Szerintetek a gimnázium vagy az egyetem a jobb?
Otthon szeretném megtanulni. És nemcsak átnézni, az átnézés semmire se elég. Illetve de, ha már megtanultad, utána elég átnézni.
Viszont jó lenne megérteni az anyagot.
Nem tudom, miért nem tud magyarázni az egyetemi matek, fizika, mechanika tanárok zöme. És mások elbeszélései alapján még mi jártunk jól...
Földtudomány. Nem elég, hogy a talajról tanulunk, ami baromi unalmas... Az előadáson a tanár, akiről süt a rosszindulat, össze-vissza hadar, összefüggéstelenül mondja el a tananyagot. Ide-oda vág bele, semmit se magyaráz el elölről végig, csak belevág. Közben beszél a többi tantárgyáról, az elkövetkezendő tantárgyakról és a leendő szakmánkról is. Ja, meséli, hogy hogyan szívatja a népet államvizsgán - mindezt széles mosollyal az arcán meséli. Gyakorlaton egy másik tanár van, az egy az egyben felolvassa a diát, közben lassan beszél, szüneteket hagy minden szó között, megalszik a szájában a tej.
Gimnáziumban a legrosszabb tanáraim is jobbak voltak ennél.
Ja, és nem néztek le azért, mert tanulók vagyunk, vagy mert milyen szakra - öö.. gimiben értsd osztályba - járunk.
Gimiben nem ecsetelték, hogy mennyire utálnak tanítani.
Amelyik tanárnál csendben ültünk, és tanultunk az óráira, az nem szidott minket a hátunk mögött, hanem dicsért.
Mellesleg 28-as válaszolónak se tetszik.
Az a baj, hogy én hoztam érveket, te csak szajkóztad, hogy nincs tölteléktárgyad (jó neked), szerinted öröm és boldogság a mechanika, fizika, matek meg a talajról való tanulás (xD), meg hogy te hogy szereted.....
Nem, nem általánosítok, csupán MINDEN egyetemista ismerősöm véleményét írtam le. MINDEGYIKÉT.
Többen megállapítottuk, hogy az OKJ jobb, mert ott a lényeget tanulod, alapozó sz.rságok és tölteléktárgyak nélkül.
Ajj ember, hogy magyarázzam el, hogy Te is megértsd...
Fogalmam sincs milyen szakon vagy és melyik egyetemen (nem is érdekel), én programtervező informatikán vagyok, így:
"szerinted öröm és boldogság a mechanika, fizika, matek meg a talajról való tanulás (xD), meg hogy te hogy szereted..... "
Én NEM tanulok se mechanikát, se fizikát, se talajtant/földtant. De én tanulok programozást, operációs rendszereket, számítógép hálózatot stb stb. Én ezeket SZERETEM, mert érdekel az informatika.
Érvelhetsz így is, hogy ÁLLÍTÓLAG az a "sok" ismerősöd veled egy véleményen van. De, még mindig kiemelném: A SOK ISMERŐSÖDDEL SE JÁROK EGY SZAKRA, SŐT LEHET NEM IS EGY EGYETEMRE. Így zenghetnek ódákat az ismerőseid is, hogy a szak amire járnak szívás mert nem szeretik. Rám ez akkor sem fog vonatkozni, mert MEGINT LEÍROM, HOGY TE IS MEGÉRTSD: nem járunk egy szakra. Az, hogy a tanáraid gyökerek az egyetemed hibája, de ez ugyancsak nem vonatkozik rám.
Nem tudod összehasonlítani a két szakot semmi szempont alapján is.
ui.: azért harmadszorra leírom: fent már kétszer említettem, van tölteléktantárgyam, de ez félévenként 1-2.
Amúgy a szaktársaim nagy része szeret ide járni és itt tanulni, mert azt tanulják ami őket érdekli: informatikát.
Az a gond, hogy te sem hoztál érveket, csak az állítólagos sok ismerősödet szajkózod. Ezt én is el tudom mondani.
És ezt nem bántásból mondom: szerintem neked szövegértési nehézségeid vannak, mert van itt olyan dolog, amit már jó párszor leírtam, de a te agyadig még mindig nem jutott el. Valószínűleg ezért nem tudod megérteni a fizikát, matekot, mechanikát stb stb.
Felőlem átmehetsz OKJ-s tanfolyamra is, engem nem nagyon érdekel. Én programozó akarok lenni és itt elvárt dolog a diploma.
Én is írtam sok dolgot, amit meg te nem értettél meg...
Nem tudom, ha valaki ipari termék-és formatervező mérnök, könnyűipari mérnök, biomérnök, környezetmérnök, élelmiszermérnök stb akar lenni, azt nem feltétlen érdekli a fizika, a mechanika, sőt, a matek se. Csak mondjuk a kémia, vagy a textíliák, vagy a formatervezés, vagy az élelmiszerbiztonság.
De kell mechanikát is tanulni az alapozás részeként.
Szeretni attól még nem fogjuk..
Ember, benne van a nevében, hogy MÉRNÖK. Egy mérnöktől pedig a társadalom elvárja, hogy akár milyen mérnök is, ha elé raksz egy matekpéldát, azt kisujjból oldja meg, ha egy kidőlő fal elé rakják, akkor legalább logikusan tudja megtámasztani azt.
Ugyanígy egy akármilyen orvostól is elvárják, hogy az utcán pikk-pakk mentse meg az életedet, a repülőn vezényeljen le egy szülést, tudjon gégemetszést csinálni. Akkor is, ha éppenséggel fül-orr-gégész. Mert a társadalom csak annyit lát, hogy ménrök, orvos, jogász akármi. És ez egy jogos elvárás is.
Pl. egy ipari termék- és formatervező mérnöktől? Az nem mérnök, vagy legalábbis nem ilyen jellegű. Ő formatervező, a formatervezésnél a logikát, praktikusságot és szépséget előtérbe helyezve.
De például egy környezetmérnök se mérnök a szó szoros értelmében.
És egyik se fog kéttámaszú tartót tervezni.
Na jó, a formatervező még talán, de azért...
Én elhiszem, hogy nem szereted azt amit tanulsz. Csak az a gond, hogy te nem hiszed el, hogy van olyan ember aki szereti.
Mert az egy dolog, hogy pl. 50 ismerősödtől ugyan azt hallod. De több száz ezer ember tanul felsőoktatásban. És se te, se az ismerőseid nem tudhatják, hogy mondjuk a fél millió ember mit gondol a szakmájáról (szereti-e tanulni).
Nálunk senki se szereti az alapozótárgyakat.
Szerintem tananyagilag és tanárilag a gimnázium jobb, pont.
És egyetemen mi okból tanítanak olyan sz.rul, hogy egy az egyben felolvassák a diákat, ráadásul olyan tempóban, hogy megalszik a szájában a tej, a másik lenéz minket; hadar, össze-vissza összefüggéstelenül kap bele a tananyag bizonyos részeibe?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!