Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Vallás » Az üdvösséghez fontos az egyház?

Az üdvösséghez fontos az egyház?

Figyelt kérdés

A kérdésem inkább arra vonatkozik, hogy fontos e, melyik egyházhoz tartozunk üdvösség szempontjából? Ugyanolyan "esélye" van mennybe jutni egy reformátusnak, katolikusnak, evangélikusnak, ortodoxnak?

Esetleg van egy "igaz" egyház, akiknek ha nincs is privilégiumuk az üdvösségre, mégis ők biztosítják a legjobb utat Istenhez? Mit gondoltok?


Szívesen meghallgatom bárki véleményét, de nagyon szépen megkérnék mindenkit, ne menjen át a téma hittérítésbe, meg értelmetlen vitákba, amik amúgy se vezetnek sehova. Köszönöm



2016. nov. 28. 18:04
1 2 3 4 5
 31/43 anonim ***** válasza:
100%

Nagyjából a #20-as válaszolóval tudok egyetérteni. Nem mondom, hogy egyház nélkül nincs üdvösség, viszont az egyház jó dolog, amit Krisztus alapított:


"Te Péter vagy, és én erre a sziklára fogom építeni Egyházamat, és a pokol kapui nem vesznek erőt rajta" (Mt 16,18).


Most függetlenül attól, hogy a protestánsok hogyan magyarázzák ezt a verset, ez mindenképp egy hívő közösséget jelent:


"És ügyeljünk arra, hogy egymást kölcsönösen szeretetre és jó cselekedetekre buzdítsuk. El ne maradjunk az egybegyülekezésekről, amiképpen szokásuk némelyeknek, hanem bátorítsuk egymást annál is inkább, mivel látjátok, hogy ama nap közeleg." (Zsid 10,24-25)


Vagyis az egyház az üdvüsségünket szolgálja.

2016. dec. 4. 07:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 32/43 anonim ***** válasza:

imakommandósnak:


"pl. nincs hyper-kegyelem. Nincs olyan, hogy jó hiszemű tévedők is üdvözülhetnek. pl. buddhisták, muzulmánok, stb...Jézus kijelentette, hogy aki velem nincs, az ellenem van."


Ezt csak azért írod, mert nem tudsz elképzelni csak kétféle lehetőséget: üdvözülést vagy elkárhozást. Jézus azonban világosan beszélt arról, hogy a jóhiszemű tévedők enyhébb büntetés alá esnek:


"Akkor korholni kezdte a városokat, amelyekben a legtöbb csodát tette, mert nem tartottak bűnbánatot: „Jaj neked, Korozain! Jaj neked, Betszaida! Mert ha Tíruszban és Szidónban mentek volna végbe a bennetek történt csodák, már régen hamuban és szőrzsákban tartottak volna bűnbánatot. Mondom nektek: Tírusznak és Szidónnak elviselhetőbb lesz a sorsa az ítélet napján, mint a tiétek. És te, Kafarnaum! Vajon az égig emelkedel? A pokolba süllyedsz. Ha Szodomában mentek volna végbe a csodák, amelyek benned történtek, még ma is állna. De mondom nektek: Szodoma földjének elviselhetőbb lesz a sorsa az ítélet napján, mint neked." (Mt 11,20-24)


Lk 12,47-48

"Az a szolga, aki ismeri ura akaratát, de nem áll készen, hogy akarata szerint járjon el, sok verést kap. Aki azonban nem ismeri s így tesz olyat, amiért büntetést érdemel, csak kevés verést kap. Mert aki sokat kapott, attól sokat követelnek, és akire sokat bíztak, attól annál többet kívánnak."


Az "elviselhetőbb sors" és a "kevés verés" nem jelenthet örök kárhozatot, hanem ez egy enyhébb büntetést jelent, egy ideglenes, nem örök időkre szóló büntetést.


Persze egy muzulmán nem fog muzulmánkét üdvözülni, ilyet senki nem tanított. Az üdvözüléshez előbb-utóbb mindenkinek meg kell térnie. Ha nem itt, akkor a másvilágon. Én egy irgalmas Istenben hiszek, aki nem küldd az örök kárhozatba olyanokat, akik nem tehetnek arról, hogy nem keresztények. Pl. sokan vannak ugyanis, akiknek e 2000 év alatt nem is hirdették az evangéliumot és úgy haltak meg, illetve akiknek hirdették, azoknak sem biztos, hogy megfelelően.


