Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Vallás » Mi a helyzet a "lábmosás"szert...

Mi a helyzet a "lábmosás"szertartásával?

Figyelt kérdés

János 13:13-15-ben ezt találjuk:


"Ti engem így hívtok: Mester, és Uram . És jól mondjátok, mert az vagyok.Azért, ha én az Úr és a Mester megmostam a ti lábaitokat, néktek is meg kell mosnotok egymás lábait.Mert példát adtam néktek, hogy a miképen én cselekedtem veletek, ti is akképen cselekedjetek."


Ez nem úgy tűnik,mint egy választható ceremónia az Úrvacsora előtt,hanem egy világos parancs.


Miért nem teljesítik az egyházak ezt az egyértelmű parancsot?



2016. dec. 25. 00:49
1 2 3 4 5
 21/45 anonim ***** válasza:
Nyilván a lábmosás az alázat és a szolgálat jelképe, amit nekünk nem eltűnt szokásban, hanem elő szolgálatban, alázatban kell a mindennapjainkban végeznünk. Ha te ezt nem érted... Jézus nem a szerint fog megitélni, hogy hányszor és hogyan úrvacsoráztál, hanem az életben mit tettél. Lásd Máté 25;31-46 gondolkozz el ezen egy kicsikét a formaságokon felül.
2016. dec. 27. 08:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/45 A kérdező kommentje:

21.Hsz!


Ha hiszed,ha nem,a te felszólításod nélkül is szoktam ezen gondolkozni,különösen,mielőtt megmosom mások lábait,Jézus parancsolata szerint.


Most felvetődött bennem a kérdés:

A keresztény felekezetek oly sok ünnepet,szokást bevezettek,aminek nincs bibliai alapja,de nem feltétlen rossz,mint pl.a Karácsony.....Miért éppen a lábmosás jeléképes cselekedetét szűntették meg?Ezzel együtt,viszont a krisztusi szolgáló uralkodás helyett,a zsarnoki uralkodás lépett az egyházak alapmódszerévé,mellyel meghatározzák mit kell hogy higyjek,tegyek,egyek.

2016. dec. 27. 08:44
 23/45 anonim ***** válasza:
Egy szóval nem mondtam, hogy a lábmosás vagy a karácsony helytelen vagy bűnös lenne. A gond azzal a kötelezettséggel van, amit éppen Te is szorgalmazol. A lábmosás és az úrvacsora jelképe a lényeges, amit Jézus a példázattal mondani akart. Az alázat, a feláldozás, a szolgálat, és nem az a színészkedés, amit ilyen alkalmakkor csinálni szoktak. Te már burkoltan is megítéled az egyházakat és a személyeket, akik nem teszik a lábmosást, holott ezt elvégezni nem kell. A páska bárányt addig kellett megáldozni, amíg az igaz bárány meg nem áldoztatott. Lehet mosni mások lábát, de ha már érted, és alázatos vagy, nem kell művelned semmiféle olyan hagyományt, amely már nincs életben. A lábmosás bevett szokás volt, a szolga megmosta ura lábát. Jézus, mint szolga mosta meg a tanítványok lábát. Ha Te ezt tényleg nem érted, és ezen szellemi dolgot testi cselekedetbe akarod színészkedni, akkor tényleg sajnállak egy kicsit. Akkor érthető volt a lábmosás, mert életben lévő hagyomány volt. Ezért is ódzkodott Péter ellene. Ma már nem érti senki. Nem érzi át. Megmosom a lábadat, de ezt semmiféle alázkodásnak nem fogom érezni. Csinálj inkább olyat, ami a társadalmi helyzetedben alantas, és derogál. Pucold ki kollégáid után a vécét, vagy mit tudom én. De ha nem érzed alantasnak, akkor is felesleges, ahogy a lábmosás is.
2016. dec. 27. 09:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/45 anonim ***** válasza:

Sziasztok!


