Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Vallás » Protestánsok, bűn-e SZERINTETE...

Protestánsok, bűn-e SZERINTETEK az önkielégítés?

Figyelt kérdés
2012. aug. 28. 15:46
1 2 3
 21/30 Hazardteam ***** válasza:
Vagy pedig járuljatok Isten kegyelmének királyi székéhez és Jézus Krisztus véréhez, amelyben a ti váltságdíjatok van. A törvény cselekedeteiből, megtartásából nem igazul meg egyetlen ember sem. Nézzétek meg, mit mondtak az apostolok, milyen törvényeket kell megtartani a "pogányok" közül megtérteknek. Komolyan mondom. Nem írom be. Nézzetek utána ti magatok:) Annyit segítek, hogy az apostolok cselekedeteiben van feljegyezve és NAGGYONKOMOOLY gyűlést hoztak ott össze emiatt az apostolok. Nem véletlen.. Újra megismétlődik az, ami akkor fenyegetett, ami ellen felléptek akkor a tanítványok. Sőt, már javában tart..
2012. aug. 30. 03:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/30 anonim ***** válasza:

Zsolt 33:11 Az Úr tanácsa megáll mindörökké, szívének gondolatai nemzedékről-nemzedékre.


Mal 3:6 Mert én, az Úr, meg nem változom, ti pedig, Jákóbnak fiai, nem emésztettek meg!


1Kor 14:33 Mert az Isten nem a visszavonásnak, hanem a békességnek [Istene]; miként a szentek minden gyülekezetében.


Zsid 13:8 Jézus Krisztus tegnap és ma és örökké ugyanaz.


Jak 1:17 Minden jó adomány és minden tökéletes ajándék felülről való, és a világosságok Atyjától száll alá, akinél nincs változás, vagy változásnak árnyéka.

2012. aug. 30. 10:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/30 Hazardteam ***** válasza:
Én meg javaslom a róma levelet. Még nem érted az alapelveket.
2012. aug. 31. 00:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/30 anonim ***** válasza:

Köszönöm, olvastam, nagyon jó levél, tényleg érdemes elolvasni, vagy meghallgatni.


Róm 8,2 Mert a Jézus Krisztusban való élet lelkének törvénye megszabadított engem a bűn és a halál törvényétől.


Mi a bűn törvénye és a halál törvénye? Az áldozati törvények.


Rómaiakhoz írt levél 1-2.fejezet. Azt monda talán, hogy a törvény hiábavaló? Nem, abban feddi meg a zsidót, hogy ugyan a törvényt tanítja, de ő maga törvénytelenül cselekszik, káromolva ezzel az Istent a pogányok között.


3.fejezet utópisztikus szava:

Róm.3.31: A törvényt tehát hiábavalóvá tesszük-é a hit által? Távol legyen! Sőt inkább a törvényt megerősítjük.


...


Tényleg érdemes elolvasni, de...


Péter Apostol II. levele 3. rész

15. És a mi Urunknak hosszútűrését idvességnek tartsátok; a miképen a mi szeretett atyánkfia Pál is írt néktek a néki adott bölcsesség szerint.

16. Szinte minden levelében is, a mikor ezekről beszél azokban; a melyekben vannak némely nehezen érthető dolgok, a miket a tudatlanok és állhatatlanok elcsűrnek-csavarnak, mint egyéb írásokat is, a magok vesztére.


Én nem gondolom, hogy Krisztus a törvény ellen ment volna, sőt, betöltötte és egyben betartotta azt.

Kőtáblára, vagy a szívem hústáblájára is van írva a törvény, akkor is törvény a törvény, melyet az örök változatlan Isten adott nekünk. Dicsőség és hála ezért. Megigazulni senki nem tud a törvény által, de ez nem azt jelenti, hogy a törvény hiábavalóvá lenne.

2012. aug. 31. 13:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/30 Hazardteam ***** válasza:

Akkor tartsd meg. De az összeset, mert csak az ér. És ne válogass, hogy melyik szimpi, melyik nem az, ezek törvények és nem elvek. Légyszi, majd ha kecskét küldesz azazelnek a pusztába szólj, mert megnézném. amúgyis bírom a kecskéket, naggyon nagy formák: http://www.youtube.com/watch?v=3KQxT20mY-k&feature

http://www.youtube.com/watch?v=OJAioFb3IOA&feature


Húsvétkor viszont hanyagolj, nem akarom látni, ahogy véres izsóppal mázolod az ajtófélfáidat, viszont szalonnát azt adhatsz. ja nem, mégsem, bocsi.. el is felejtettem, hogy nem kóser.


Tudod miről beszél Pál, meg Péter? A törvény betöltéséről, a hamisítatlan, színtiszta szeretetről. A szeretet nem okoz kárt, ha szeretsz valakit, nem kívánod a feleségét (főleg, ha a saját feleségedet is szereted ugye) nem ölöd, vered, lopod meg stb. "az ilyenek ellen nincs törvény".


"Mikor pedig Péter Antiókhiába jött, szemtől szembe ellene állottam, mivel panasz volt rá. Mert mielőtt némelyek oda jöttek Jakabtól, a pogányokkal együtt evett; mikor pedig oda jöttek, félrevonult és elkülönítette magát, félvén a körülmetélkedésből valóktól.

És vele képmutatóskodtak a többi zsidók is, úgy hogy Barnabás szintén elcsábíttatott az ő tettetésök által.