Jézus a Szentlélek káromlást mondta kifejezetten megbocsáthatatlannak:


"Azért azt mondom nektek: minden bűn és káromlás bocsánatot nyer, de a Lélek ellen való káromlás nem nyer bocsánatot. Aki az Emberfia ellen szól, bocsánatot nyer, de aki a Szentlélek ellen szól, nem nyer bocsánatot sem ezen a világon, sem a jövendőben." (Mt 12,31-32)


A Szentlélek káromlása, Isten nyilvánvaló jelenlétének elutasítását, a csodák elutasítását jelenti. A "sem a jövendőben" kitétel pedig a másvilágra, a tisztítótűzre utal, mert vannak bűnök, melyek a jövendő világban, vagyis a halál utáni világban nyernek bocsánatot.


Én úgy gondolom, hogy nagyon sokan fognak büntetést kapni, de enyhébbet, mint a kárhozat: "Szodoma földjének elviselhetőbb lesz a sorsa az ítélet napján, mint neked."

2016. dec. 4. 08:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 33/43 anonim ***** válasza:

Kedves Istvan35!


Kérlek idézz ide bibliai idézetet,ami purgatóriumról(halál utáni tisztító tűzről),és a túlvilágon kiszenvedett üdvösségről szól!

2016. dec. 5. 06:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 34/43 anonim ***** válasza:

# 33


Mt 5,25-26

"Ellenfeleddel szemben légy békülékeny idejében, amikor még az úton vagy vele, nehogy átadjon ellenfeled a bírónak, a bíró pedig a poroszlónak, és börtönbe kerülj. Bizony mondom neked, nem szabadulsz ki, amíg az utolsó fillért is meg nem fizeted."


Lk 12,58-59

"Amikor ellenfeleddel a bíróságra tartasz, útközben igyekezzél tőle megszabadulni, nehogy a bíró elé hurcoljon, és a bíró átadjon a poroszlónak, a poroszló meg börtönbe vessen. Mondom neked, nem szabadulsz ki, míg az utolsó fillért is meg nem fizeted."


Mt 18,34-35

"Ezzel az Úr haragjában átadta a poroszlóknak, míg meg nem fizette mind, amivel tartozott Így tesz mennyei Atyátok is veletek, ha mindegyitek meg nem bocsát szívből felebarátjának."


A "börtön" szó egy büntető helyre, a "kiszabadulás" szó az üdvösségre utal. Tehát a fenti helyeken van lehetőség kiszabadulni a börtönből, amikor is valaki kifizeti tartozását. Ez magára a kárhozatra nem vonatkozhat, hiszen az örök állapot és megváltozhatatlan. Az „Így tesz veletek mennyei Atyátok is” - ha valaki meg nem bocsát szívből felebarátjának a bocsánatos bűnöket jelentheti.


"Akkor korholni kezdte a városokat, amelyekben a legtöbb csodát tette, mert nem tartottak bűnbánatot: „Jaj neked, Korozain! Jaj neked, Betszaida! Mert ha Tíruszban és Szidónban mentek volna végbe a bennetek történt csodák, már régen hamuban és szőrzsákban tartottak volna bűnbánatot. Mondom nektek: Tírusznak és Szidónnak elviselhetőbb lesz a sorsa az ítélet napján, mint a tiétek. És te, Kafarnaum! Vajon az égig emelkedel? A pokolba süllyedsz. Ha Szodomában mentek volna végbe a csodák, amelyek benned történtek, még ma is állna. De mondom nektek: Szodoma földjének elviselhetőbb lesz a sorsa az ítélet napján, mint neked." (Mt 11,20-24)


Lk 12,47-48

"Az a szolga, aki ismeri ura akaratát, de nem áll készen, hogy akarata szerint járjon el, sok verést kap. Aki azonban nem ismeri s így tesz olyat, amiért büntetést érdemel, csak kevés verést kap. Mert aki sokat kapott, attól sokat követelnek, és akire sokat bíztak, attól annál többet kívánnak."


Az "elviselhetőbb sors" és a "kevés verés" itt is egy ideglenes nem örök időkre szóló büntetést jelent, amit a katolikusok tisztítótűznek vagy purgatóriumnak neveznek. Bár nem az elnevezésen van a lényeg, hanem a tanítás igazságán.


Mt 12,32

"Ha valaki az Emberfia ellen beszél, bocsánatot nyer, de ha a Lélek ellen beszél, nem nyer bocsánatot sem ezen, sem a másvilágon."


