Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Vallás » Jézus Isten volt? (Kérdésed...

Jézus Isten volt? (Kérdésed túl rövid, hívőktől kérem a válaszokat. )

Figyelt kérdés
Nem értem ezt. Sokszor említik hogy Jézus Isten volt, vagy hogy "végül is Isten volt az, aki meghalt a kereszten és nagyon sok ilyen dolgot szoktak mondani az emberek, amikről nem tudom eldönteni, hogy most Istenről, vagy Jézusról van-e szó?
2011. szept. 19. 16:39
1 2 3 4
 31/37 Mulder614 ***** válasza:
25%

Márk 13:32,

„ Azt a napot viszont, vagy azt az órát senki sem tudja, sem az angyalok az égben, sem a Fiú, hanem csak az Atya.” (Természetesen ez nem lehetne így, ha az Atya, a Fiú és a Szentlélek, azaz a szent szellem egyenrangúak lennének, és egyetlen istenséget alkotnának. S ha a Fiút — ahogy egyesek állítják — korlátozta az emberi természete abban, hogy ismerje azt a napot vagy az órát, még mindig nyitva áll a kérdés, hogy a szent szellem miért nem tudott arról.)

2011. nov. 2. 11:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 32/37 anonim ***** válasza:

Kedves Rásszelisták, néhány IGAZI érv a Szentháromság mellett:


A Szent Szellem erő vagy személy?


Lk 4:14. Jézus pedig megtére a Léleknek erejével Galileába: és híre méne néki az egész környéken.


Róm 15:13. A reménységnek Istene pedig töltsön be titeket minden örömmel és békességgel a hivésben, hogy bővölködjetek a reménységben a Szent Lélek ereje által.


Róm 15:19. Jelek és csodák ereje által, az Isten Lelkének ereje által; úgyannyira, hogy én Jeruzsálemtől és környékétől fogva Illyriáig betöltöttem a Krisztus evangyéliomát.


Zsidók 3

7. Annakokáért a mint a Szent Lélek mondja: Ma, ha az ő szavát halljátok,

8. Meg ne keményítsétek a ti szíveteket, mint az elkeseredéskor, a kísértés ama napján a pusztában,

9. A hol a ti atyáitok próbára tevéssel megkísértének engem és látták az én cselekedeteimet negyven esztendeig.


Zsidók 10

15. Bizonyságot tesz pedig erről mi nékünk a Szent Lélek is, mert minekutána előre mondotta:

16. Ez az a szövetség, melyet kötök velök ama napok után, mondja az Úr: Adom az én törvényemet az ő szíveikbe, és az ő elméjökbe írom be azokat,

17. Azután így szól: És az ő bűneikről és álnokságaikról többé meg nem emlékezem.


Róm 8:26. Hasonlatosképen pedig a Lélek is segítségére van a mi erőtelenségünknek. Mert azt, a mit kérnünk kell, a mint kellene, nem tudjuk; de maga a Lélek esedezik mi érettünk kimondhatatlan fohászkodásokkal.


Róm 8:27. A ki pedig a szíveket vizsgálja, tudja, mi a Lélek gondolata, mert Isten szerint esedezik a szentekért.


A Szent Szellem tehát SZEMÉLY és NEKI van EREJE, nem pedig ő maga valami személytelen erő.


Jézus Krisztus = Istennel, hol olvassuk ezt?


1Jn 4:8. A ki nem szeret, nem ismerte meg az Istent; mert az Isten szeretet.


1Jn 3:16. Arról ismertük meg a szeretetet, hogy Ő az ő életét adta érettünk: mi is kötelesek vagyunk odaadni életünket a mi atyánkfiaiért.


Jelenések 1

8. Én vagyok az Alfa és az Omega, kezdet és vég, ezt mondja az Úr, a ki van és a ki vala és a ki eljövendő, a Mindenható.

