Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Vallás » A zsidóság jelképe nem sátánis...

A zsidóság jelképe nem sátánista jelkép tulajdonképpen? Hisz remfa csillaga.

Figyelt kérdés

Remfa csillaga teljesen okkult, összehozható nem kevés helyen, vallasban, balvanyimadassal, satanizmussal, az antikrisztus szamaval.


De mégis a zsidosag Isten kivalasztott nepe.

Hogy is van ez?



2016. jún. 28. 13:42
1 2 3
 11/23 anonim ***** válasza:

Ui.:


#8: Ilyet még nem olvastam. De ha igaz is lenne ,hogy a 15. sz. előtt nem találtak Dávid-pajzsát akkor is figyelembe kell azt venni ,hogy 1.) Semmiféle "spirituális","természetfeletti" ereje nincs 2.) Azt ,hogy mit jelképez.


#9: Amúgy nincs harag ,csak máskor nyomd szolidba a figurát. ;)

2016. jún. 29. 00:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/23 anonim ***** válasza:

"Igaz, de ez a hagyomány az 1500-as években született."


Szintén így tudom. A szimbólum illetõen pedig ahugy # 3 tegnap 18:20


"Sehol nem került elő ókori Dávid-csillag ásatásokon Izraelben."


Ez viszont túlzás.

Egy zeevveez nevû bloggertõl:

Kánaáni csillag Karkom hegy, Israel kb. ie. 1200 [link]

Sidon, Lebanon - ie 7 sz. ( igaz, ez már a babiloni számüzetés kora ) [link]

További ( bár nem sok más ): Google - [link]

2016. jún. 29. 04:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/23 anonim ***** válasza:

Én az egész kérdést nem értem. Tényleg annyira hihetetlen, hogy különböző szimbólumok más és más kultúrális közegben más és mást jelképeznek? A te logikádat követve kérdező, akkor a náciknak köze van a buddhistákhoz, vagy a Heinekennek a kommunistákhoz?

Hagyd abba hangulatkeltést, és inkább élvezd a nyári szünetet, annyira azért nem hosszú...;)

2016. jún. 29. 08:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/23 Flogeir ***** válasza:
88%

Vannak itt tévedések rendesen. A témában dr. Israel Shahak, írt tanulmányt, lengyel holokauszt túlélő, aki utóbb a kémia professzora lett Izraelben. Judaizmusról írt művei elég vegyes fogadtatásra leltek, főleg a cionisták között, de több ponton igazolta utóbb Gershom Scholem német születésű izraeli filozófus és történész.

A legfontosabb megállapítások.

1. A hexagram nem bibliai és nem zsidó jelkép.

2. Dávid-csillag nem létezett, Dávid-pajzsa (Mágen Dávid) volt helyette, ami se nem csillag, se nem hatszögletű nem volt. Egy pajzs esetében bármelyik forma igen kevésbé lett volna praktikus, és ezt a feltevést semmi nem igazolja.

3. Mások a hexagrammot Salamon-pecsétjével azonosítják, mint demonológiai "eszközt": a hiedelem szerint nem evilági lényeket lehetett segedelmével bebörtönözni. Az ezoterikus/kabbalisztikus hagyomány szerint Salamon számos pogány feleségétől pogány démon idéző-bebörtönző praktikákat tanult, és szentélyt emelet Astaroth-nak/Astarté-nak. (Erre a Bibliában is van utalás.)

Scholem kutatásai alapján bár Salamon démoni praktizálása igazolt a Biblia fényében is, de arra nincs bizonyíték, hiteles bizonyíték, hogy "Salamon-pecsétjét" valóban használta Salamon. Ezt már csak későbbi korokból származó apokrif írások, illetve grimoire-ok állítják (pl. "Salamon testamentuma", ami viszont görög és nem héber nyelven íródott). Scholem szerint sem a Zóhar, sem a kabbalisztikus hagyomány nem őrizte meg, hogy Salamon milyen módon idézte és fékezte meg a démonokat, az viszont bizonyos, hogy a hexagrammot több közel-keleti nép is használta varázslás céljára.

4. Történelmileg a zsidósághoz a hexagramma a harmincéves háború alatt kötődött hozzá, amikor is a svédek sikertelenül ostromolták Prágát. A seregben zsidó egységek is szolgáltak, és III. Ferdinánd szerette volna, ha minden "osztag" egy emlékzászlót kap tisztelete jeléül. De fogalma nem volt róla, hogy a zsidó osztagot mivel tüntesse ki, ezért meglepő módon a jezsuita tanácsadóihoz fordult. A jezsuiták gondoltak arra, hogy legyen ez a jelkép Dávid pajzsa, amiről viszont megint csak fogalmuk nem volt, hogy nézett ki. A jezsuiták végül némi tanakodás után úgy döntöttek, hogy a diszítésként szórványosan használt hexagramm egész bizonyosan két egymásba fordított D betű (miképpen a görög delta és háromszög), így tekintsék ezt Dávid-pajzsának. Ezt hímezték a zászlóra és adták át a zsidóknak tisztelgésképpen. (Rosszindulatú pletykák szerint viszont azért esett erre a választásuk, mert a prágai udvar jezsuitái között egyesekjártasak voltak a kabbalizmusban, és amolyan gúnyolódásnak szánták, csak a magyarázatot tették "politikailag korrektté".)