A szöveg feltételezi, hogy a másvilágon is bocsánatot lehet nyerni, ha nem Lélek elleni, azaz megbocsátható bűnöket követünk el. A másvilágnak ez az a helye, amit tisztítótűznek nevezünk.


Zsid 12,29

"Mert a mi Istenünk emésztő tűz."


A tűz maga Isten. Aki megtisztítja lelkünk, hogy elé állhassunk, és színről színre láthassuk őt.


1Kor 3,10-15

"Mint gondos építőmester, az Istentől nekem juttatott kegyelemmel megvetettem az alapot, de más épít rá. A lerakott alapon kívül, amely Jézus Krisztus, mást senki nem rakhat. Kinek-kinek munkája mutatja majd meg, hogy erre az alapra aranyból, ezüstből, drágakőből, fából, szénából vagy szalmából épít-e. Az (Úr) napja ugyanis nyilvánvalóvá teszi, mivel tűzzel érkezik, és a tűz majd megmutatja, kinek mit ér a munkája. Akinek építménye megmarad, jutalomban részesül. De akinek műve elhamvad, az kárt vall. Maga ugyan megmenekül, de csak mintegy tűz által."


Ez a szöveg egyértelműen a purgatóriumról szól. Nézzük meg részleteiben:


1Kor 3,13 "Az (Úr) napja ugyanis nyilvánvalóvá teszi, mivel tűzzel érkezik, és a tűz majd megmutatja, kinek mit ér a munkája."


Az (Úr) napja = ama nap, a végítélet vagy az egyes ember halálának, azaz a különítéletnek a napja (vö. Zsid 9,27). Ebből a versből kiderül, hogy Szent Pál itt nem evilági szenvedésekről, megpróbáltatásokról beszél a tűz általi megtisztulás kapcsán, hanem túlvilági tűzről, szenvedésről.


1Kor 3,15

"De akinek műve elhamvad, az kárt vall (=zemiothesetai). Maga ugyan megmenekül, de csak mintegy tűz által."


Kiv 21,22

"Ha férfiak civakodnak egymással, és közben úgy megütnek egy viselős asszonyt, hogy az idétlent szül ugyan, de maga életben marad, akkor a tettesnek olyan kártérítést kell fizetnie (=zemiothesetai), amilyet a férj a bírák véleménye alapján követel."


Péld. 19,19

"A nagy haragú ember fizessen bírságot (=zemiothesetai), mert ha elengeded neki, még nő a haragja."


A „kárt vall” kifejezés egy adósság, vagy büntetés, károkozás kifizetésének a kötelezettségét is jelenti (vö. Bauer, Walter: Griechisch-Deutsches Wörterbuch zu den Schriften des Neuen Testaments ). Azért vall kárt, mert fizetnie kell az előzőleg elkövetett kárért. Mindenről számot kell adnunk, minden okozott kárt ki kell fizetnünk.


Figyeld meg, hogy Pál nem azt mondja, hogy aki valami szénát épít a krisztusi alapra, akkor az összes műve elhamvad. Az ember munkájának csak az a része ég el, amely Istenhez méltatlan (széna és szalma). Az ,,elhamvad” (SZIT), „elég” (KNV) szavak ennél a versnél talán túl intenzív jelentéssel adják vissza a görög „katakaió” ( éget, megéget, eléget ) passzívum alakját ( megég, elég) (bár a szó gyakoribb értelme valóban a - teljesen - elég). A megfelelőbb lehetőséget használja a Káldi-fordítás, illetve a Károli- féle, és az új protestáns fordítás: „megég”.


1Kor 3,15

"De akinek műve megég, az kárt vall. Maga ugyan megmenekül, de csak mintegy tűz által."