17. Mikor pedig láttam őt, leesém az ő lábaihoz, mint egy holt. És reám veté az ő jobbkezét, mondván nékem: Ne félj; én vagyok az Első és az Utolsó,

18. És az Élő; pedig halott valék, és ímé élek örökkön örökké Ámen, és nálam vannak a pokolnak és a halálnak kulcsai.


Valamint ha már a Példabeszédek 8-al dobálóztatok, a "teremtette" és "alkotta" fordítás helytelen, helyesebb a Károli féle "szerezte" kifejezés.


Olvassátok össze ezt a három igehelyet:


Kolossé 1

15. A ki képe a láthatatlan Istennek, minden teremtménynek előtte született;

16. Mert Ő benne teremtetett minden, a mi van a mennyekben és a földön, láthatók és láthatatlanok, akár királyi székek, akár uraságok, akár fejedelemségek, akár hatalmasságok; mindenek Ő általa és Ő reá nézve teremttettek;

17. És Ő előbb volt mindennél, és minden Ő benne áll fenn.


Példabeszédek 8

26. Mikor még nem csinálta vala a földet és a mezőket, és a világ porának kezdetét.

27. Mikor készíté az eget, ott valék; mikor felveté a mélységek színén a kerekséget;

28. Mikor megerősíté a felhőket ott fenn, mikor erősekké lőnek a mélységeknek forrásai;

29. Mikor felveté a tengernek határit, hogy a vizek át ne hágják az ő parancsolatját, mikor megállapítá e földnek fundamentomait:

30. Mellette valék mint kézmíves, és gyönyörűsége valék mindennap, játszva ő előtte minden időben.


Ésa 44:24. Így szól az Úr, megváltód és alkotód anyád méhétől fogva: Én vagyok az Úr, a ki mindent cselekszem, a ki az egeket egyedül kifeszítem, és kiszélesítem a földet magamtól;


SZÓVAL. A Szentlélek Személy, mi a neve? YAHWEH/JAHVEH/YHWH (nem Jehova nem is Jahve). Mert "Lélek az Isten".

Jézus Krisztus szemmel láthatóan a Biblia írásai szerint egyenlő az Atyával, tehát amikor Ő erről beszélt, akkor SZÓ SZERINT értette, hogy EGY az Atyával. Olvassuk is, hogy a zsidók ezért akarták Őt megölni, mert hogy egyenlővé tette magát Istennel:


Jn 5:18. E miatt aztán még inkább meg akarák őt ölni a zsidók, mivel nem csak a szombatot rontotta meg, hanem az Istent is saját Atyjának mondotta, egyenlővé tévén magát az Istennel.


Kolossé 1; Példabeszédek 8; Ézsaiás 44. E három Igehely csak akkor nyer értelmet, ha elfogadjátok a Szentháromság IGAZSÁGÁT. Máskülönben a fejetek tetejére állhattok, akkor sem jön ki a ti tanításotok a Bibliából, hogy az Atya alkotta Jézust, és Jézus minden mást. Mert a Biblia azt mondja, hogy YAHWEH=YAHUSHUA. Isten=Jézus.


És még sok egyéb tanításotok is sültbolondság.


+ a ráadás:

A "Sárgakönyvetekben" össze van gyűjtve, hogy mely próféciák vonatkoznak Jézusra, beidézem nektek az egyiket, mert még életetekben nem olvastátok végig:


Zakariás 11

12. És mondám nékik: Ha jónak tetszik néktek, adjátok meg az én béremet; ha pedig nem: hagyjátok abba! És harmincz ezüst pénzt fizettek béremül.

13. És monda az Úr nékem: Vesd a fazekas elé! Nagy jutalom, a melyre becsültek engem. Vevém azért a harmincz ezüst pénzt, és vetém azt az Úrnak házába, a fazekas elé.


Bezony, ez a ti "bibliátokban" Jehováról szól, nem Jézusról. Megint csak bizonyítja, hogy Jézus=YAHWEH és ti agymosottak vagytok.