De mikor láttam, hogy nem egyenesen járnak az evangyéliom igazságához képest, mondék Péternek mindnyájok előtt: Ha te zsidó létedre pogány módra élsz és nem zsidó módra, miként kényszeríted a pogányokat, hogy zsidó módra éljenek? Mi, természet szerint zsidók és nem pogányok közül való bűnösök, Tudván azt, hogy az ember nem igazul meg a törvény cselekedeteiből, hanem a Jézus Krisztusban való hit által, mi is Krisztus Jézusban hittünk, hogy megigazuljunk a Krisztusban való hitből és nem a törvény cselekedeteiből; Mivel a törvény cselekedeteiből nem igazul meg egy test sem. Ha pedig Krisztusban keresvén a megigazulást, mimagunk is bűnösöknek találtatunk, avagy Krisztus bűnnek szolgája-é? Távol legyen. Mert, ha a miket elrontottam, azokat ismét fölépítem, önmagamat teszem bűnössé. Mert én a törvény által meghaltam a törvénynek, hogy Istennek éljek. Krisztussal együtt megfeszíttettem. Élek pedig többé nem én, hanem él bennem a Krisztus; a mely életet pedig most testben élek, az Isten Fiában való hitben élem, a ki szeretett engem és önmagát adta érettem. Nem törlöm el az Isten kegyelmét; mert ha a törvény által van az igazság, tehát Krisztus ok nélkül halt meg"


A törvény nem lett semmissé, az emberölés és hasonlók továbbra is bűnnek számítanak, de az önkielégítést paráznaságként, meg hasonló bűnökként beállítva riogatni fiatalokat, akiknek még csak most ébredezik a nemiségük: BŰN szerintem. Sokkal nagyobb és kártékonyabb, pusztítóbb, mint az ő állítólagos bűnük, aminek a bűntudatával terhelitek őket! Vélt okoskodások és igék megerőszakolása, belemagyarázás és törvénykezés által. Ez inkább eltávolírtja őket az Atyától, mintsem hogy közelebb vinné és ez ROSSZ és ráadásul indokolatlan és szükségtelen emberi, sőt inkább ördögi dolog. Elvétitek a célt, kicsinyesen ragaszkodtok törvényeitekhez (nem a mózesire célzok!) és inkább beáldoznátok fiatal, befolyásolható, tapasztalatlan lelkeket, csak hogy a szabályaitok érvényesülhessenek. Na EZ a törvénykezés, aminek semmi köze a törvényt betöltő szeretethez! Ha nem lenne siralmas az egész és rendkívül kártékony, akkor kiröhögném az egészet. De sajnos egyáltalán nem vicces.. többtucat fiatalt ismerek a múltamból, a fiatalságomból, akik ilyenek miatt mentek el és hagyták ott a gyülekezeteiket. Nem paráználkodtak, nem éltek bűnben, vagy istentelen életet, de egyszerűen belefáradtak, belefásultak a lélekölő szabályrendszerekbe, mondvacsinált törvényekbe. Ez nem az, amiről Isten beszél és a törvényeket sem ezért adta már akkor sem. Most pedig a kegyelem ideje alatt vagyunk, gojim közül valók vagyunk és nem ószövetségi zsidók, akik maguk sem voltak képesek betartani a törvényt. Ennek ellenére ti erőltetitek, szembeszegülve Istennel.


Miről beszélek??


Kétféle reakció:


1. A szeretet által munkálkod hit gyümölcséé, amely betölti a törvényt és amely ellen nincs törvény:


"Ők tehát kikísértetvén a gyülekezettől, általmentek Fenicián és Samárián, elbeszélve a pogányok megtérését; és nagy örömet szerzének az összes atyafiaknak. Mikor pedig megérkeztek Jeruzsálembe, a gyülekezet és az apostolok és a vének fogadák őket, és ők elbeszélék, mily nagy dolgokat cselekedék az Isten ő velök"


És erre mi a válasz a "másik oldalról" amiről beszélek?

Hát ez.. 2:


"Előállának azonban némely hivők a farizeusok szerzetéből valók közül, mondván, hogy körül kell metélni őket, és megparancsolni, hogy a Mózes törvényét megtartsák"


Nem mondom, szimpatikus, vidám egy társaság lehettek.


És a folytatás, a tanácskozás végeredménye, a megegyezés:


"Azokáért én azt mondom, hogy nem kell háborgatni azokat, kik a pogányok közül térnek meg az Istenhez; Hanem írjuk meg nékik, hogy tartózkodjanak a bálványok fertelmességeitől, a paráznaságtól, a fúlvaholt állattól és a vértől. Mert Mózesnek régi nemzedékek óta városonként megvannak a hirdetői, mivelhogy a zsinagógákban minden szombaton olvassák. Akkor tetszék az apostoloknak és a véneknek az egész gyülekezettel egybe, hogy férfiakat válaszszanak ki magok közül és elküldjék Antiókhiába Pállal és Barnabással, Júdást, kinek mellékneve Barsabás, és Silást, kik az atyafiak között főemberek valának. Megírván azok keze által ezeket: Az apostolok, a vének, és az atyafiak az Antiókhiában, Siriában és Czilicziában levő, a pogányok közül való atyafiaknak üdvözletüket! Mivelhogy meghallottuk, hogy némelyek mi közülünk kimenvén, megháborítottak titeket beszédeikkel, feldúlva a ti lelketeket, azt mondván, hogy körülmetélkedjetek és a törvényt megtartsátok; kiknek mi parancsot nem adtunk:

Tetszék nékünk, miután egyértelemre jutottunk, hogy férfiakat válaszszunk ki és elküldjük ti hozzátok a mi szeretteinkkel, Barnabással és Pállal, Oly emberekkel, kik életüket tették koczkára a mi Urunk Jézus Krisztus nevéért.

27. Küldöttük azért Júdást és Silást, kik élőszóval szintén tudtotokra adják ugyanezeket.

28. Mert tetszék a Szent Léleknek és nékünk, hogy semmi több teher ne vettessék ti reátok ezeken a szükséges dolgokon kívül,

29. Hogy tartózkodjatok a bálványoknak áldozott dolgoktól, a vértől, a fúlvaholt állattól, és a paráznaságtól; melyektől ha megóvjátok magatokat, jól lesz dolgotok. Legyetek egészségben! Azok annakokáért elbocsáttatván, elmenének Antiókhiába; és egybegyűjtvén a sokaságot, átadák a levelet. És mikor elolvasták, örvendezének az intésen"


Az megvan, hogy "Mert tetszék a Szent Léleknek és nékünk, hogy semmi több teher ne vettessék ti reátok ezeken a szükséges dolgokon kívül" Esküszöm gyönyörű.. És ki van az első helyen? A törvény? Vagy a tanítványok/apostolok/vezetők? Új szabályok? Nem! Isten Szent Szelleme!