A prágai rabbik egyébként örömmel fogadták az ajándékot, és a zászló története és a jelkép cseh és német ajkú városokban széles körben elterjedt, akikkel a prágai zsidóság kapcsolatot tartott. Így a pár évszazados "hagyomány" eljutott a Majna parti Frankfurtba, ahol a Rotchildok felemelkedésük során a címerükbe rakták. Az, hogy a jelkép világszerte ismert lett, gyakorlatilag a Rotchildoknak köszönhető.

A cionisták izraeli telepes nemzedékei sem használták ezt a jelképet. A zászló terve az Egyesült Államokban született 1898-ban, a zászló ötletgazdái pedig Kelet-Európából emigrált cionisták voltak.


Forrás:

Rabbi Dr. Isaac Krauss: “Each with his division, each with his standard” In Honor of the Flag and Jerusalem Day (June 6)


Gershom Scholem: Dávid pajzsa: egy jelkép története in. A kabbala helye az európai szellemtörténetben I.

2016. jún. 29. 16:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/23 anonim ***** válasza:

#14:


Dr. Shahak anticionista gondolkodású volt.

Ezzel együtt -mint izraeli állampolgár- maga alatt vágta a fát.

Én magam is anno anticionista gondolkodó voltam és tartottam a kapcsolatot a híres neves Neturei Kartával.


"1. A hexagram nem bibliai és nem zsidó jelkép. "


A Dávid-pajzsa valóban nem biblia ,DE viszont zsidó jelkép.

Maga a hexagramm valóban nem az ,mert az csak egy alakzat.


"2. Dávid-csillag nem létezett, Dávid-pajzsa (Mágen Dávid) volt helyette, ami se nem csillag, se nem hatszögletű nem volt. Egy pajzs esetében bármelyik forma igen kevésbé lett volna praktikus, és ezt a feltevést semmi nem igazolja. "


Ez egy óriási tévedés (nem akarok gyanúsítgatni ,de esetleg tudatos félre vezetés?).


Dávid királynak és az embereinek ilyen volt a pajzsa a hagyomány szerint.

Az ,hogy praktikus volt-e ,vagy sem.....figyelj ,nem a 21. századba éltek.


A Dávid csillaga és pajzsa pont ugyan az. Csak anno az európai (nem-zsidó ,vagy asszimilálódott zsidó) lakosság azt hihette alakjából ítélve ,hogy egy csillag.


"3. Mások a hexagrammot Salamon-pecsétjével azonosítják, mint demonológiai "eszközt": a hiedelem szerint nem evilági lényeket lehetett segedelmével bebörtönözni. Az ezoterikus/kabbalisztikus hagyomány szerint Salamon számos pogány feleségétől pogány démon idéző-bebörtönző praktikákat tanult, és szentélyt emelet Astaroth-nak/Astarté-nak. (Erre a Bibliában is van utalás.) "


Ezt már kifejtettem ,hogy Salamon király nem volt "démonvadász".

Csak némely poszt-biblikus apokrif írat tartja így (ami távol áll a zsidóságtól).


" A jezsuiták gondoltak arra, hogy legyen ez a jelkép Dávid pajzsa, amiről viszont megint csak fogalmuk nem volt, hogy nézett ki. "


Azt ,hogy nem tudták az elképzelhetetlen. Leninigrádi kódex?


"Az, hogy a jelkép világszerte ismert lett, gyakorlatilag a Rotchildoknak köszönhető. "


Ez sem okés. Evégre a Rotchildok előtt is voltak nem Európában (hanem pl. Marokkóba) olyan zsinagógák ,ahol látható a Mágén Dávid.


"A cionisták izraeli telepes nemzedékei sem használták ezt a jelképet. A zászló terve az Egyesült Államokban született 1898-ban, a zászló ötletgazdái pedig Kelet-Európából emigrált cionisták voltak. "


Most itt a Rotchild család címerére gondolsz ,vagy az izraeli zászlóra?


Mert az ,hogy az izraeli zászlóba szerepeljen a Dávid-pajzsa az nem Kelet-Európából emigrált cionista gondolkodású zsidók ötlete volt. Hanem Herzlé.


Herzl's vision of the flag:


[link]

2016. jún. 29. 17:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/23 Flogeir ***** válasza:

#15 ment a zöld kéz, és nem vitaképpen pár komment


Shahak nézetei és judeizmusról szóló munkái elég vegyes fogadtatásra találtak, ahogy ezt írtam is. Viszont nem egyedül ő jutott hasonló, bár ezzel ővével nem teljesen azonos következtetésekre. Így Scholem is.