Gyengébbek kedvéért:


Kolossé 1. azt mondja amit ti, hogy Jézus teremtette a világot.


Példabeszédek 8. azt mondja, hogy Jézus csak segített a teremtésben, de Isten volt a fő alkotó.


Ézsaiás 44. pedig azt mondja, hogy EGYEDÜL VOLT JAHVEH mikor teremtett. TÖKEGYEDÜL. Nem volt ott egy kisisten, akit ti Jézussal azonosítotok, aki segített volna neki, vagy aki mellesleg minden mást teremtett volna. Az Új Világ Fordításban még kérdés is van ott: "Ki volt velem?". Válasz? SENKI. Miért? Mert JAHVEH=JÉZUS.



U.I.:


Az nem érv, hogy nem lehet személy a Szent Szellem, merhogy betöltekeztek vele személyek.


Efézus 1

20. A melyet megmutatott a Krisztusban, mikor feltámasztotta Őt a halálból, és ültette Őt a maga jobbjára a mennyekben.

21. Felül minden fejedelemségen és hatalmasságon és erőn és uraságon és minden néven, mely neveztetik nemcsak e világon, hanem a következendőben is:

22. És mindeneket vetett az Ő lábai alá, és Őt tette mindeneknek fölötte az anyaszentegyháznak fejévé,

23. Mely az Ő teste, teljessége Ő néki, a ki mindeneket betölt mindenekkel.


JÉZUS KRISZTUS MINDENEKET BETÖLT MINDENEKKEL. Na akkor Jézus nem lehet személy???


Azon meg hiába agyaltok, hogy ha Jézus=Isten, akkor tulajdonképpen Ő saját magával beszélt mikor az Atyával beszélt és az Atya Őhozzá, mert ÍGY VAN. Mégpedig azért, mert így mutatta be Jézus, hogy milyen kapcsolatnak kéne lennie közte és köztünk. És erre nem az a válasz, hogy mivel véges emberi agyatokkal nem tudjátok felfogni ezt, akkor ez nem lehet így, hanem az a válasz, hogy ELHISZEM.


Ha van még kérdés pl. a Paradicsomról vagy a Pokolról vagy, hogy kik azok a 144.000 (megsúgom Jelenések 7), tegyétek fel bátran.



Hány szeg is volt Jézus kezében?


János 20:25. Mondának azért néki a többi tanítványok: Láttuk az Urat. Ő pedig monda nékik: Ha nem látom az ő kezein a szegek helyeit, és be nem bocsátom ujjaimat a szegek helyébe, és az én kezemet be nem bocsátom az ő oldalába, semmiképen el nem hiszem.


Kettő szeg volt, mert külön volt felfeszítve a két keze, mert KERESZTFÁRA szegezték nem cölöpre, ahogy az Őrtorony rajzolja mindenhova EGY SZEGGEL, holott a Biblia mondja, hogy SZEGEK VOLTAK A KEZEIBEN.


És ha az se volna világos, hogy miért lehet azt olvasni, hogy Jézus kisebb az Atyánál ahogy Ő is mondta, ez azért van, mert Jézus mint Fiú személyisége az Atyának rövid időre kisebb lett, mert testet öltött és emberré lett.


Zsid 2:7. Kisebbé tetted őt rövid időre az angyaloknál, dicsőséggel és tisztességgel megkoronáztad őt és úrrá tetted kezeid munkáin,


Az megint csak vérlázító tanításotok (hogy az Abbadon=Jézus=Mikhael ne is említsem), hogy Jézus teste megsemmisült és csak szellemként ment fel a Mennybe, hiszen Jézus feltámadásáról szóló próféciát amit maga DÁVID KIRÁLY írt, Péter Apostol IDÉZI:


Apostolok Cselekedetei 2

27. Mert nem hagyod az én lelkemet a sírban, és nem engeded, hogy a te szented rothadást lásson.


Ti meg állítjátok, hogy elrothadt és porrá lett és nyoma sem maradt a testének???


