Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Egyéb kérdések » Mégis mit gondolnak (a lentiek...

Mégis mit gondolnak (a lentiekről), akik kiállnak a piacképtelen szakok mellett?

Figyelt kérdés
Mit gondolnak, mégis mire lehet menni egy piacképtelen szakkal?
2013. okt. 25. 16:49
1 2 3 4 5
 31/43 anonim ***** válasza:

"Amúgy az emberek miért nem támogatják a büfészakok számának lecsökkentését?"


Mert szükség van a "büfészakokra". Remélem értetted amiket eddig írtam és nem fogsz rákérdezni, hogy "de miért van szükség rájuk?"

2013. okt. 26. 07:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 32/43 A kérdező kommentje:

Mondjuk igaz.

Szükség van mosogatóra is, árokásóra is.


Továbbá a nép kevésbé zúgolódik, ha felesleges papírokat osztanak, mintha egyszerűen kevesebb ember részesülne képzésben.

Későbbi munkaviszony szintjén ugyanott állnának, de így nem zúgolódnak.

2013. okt. 26. 16:59
 33/43 anonim ***** válasza:
100%
ez megint csak nem igaz :( de most már rád fogom hagyni. nagyon sok időd lehet :)
2013. okt. 26. 17:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 34/43 A kérdező kommentje:

Rám hagyhatod, de sosem fogom megérteni az álláspontotokat, ha nem indokoltok.


Egy környezettanosra mondjuk mi szükség? Hol alkalmazzák őt?

2013. okt. 26. 18:35
 35/43 anonim ***** válasza:

Mire lehet bármit is mondani, ha nem mondasz semmi konkrétat csak annyit, hogy büfé és mosogató? És ezeket szajkózod, mert a kedvenc politikusod/folyóiratod/ismerősöd a fejedbe rakta a szavakat.


VÉGRE mondasz egy konkrét dolgot, nem tudod elképzelni, hogy mire jó egy környezettan alapszak.

Tessék:

"A képzés során a hallgatóknak lehetőségük nyílik a következő szakirányok differenciált szakmai ismereteinek elsajátítására: környezetkutató, környezettan tanári, technikatanári, geofizikai, meteorológiai, geológiai, geográfiai szakirányok."

"Az alapszakon végzettek folytathatják tanulmányaikat a földtudományi képzés második szakaszában, vagy elhelyezkedhetnek alkalmazott környezetkutatóként hazai és nemzetközi kutatóintézetekben, önkormányzatoknál, szakigazgatásban, vállalatoknál, de akár magánvállalkozásokban is szükség lehet munkájukra."

forrás: felvi.hu


Itt helyezkedhetnek el. Nem értem egyébként, neked volt gyerekszobád? Jártál iskolába? (És ha igen, akkor milyen förtelem volt az a hely, ahol nem tanítottak neked legalább 4 évig környezettant?)


De tegyük fel nem áll tanárnak, beáll asszisztensnek. Az nem kérdés, hogy diplomával az ember LEGALÁBB olyan jól áll mint diploma nélkül. A szocializációról nem is beszélve, veled talán nem, de normális emberekkel csodákat tesz.

Szóval beáll asszisztensnek, beállhat kutatónak. Méréseket végezhet. Adatot gyűjthet (mert igenis, az adatgyűjtőnek érdemes lenne tudnia, mi az isten nyilát csinál, ha meg nem akkor ne csodálkozzunk az igénytelen és béna felméréseken).



Sokkal inkább tekinteném érvényesnek az álláspontod, ha nem a levegőbe beszélnél. Nézz meg egy pályakövető rendszert, legalább annak az adatai alapján beszélj. Az úgy nem járja, hogy sületlenségeket írsz, mert megismerted a büfé, mosogató és utcaseprő szavakat...


Többet már nem fogok írni, mert nekem van életem, puszi, szia

2013. okt. 26. 18:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 36/43 A kérdező kommentje:

Ismerek környezettanosokat, általában utálják a szakjukat, de amelyik nem, az se tudja megfogalmazni, mire jó.

A tanárok se.


Olyan szak nincs, hogy polihisztorképző.


Ha ezt ígérik, taníthatsz környezettant, környezetkutató lehetsz, de geofizikai és meteorológiai kutatásokat is végezhetsz, valószínűleg egyikhez se fogsz érteni, mindegyikről csak hallasz.


Amúgy a környezettanosok egy - szerintem jó nagy - része a környezetvédelemben akar dolgozni, amire nem látnak esélyt, ezért mennek környezetmérnök msc-re, de az újabb értéktelen papír, és azzal se mennek semmire.