A „megmenekül” szó az üdvösség szava ( szótheszetai), azaz azt jelenti „üdvözülni fog”. Ugyanezt az igét, ugyanebben az igemódban és igeidőben az új protestáns fordítás a többi 12 esetből 8-szor úgy fordítja, hogy „üdvözül” (Mt 10,22; 24,13; Mk 13,13; 16,16; ApCsel 2,21; Róm 9,27; 10,13; 11,26), 2-ször „meggyógyul” (Lk 8,50; Jn 11,12), és 2- ször „megtartatik” (Jn 10,9 - itt a megjegyzés hozzáteszi, hogy a szó másik jelentése az üdvözül; 1Tim 2,15). A Szent István Társulat fordításában az arány 12:10; a Káldi- Neovulgátában 12:11. Az 1Kor 3, 15 is a szövegkörnyezete (főként a 3,13) miatt az „üdvözül” igét kívánná meg, ahogy az a Káldi-fordításban is áll. Tehát bár valakinek megéghet, elhamvadhat a műve, mégis üdvözülhet, „de csak mintegy tűz által.”, azaz egy tisztító folyamaton keresztül, amely által méltóvá válik az istenlátásra (hacsaknem rontja le „Isten templomát”; vö. 3,17).


Az 1Kor 3,15-öt akár úgy is lehetne fordítani, hogy: „De akinek műve megég, annak büntetést kell fizetnie, mivel ő maga üdvözülni fog, de csak mintegy tűzön keresztül."


Pál tulajdonképpen felsorolja az ember lehetőségeit, 3 lehetőség van:


1Kor 3,14

"Akinek építménye megmarad, jutalomban részesül."

1Kor 3,15

"De akinek műve elhamvad, az kárt vall. Maga ugyan megmenekül, de csak mintegy tűz által."

1Kor 3,17

"Aki lerontja az Isten templomát, azt Isten elpusztítja. Isten temploma ugyanis szent, s ti vagytok az."


Jutalom, azaz üdvösség ; kárt vallás, vagy kártérítés, azaz purgatórium , amely az üdvösségre vezet (megmenekül, üdvözül); valamint a pusztulás, a kárhozat.


Egyébként a tűz általi tisztító folyamatról már az Ószövetség is több helyen beszél:


Zak 13,8-9

"Ezen az egész földön - mondja az Úr - két rész elpusztul [és elvész], a harmadik rész megmarad. Ezt a harmadik részt tűzbe vetem, és kiégetem, amint az ezüstöt is kiégetik; megtisztítom őket, amint az aranyat is megtisztítják. S majd segítségül hívja nevemet, én pedig meghallgatom, és azt mondom: „Ez az én népem!” Ő meg azt mondja: „Az Úr az én Istenem!”


Sír 2,5

"mert az aranyat és ezüstöt tűzben teszik próbára, a kedves embereket pedig a megaláztatás kemencéjében."


Mal 3,2-3

"De ki fogja tudni elviselni jövetele napját? És ki maradhat állva, amikor megjelenik? Mert olyan, mint az olvasztók tüze és a ványolók lúgja. Leül, mint az ezüstolvasztó és -tisztító mester. Megtisztítja Lévi fiait, megfinomítja őket, mint az aranyat és az ezüstöt, hogy méltóképpen mutassák be az áldozatot az Úrnak."


Bölcs 3,1-8

"Az igazak lelke azonban Isten kezében van, és gyötrelem nem érheti őket. Az esztelenek szemében úgy látszott, hogy meghaltak; a világból való távozásukat balsorsnak vélték, elmenetelüket megsemmisülésnek. De békességben vannak. Mert ha az emberek szemében szenvedtek is, a reményük tele volt halhatatlansággal. Kevés fenyítés után nagy jótéteményekben részesülnek, mert Isten próbára tette és magához méltónak találta őket. Mint aranyat a kohóban, megvizsgálta és elfogadta őket égőáldozatul. Látogatásuk idején majd felragyognak, és olyanok lesznek, mint a szikra, amely a tarlón tovaharapódzik. Nemzetek fölött ítélkeznek majd és népeken uralkodnak; s az Úr lesz a királyuk mindörökre."

2016. dec. 5. 07:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 35/43 imakommandós ***** válasza:
72%

István pont a Mt 11,20-24-et hoztad példának az ideiglenes bűntetésre, ahol Sodoma és Gomora enyhébb ítéletéről beszélt Jézus. Olvasd el kérlek, hogy Júdás levele szerint milyen büntetés van szabva a Sodomaiakra: "örök tűz"...



"Az

üdvözüléshez előbb-utóbb mindenkinek meg kell

térnie. Ha nem itt, akkor a másvilágon."


Ezt hogy egyezteted össze a Bibliával? Hol ír másvilágon való megtérésről? Az ilyen liberális tan terjedésével sok ember élete kerül veszélybe. Csak színezed a verseket, de egyértelműen sehol nem ír sem tisztító tűzről sem másvilágon való megtérésről. Ez szembemegy a teljes írással. A szövetségbe kerüléshez az Úr nevét csak az ég alatt lehet segítségül hívni. Sem a Föld alatt, sem a mennyben nincs megigazulás.