Másik érv, hogy Jézus nem lehet = a halhatatlan Istennel merhogy meghalt. Jézus erre ezt válaszolja:


Jn 10:18. Senki sem veszi azt el én tőlem, hanem én teszem le azt én magamtól. Van hatalmam letenni azt, és van hatalmam ismét felvenni azt. Ezt a parancsolatot vettem az én Atyámtól.


Feltudta magát támasztani a halálból, ahogy másokat is, mert Ő az Isten, és legyőzte a halált.


Agymosás áldozatai vagytok.

2012. okt. 7. 00:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 33/37 anonim ***** válasza:
igen es most is Isten es az is marad
2014. okt. 3. 10:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 34/37 anonim ***** válasza:

A szent szellem — Isten tevékeny ereje


A HÁROMSÁGTAN szerint, a szent szellem az Istenség harmadik személye, aki egyenlő az Atyával és a Fiúval. Amint az Our Orthodox Christian Faith (A mi ortodox hitünk) című könyv írja: „A Szent Szellem teljességgel Isten.”


A Héber Iratokban a „szellem” szónak fordított leggyakoribb szó a ru’ach, melynek jelentése: „lélegzet; szél; szellem”. A Görög Iratokban ennek a pneu’ma szó felel meg, amely hasonló jelentésű. Vajon ezek a szavak arra utalnak, hogy a szent szellem egy Háromságnak a része?


Tevékeny erő


A BIBLIÁBAN a „szent szellem” kifejezés az az irányított erő, amelyet Jehova Isten sokféle módon felhasznál szándékának megvalósítására. Bizonyos értelemben hasonlítható az elektromos áramhoz, vagyis olyan erő, amely sokféle formában képes működni.


Az 1Mózes 1:2-ben a Biblia kijelenti, hogy „Isten tevékeny ereje [„szelleme” (héberül: ru’ach)] mozgott ide-oda a vizek felszíne felett”. Itt Isten szelleme az ő tevékeny erejeként vett részt a föld megformálásában.


Isten felhasználja szellemét arra is, hogy megvilágosítsa az ő szolgáit. Dávid így imádkozott: „Taníts meg, hogy cselekedjem a te akaratodat, mert te vagy az én Istenem. A te szellemed [ru’ach] jó; az vezessen a becsületesség földjén” (Zsoltárok 143:10). Amikor 70 rátermett férfit kijelöltek Mózes mellé segítségképpen, Isten ezt mondta Mózesnek: „Elveszek a rajtad levő szellemből [ru’ach] és rájuk helyezem” (4Mózes 11:17).


A bibliai prófécia megörökítése is úgy történt, hogy Istentől szóltak emberek, „ahogyan a szent szellem [görögül: pneu’ma] vezette őket” (2Péter 1:20, 21). A Biblia tehát „Istentől ihletett”. A görög The‧o’pneu‧stos szó jelentése: „Istentől belélehelt” (2Timótheus 3:16). A szent szellem ezenkívül bizonyos embereket vezetett abban, hogy látomásokat lássanak és prófétai álmokat álmodjanak (2Sámuel 23:2; Jóel 2:28, 29; Lukács 1:67; Cselekedetek 1:16; 2:32, 33).


Jézus is a szent szellem késztetésére indult el alámerítkezése után a pusztába (Márk 1:12). A szellem mint valami égő tűz működik Isten szolgáiban és képes őket energiával feltölteni, hogy cselekvőképesek legyenek. És ennek hatására képesek voltak merészen és bátran beszélni (Mikeás 3:8; Cselekedetek 7:55–60; 18:25; Róma 12:11; 1Thessalonika 5:19).


Isten a szelleme által hajtja végre az ítéletét az emberek és a nemzetek felett (Ésaiás 30:27, 28; 59:18, 19). Ezenkívül, Isten szelleme képes bárhova elhatni és tud az emberek javára is működni, de képes ellenük is fordulni (Zsoltárok 139:7–12).


