Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Lehetséges, hogy olyan gyors...

Lehetséges, hogy olyan gyors legyen a tömegközlekedés, hogy versenyképes legyen az egyénivel?

Figyelt kérdés

Akár árban is versenyképes legyen, ha azt feltétlelezzük, hogy az adott családban alapból van 1 vagy 2 személygépkocsi, esetleg rendszeresen igénybeveszik az autókölcsönző szolgáltatásokat.


Egynapos belföldi kiruccanások, vidéki családtagok meglátogatása, milliós nagyvárosban ide-oda cikázás hétvégén programokra. Minimum két fő (a pár), esetleg gyerekek is.

Esetleg este, munka után elugrik pl a családfő ide vagy oda.


Nagyon megmaradt bennem az idei tél első hava... Amikor tömegek mentek a Normafára és a sok autós miatt dugó keletkezett. Igen,

egy kellemetlen szituáció volt, a dugóban a buszok se haladtak, az önkormányzat és a BKK lehetett volna előrelátóbb stb-stb-stb.

Most a lényeg... Egyes Facebook-oldalakon nagyon durva hangnemben lettek leszólva azok, akik a családjukkal, a szánkóikkal, a sítalpaikkal, a kutyáikkal autóval merészeltek elindulni.

Megmondom őszintén, hogy én is autóval indulnék családdal kirándulni, még ha nem is cipekedem adott esetben.


Sok nehéz- és könnyűmetróval, gyorsabb hagyományos villamosokkal (Budapesten jelenleg a leggyorsabb: 21,2 km/h átlagseb; Prágában elvileg 70-nel is mennek), városok központjaiba betérő elővárosi vonatokkal (S-Bahn), ezek mindenféle hibridjeivel létrehozható a tényleg versenyképes tömegközlekedés?


2018. márc. 4. 11:45
1 2 3
 1/21 anonim ***** válasza:
100%
Budapesten Európa egyik leghatékonyabb tömegközlekedése működik, ennél jobban már nem lehet kialakítani. Inkább apróbb csiszolások hiányoznak, de előbb-utóbb ezek is megtörténnek. A tömegközlekedés azonban sosem fogja felérni az egyéni közlekedést, mivel akkor már nem érné meg üzemeltetni. Hozzáteszem, most is veszteséges a tömegközlekedés, akármelyiket nézzük.
2018. márc. 4. 12:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/21 anonim ***** válasza:
86%

Te gyerek, neked valami fóbiád van. Miért nem mész vele orvoshoz?


Minden másnap egy kérdés, amiben úgy csinálsz, mintha érdekelne valami, de amint kapsz pár választ elkezdesz köpködni, hogy de az autó jó, a busz szar.


Ez nagyon beteges.

2018. márc. 4. 12:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/21 anonim ***** válasza:

1, A fő kérdés és az utána elkezdett magvas gondolatok furák...;

2, Eszembe jutott, amikor a Volvo 7700-es busz szokott menni a Ferenciek tere - Astoria közt és ott van 1-2 kemény bukkanó. Nem hinném, hogy nagyon kedvezne neki egy nagyobb sebességmenet...

2018. márc. 4. 12:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/21 anonim ***** válasza:
76%

Nem. És nem is a sebesség a lényeg. Az autómban egyedül ülök, fűtök, hűtök, nem kell csomagokkal télikabátban fázni vagy épp izzadni a tömegben.


A csomagokat nem kell cipelnem, ott van a csomagtartó, nem kell a megállóban szteppelnem, topognom a hidegben, sülni a hőségben.


Nem kell átszállnom, menetrendhez, útvonalhoz kötve nem vagyok.


Nyilván vannak hátrányai is az egyéni közlekedésnek, parkolás stb.

2018. márc. 4. 12:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/21 anonim ***** válasza:
100%
Hát sokkal gyorsabb most is. Legalábbis azon az útvonalon, ahol én járok mindenképp. Tömegközlekedéssel 20 perc (oké, mire kisétálok a megállóba legyen 30), kocsival 1 óra. Nem szeretem magam feleslegesen szívatni, szóval inkább kihagyom a soha véget nem érő dugóban állást.
2018. márc. 4. 16:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/21 A kérdező kommentje:

Kaputól-kapuig kell számolni, tehát a megállóba gyaloglás, ott várakozás, leszállás után irodába gyaloglás is számít. Szerintem sokan azért kapnak irreálisan gyors értékeket, mert ezt nem veszik bele.



Nekem átszállás nélkül tömegközlekedés 35-45 perc, nem vicc, tényleg ekkora szórása van, de a legtöbbször az átlagos 40 perc jön ki.