Két módon lehet Istennel szövetségbe kerülni: Izraelben a zsidók beleszületnek az atyákkal kötött szövetségbe, amit ha megtartanak akkor Isten is jól tesz velük. Minden ember hit által üdvözülhet ha hisz az evangéliumban és megtartja a parancsokat. Ezen a két szövetségen kívül senkienek nem tartozik semmivel Isten, mivel Ádámban mindnyájan (az egész emberiség) áthágtuk Isten parancsát és szövetséget bontottunk. De itt van pár vers:


Példabeszédek könyve:11:7

Mikor meghal az istentelen ember, elvész az ő

reménysége;


Ézsaiás 26:10

Ha kegyelmet nyer a gonosz, nem tanul

igazságot, az igaz földön is hamisságot

cselekszik, és nem nézi az Úr méltóságát.


Példabeszédek könyve:11:23

Az igazaknak kivánsága csak jó, az istentelenek

várakozása pedig harag.


Az igazaknak reménysége öröm; az

istenteleneknek várakozása pedig elvész.


Ezékiel könyve:13:22

Mivelhogy megszomorítjátok az igaznak szívét

hazugsággal, holott én őt bántani nem akartam,

s megerősítitek a hitetlen kezeit, hogy meg ne

térjen gonosz útjáról, hogy őt életben

megtartsam.

2016. dec. 5. 10:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 36/43 anonim ***** válasza:

imakommandósnak:


Ha nincs másvilágon való megtérés, akkor mi lesz pl. azokkal a milliókkal, akik sosem hallottak az evangéliumról az utóbbi 2000 évben? Komolyan nem veszed észre, milyen Istenképet védesz? Az én Istenem ettől irgalmasabb és normálisabb, aki nem küldd az örök kárhozatba olyanokat, akik tudatlanul, jóhiszeműen vétkeztek:


"Az a szolga, aki ismerte ura akaratát, és nem teljesítette azt, vagy nem cselekedett akarata szerint, sok verést kap; aki viszont nem ismerte ura akaratát, és úgy cselekedett verést érdemlő dolgokat, az kevés verést kap. Akinek sokat adtak, attól sokat kívánnak, és akire sokat bíztak, attól többet kérnek számon." (Lk 12,47-48)


Azt mondod, a másvilágon nincs megigazulás, de Jézus beszélt róla, hogy vannak bűnök, amik a másvilágon nyernek bocsánatot:


Mt 12,32

"Ha valaki az Emberfia ellen beszél, bocsánatot nyer, de ha a Lélek ellen beszél, nem nyer bocsánatot sem ezen, sem a másvilágon."


A szövegből egyértelműen következik, hogy a másvilágon is bocsánatot lehet nyerni, ha nem Lélek elleni, azaz megbocsátható bűnöket követünk el. A másvilágnak ez az a helye, amit tisztítótűznek nevezünk.


"Példabeszédek könyve:11:7 Mikor meghal az istentelen ember, elvész az ő reménysége"


Amikor ezt írták, tehát az ószövetségben ez még igaz volt, az Újszövetségben viszont már nem. Krisztus által a halottaknak is van reménységük:


1Péter.4:6

"Mert azért hirdették az evangéliumot a halottaknak is hogy ha mint emberek testben ítélet alá estek is, lélekben éljenek az Isten által"


1Pét 3,19-20

"így ment el a börtönben levő lelkekhez is, és prédikált azoknak, akik egykor engedetlenek voltak, amikor az Isten türelmesen várakozott a Nóé napjaiban a bárka készítésekor. Ebben kevés, szám szerint nyolc lélek menekült meg a vízen át."


"Sem a Föld alatt, sem a mennyben nincs megigazulás."


Nem velem vitatkozol, hanem az apostollal.

2016. dec. 5. 11:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 37/43 imakommandós ***** válasza:
100%

"Az én Istenem ettől irgalmasabb és

normálisabb, aki nem küldd az örök kárhozatba

olyanokat, akik tudatlanul, jóhiszeműen

vétkeztek:"


István! Nem én tehetek róla, hogy nincs megújjítva a gondolkodásod Isten igéjével. Megint olyan verseket másoltál be, amiknek semmi közük túlvilági megigazuláshoz. Isten csak ezen a világon kínálja fel az üdvözítő kegyelmét. Nincs megtérés az alvilágban.


