Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Vallás » Háromság vagy egy Isten? Csak...

Háromság vagy egy Isten? Csak hívök válaszát várom.

Figyelt kérdés

Konkrét válaszokat szeretnék arra,hogy :

Jézus szerint miért az elsö minden parancsolatok közül,hogy " a mi Istenünk egy Ùr?"-ha ö is Isten??


Miért nem tud Jézus az utolsó napról és óráról ha ö is Isten?


Hogy lehet Jézusnak kezdete,ha ö is Isten?(Példab.8/22;Jelenések 3/14)


(János 5/26)"Mert amiként az Atyának élete van önmagában,akként ADTA a Fiúnak is,hogy élete legyen önmagában."Vajon Istennek nincs magától élete önmagától,úgy kell kapnia???


Jézus neve:a Messiás ,olajjal felkent föpapra vonatkozott,valamint királyokra,bírákra kizárólag.Miért esküdött meg az ùr,hogy ;pap vagy te minörökké Melkisédek rendje szerint?(Zsidó 7/21)-ez most kinevezés,vagy leminösítés akkor?


"Az én tudományom nem az enyém,hanem azé,aki küldött engem."(János 7/16).Isten mindentudó,akkor hogy van ez??



Hogy tudta Isten kegyelméböl megízlelni a halált ha Ö is Isten,és miért lett a halál elszenvedéséért dicsöséggel és tisztességgel megkoronázva ha ö Isten??Lehet Isten nagyságát überelni??(Zsidó 2/9)


Miért kellett öt szenvedések által tökéletessé tenni??Hiszen Isten tökéletes!


Miért kellett öt felhatalmazni,felkenni Istennek(Csel.5/29;2/33-36)ès miért nyerte el a Szent Lelket az Atyától??Isten minden hatalommal rendelkezik!!De csak azután tudta kitölteni a tanítványokra,miután elnyerte azt az Atyától.Nem érdekes??Már csak azért is,mert egyesek szerint a Szent Lélek egy Isten.Öt töltötték ki a népre??


Ha a Szent Lélek nem Isten lelke,akkor mi értelme van a következö igeversnek??(a Kor.2/11)"Ki ismeri az ember belsö dolgait,ha nem a benne lakó emberi lélek?Hasonlatosképpen Isten titkait sem ismeri senki,csak Isten lelke."


(János 20/17)"Felmegyek az én Atyámhoz,és a ti Atyátokhoz

,az én Istenemhez,és a ti Istenetekhez."Ez az ige is érdekes a háromság tükrében.Hogyan érti ezt Jézus,ha ö Isten???Az Istennek is van Istene???


(Jel.3/12)"...felírom reá az én Istenemnem nevét,és annak városának nevét,az új Jeruzsálemét,mely az égböl száll alá az én Istenemtöl."ki odafönt Jézus Istene ha ö egyenlö az Atyával???


Miért nevezi Isten Jézust szolgájának,ha ö Isten???(Èsa.42/1;Máté 12/18)


"Jézus még nem dicsöittetett meg"(János 7/39)Ha János szerint Jézus Isten,akkor miért kellett megdicsöíteni??



Miért kellett mindenben tökéletes úgy cselekednie,úgy beszélnie,ahogy az Atya tanította???Hiszen egy Istent nem lehet tanítani!!Márpedig lejövetele elött lett tanítva,ha az Atya tanította.(János 8/28)


Miért kell naki csak addig uralkodnia,míg Isten lábai alá veti ellenségeit?Miért nem maga veti alá magának ha ö mindenható??(1Kor 15/25)


Miért kell visszaadnia a hatalmát,ha ellenségei lábai alá lettek vetve?Isten vissza tudja adni a hatalmát??-Kinek?(1Kor 24/28)


"Egy az Isten és mindeneknak Atyja,aki mindeneknek felette van és mindenek által és mindnyájatokban munkálkodik."-a többi igehelyet figyelembe véve,akkor Jézusra illik ez a vers???


Ja,és mielött az a vád érne,hogy Jehova tanúja vagyok,nem vagyok az!!!!