Akit érdekel, elolvashatja az egészet az Apostolok cselekedeteinek 15. fejezetében, de az egymillió Ft-os kérdésre a választ Péter mondja ki, vagyis a "frankót":


"Most azért mit kísértitek az Istent, hogy a tanítványok nyakába oly igát tegyetek, melyet sem a mi atyáink, sem mi el nem hordozhattunk?"


Nem tudom ki hogy van vele, de ez engem Istenfélelemre és alázatra sarkall és örömmel tölt el nem pedig azzal, hogy hurrá, mostantól azt csinálok, amit akarok (ami szintén nem igaz)

2012. szept. 5. 00:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 26/30 anonim válasza:

Szia!

Te mit érzel utána? Én amikor csináltam bűntudat és szégyen érzés volt bennem. Nem lettem tőle boldog... Szerintem jobb, ha nem vagy rabja ennek a dolognak! És, mivel protestáns is vagy, tudod hogy van KIHEZ fordulnod, ha segítségre van szükséged:o)

2012. szept. 6. 15:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 27/30 anonim ***** válasza:

Kedves kérdező!

A Bibliában az a mondat, hogy „Ne végezz önkielégítést!” valóban sehol sem szerepel. A gyakran érvként felhozott Ónán történetének ilyenképpen való értelmezését sem tartom helyesnek. Ónán szándékosan ellene ment az Úr parancsának, miszerint utódot kellett volna támasztania testvére feleségének, Isten ezért büntette meg.

Összegyűjtöttem viszont pár részt, ami talán segít a helyes szemléletben.

El kell mondjam, hogy hívő keresztényként nem is olyan régen még sajnos nekem is problémát jelentett ez a dolog. A következőkkel találtam szemben magam:


1.megmagyarázhatatlan bűntudat érzés

Találtam ehhez egy Bibliai részt:


Róma 2: 14-16 ,,Mert amikor a pogányok, akik nem ismerik a törvényt, természetes eszük szerint cselekszik azt, amit a törvény követel, akkor ezek a törvény nélküliek önmaguknak szabnak törvényt. Ezzel azt bizonyítják, hogy a törvény cselekedete be van írva a szívükbe. Erről lelkiismeretük és egymást vádló vagy éppen védő gondolataik együtt tanúskodnak majd, azon a napon, amelyen megítéli Isten az emberek rejtett gondolatait az én evangéliumom szerint Krisztus Jézus által.”


Ebben a versben tehát az van, hogy a lelkiismeretünket Isten adta, ennélfogva valószínűleg az a bűntudat sincs ok nélkül.


2. Észrevettem, hogy máshogy nézek a lányokra. Egyre többször kaptam azon magamat, hogy potenciális szexpartnerként méregetem a mellettem állókat, s ha megláttam egy olyan lányt, aki egy kicsit is jobban tetszik, már automatikusan ezen jártak a gondolataim, elképzeltem, hogy milyen is lenne ha… És egyre kevésbé fordítottam figyelmet a többi értékére; ha akartam, ha nem, egyre inkább csak ez tudta lekötni a figyelmemet.

Ugyanide sorolható az is,hogy mire gondol az ember közben. Fantáziál.

Ezekről viszont már beszél egy másik Bibliai rész:


Máté 5:27-28 ,,Hallottátok, hogy megmondatott: Ne Paráználkodj! Én pedig azt mondom nektek: aki kívánsággal tekint egy asszonyra, már paráznaságot követett el vele a szívében.”


Nyilván lehetne vitatkozni arról, hogy a ,”kívánsággal tekint” pontosan mit jelent a gyakorlatban, innentől már csak az a kérdés, hogy az ember kiskapukat, vagy tényleg az igazságot keresi. Nyilván önmagában nem számít bűnnek az, hogy vonzódunk a másik nemhez, de szerintem aki őszinte magához, az tudja, mi a két dolog között a különbség.


3. Az előző kettőhöz kapcsolódva egy másik Bibliai rész:


Galata 5:16-17 ,,Intelek titeket,: a Lélek szerint éljetek, és a test kívánságait ne teljesítsétek. Mert a test kívánsága a Lélek ellen tör, a Léleké pedig a test ellen, ezek viaskodnak egymással, hogy ne azt tegyétek, amit szeretnétek.”


Galata 5:19 ,,A test cselekedetei azonban nyilvánvalók, mégpedig ezek: házasságtörés, paráznaság, tisztátalanság, BUJÁLKODÁS.


Galata 5:22-23 ,,A Lélek gyümölcse pedig: szeretet, öröm, BÉKESSÉG, TÜRELEM, szívesség, jóság, hűség, szelídség, ÖNMEGTARTÓZTATÁS. Az ilyenek ellen nincs törvény.”


Természetesen tisztában vagyok azzal, hogy a Bibliában a „test” szó gyakran az emberi bűnös természet szinonímájaként értelmezett, és nem az ember fizikai testeként, ám ha figyelembe vesszük a fentebb leírtakat: a bűntudatot, és a szemléletmód változását, akkor elmondhatjuk, hogy ez az egész ügy tényleg a Lélek ellen tör. Tovább bizonytalanít minket a „bujálkodás” szó; tágabban is lehet értelmezni, de nem lehet egyértelműen kimondani, hogy az önkielégítés ebbe nem tartozik bele.

Márpedig ha így van, akkor nincs „békességünk” a dologgal kapcsolatban. A Lélek gyümölcse pedig békesség. „Türelmes”-nek sem vagyunk mondhatóak, ha önkielégítést végzünk, hiszen nem csak hogy a leendő házasságunkig nem tudunk várni, ahol a szexualitás helye van, hanem egyre több dolog kezd el az életünkben ekörül forogni, hogy jaj, mikor leszek már végre egyedül, vagy hol van a legközelebbi wc…

És ugyanakkor nem nevel „önmegtartóztatásra” sem. Vágyunk valamire, és amilyen gyorsan csak lehet, be akarjuk tölteni ezt a vágyat. Nem mondom, hogy buddhistának kell lennünk, de ha megszokjuk, hogy minden vágyunk azonnal teljesül, sokkal nehezebben tudjuk majd venni az élet nehezebb szakaszait, ez tény.