Lukács 12:47-48-ban szolgákról beszél, nem pedig hitetlenekről...lesznek olyan bűnök, amikről a mennyben kell számot adniuk a "szolgáknak". Pl. minden hiábavaló beszédről számot kell majd adnunk, de hiszem, hogy ezekre lesz bűnbocsánat. A hitetlenekre a halál után már csak az ítélet vár, nincs kegyelem. Akik bűnöket követnek el, azok a harag fiai. A Szent Lélek káromlását nem hitetlen és tudatlan emberekkel kapcsolta össze Jézus, hanem értelmes, vallásos emberekkel. Az egész retorikád azért rossz, mert pont az újszövetségben emeli ki az írás, hogy Isten hagyta eddig a pogányokat a maguk útján járni, "de most parancsolja mindenkinek mindenütt, hogy megtérjen". Tehát pont az ószövetség ideje lenne az, amikor számba veheti Isten a tudatlanságot, de ezek az emberek sem igazulnak meg automatikusan, hanem enyhébb lesz a büntetés. Az újszövetség idejében már nagyobb az elvárás:


Titusz 2:11

"Mert megjelent az Isten üdvözítő kegyelme MINDEN embernek"


Apostolok Cselekedetei:1:8

"Hanem vesztek erőt, minekutána a Szent Lélek

eljő reátok: és lesztek nékem tanúim úgy

Jeruzsálemben, mint az egész Júdeában és

Samariában és a földnek mind végső határáig ."


Efézusi levél:2:3

"Akik között forgolódtunk egykor mi is

mindnyájan a mi testünk kívánságaiban,

cselekedvén a testnek és a gondolatoknak

akaratját, és természet szerint haragnak fiai

valánk, mint egyebek is:"


Ezt a verset is azért magyarázod túlvilági megtérésnek, mert nem veszed komolyan az írásokat:

"1Péter.4:6

"Mert azért hirdették az evangéliumot a

halottaknak is hogy ha mint emberek testben

ítélet alá estek is, lélekben éljenek az Isten által"


Ha nem szerelmeskedő éneknek, hanem komolyan vennéd azt amit Isten mond a bűnt elkővetőkről, akkor tudnád, hogy aki bűnt cselekszik az halott Isten szemében:


Kolosse levél:2:13

És titeket, kik holtak valátok a bűnökben...


Efézusi levél:2:1 Titeket is megelevenített, akik holtak valátok a ti

vétkeitek és bűneitek miatt,


Aki hallja az evangéliumot és hisz, majd megítéli magát az igazság beszédeivel és megtér, az nem megy kárhoztató ítéletre. Erről beszélt Péyer apostol, nem pedig pokolban zajló evangelizálásról. Jézus amikor az alvilágban járt, nem írja az apostol, hogy evangelizált, hanem csak annyit közöl, hogy bejelentést tett a Noé korában vízözön által elveszetteknek.

2016. dec. 5. 16:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 38/43 anonim ***** válasza:

Kedves István!


Az idézett szövegek egyetlenében sem találtam "purgatórium",netán "halál utáni tisztító tűz"fogalmakat.

Azokba az idézetekbe,csak belemagyarázod azt,ami nincs.


Örökéletünk kérdését ebben az életünkben lehet csak eldönteni.A "purgatórium"hamistana,idegen Krisztus tanításától.Az,az egyiptomi,és a görög filozófiából szivárgott be néhany vallás filozófiájába.

2016. dec. 5. 16:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 39/43 anonim ***** válasza:

"A hitetlenekre a halál után már csak az ítélet vár, nincs kegyelem."


A hitetlenek számon lesznek kérve, hogy miért nem hittek. De egy olyan dologról nem kérheted számon őket, amit meg sem ismertek.


"Ha nem jöttem és nem tanítottam volna őket, nem volna bűnük. De így nincs mentségük bűneikre. Aki engem gyűlöl, Atyámat is gyűlöli. Ha nem vittem volna végbe olyan tetteket közöttük, amilyeneket senki más nem vitt végbe, nem volna bűnük. De látták ezeket, mégis gyűlölnek engem is, Atyámat is." (Jn 15,22-24)


Azon hitetleneket kárhoztatja Jézus, akik megkapták a megfelelő evangélizálást és csodatevéseket. Ha ez nem történt volna meg, nem volna bűnük. Szerintem ezt nem nehéz fölfogni.