’A szokottnál nagyobb erő’


ISTEN szelleme a „szokottnál nagyobb erővel” látja el Isten szolgáit (2Korinthus 4:7). Ennek segítségével nagy hitpróbákat tudnak kiállni, vagy olyan dolgokat tudnak elvégezni, amikre különben képtelenek lennének.


Vegyük például Sámson esetét. Róla a Bírák 14:6 verse ezt mondja: „Rászállt az Úr lelke (JB: Jahve szelleme) és puszta kézzel széttépte az oroszlánt” (K.f.). Vajon egy isteni személy ment Sámsonba vagy szállta meg, testét arra használva, hogy azt tegye, amit ő akart? Nem. Valójában „az ÚR ereje volt az, amely Sámsont ennyire megerősítette” (TEV).


A Biblia azt mondja, hogy amikor Jézus alámerítkezett, a szent szellem galambként, de nem emberi alakban szállt rá (Márk 1:10). Isten e tevékeny ereje birtokában Jézus képes volt betegeket gyógyítani és halottakat feltámasztani. Ahogyan Lukács 5:17 mondja: „Az Úr [Isten] ereje állt [Jézus] gyógyító tevékenysége mögött” (JB). Isten szelleme által Jézus tanítványai is képesek voltak csodákat tenni. A Cselekedetek 2:1–4 elbeszéli, hogy a tanítványok pünkösdkor összegyűltek és akkor „hirtelen erős zúgás támadt, mint valami heves szélroham. . . és ők beteltek szent szellemmel és különböző nyelveken kezdtek beszélni, úgy, ahogyan a szellem megadta nekik, hogy szóljanak”.


A szent szellem tehát olyan dolgok megtevésére képesítette Jézust és Isten más szolgáit, amiket rendes körülmények között képtelenek lettek volna elvégezni.

2014. okt. 3. 11:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 35/37 anonim ***** válasza:

Nem egy személy


DEHÁT nincsenek-e a Bibliában olyan versek, amelyek a szent szellemről úgy beszélnek, mintha személy lenne? Vannak, de jegyezzük meg, mit mond erről egy katolikus teológus, Edmund Fortman a The Triune God (A háromszemélyű Isten) című könyvében: „Bár ezt a szellemet gyakran személyre utaló szavakkal írják le, valójában teljesen világosan kitűnik, hogy a [Héber Iratok] szent írói sohasem értelmezték vagy ábrázolták ezt a szellemet különálló személynek.”


A Szentírásban nem szokatlan, hogy egy tárgy vagy fogalom meg van személyesítve. A bölcsességről azt olvassuk, hogy fiai vannak (Lukács 7:35). A bűnt és a halált királynak nevezi a Biblia (Róma 5:14, 21). Az 1Mózes 4:7-ben a The New English Bible (NE) (Új Angol Biblia) ezt mondja: „A bűn mint valami démon, ajtód előtt leselkedik.” Itt a bűn gonosz szellemként van megszemélyesítve, amely Kain ajtaja előtt leselkedik. A bűn természetesen nem szellemszemély; ennélfogva a szent szellem sem válik szellemszeméllyé a megszemélyesítés által.


Hasonlóképpen, az 1János 5:6–8-ban nemcsak a szellemről, hanem a„ vízről és a vérről” is az olvasható, hogy „tanúskodnak”. A víz és a vér értelemszerűen nem személy, így a szent szellem sem az.


Ezzel összhangban a Biblia általánosan a „szent szellemet“ személytelen módon használja, és együtt említi a vízzel és a tűzzel (Máté 3:11; Márk 1:8). Az emberek arra kapnak buzdítást, hogy bor helyett inkább szent szellemmel teljenek be (Efézus 5:18). A szent szellemmel ugyanúgy be lehet telni, mint ahogyan be lehet telni a bölcsesség, a hit, és az öröm tulajdonságaival (Cselekedetek 6:3; 11:24; 13:52). A 2Korinthus 6:6-ban a szent szellem több tulajdonság közé ékelődve fordul elő. Ezek a kifejezések korántsem lennének ennyire általánosak, ha a szent szellem valóságos személy lenne.