Ha kereszténynek mondod magadat, akkor itt felteszem neked a kérdést: Itt állsz egy adag Bibliai rész előtt, ami ellene mond az önkielégítésnek. Ha nagyon akarod, biztosan tudnád mindegyiket úgy átértelmezni, hogy ne mondjon az önkielégítés ellen. De ha elbizonytalanított és inkább tanácstalan vagy, mint meggyőzött: Megéri neked kockáztatni, hogy lehet, hogy Isten nem néz erre a dologra jó szemmel, de te mégis csinálod? Megtennél olyan dolgot, amin lehet, hogy a barátnőd kiakad, ha egy kisebb plusz energiabefektetéssel a lehetséges probléma forrása elkerülhető? Istennel miért tennéd ugyanezt? Tényleg ér annyit ez az egész?


Ha pedig nem megy, hogy abbahagyd, ahogy nekem se nagyon ment magamtól: kérd Istent, hogy segítsen ebben! Isten számtalan helyen írja a Bibliában, hogy ha valamit az ő akarata szerint, hittel kérsz tőle, akkor azt megadja neked.


Remélem tudtam segíteni.

2012. okt. 18. 23:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 28/30 anonim ***** válasza:

Kedves Hazardteam! TÉVEDSZ. Sajnos még én is hittem neked, tényleg nagyon ügyesen érveltél, de ettől még tévtanító vagy. Ahogy az előttem szóló érvelt, a lelkiismeret engem sem hagyott nyugodni. De nem azért, mert bűnnek éreztem még mindig az önkielégítést, mivel szépen megnyugtattam a lelkiismeretemet, hogy nem bűn. VISZONT, volt jó néhány múltbéli igei válasza, tanácsa, üzenete Istennek a számomra imameghallgatás képpen, és ezeket mégsem tudtam hova tenni. Amikor már azon agyaltam, hogy betudom azokat beképzelésnek, véletlen egybeesésnek (holott megvagyok győződve róla, hogy ilyen nincs), belemagyarázásnak, akkor úgy gondoltam megnézem mégegyszer a 3Mózes 15-öt. Évek óta ismertem ezt a szakaszt, de sosem olvastam el behatóbban, sosem gondoltam, hogy releváns lehetne az önkielégítéssel kapcsolatban. Pedig AZ.


Miért? Az előttem szóló nagyon helyesen idézte a Galátzia 5. fejezetét, a releváns verseket idézem:

16. Mondom pedig, Lélek szerint járjatok, és a testnek kívánságát véghez ne vigyétek.

19. A testnek cselekedetei pedig nyilvánvalók, melyek ezek: házasságtörés, paráznaság, tisztátalanság, bujálkodás.

22. De a Léleknek gyümölcse...mértékletesség.

24. A kik pedig Krisztuséi, a testet megfeszítették indulataival és kívánságaival együtt.


A kulcsszó itt nem a bujaság, hanem a TISZTÁTALANSÁG. Napnál világosabb, hogy az Apostol testi perverziókról beszél, nem lelki értelemben, de amik megfertőztetik a lelket, bűnök. Miért fontos ez? Azért, mert ahogy mindjárt olvasható, a Léviták könyvében nem higéniai tisztátalanságról volt szó, hanem lelki tisztátalanságról, BŰNRŐL.


3Mózes 15

31. Így tartsátok vissza Izráel fiait az ő TISZTÁTALANSÁGUKTÓL, hogy MEG NE HALJANAK az ő tisztátalanságuk miatt,

MEGFERTŐZTETVÉN AZ ÉN HAJLÉKOMAT, a mely közöttök van.

32. Ez a törvénye a magfolyósnak, és annak, a kinek MAGÖMLÉSE van, AMI ÁLTAL TISZTÁTALANNÁ LESZ;


Érdemes megjegyezni, hogy a szeretkezésre is érvényes ez (az is bűn) 18. vers: "Ha az asszony a férfival hál, mindketten fürödjenek meg vízben, de estig tisztátalanok maradnak."


Azért, mert magömléssel jár ugyebár. Ezért mondta az Úr Mózesnek mielőtt a Sínai hegyre leszállt, hogy szentelje meg a népet:

2Mózes 19

14. Leszálla azért Mózes a hegyről a néphez, és megszentelé a népet, és megmosák az ő ruháikat.

15. És monda a népnek: Legyetek készen harmadnapra; asszonyhoz ne közelítsetek.


Miért ne? Azért, amit olvasni lehetett. Ezért mondta Dávid király is, hogy bűnben fogant (Zsoltárok 51:7). Persze ez egy olyan bűn volt, amit az Úr elnézett, ha az ember megmosakodott. EZ AZ, amit az Úr nem vár el, amit a Szentlélek az Apostolokkal, mint "magömlési/menstruációs törvényt" nem akart a gój keresztényekkel (velünk) betartatni. De ettől még magától értetődő dolog. És ettől még TISZTÁTALANSÁG, és ettől még BŰN. Ezért van az a bűntudat.


Sőt, a mi helyzetünk súlyosabb, mert Isten hajléka nem közöttünk van már, hanem BENNÜNK.

Ezért mondta az Apostol:

1Korinthus 6

18. Kerüljétek a paráznaságot! Minden más bűn, amit elkövet az ember, kívül van a testén, de AKI PARÁZNÁLKODIK, A SAJÁT TESTE ELLEN VÉTKEZIK.

19. Vagy nem tudjátok, hogy TESTETEK, amit Istentől kaptatok, A BENNETEK LEVŐ SZENT LÉLEK TEMPLOMA, és ezért NEM A MAGATOKÉI VAGYTOK?

20. Mert áron vétettetek meg: dicsőítsétek tehát Istent testetekben.


És igen, tudom, hogy a szövegkontextus itt konkrétan az utcalányok "látogatásáról" beszél, és nem önkielégítésről, de ez igazából szőrszálhasogatás. Miért??? Azért, mert a 10 Parancsolatban/Elvárásban (igazából nem "Ne paráználkodj", hanem "Nem fogsz paráználkodni") a "Ne paráználkodj!"-ban minden szexuális eltévelyedés benne foglaltatik. Ugye nem gondolja senki komolyan, hogy Isten csak a házasságtörést "tiltotta" meg a zsidóknak a KŐTÁBLÁRA vésve??? És a pedofília, és a homoszexualitás, és a bestialitás stb.??? MIND BŰN és bele foglaltatott.