Jézus többször is beszél arról, hogy akik látták csodáit és mégsem hisznek, azokra súlyosabb ítélet vár:


"Akkor korholni kezdte a városokat, amelyekben a legtöbb csodát tette, mert nem tartottak bűnbánatot: ... De mondom nektek: Szodoma földjének elviselhetőbb lesz a sorsa az ítélet napján, mint neked." (Mt 11,20-24)


Amikor Jézus Mt 12,31-32-ben a Szentlélek elleni káromkodásról beszél, akkor is konkrétan egy csoda szituáció kapcsán teszi. Jézus ördögűzéseit ugyanis a Sátán erejének tulajdonították, amiről tudhatták volna, hogy lehetetlen. Ebből nekem világos, hogy azok fognak végleg elkárhozni, akik tudatosan/szándékosan utasítják vissza Krisztust. Akik már tudják az igazságot, mégis visszautasítják azt. A Szentlélek káromlása azért megbocsáthatatlan, mert a nyilvánvaló bizonyítékok megátalkodott tagadása, amire nincs és nem is lehet bűnbocsánat, mert nem jóhiszemű tévedés áll mögötte, hanem gonosz megtérni nem akarás. A Szentlélek, a Paraklétosz az, aki meggyőzi a világot a bűnről és az igazságról. (Jn 16,8) Aki ennek ellen áll, az elkárhozik.


Akik pedig nem tudják az igazságot, azoknak lesz lehetőségük megismerni azt. Ha nem itt, akkor a másvilágon. Nem csak azért mondom ezt, mert ez van a Bibliában, hanem mert ez így logikus, így van értelme. Abban pedig semmi logika nincs, hogy csak azok nem fognak végleg elkárhozni, akik az Ószövetségben éltek, de akikhez most nem jut el az evangélium, azok már igen. Milyen isten az, aki azért kárhoztat el valakit, amiről nem tehet? Amiről még soha nem is hallott?


"Tehát pont az ószövetség ideje lenne az, amikor számba veheti Isten a tudatlanságot, de ezek az emberek sem igazulnak meg automatikusan, hanem enyhébb lesz a büntetés."


Na éppen erről beszélek én is. Enyhébb büntetés, de nem végleg elkárhozás. Ezt jelenti a tisztítótűz.


"Ha nem szerelmeskedő éneknek, hanem komolyan vennéd azt amit Isten mond a bűnt elkővetőkről, akkor tudnád, hogy aki bűnt cselekszik az halott Isten szemében"


Hát persze! Ezt a szerencsétlen félremagyarázást alkalmazzák az Őrtorony tanúi is, amikor a nézetükhöz akarják igazítani az Isten szavát. Ez csak jelképes halál... És ugyanezt csinálod most te is. Azonban neked is azt tudom mondani, mint nekik: a magyarázatod megbukik azon az IS szócskán. A halottaknak IS, meg az élőknek is hirdették az evangéliumot. Ha a magyarázatod igaz, akkor csak annyinak kéne ott lenni: "Mert azért hirdették az evangéliumot a halottaknak, hogy ha mint emberek testben ítélet alá estek is, lélekben éljenek az Isten által"


Mert ugyan ki tagadná, hogy minden ember bűnös és halott Isten szemében, amíg meg nem ismeri és be nem fogadja Krisztust? De nem, itt egyértelműen azokról a halottakról van szó, akiknek még életükben nem volt lehetőségük hallani az evangéliumot, akik pl. az Ószövetség idején éltek.


"Aki hallja az evangéliumot és hisz, majd megítéli magát az igazság beszédeivel és megtér, az nem megy kárhoztató ítéletre. Erről beszélt Péyer apostol, nem pedig pokolban zajló evangelizálásról."


Akkor magyarázatod szerint lesznek, akik soha nem fogják megismerni az evangéliumot, tehát egy olyan dolog elutasítása végett fognak örökké szenvedni, amiről soha nem is tudtak?

2016. dec. 6. 09:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 40/43 anonim ***** válasza:

# 38


"Az idézett szövegek egyetlenében sem találtam "purgatórium",netán "halál utáni tisztító tűz"fogalmakat. Azokba az idézetekbe,csak belemagyarázod azt,ami nincs."


Kérlek idézz nekem olyan verseket, amikben megtalálható a "Szentháromság"!

2016. dec. 6. 09:47
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!