Még azokban a bibliai szövegekben is, ahol a szent szellem szól, egyéb szövegekből kitűnik, hogy ezt vagy embereken vagy angyalokon keresztül teszi (Máté 10:19, 20; Cselekedetek 4:24, 25; 28:25; Zsidók 2:2). A szellem működését ilyen esetekben a rádióhullámokhoz lehet hasonlítani, amelyek egyik személytől egy messzi távolságban levő másik személyhez képesek üzenetet továbbítani.


A Máté 28:19-ben utalás történik ’a szent szellem nevére’. A ’név’ azonban sem a görögben, sem a magyarban nem jelent mindig személyes nevet. Amikor „a törvény nevében” kifejezést használjuk, akkor sem személyre gondolunk, hanem azt értjük ezen, amit a törvény képvisel, vagyis a törvény tekintélyét. Robertson Word Pictures in the New Testament (Szóképek az Újszövetségben) című könyvében ezt mondja: „A Septuagintában és a papiruszokban a név (onoma) általában a hatalom vagy a tekintély értelmében használatos.” A „szent szellem nevében” való alámerítkezés a szellem erejének az elismerését jelenti, amely az Istentől jön és amely az isteni akaratnak megfelelően működik.


A „segítő”


JÉZUS a szent szellemről mint „segítőről” beszélt, és azt mondta, hogy az majd megtanít titeket, elvezet benneteket, és beszélni fog (János 14:16, 26; 16:13). Görögben a segítőnek fordított szó (pa‧ra’kle‧tos) hímnemben áll. Amikor tehát Jézus arra utalt, mit tesz majd ez a segítő, a hímnemű személyes névmást használja (János 16:7, 8). Másrészt, amikor a görögben a szellemnek fordított (pneu’ma) szót használja, az ennek megfelelő semlegesnemű névmást „az”-t használja.


A legtöbb fordító, ha trinitárius szellemben fordít, elhomályosítja ezt a tényt, amint ezt a katolikus New American Bible (Új Amerikai Biblia) a János 14:17-tel kapcsolatban el is ismeri: „A görögben a ’Szellem’ szó semlegesnemű, és bár mi angolban (magyarban is) hímnemű személyes névmást (’he’, ’his’, ’him’ = ő, övé, őt, vagy aki) használjuk, a legtöbb görög MSS [kézirat] a semlegesnemű ’az’ szót használja.”


Ha tehát a Biblia a János 16:7, 8-ban a pa‧ra’kle‧tos szóval kapcsolatban a hímnemű személyes névmást használja, akkor nyelvtani egyeztetésnek kíván eleget tenni és nem dogmatikai tételt akar felállítani.


Nem része egy Háromságnak


TÖBB forrásmű elismeri, hogy a Biblia nem támogatja azt a gondolatot, hogy a szent szellem egy Háromság harmadik személye lenne. Például:


The Catholic Encyclopedia (A Katolikus Enciklopédia): „Sehol az Ószövetségben nem találunk egyértelmű utalást a Harmadik Személyre.”Fortman katolikus teológus: „A zsidók sohasem tekintették a szellemet személynek; nincs konkrét bizonyíték arra, hogy az ószövetségi írók közül bárki is ezt a nézetet vallotta volna. . . A Szent Szellemet a Szinoptikusok [az Evangéliumok] és a Cselekedetek könyve rendszerint isteni erőnek vagy hatalomnak mutatja be.”


A New Catholic Encyclopedia (Új Katolikus Enciklopédia): „Az Ószövetség nem tekinti Isten szellemét személynek. . . Isten szelleme egyszerűen Isten ereje vagy hatalma. Ha időnként úgy ábrázolják mint Istentől megkülönböztetett dolgot, rendszerint ez azért van, mert Jahve lehelete külsőlegesen hat.” Ezt is mondja: „Az újszövetségi írásszövegek többsége Isten szellemét valaminek és nem valakinek tünteti fel; ez különösen kitűnik a szellem és Isten ereje közötti párhuzamosságból.” (Kiemelés tőlünk.)