Azt írtad:

"Jó, hogy nem az orrfújási szokásokat beszéljük ki, hogy ki szerint tisztátalan ki szerint szentségtelen és miért"


Elég szomorú, hogy ezt a kérdést, amit maga Pál Apostol az 1Korinthus 6-ban szörnyen komolyan kezelt, te az orrfújás jelentéktelenségével hozod párhuzamba!


Tudod mi vagy te? Rólad is írt az Apostol, amikor ezeket írta:

2Péter 2

10. "Főképen pedig azokat, a kik a testet követvén, tisztátalan kívánságban járnak"

13. Megkapván gonoszságuk díját, mint a kik gyönyörűségnek tartják a naponkénti dobzódást; undokságok és fertelmek, a kik kéjelegnek az ő csalárdságukban, mikor együtt lakmároznak veletek;

14. A kiknek szemei paráznasággal telvék, bűnnel telhetetlenek; elhitetik az állhatatlan lelkeket, szívök gyakorlott a telhetetlenségben, átok gyermekei;

15. "A kik elhagyván az egyenes útat, eltévelyedtek,"

17. Ezek víztelen kútfők, széltől hányatott fellegek, a kiknek a sötétség homálya van fenntartva örökre.

18. Mert hiábavalóság kevély szavait szólván, testi kívánsággal, bujálkodással elhitetik azokat, a kik valóban elszakadtak a tévelygésben élőktől,

19. Szabadságot ígérvén azoknak, holott ők magok a romlottság szolgái; mert a kit valaki legyőzött, az annak szolgájává lett.

20. Mert ha az Úrnak, a megtartó Jézus Krisztusnak megismerése által a világ fertelmeit elkerülték, de ezekbe ismét belekeveredve legyőzetnek, az ő utolsó állapotjuk gonoszabbá lett az elsőnél.

21. Mert jobb volna rájok nézve, ha meg sem ismerték volna az igazság útját, mint hogy megismervén, elpártoljanak a nekik adott szent parancsolattól.

22. De betelt rajtok az igaz példabeszéd szava: Az eb visszatért a saját okádására, és a megmosódott disznó a sárnak fertőjébe.


Néhány igehely:


1János 2:16. Mert mindaz, a mi a világban van, a test kívánsága, és a szemek kívánsága, és az élet kérkedése nem az Atyától van, hanem a világból.


Róma 13:14. Hanem öltözzétek fel az Úr Jézus Krisztust, és a testet ne tápláljátok a kívánságokra

- hogy vágyakat ne gerjesszenek (Csia ford.)

- a testet pedig ne úgy gondozzátok, hogy bűnös kívánságok ébredjenek benne (Újford.).

- a régi emberi természetet pedig ne tápláljátok, se ne teljesítsétek a kívánságait! (Egysz.ford.)

- és ne dédelgessétek testeteket, nehogy bűnös kívánságokra gerjedjen (SzentIstv.ford.).


1Péter 2:11. Szeretteim, kérlek titeket, mint jövevényeket és idegeneket, tartóztassátok meg magatokat a testi kívánságoktól, a melyek a lélek ellen vitézkednek


2Péter 1

5. Ugyanerre pedig teljes igyekezetet is fordítván, a ti hitetek mellé ragasszatok jó cselekedetet,

a jó cselekedet mellé tudományt,

6. A tudomány mellé pedig mértékletességet, a mértékletesség mellé pedig tűrést, a tűrés mellé pedig kegyességet,

7. A kegyesség mellé pedig atyafiakhoz való hajlandóságot, az atyafiakhoz való hajlandóság mellé pedig szeretetet.

8. Mert ha ezek megvannak és gyarapodnak bennetek, nem tesznek titeket hivalkodókká,

sem gyümölcstelenekké a mi Urunk Jézus Krisztus megismerésére nézve.

9. Mert a kiben ezek nincsenek meg, az vak, rövidlátó, elfelejtkezvén a régi bűneiből való megtisztulásáról.


Kolossé 3

2. Az odafelvalókkal törődjetek, nem a földiekkel.

5. Öldököljétek meg azért a ti földi tagjaitokat, paráznaságot, tisztátalanságot, bujaságot,

gonosz kívánságot és a fösvénységet, a mi bálványimádás;

6. Melyek miatt jő az Isten haragja az engedetlenség fiaira;

7. Melyekben ti is jártatok régenten, mikor éltetek azokban.

8. Most pedig vessétek el magatoktól ti is mindazokat; haragot, fölgerjedést, gonoszságot és

szátokból a káromkodást és gyalázatos beszédet.

9. Ne hazudjatok egymás ellen, mivelhogy levetkeztétek amaz ó embert, az ő cselekedeteivel

együtt.

10. És felöltöztétek amaz új embert, melynek újulása van Annak ábrázatja szerint való

ismeretre, a ki teremtette azt:


1Thesszalonika 4

3. Mert ez az Isten akaratja, a ti szentté lételetek, hogy magatokat a paráznaságtól megtartóztassátok;

4. Hogy mindenitek szentségben és tisztességben tudja bírni a maga edényét,

5. Nem kívánság gerjedelmével, mint a pogányok, a kik nem ismerik az Istent;


Efézus 5

3. Paráznaság pedig és akármely tisztátalanság vagy fösvénység ne is neveztessék ti

közöttetek, a mint szentekhez illik;

4. Sem undokság, vagy bolond beszéd, vagy trágárság, melyek nem illenek: hanem inkább

hálaadás.

5. Mert azt jól tudjátok, hogy egy paráznának is, vagy tisztátalannak, vagy fösvénynek, ki

bálványimádó, nincs öröksége a Krisztusnak és Istennek országában.

6. Senki titeket meg ne csaljon üres beszédekkel; mert ezekért jő az Isten haragja a

hitetlenség fiaira.

7. Annakokáért ne legyetek részesei ezeknek;

8. Mert valátok régen sötétség, most pedig világosság az Úrban: mint világosságnak fiai úgy

járjatok.

