 18:13
 1/3 anonim ***** válasza:
100%

Mert a 80-as évek második felében -amikor már erősen hitelekből működött a rendszer- ennyit tudtak finanszírozni. A folytatást annyira komolyan gondolták, hogy Káépmegyer felé a felszíni szakaszt már el is kezdték építeni (ma ezen jár a 14-es villamos)

De ami fontosabb, hogy a Képosztásmegyerig hosszabbítás célja nem csupán a lakótelep kiszolgálása lett volna, hanem a vonal hosszából adódóan új járműtelepet kellett volna építeni. Ennek is megvolt a kijelölt helye, ennek emlékét ma is őrzi Járműtelep utca elnevezése. Tehát ha Újpest-Központnál tovább lenne építve a metró, akkor nem csupán pályát kellene építeni, hanem egy zsír új járműtelepet is, mert a Kőér utcai a kapacitása határán működik, és csak a meglévő szakaszt tudja kiszolgálni.

2016. jún. 15. 11:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/3 anonim ***** válasza:
100%

" ez igencsak légből kapott volt, hiszen az ottani lakótelep messze nem olyan nagy népességű, hogy megérje kiépíteni a metrót. "


Erre mondta azt nem rég Bíró Endre, a Metróért Egyesület elnöke, hogy "Nálunk a meglévő gyorsvasúti rendszerek – gondolok itt a metrókra – belvárostól belvárosig mennek! Ez van a 4-es metrónál is… Prágában pedig a szántóföldtől megy a szántóföldig a gyorsvasút, mert előre gondolkodnak! Tudják előre, hogy ott majd „holnap” ötvenezren fognak lakni! Így kell gyorsvasúti rendszereket tervezni, s akkor működik, s akkor nem fulladunk meg a dugóban! Mint ahogy per pillanat sajnos ez a helyzet.".

2016. jún. 17. 22:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/3 anonim ***** válasza:
100%
A 3-as metró egyébként majdnem "teljes", ezért is van annyi utasa. De a többi nem igazán jól tölti be a funkcióját. A metrók belvároson belül mennek jórészt, a HÉV-ek meg nem mennek be a belvárosba. Nonszensz helyzet. Ha összekötnék a gödöllői HÉV-et a 2-es metróval, a csepeli, ráckevei HÉV-et a szentendrei HÉV-vel, akkor mindjárt nézne ki valahogy ez az egész. Na meg a 4-es metrót is teljesen meg kellett volna építeni, és lehetőleg nem minden sarkon megálló villamos módjára. Óriási Bp-en a káosz a közlekedés megvalósítása terén.
2016. jún. 17. 22:07
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!