Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Most hogy az Ikarus valószínűl...

Most hogy az Ikarus valószínűleg újra bezár, mi lesz a hazai buszgyártással? A Rába-Volvo pár éve gyártott buszokat a Volánbusznak, megint tőlük rendelnek majd buszokat?

Figyelt kérdés
2018. szept. 25. 23:32
 1/6 anonim ***** válasza:
71%
Már megbocsáss, de ezután is, ahogy eddig is más se volt, csak külföldi buszok és vonatok rendre orrba-szájba. Ne aggódj, észre se fogod venni a változást...
2018. szept. 26. 00:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
100%
A Rába-Volvo már jó pár éve volt, azóta megszűnt ott a buszgyártás. Jelenleg Magyarországon a Credo gyárt Győrben helyközi kivitelű buszokat, a Volánok (KK-k) veszik is őket rendesen. Volt helyi buszuk is, de azzal lealltak, miután a BKV-nak nem kellettek a buszaik, végül Pécsre adták el őket.
2018. szept. 26. 06:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:
87%

A most becsődölt "Ikarus" amúgy is csak marketing fogásként használta a nevet, valójában a magyar buszgyártáshoz szinte semmit nem tettek hozzá:

-A BKV-nak szállított alig 50 db PKD ("lapraszerelt") busz még csak-csak sikernek nevezhető, de a gyártó a szerződésben szereplő utolsó opciós tételt már nem is volt hajlandó leszállítani

-A 21 db azonos típusú, gyári üzemeltetésű (a BKV "alvállalkozójaként") buszból jóideje nem tudják a szerződésben szereplő mennyiséget fogalomba adni.

-A BKV-nak 2015-ben szállított 20 db elektromos kisbusz eleve félresikerült konstrukció. A BKV-nál sátoros ünnepet tartanak, ha a kétharmada forgalomba adható. De már van olyan is, amit kivontak a forgalomból.

-A Volánbusz és a BKV által megrendelt 180 db csuklósból jóval a határidő után 10 db-os sikerült kiizzadni, azok is alapvető hibáktól szenvednek.

-Az egészségügyi minisztérium által megrendelt 10 db szűrőbuszból 1 készült el, annál is rendőrségi nyomozás folyik az adatok meghamisítása miatt (pl. új járműként adták el, holott egy korábbi prototípus átépítése)

-A néhány további legyártott prototípus buszból van olyan, amit bár évek óta mutogatnak a sajtónak, még be sem sikerült üzemelni.

-Több vidéki önkormányzattól felvették az előleget elektromos buszokra, de azok csak vázkész állapotig (vagy addig sem) készültek el.

Szóval jó eséllyel jobban jár a teljes szakma, ha megszabadul attól a sufniműhelytől.


A másik Ikarus néven fel-fel bukkanó cég a Széles Gábor féle banda, nekik van egy évek óta készülgető LNG hajtású buszuk, de az csak nem akar kész lenni. A másik projektjük a Currussal közös, ez a honvédségnek szállított buszokat takarja. Nos amilyen összeszerelési minőséget produkáltak, arra sem kéne büszkének lenni: [link]


A Rába-Volvo című marketingfogást meg felejtsük is el. Annyira volt Rába, hogy a Wroclawban legyártott kocsikra Győrben rányaltak két matricát, meg az egyik szériába Rába üléseket raktak. Ezen kívül nem volt több magyar alkatrész bennük, mint bármely más európai buszban

(pl. magyar gyártású padlóburkolat, ablakkeretek, sebességváltók, stb. a nagy gyártóknál is rendszeresen előfordulnak.)


Ami a magyar autóbuszgyártást illeti, a leginkább talpon levő gyártó a Credobus. A utóbbi években volt 100-150 busz/év eladásuk, a minőség is egyre javul (bár még mindig nem az igazi). Debrecenben az ITK még a szárnyait bontogatja, egyelőre kapja meg az első prototípus a típusbizonyítványt, aztán lehet tovább haladni. Rajtuk kívül jelenleg a magyar buszgyártás az a kb. féltucat cég, aki kisteherautókból épít kisbuszokat.

2018. szept. 26. 12:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:
100%
A Credo köszöni jól van a helyközi szegmensben, az ITK pedig próbálkozik. De igazából engem sokkal jobban érdekel, hogy egy busz biztonságos, kényelmes és megbízható legyen, mintsem hogy hol gyártják. És ezért haragszom rettenetesen a Mészáros-féle maffiára, mert kapcsolataik révén egy halom szårt erőltettek rá kormányzati nyomással a megrendelőkre, aztán lelépnek a pénzzel.
2018. szept. 26. 15:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:
100%
Semmi nem lesz (kivéve a Credo, ami valóban jó): marad a szokásos "ez a neve, de Merci, Iveco, Man, Scania, stb. motorral felszerelt unalmas konstrukciójú tákolmányok" lesznek, kérdéses összeszerelési minőséggel fűszerezve. Az Ikarus 2003-ban gyártotta le a valóban utolsó Ik200-as szériás buszait, onnantól kezdve csak nyögdécselés volt részéről az élet.
2018. szept. 26. 20:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim ***** válasza:
100%

Az Ikarus soha nem is "nyílt újra" a székesfehérvári Ikarus 2003-ban bezárt a mátyásföldi Ikarus EAG meg 2007-ben.

A mostani Mészáros (de nem az a Mészáros, ettől még oligarcha fideszes ez is)-féle Ikarus pedig ugyanannak a cégcsoportnak a harmadik reinkarnációja, eredetileg MABI busz voltak ők aztán Széles Gábor odaadta nekik az Ikarus névhasználati jogát, de ő később kilépett ebből, így a MABI megszerezte a szintén megszűnt Ikarus EAG névhasználati jogát, emiatt per is lett köztük Szélessel, mert ő elvileg mindkét Ikarus névhasználati jogát birtokolja, közben az immáron Ikarus Egyedi nevű cégből több alapító cég is kilépett és elhatárolódtak a "Mészárus bus"-tól.


A hazai gyártókról meg a Kravtex-Kühnet kell kiemelni, ők gyártják a Credokat, ahogy arra más már célzott, de érdemes tudni, hogy a Credo gyárt városi buszt, csak nem teljes a termékpaletta sajnos sem teljesen alacsonypadlós buszt, sem csuklóst nem gyártanak jelenleg. Ahhoz, hogy komoly gyártó legyenek mindkettőre szükség lenne, ez annak fényében különösen érdekes, hogy a korábbi generációs buszaik között kínáltak helyi és helyközi csuklóst is, és volt egy teljesen alacsonypadlós buszcsaládjuk a Citadell de ma már egyiket sem kínálják.

jelenleg ez a típuspalettájuk

[link]

2018. szept. 26. 20:40
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!