9. (Mert a világosságnak gyümölcse minden jóságban és igazságban és valóságban van),

10. Meggondolván, mi legyen kedves az Úrnak.

11. És ne legyen közösségtek a sötétségnek gyümölcstelen cselekedeteivel, hanem inkább meg

is feddjétek azokat;

12. Mert a melyeket azok titokban cselekesznek, éktelen dolog csak mondani is.

13. Mindezek pedig megfeddetvén, a világosság által napvilágra jőnek; mert minden, a mi

napvilágra jő, világosság.

14. Annakokáért mondja: Serkenj föl, a ki aluszol és támadj fel a halálból, és felragyogott tenéked

a Krisztus.

15. Meglássátok annakokáért, hogy mimódon okkal járjatok, nem mint bolondok, hanem mint

bölcsek:

16. Áron is megvegyétek az alkalmatosságot, mert a napok gonoszok.

17. Annakokáért ne legyetek esztelenek, hanem megértsétek, mi legyen az Úrnak akaratja.


Róma 13

13. Mint nappal, ékesen járjunk, nem dobzódásokban és részegségekben, nem

bujálkodásokban és feslettségekben, nem versengésben és írigységben:

14. Hanem öltözzétek fel az Úr Jézus Krisztust, és a testet ne tápláljátok a kívánságokra.

2015. jan. 31. 00:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 29/30 anonim ***** válasza:

Azt hiszem Hazardteam-nek tartozom egy bocsánatkéréssel. Neki volt igaza, én tévedtem. Szóval bocsánat.


Először is újra elemzem a korábban idézetteket:

Galátzia 5

16. Mondom pedig, Lélek szerint járjatok, és a testnek kívánságát véghez ne vigyétek.

19. A testnek cselekedetei pedig nyilvánvalók, melyek ezek: házasságtörés, paráznaság, tisztátalanság, bujálkodás.

22. De a Léleknek gyümölcse...mértékletesség.

24. A kik pedig Krisztuséi, a testet megfeszítették indulataival és kívánságaival együtt.


Lélek szerint járjunk, a testnek kívánságát véghez ne vigyük. A testünk és a Szentlélek egymással vetekszik, hogy ne azt tegyük, amit akarunk. Ezután jön a felsorolás, hogy mit akar a test. Magukból a cselekedetekből is, és a Szentlélek cselekedetéből is (mértékletesség) jól látszik, hogy itt szélsőséges tettekről van szó. Házasságtörés=megcsalás/elcsábítás, paráznaság=promiszkuitás, tisztátalanság=vérfertőzés/bestialitás/homoszexualitás/pedofília stb., bujálkodás=perverzió/nimfománia. Itt tehát a tisztátalanságot még véletlenül sem lehet a maszturbációra érteni, mert arról van szó, hogy van az egészséges szexuális élet mértékkel, és vannak ezek a túlzásba esések, förtelmességek (a maszturbáció is sorolható ezek közé, ha szélsőségessé válik). Természetesen a megfeleltetéseim nagyjából önkényesek, de a következő fejtegetések miatt sem hiszem, hogy a maszturbáció ide tartozna (önmagában véve).


A magömléses tisztasági törvények csak a sivatagi körülményekre vonatkoztak. Azért mondja, hogy tisztátalanokká váltak, akárhogy is történt a magömlés, akár szex közben is. Viszont a görög időkben Pál Apostol már bűntelennek nevezi a házasságot, pedig az exodusz idején még Mózes szentségtelennek nevezte, a tisztátalanság miatt. A különbség a körülmények változásában áll. Arra is rájöttem, hogy önkielégítésről azért sem beszél a Biblia, mert a körülmetélés ezt gyakorlatilag lehetetlenné teszi. Legalábbis férfiaknál, az előbőr hiánya miatt ugyebár, és a Biblia leginkább a körülmetélt férfiak szemszögéből van megírva.


A kontextus alapján Isten számára a fizikai tisztátalanságot, a bűnt a fertőzés jelentette. Ezért volt bűnös úgymond az is, akinek a magömlés, mármint magfolyás a betegsége volt (pedig ugye erről igazán nem tehetett), és áldozatot kellett bemutatnia az életéért cserébe. Ezért volt bűn a szex, mert az is fertőzésveszéllyel járt (az ondó tele van cukrokkal a spermiumok túlélése érdekében, ez kiváló táptalaj a baktériumoknak), és azt nem tűrte Isten a szent helyen. Szóval ezek fizikai tisztasági törvények voltak, amiket a Szentlélek és az Apostolok a görög/római kultúrából megtérteknek nem adtak tovább, mert azok rendszeresen tisztálkodtak (gondoljunk a fürdőkre, "uszodákra"), ezért nem volt fertőzésveszély. Ezért mondta Pál, hogy nem vétkezik az, aki megházasodik (1Kor 7:28). Viszont tény az, hogy amikor a 29. versben azt mondta, hogy még a házas se közösüljön ha lehetséges, merthogy az „idő rövidre van szabva”, tehát hamarosan visszatér az Úr, ezt azért mondta, mert hitte, hogy az Úr Jézus még az ő életükben visszatér, így tehát, mivel a házasélet a figyelmet Istenről inkább a házastársra irányítja, ezért kívánta, hogy ettől tartózkodjanak, hogy minél jobban készen álljanak, ha az Úr visszatér. Ebben tévedett.

És én is tévedtem...

Az a vélekedésem, hogy "véletlen nem létezik" hamis. Bár én úgy határozom meg a véletlent, hogy jelentőség nélküli sorsfordulat. Tapasztalataim szerint jó, ha mindig figyeljük, hogy Isten küld-e jeleket üzenetként, válaszként, de nem szabad minden "véletlenbe" jeleket látni.


Aztán, amit Pál mond arról, hogy „De ha magukat meg nem tartóztathatják, házasságban éljenek: mert jobb házasságban élni, mint égni.”, ezt nyilvánvalóan a paráznaságról mondja (mint az 1Thessz 4:3-ban), ahogy a második versben tisztázva is volt: „1. A mik felől pedig írtatok nékem, jó a férfiúnak asszonyt nem illetni. 2. De a paráznaság miatt minden férfiúnak tulajdon felesége legyen, és minden asszonynak tulajdon férje.”