A Catholic Dictionary (Egy katolikus szótár): „Az Újszövetség, akárcsak az Ószövetség, egészében véve úgy beszél a szellemről mint Isten energiájáról vagy hatalmáról.”


Ennélfogva sem a zsidók, sem az első keresztények nem tekintették a szent szellemet egy Háromság harmadik tagjának. Ez a tanítás csak évszázadokkal később honosodott meg. Ahogyan az A Catholic Dictionary (Egy katolikus szótár) megjegyzi: „A harmadik Személyt 362-ben az alexandriai zsinat. . . végérvényesen pedig 381-ben a konstantinápolyi zsinat erősítette meg” —vagyis három és fél évszázaddal azután, hogy a szent szellem kitöltetett a tanítványokra pünkösdkor!


Nem, a szent szellem nem személy és nem alkotja egy Háromság részét. A szent szellem Isten tevékeny ereje, amelyet Isten felhasznál akaratának végrehajtására. Nem egyenlő Istennel, de mindig rendelkezésére áll és alá van rendelve neki.

2014. okt. 3. 11:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 36/37 anonim ***** válasza:

A Szentírás EGYÉRTELMŰEN ÁLLÍTJA, hogy a Szent Szellem SZEMÉLY és ISTEN maga.


János 14:26. A Vigasztaló pedig, a Szentlélek, akit az Atya küld az én nevemben, megtanít majd titeket mindenre, és eszetekbe juttat mindent, amit mondtam nektek.


Itt egyértelmű, hogy a Szent Szellem nem az Atya, tehát külön személy.

Hogy miért személy? Nem azért, mert hímnemű vagy akármilyen nemű a szó. Ez ostobaság! Jöttök ti unitárius, anti-trinitárius eretnekek olyan bugyuta érvekkel, hogy franciából se fordítják nőneműnek az asztalt csak mert a nyelvben úgy van. Vagy most itt van ez a "a vér és a víz is tanúskodik, a bűn meg gonosz szellemnek van megszemélyesítve, de mégsem személyek" érvelés... EZ GYERMETEG, HÁT VEDD MÁR ÉSZRE MAGAD!!! Persze, hogy senki nem fordítja az asztalt nő-asztalnak (she-table), és persze, hogy a vér meg a víz, meg a bűn nem személyek. DE SZELLEM AZ MI MÁS HA NEM SZEMÉLY???? Isten szellem. Az angyalok szellemek. Az embernek is szelleme és lelke van. Az ördögök is szellemek. A szellem alapvetően egy nem-anyagi élőlény, személy. Semmi esetre sem lehet erő/energia. Főleg úgy nem, hogy a Szent Szellemnek magának van ereje:


Róma 15:13. A reménységnek Istene pedig töltsön be titeket minden örömmel és békességgel a hivésben, hogy bővölködjetek a reménységben a Szent Lélek ereje által.


Róma 15:19. Jelek és csodák ereje által, az Isten Lelkének ereje által; úgyannyira, hogy én Jeruzsálemtől és környékétől fogva Illyriáig betöltöttem a Krisztus evangyéliomát.


A következő versekből viszont nyilvánvalóvá válik, hogy a Szent Szellem maga Isten, egy az Atyával, miként Jézus is Isten, és egy az Atyával. EZÉRT Szentháromság-egy Isten:


ApCsel 5:3. Monda pedig Péter: Anániás, miért foglalta el a Sátán a te szívedet, hogy megcsald a Szent Lelket, és a mezőnek árából félre tégy? 4. Nemde megmaradva néked maradt volna meg, és eladva a te hatalmadban volt? Miért hogy ezt a dolgot cselekedted szívedben? Nem embereknek hazudtál, hanem Istennek.