2014. nov. 12. 10:45
1 2 3 4 5
 21/45 anonim ***** válasza:
"Arroganciának" nevezed a logikus és ésszerű bibliai érveket?
2014. nov. 12. 20:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/45 Szeressük egymást ***** válasza:
91%
Az igazság ilyen megrögzött elvakult tagadásához kell bőven arogancia.
2014. nov. 12. 20:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/45 anonim ***** válasza:
80%

Szia!


A kérdésedre a válasz: a kettő nem ellentétes egymással. Aki tanult bibliai héber nyelvet, az tudja, hogy a héber nyelv az "egy" kifejezésre több szót is használ.


A monoteizmust erőteljesen hangsúlyozó bibliai ige, Izráel fő hitvallása így hangzik: "Halld Izráel: az Úr, a mi Istenünk, egy Úr!" (5Móz 6,4) Ez a hitvallás egyértelműen tanítja, hogy Isten egy, de miközben az író választhatta volna a héber "jachid" kifejezést is, amellyel a magában álló „egy” fogalmát fedte volna le, a választott héber kifejezés az "echad", amely az összetett „egy” fogalmát vagy a csoport egyik tagját jelöli, a magában álló illetve hangsúlyosan érthető „egy”-gyel szemben. Ugyanaz az "echad" szó szerepel Mózes első könyve 2:24-ben a férj és a feleség egységének kifejezésére, akik „egyek” lesznek, de úgy, hogy ezen egységen belül megőrzik egyéniségüket. Itt tehát az egy nem számszerű értelemben vett egyet jelent, hanem az az "egyedülálló, egyedi" jelentésen van a hangsúly.


A második felvetésednél érdemes megnézni a szövegkörnyezetet, mikor mondta ezt Jézus? Amikor "Istennek formájában volt", vagy amikor "olyan állapotban találtatott mint ember" (Fil. 2:6-8)?


Példabeszédek könyve 8. fejezete a bölcsességről szól, a Jelenések 3:14-ben szereplő görög kifejezés az ἀρχὴ, pedig egyaránt jelent kezdetet, de fejedelmet is. Értelemszerűen itt az utóbbi a helyes fordítás.


A Jn. 5:26-ra nézve megint csak azt tudom mondani, amit a 2. felvetésnél...


A "felkent" kifejezés, hogy jön Krisztus örök papságához?


A Jn. 7 - ugyanaz amit a 2.-ra írtam


Kérlek olvasd el a filippi levél 2. fejezetét! Krisztus a földre jövetelekor letette az isteni hatalmát, és emberré lett.


A Szentlélek Isten Lelke.


Megint csak Filippi 2. Jézus amikor itt járt teljesen emberré lett! Ha ezt megérted az összes kérdésedre megvan a válasz!


Üdv. Péter

2014. nov. 12. 21:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/45 anonim ***** válasza:
52%

Egyetértek Péter testvéremmel, csupán annyit tennék hozzá, hogy a Biblia értelmezésénél érdemes figyelembe venni az ókori keresztény egyház krisztológiai tanítását is. Az Óegyház ugyanis még rendkívül közel állt az apostoli korszakhoz időben. Bizonyos keresztények, akiktől maradt fent iratunk, az apostolok kortársai és tanítványai voltak, tehát személyesen tőlük tanulhattak. Az 1-3. században ismeretlen volt az Egyházban Krisztus istenségének a tagadása. Most csak egy dokumentumot idéznék:


"Nem vagyunk bolondok, görög férfiak, nem is locsogunk balgaságokat, azt hirdetjük, hogy Isten emberi alakban megjelent." (Tatianosz: Beszéd a görögök ellen, 21. (Kr. u. 175)"


Ez a hitvallás egyébként egyébként még egy jóval korábbi dokumentumban is megtalálható, tehát teljesen egyértelmű, hogy miben hittek az ókori keresztények. Egyébként a történelem azt is nyilvánvalóvá teszi, hogy a 4. században Arius és mozgalma volt az, aki elkezdte azokat a hamis - a kereszténységtől addig ismeretlen - tanítást hirdetni, hogy csak az Atya az Isten, a Fiú már nem Isten, és a Szentlélek csak egy személytelen erő. Ariusnak ezeket a tanításait az Egyház természetesen elítélte.