A paráznaság, tisztátalanság, és ezzel azonos indulat, minden ilyen, amitől az Apostol óvva intett, azok erkölcstelen közösülési formák.

Krisztus is azt fejtegette, hogy hányféle módon lehet az ember házasságtörő/parázna (Máté 19:9-10). Pl. attól is, ha elvált (vagy mással testi kapcsolatban élt) nővel közösül/lép házasságra (özvegyre ez nem vonatkozik). Amire az volt a megrökönyödött válasz, hogy nem jó az embernek megházasodni. Erről beszélt Pál is, hogy jobb egyedül maradni.


Az 1Korinthus 6-ban egyértelműen prostituáltak látogatásáról van szó: " 16. Avagy nem tudjátok-é, hogy a ki a paráznával egyesül, egy test vele?" Az egész kontextus alapján valószínűleg kultikus-kéjnőről van szó, ezért hozza a párhuzamot azzal, hogy aki Krisztussal egyesült, az egy lélek Ővele. Persze ahogy korábban írtam, bármi mást is oda lehetne érteni, ha kiragadjuk a mondatokat, de akkor a sajátja helyett mi adunk neki értelmet, ami az igazság elferdítése. Lehet szajkózni, hogy "a betű megöl, a Lélek megelevenít" arra igazolásul, hogy amit kiolvasunk a szöveg eredeti értelmétől független értelmezésként, az a Szentlélek sugalmazása, csak az a bökkenő, hogy még ezt a mondatot is úgy félreértették már egyesek, hogy azt mondták, a Bibliára nincs is szükség, majd a Szentlélek mindent kijelent nekünk, vagy hogy a Biblia a Fenevad Bélyege, ami kárhozatra visz stb. Nem tudom érezhető-e a fonáksága ennek az egésznek: A Biblia "mondaná", hogy a Biblia nem kell meg az Antikrisztus Bélyege???


Azzal persze még mindig nem értek egyet, hogy a szexualitás azonos szinten lenne az orrfújással. Ez egy olyan probléma, amivel nagyon sokan kűzdenek.


Bárhogy is van, az biológiai tény, hogy férfiaknak fizikailag szüksége van nemi kielégülésre, mert a nemi váladék/sejtek addig termelődnek, amíg a prosztata/herék meg nem telnek. Ezzel a tesztoszteron-szint is az egekben szárnyal, amitől az ember fantáziálni kezd, vágyakozik. Ha nem üríti, akkor alvás közben az agya olyan fantáziát generál, ami kiváltja az ürítést.

A nőknél ez szintén hormonális dolog.


Az is tény, hogy a görög-római kultúra rendkívül szabados és hedonista életstílust követett. Ebben benne voltak a tobzódások (addig ettek míg tele lettek, aztán hánytatták magukat, hogy tovább ehessenek) és templomi-kéjnőkkel való kultikus közösülések is. Így tehát világos, hogy az Apostolok ezek ellen beszéltek, és csak azért nem említették szó szerint őket, mert "a melyeket azok titokban cselekesznek, éktelen dolog csak mondani is." (Efézus 5:12).

Mindazok az intelmek a modern egyéjszakás-kalandok világában szintén relevánsak.


1János 2:16. ebben az igeversben ezek a megfogalmazások: "a test kívánsága", és "a szemek kívánsága", és "az élet kérkedése" sokmindenre érthetők, de ha figyelembe vesszük a fenti két érvelést, akkor nyílvánvalóvá válik, hogy miről is van szó. A "kérkedéssel" együtt nézve jól felismerhető az utalás az akkori, és mai kihívó, vágykeltő öltözködésre és viselkedésre, illetve a promiszkuitásra, ami akkor is, és ma is dívik. Ebbe is beleérthetjük a maszturbálást a nemi vággyal, vizuális ingerekkel (ami megint csak férfiaknál releváns, nőknél nem), de "az élet kérkedését" már nehéz lenne a helyére tenni. Általában nem szokás önkielégítéssel kérkedni, kibeszélni, főleg nem életvitel szerűen, amire utal a mondat. Lényeg az, hogy eltagadhatatlan a nemi vágy/éhség léte, hormonok működtetik, mintahogy az éhség/szomjúság is biológiai szükségletet jelez. Persze előbbibe nem halunk bele, de ettől még nem kevésbé szükséglet. A nemi vágyat Isten adta, hogy ösztökéljen a sokasodásra és a Föld betöltésére. Viszont ez akaratunktól függetlenül folyamatos ösztökélés, kielégítése pedig nem mindig megoldható házastárrsal. Tehát az, hogy ilyen vággyal rendelkezünk nem bűn. A kérdés az, hogy hogyan szabad vele élni, mert az elkerülhetetlen tény, hogy kénytelenek vagyunk élni vele valamilyen módon. Ha tehát a házasélet épp nem opció, akkor hogyan?


Róma 13:13-14. A 13. versben szintén tetten érhető a hedonista, perverz életmód. Ez a maszturbációra nem feltétlenül igaz. A 14. versnek sok értelmezését írtam, de itt is fontos tisztázni, hogy a hedonista, perverz kívánságok/vágyak táplálásának tiltásáról van szó. Az emberben ébredhetnek tisztátalan kívánságok (orgiára, homoszexualitásra, bestialitásra, pedofíliára stb.). Ezeket nem szabad tovább gondolni, azonosulni velük, véghezvinni őket.


1Péter 2:11-ben a fentiekről van szó.

2Péter 1:5-9 szintén a fentiekkel szembeni mértékletességről beszél, amikből megtértek a hívek.

Kolossé 3:2-10 úgyszintén.


1Thessz 4:3-5 itt a házasokról van szó, hogy ne bujálkodjanak és ne paráználkodjanak/ne törjenek házasságot. Csia Lajos ezt úgy fordítja, mintha arról lenne szó, hogy ne vágyakozással szerezzen az ember házastársat, hanem a szokások (lánykérés, eljegyzés stb.) megtartásával. Az Egyszerű fordítás már elsőrendben a "maga edényét" nem házastársként (feleségként), hanem saját testként értelmezi, amit a maszturbálásra könnyen rálehet húzni, csakhogy a konszenzus alapján itt feleségről van szó, illetve a bűn is meg van nevezve, ami a paráznaság=promiszkuitás.