Bringával 35-40 perc edzetlenül, 30-35 perc edzésben.

Autóval 15 perc kb. csúcsidőn kívül, illetve reggel, amikor megyünk még nincs csúcsidő. Dugóban nem tudom.


Az egyik nagy pályaudvar melletti tér, kaputól-kapuig szintén: 25 perc bringával, 30 perc tömegközlekedéssel (pedig nagy részben metróval).


Random nevezetesség, gyakori és kedvelt találkozási pont: 12-13 perc bringával, 20-25 perc tömegközlekedéssel.


Nem túl edzett, ahol lehet, bringautakat követő lány vagyok. :D

2018. márc. 4. 17:59
 7/21 anonim ***** válasza:
76%

"bla bla bla lány vagyok"


Na így már egészen világos, miért nincs semmi logika az érvelésedben.

2018. márc. 4. 18:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/21 Alex Fly ***** válasza:

Árban mindenképpen versenyképes. Havi 5-10 ezer forint fix költséggel korlátlan utazási lehetőséged van; ezt egyéni motorizált közlekedéssel nem fogod elérni. Főleg, hogy már az alapfeltevésed ("adott családban alapból van 1 vagy 2 személygépkocsi") is hibás. Legalábbis az általam ismert családok egyikében sem alapértelmezett opció a szgk., ez minden esetben vásárlás útján került a család tulajdonába. Ennek költsége 5-15 évnyi bérletet jelent -és akkor még egy centit nem mentél az autóval...

Avagy másik oldalról megközelítve állandóan az a téma, hogy "a zajutósoknak milyen sokat kell fizetniük" -na ezek a költségek a közösségi közlekedést választva nincsenek...

A gyorsasághoz meg csak némi közlekedésszervezés szükséges: ha a busz/villamos/stb. az autókkal együtt áll a dugóban, akkor ez nyilván behatárolja a hatékonyságát is. Autóbuszsávok, a lámpák hangolása, stb. viszont igen sokat segíthet (emlékezzünk csak a pár évvel ezelőtt kialakított, ám két nap után megszüntetett budaőrsi buszsávra: a dugót generáló 3-4000 szgk. mellett akadálymentesen haladhatott a buszon utazó 15-20000 ember, azaz az út áteresztőkapacitása a négyszeresére nőtt).

De a példádban szereplő, 21,2 km/h átlagsebességű villamos is messze hatékonyabb, mint egy 12 km/h körüli átlagsebességgel haladó személygépkocsi -főleg, hogy az átlag 1,2 fő/autóval szemben jóval több utast szállít...

2018. márc. 5. 12:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/21 anonim ***** válasza:

Az a baj, hogy valótlan dolgokat írsz, kérdező.


Lehet, hogy egy nagyobb távot olcsóbb lesz megtenni egy már meglevő (!) autóval, 2+ embernek. Akár még gyorsabb is lehet, de ha a napi munkába járást nézzük, mondjuk Budapest és agglomerációja, akkor a gyorsaság nem lesz nagyobb, mint közösségi közlekedéssel.


Dugóban állsz, és parkolóhelyet keresel, amikor kocsival mész Budapesten belül. Nekem nincs saját autóm (így olcsón megúszom), de néha szoktam car sharinget használni, és az a tapasztalatom, hogy egy tapottat nem gyorsabb. Persze, ha éjszaka mész két olyan pont között, amit a közösségi közlekedés nem érint, elhiszem hogy tudsz produkálni nagyobb sebességet, de általában véve nem.


Ráadásul, ahogy az előző válaszoló rávilágít, az autó gyorsasága egyes helyeken a közösségi közlekedés terhére lehetséges. Majd ha nem lesz olyan, hogy a Bécsi úton vígan feltart 2-3 autós több villamost, még az ehhez hasonló abszurd helyzetek, akkor is érdemes lesz ismét áttekinteni, mi a gyorsabb.

2018. márc. 5. 12:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/21 A kérdező kommentje:

Amikor a család hétvégén kirándul, vagy hétköznap este a családfő elindul valahova, hol van dugó? Jó, a Balaton felé van nyáron, ezt aláírom. Esetleg baleset miatt valahol vagy rossz időben.


Úgy értettem, ahol áldoznak pénzt az autóra, ott, ha már eleve ott az autó, ott 2 főtől már olcsóbb egy kirándulás.


Ha családos lennék és egy autó fenntartása nem okozna anyagi terhet, lemondást, akkor tuti autóval mennénk hétvégén mindenhova és amint/ahol nincs dugó, hétvégén is.

2018. márc. 5. 12:45
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!