ApCsel 8:29. Monda pedig a Lélek Filepnek: Járulj oda és csatlakozzál ehhez a szekérhez!

10:19. És a míg Péter a látás felől gondolkodék, monda néki a Lélek: Ímé három férfiú keres téged: 20. Nosza kelj fel, eredj alá, és minden kételkedés nélkül menj el ő velök: mert én küldöttem őket.


ApCsel 13:2. Mikor azért azok szolgálának az Úrnak és bőjtölének, monda a Szent Lélek: Válaszszátok el nékem Barnabást és Saulust a munkára, a melyre én őket elhívtam.


ApCsel 21:11. És mikor hozzánk jött, vevé Pálnak az övét, és megkötözvén a maga kezeit és lábait, monda: Ezt mondja a Szent Lélek: A férfiút, a kié ez az öv, ekképen kötözik meg a zsidók Jeruzsálemben, és adják a pogányoknak kezébe.


Fenti vershez hozzá kell tenni, hogy az Ószövetségi próféták mindig úgy szóltak, hogy „Így szól az Úr”, vagyis Isten, jelen esetben a Szent Szellemről mondja ezt a próféta, tehát eggyé teszi Istennel.


ApCsel 28:25. Mivel pedig nem egyezének meg egymással, eloszlának, miután Pál ez egy szót mondá: Jól szólott a Szent Lélek Ésaiás próféta által a mi atyáinknak, mondván: 26. Eredj el a néphez és mondd: Hallván halljátok, és ne értsetek; és nézvén nézzetek, és ne lássatok!


Ez a vers is a Zsidókhoz írt levél szerzőjével azonos módon említi a Szent Szellemet, mint Aki az Atyaistenként mondott a prófétáknak valamit.


2Korinthus 3:17. Az Úr pedig a Lélek; és a hol az Úrnak Lelke, ott a szabadság.


Zsidók 3:7. Annakokáért a mint a Szent Lélek mondja: Ma, ha az ő szavát halljátok, 8. Meg ne keményítsétek a ti szíveteket, mint az elkeseredéskor, a kísértés ama napján a pusztában, 9. A hol a ti atyáitok próbára tevéssel megkísértének engem és látták az én cselekedeteimet negyven esztendeig. 10. Azért megharagudtam arra a nemzetségre és mondám: mindig tévelyegnek szivökben; ők pedig nem ismerték meg az én útaimat. 11. Úgy hogy megesküdtem haragomban, hogy nem fognak bemenni az én nyugodalmamba.


Zsidók 10:15. Bizonyságot tesz pedig erről mi nékünk a Szent Lélek is, mert minekutána előre mondotta: 16. Ez az a szövetség, melyet kötök velök ama napok után, mondja az Úr: Adom az én törvényemet az ő szíveikbe, és az ő elméjökbe írom be azokat, 17. Azután így szól: És az ő bűneikről és álnokságaikról többé meg nem emlékezem.


A Fiú egyenlő a Szent Szellemmel:

ApCsel 20:28. Viseljetek gondot azért magatokra és az egész nyájra, melyben a Szent Lélek titeket vigyázókká tett, az Isten anyaszentegyházának legeltetésére, melyet tulajdon vérével szerzett.

2014. okt. 6. 19:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 37/37 anonim ***** válasza:
Az Ószövetségben pedig azért nem tűnik fel a Szent Szellem mint külön személy (legalábbis én sem tudok róla, és Jézus is csak utalásképpen, mint akivel egyenlő az Atya -> Genezis 1:26; Zakariás 2:8-11, 11:12-13, 12:10), mert Isten még nem nyilatkoztatta ki ezt az igazságot. Mert az Újszövetség a kinyilatkoztatás VÉGE, ezért bármely témában NEM az Ószövetség a mérvadó! Az Újszövetség MAGYARÁZZA az Ószövetséget.
2014. okt. 6. 19:58
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!