Efézus 5:3-17 szintén a fentiekről van szó, illetve, hogy értelmesen, ésszel viselkedjünk, ne a tisztátalan kívánságok kielégítése végett -> Amiket már taglaltam: kultikus-kéjnők, orgiák, promiszkuitás stb.


Illetve van még egy, az Efézus 4:17-20

A Kecskeméthy fordításban érdekes:

"Azt mondom tehát, és bizonnyal mondom az Úrban, hogy ti többé ne úgy járjatok, mint a többi pogányok járnak az ő elméjük hiábavalóságában, el lévén sötétedve gondolkodásukban, elidegenedve az Isten életétől a tudatlanság miatt, mely szívük megkeményedése miatt van bennük; mint akik elfásulva a kicsapongásnak adták magukat, minden tisztátalanság űzésére, kapzsiságból. De ti nem így tanultátok a Krisztust"

Ezt is könnyen lehetne maszturbációként értelmezni, de alapvetően a kicsapongás szintén a hedonista életvitelt, promiszkuitást, iszákosságot, falánkságot stb. tehát a túlzásokba esést jelenti. A "tisztátalanság" meghatározza ezek természetét, melyet kapzsiságból, azaz harácsolásból, "mégtöbbet akarásból", kielégíthetetlenségből mániákusan végeznek. Ez utóbbi meghatározásokat akár ráhúzhatnánk a maszturbációra is, bizonyos körülmények között.

Véleményem szerint a maszturbáció normális dolog mindaddig, amíg nem válik függőséggé, illetve amíg nem párosul tisztátalan gondolatokkal. Függőség és tisztátalan gondolatok (fentebb tárgyaltam mi a tisztátalanság, beleértve más asszonyáról való fantáziálást is...persze sosem tudhatjuk ismeretlenekről, hogy van-e valakijük) esetén a maszturbálás is beletartozik a fenti igerversek által elítélt hedonista, förtelmes bűnök sorába. Szintén érdemes megfontolni, hogy könnyen homoszexuális vágyakhoz vezethet az is, ha maszturbációkor a saját testünket kezdjük a vágy tárgyává tenni.


A függőség férfiaknál a gyakori ismétléssel alakulhat ki, mivel minnél többször csináljuk, annál szaporább lesz a termelés, következésképpen a vágy. Kisebb mértékben lehet felelős, illetve nőknél válthat ki függőséget az, ha valami pszichés hiány elleni pótcselekvéssé válik (mint a nassolás), vagy pusztán az élvezet miatt (szintén mint a nassolás).


Rengeteg ostoba érv kering az önkielégítés ellen, magam is sokat kitaláltam annó. Pl.:

- A szexualitás csak házasságban élhető meg Isten szerint, minden más bűn!

- Nyomd el a nemi vágyat, uralkodj rajta

- A maszturbálás önzés, a házasság és Isteni rend megtagadása

- Bálványimádás

Stb.


Ezek sarkos, és az igazságnak nem egészen megfelelő érvek. Isten a Bibliában sehol sem mondja, hogy az önkielégítés bűn, de még csak utalást sem tesz rá (ami azt illeti, megkérdeztem, és az 5Mózes 23:10-14 volt a válasz, ami a fentiek alapján azt jelenti, hogy nem bűn). Egyesek próbálják belemagyarázni tágértelmű fogalmakba, kiolvasni innen-onnan, de ez csak azért sikerül nekik (ahogy nekem is sikerült), mert 1. Nem tudnak helyesen olvasni (figyelmen kívül hagyják, hogy a szöveg egésze miről szól), 2. Nincsenek tisztában a fogalmak konkrét jelentésével, 3. Nincsenek tisztában a bibliai szövegek történelmi és kultúrális hátterével. Magyarán ROSSZ exegéták, nem értenek a Hermeneutikához. Teológián pótolható ez a hiányosság. Persze, még ha értenek is hozzá, könnyen figyelmen kívül hagyhatják, ahogy én, ha az elhitt népbabona miatti bűntudat végett eleve azt akarom kiolvasni az Igéből, hogy bűn.


Viszont, a fenti ostoba, maguknak Isteni tekintélyt követelő érvek szinte ártatlanok azokhoz képest, amit az elmúlt századokban összehazudtak: [link]


Végezetül, ahogy Hazardteam ellen tudtam egy rakás igeverset felsorolni, úgy tudok arról is, amit a kereszténység vélhetően nagy része végez, és amit magam is csináltam, amivel többször küzdöttem (hamis lelkiismerettel), de végeztem vele:


1Timótheus 4

1. A Lélek pedig nyilván mondja, hogy az utolsó időben némelyek elszakadnak a hittől, hitető lelkekre és gonosz lelkek tanításaira figyelmezvén.

2. Hazug beszédűeknek képmutatása által, kik meg vannak bélyegezve a saját lelkiismeretökben.

3. A kik tiltják a házasságot, sürgetik az eledelektől való tartózkodást, melyeket Isten teremtett hálaadással való élvezésre a hívőknek és azoknak, a kik megismerték az igazságot.


Elszakadnak a hittől, mert a túlbuzgóság közepette törvénykezésbe fognak, és törvényükkel farizeusok módjára megnyomorítják az embereket. Tiltják a házasságot...cölibátus, katolicizmus. Sürgetik a vegetáriánus étrendet...adventisták! Már az is ott lehetne, hogy a normális önkielégítést bűnnek állítják be...vélhetőleg ez is a katolicizmus rossz lelkiismeretének terméke ami tovább burjánzott.


A közösülős szexet csak azért nem ítélték bűnnek egészében, ellentétben a maszturbációval, mert akkor kihalna az emberiség... Persze voltak ennyire "értelmes" emberek is, de őket hála Istennek eretneknek bélyegezték.

2015. márc. 3. 02:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 30/30 anonim ***** válasza:
IGEN, AZ!
2017. aug. 15. 14:45
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!