Dávid pajzsa természetesen létezett, és természetesen zsidó jelkép. Az hogy eredetileg hogy nézett ki, az viszont nem maradt fenn. Amennyire én tudom, a D > Háromszög betűk összeforgatásából adódó pajzs forma, illetve szimbólum, mint "eredet", annyiból nem állja meg a helyét, hogy Dávid király idejében még Izraelben nem használták azt a karakterkészletet, amiben háromszög jelölte volna a D betűt. Elvileg nem lenne kizárt, mivel ez a karakterkészlet feltehetően főniciai hatásra terjedt el, és a főniciai írás kialakulását nagyjából Dávid király uralkodásának idejére teszik. Az én olvasmányaim alapján ezzel együtt Izraelben csak jó hat évszázaddal később kezdték el használni ezt a karaktert.

Maga szimbólum első fennmaradt kőbevésett emlékei csak a 3-4. századból ismeretesek. Ezzel együtt én nem kívánom elvitatni a hagyományt, mivel én is lényegtelennek tartom, hogy most Dávid seregének a pajzsa valóban így nézett-e ki, vagy csak pár évszázaddal később álmodta meg ilyennek a "hagyomány". Lényegtelen.


A "démonidéző" Salamon alakja valóban nagyon valószínű, hogy csak későbbi hagyomány révén alakult ki, de ennek Bibliából is ismert cselekedetei adhattak alapot, amelyek valószínűleg saját korában is nagyon nagy visszatetszést keltettek. A Biblia is megőrizte annak az emlékét, hogy pogány feleségei hatására (eleve Mózes törvényeibe ütközött, hogy poligámiában és pogány feleségekkel hált) szentélyt emelt Astaroth-nak, sőt Molochnak is, a gyermekáldozatokat követelő Istennek (Astaroth=Astoret, Moloch=Milkom), és nekik áldozott is:

Királyok I. 11:

5. Mert Salamon követi vala Astoretet, a Sídonbeliek istenét, és Milkómot, az Ammoniták útálatos bálványát.

6. És gonosz dolgot cselekedék Salamon az Úr szemei előtt, és nem követé olyan tökéletességgel az Urat, mint Dávid, az ő atyja.

7. Akkor építe Salamon templomot Kámosnak, a Moábiták útálatos bálványának a hegyen, a mely Jeruzsálem átellenében van, és Moloknak, az Ammon fiai útálatos bálványának.

8. És ekképen cselekedék Salamon mind az ő idegen feleségeivel, a kik az ő isteneiknek tömjéneztek és áldoztak.

9. Megharaguvék azért az Úr Salamonra, hogy elhajlott az ő szíve az Úrtól, Izráel Istenétől, a ki megjelent volt néki kétszer is,

10. És azt parancsolta volt néki, hogy ne kövessen idegen isteneket, és mégsem őrizte meg az Úr parancsolatját.


Végezetül, Herzl bár maga nem emigrált, maga is kelet-európai volt, konkrétan osztrák-magyar. Herzl 1896-ban adta elő vizióját Izrael zászlójáról. A zászló ekkor már létezett. Először 1885-ben alkotott telepes zászlót kék-fehér alapszínekkel Mágen Dáviddal Israel Belkind (belorusz) és Fanny Abramovitch, majd ehhez nagyon hasonlót 1891-ben Michael Halperin, Mágen Dáviddal és a Maccabbe szóval a zászlón, amit Zion lobogójának nevezett.

2016. jún. 30. 13:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/23 anonim ***** válasza:

Bocsi, sok szövegre nincs idõm, viszont a link az Izraeli Külügyminisztérium oldláról, ami Izrael Állam hiv. oldala.


[link]


A zászló és a címer teljes története. Szintén hivatkozik Sholemre.


Külön csak annyi, hogy - egyebek között - mutat egy 16. sz-i elõlapot a Dávid csillaggal ( ami mayarul ez, angolul Star of David, héberül Mágén Duvid = Dávid pajzsa :) )


III. Ferdinánd 1608-ban született, az már 17.sz. ( 1637-tõl uralkodott, az meg pláne ), szóval a történetre tárgyi cáfolat az elõlap

2016. júl. 1. 01:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/23 11fakanalak válasza:
Nem biztos, de ha jól emlékszem az okkult jelkép egymásba fonódó háromszögeket ábrázol, míg a sima Dávid-csillag nem, csak egymásra fordítottakat. Javítsatok ki ha tévedek.
2016. júl. 2. 15:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/23 anonim ***** válasza:
Hogy milyen az okkult jelkép, azt nem tudom, nem foglalkoztam vele, az vizont tudom, hogy a zsidó vallásnak semmi köze az okkultizmushoz és a jelképek egyikének se.
2016. júl. 3. 05:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/23 anonim ***** válasza:
2016. júl. 3. 16:54
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!