2013. okt. 26. 19:06
 37/43 anonim ***** válasza:

valóban, nem létezik polihisztorképző.

de amit most mondasz az ugyanolyan hülyeség, mintha azt mondanád, hogy van egy cukrász szokott képviselő fánkot készíteni, szokott francia krémest, szokott somlói galuskát, de sajnos mivel mindhármat tanulta, ezért egyiket sem készíti tökéletesen. nem ért egyikhez sem.


én örülök annak, hogy ismersz környezettanosokat, de nyilván az egy nagyon jó feltételezés, hogy a csekély mértékű mintavételed alapján 100%-os biztonsággal vonsz le következtetést a sokaságra.


a másik meg, hogy nekem nagyon úgy tűnik, hogy te sosem tanultál egyetemen. az alapképzés szerepe főleg- ezt már írták előttem- egy szemléletmód átadása. szeretnél egy irányultsággal elvakultan foglalkozni? azt megteheted a mesterképzésen. szeretnél ennél is jobban egy konkrét dologgal foglalkozni? ott a phd.


az a baj, hogy fogalomzavarban szenvedsz, téves képzeteid vannak, egyáltalán nem is tudnál objektív lenni- ezért kár is próbálkoznod. ha a világ szerinted ilyen, akkor a te szemeddel ilyen :) de ne feledd, hogy amíg a többség megszavazza, hogy indítsunk büfészakot, addig indulni fognak. a meg nem értett nemzetgazdasági tudósok, mint te, pedig szomorkodnak majd :)

2013. okt. 26. 19:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 38/43 A kérdező kommentje:

Nem, nem olyan.


Ez olyan, mintha valaki egy évig tanulna főzni, de mindenfélét és csak fél évig, majd egy évig sütni mindenfélét, heti 2-2 órában. De emellett heti két-két órában tanulna informatikát, közgazdaságtant, nyelvészetet, irodalmat, biológiát, fizikát, Amerikai történelmet.

És felvi.hu-n ennek a szaknak csinálnál egy szépséges leírást, hogy az itt végzettek speciális Amerikai sütiket tudnak készíteni, számítógépes vezérlésű robottal tudnak sütit süttetni, tudnak főzni is és a sütés-főzés közgazdasági oldalával is tisztában vannak, így egy konyha menedzserei lehetnek. A konyha sosem fog csődbe menni, mert ők mindig tudják, milyen hozzávaló és milyen étel éri meg anyagilag.


Nem irreális ez?

Mert a valóságban egy ilyen: nem tudna se főzni, se sütni, a közgazdaságtanhoz és az informatikához se értene.



De javaslom, menj egy ilyen szakra, vagy beszélgess tanárokkal, odajárókkal.

2013. okt. 26. 19:42
 39/43 A kérdező kommentje:

Mégis milyen szemléletet kellene átadni egy nyamvadt egyetemen?

Egy konkrét - ha kell, elvakult vagy csőlátású - szakmát kellene tanítsanak, olyan ismereteket, amelyeket semmi más szakmának és olyan dolgokra kell, hogy képessé tegyen, amire senki más. Mint egy villamosmérnöki. Vagy közlekedésmérnöki. Vagy egy dietetikus.

Lehet, hogy a tanultak 90%-át elfelejted, de ott a maradék 10 %, ami pont a lényeg, és amitől az lesz a szakmád, ami.



BSc-n tanulok.

4 félév infó, 5 félév közgazdaságtan, emellett menedzseri ismeretek, minőségirányítás, humán ismeretek (ez is több féléven át...).

És néhány tárgyacska, szám szerint 6-7 az egész 7 félév alatt foglalkozik azzal, ami elvileg a szakmánk lenne.


Persze a valóságban:

A mérést speciálisan erre képzett technikusok végzik, a kielemzést egyéb mérnökök (de mi nem), a fejlesztéseket ugyanők dolgozzák ki.

És mi hol vagyunk? Sehol.

Voltunk gyárlátogatáson egy elvileg szakmánkba vágó üzemben. Miután a mi szakunkat egyszerűen nem sorolták, mint ott dolgozók, ezután rákérdeztünk. Válasz: "hát, öö... vééégül iis, dolgozgatnak ilyen végzettségűek is....előfordul egy-kettő..."

2013. okt. 26. 19:48
 40/43 A kérdező kommentje:

Ja és egy kérdés:

Akkor miért van ilyen nagyon sok diplomás pályaelhagyó?

És miért van az, hogy főleg a nem elég konkrét szakokról?

2013. okt. 26. 19:59
1 2 3 4 5

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!