Én elfogadom az Óegyház krisztiológiai értelmezését, és elvetem Arius tanításait. Az egy Isten, és a Szentháromság nem zárja ki egymást. Egy Isten van, aki három különálló személyben nyilvánul meg: Az Atya Isten, a Fiú Isten és Szentlélek Isten.

2014. nov. 12. 22:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/45 anonim ***** válasza:
20%

Kedves Péter! És ehhez a héber nyelvi bűvészkedéshez vajon mit szólnak a más kérdésekben általatok is tekintélyesnek elfogadott zsidó hittudósok és rabbik? Nekem ebben ők nagyobb tekintélyek, különösen úgy, mivel a teljes Írás arról győz meg, hogy nincs a Szentírásban háromság.


"A második felvetésednél érdemes megnézni a szövegkörnyezetet, mikor mondta ezt Jézus? Amikor "Istennek formájában volt", vagy amikor "olyan állapotban találtatott mint ember" (Fil. 2:6-8)?"


Erre pedig itt is, de máshol is rengetegszer válaszoltunk, ugyanúgy egy kérdéssel. Nincs rá bibliai válasz.


Stb, stb.

2014. nov. 12. 23:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 26/45 anonim ***** válasza:
20%

"Az 1-3. században ismeretlen volt az Egyházban Krisztus istenségének a tagadása. Most csak egy dokumentumot idéznék:"


Ez egy félrevezető állítás, mivel senki sem tagadja Jézus "istenségét", mert a Biblia is fogalmaz ilyeténképpen, ezt Jehova Tanúi elismerik. De ez NEM HÁROMSÁG, ezt ne keverjük össze egymással. Persze, hogy nem tagadták az első századokban azt, ami NEM IS LÉTEZETT.


Ellenben, amit Tatianoszról írtál, az már megint egy ügyes trükk, mivel a Biblia az EGYEDÜLI tekintély, hiába terjesztitek a Szentírásba be nem került írók leveleit és a későbbi korok íróinak kiragadott szövegrészeit. Abban hiszel, amiben akarsz, a te dolgod, de azt azért el kell ismerned, hogy a Biblia igazságát nem olyan külső forrásból vett idézettel kellene megtámogatnod, ami egyébként Isten szent Szavában nincs benne. Mert amit idéztél Tatianosztól, az NINCS BENNE a bibliában, igaz?

2014. nov. 12. 23:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 27/45 anonim ***** válasza:
30%

bár érintettem, de még egyszer:


Isten EGY ISTEN ÉS NEM HÁROM SZEMÉLYŰ

(Márk 12:29) 29 Jézus így válaszolt: „Az első ez: »Halld, ó, Izrael, Jehova, a mi Istenünk e g y Jehova,


(5Mózes 6:4) 4 Halld, ó, Izrael: Jehova, a mi Istenünk e g y Jehova.


Tehát egy és nem három

2014. nov. 13. 07:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 28/45 anonim ***** válasza:
Az 5Mózes 6:4 a héberben kétszer is tartalmazza a tetragramot, ezért helyesen így kellene hangoznia: „Jehova, a mi Istenünk e g y Jehova” (ÚV). Izrael nemzete, amelyhez e szavak szóltak, nem hitt a háromságban. Ma sem hisz természetesen. A babilóniaiak és az egyiptomiak imádtak istenhármasokat, Izrael nemzete előtt azonban világosan ki lett emelve, hogy Jehova különbözik ezektől az istenektől.
2014. nov. 13. 09:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 29/45 anonim ***** válasza:

"de miközben az író választhatta volna a héber "jachid" kifejezést is, amellyel a magában álló „egy” fogalmát fedte volna le, a választott héber kifejezés az "echad", amely az összetett „egy” fogalmát vagy a csoport egyik tagját jelöli"


Ez pedig a Jehova és Fia, Jézus szándék és akarategységét jelöli, ennyi.

2014. nov. 13. 09:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 30/45 anonim ***** válasza:
30%
Egy Isten. A Biblia sehol nem ír a háromságról.
2014. nov. 13. 11:37
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!