A lábmosást éppolyan "szereztetési igékkel" rendelte el Jézus, illetve tette ismételendő, szent, jelképes cselekménnyé a tanítványai számára, mint a kenyér és a pohár szétosztását (Jn. 13:14-15; 17). A lábmosás szükséges lelki előkészület a Krisztussal való szövetség megújításához, ami a szent jegyek magunkhoz vétele által történik (Jn. 13:8/b; Mt. 26:26-28). A lábmosás a bűnök lemosásának a jelképe, mint a keresztség, azaz az Istennel és egymással való bűnrendezés szimbóluma és felkínált lehetősége. Jézus világossá tette, hogy a lábmosás a keresztségben történt megtisztuláshoz kapcsolódik, annak mintegy a szükséges folytatása. Az egyes életszakaszok naponként el nem rendezett törvényszegéseinek és a konkrét törvényszegésként meg nem határozható "titkos bűneinek" az eltávolítására szolgál a keresztség utáni időben (Jn. 13:10; Zsolt. 19:13).


Az 1Tim. 5:10 bizonyság arra nézve, hogy az apostolok idejében gyakorolták ezt.


Üdv. Péter

2016. dec. 27. 09:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/45 anonim ***** válasza:

„A lábmosást éppolyan "szereztetési igékkel" rendelte el Jézus, illetve tette ismételendő, szent, jelképes cselekménnyé a tanítványai számára, mint a kenyér és a pohár szétosztását (Jn. 13:14-15; 17)”


Nem tette! Példázatot mutatott, ahogy sokszor beszélt példázatokban. Az utolsó vacsora alkalmával csodálatos módon foglalta össze példázatban (!) a tanítását és annak cselekedeteit mondta elvégzendőnek. Az alázatot, az önfeláldozást. Nem színészkedést.

Az ítéletben nem számít, hogy az úrvacsorát hányszor és hogyan játszottad el, és ezt Jézus is megerősítette a Máté 25 31-46-ban olvasottak alapján.


„A lábmosás szükséges lelki előkészület a Krisztussal való szövetség megújításához, ami a szent jegyek magunkhoz vétele által történik”


Nincsenek szent materiális dolgok. Ez bálványimádás.


„A lábmosás a bűnök lemosásának a jelképe, mint a keresztség, azaz az Istennel és egymással való bűnrendezés szimbóluma és felkínált lehetősége.”


Isten őrizz! Neked ilyen alapon semmi szükséged Jézusra, aki elveszi a világ bűneit! Nem materiális dolgok vagy azon eljátszott cselekedetek veszik el a bűneimet, hanem egyedül Jézus A felvetésed még mindig bibliátlan, és még mindig bálványimádás.


„Jézus világossá tette, hogy a lábmosás a keresztségben történt megtisztuláshoz kapcsolódik, annak mintegy a szükséges folytatása.”


Semmiféle megtisztuláshoz nincs köze. Az alázat és az önfeláldozás a szeretet legteljesebb jele. Ehhez van köze.


„Az 1Tim. 5:10 bizonyság arra nézve, hogy az apostolok idejében gyakorolták ezt.”


Ezt nem gondolod, hogy csúsztatás??? Ugyanis az apostolok idejében mindenki végezte ezt a szokást, zsidó és keresztény éppen úgy, ahogy római is. A lábmosás emberi hagyomány volt, ami a megtisztulást, és a hierarchiai rendet szimbolizálta. A lábat megmosni az uraknak szinte lehetetlen volt, tekintve sok esetben, hogy nem tudtak lehajolni mindezt megtenni. Ezt szolgák tették. Ez akkor bevett szokás volt. Egy úr nem moshatott lábat, mert az derogált. A szentek lábainak mosása elgondolkoztathatnál, hogy vajon miért nem a szentek mosták a lábakat…

2016. dec. 27. 10:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 26/45 anonim ***** válasza:

Nagyon nem kedves ma 10:10-kor hozzászóló!


Nem gondolom, hogy csúsztatás. Azt sem gondolom, hogy az érveid helytállóak lennének, még kevésbé gondolom azt, hogy ezt ilyen stílusban kellene előadni... :-)


Üdv. Péter

2016. dec. 27. 10:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 27/45 anonim ***** válasza:
Idéznéd azt a részt a válaszomból, ami stilisztikailag kifogásolható, vagy számodra sértő!
2016. dec. 27. 10:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 28/45 anonim ***** válasza:
Úgy látom, hogy nincs ilyen. Akkor gondolom nem az írásommal van a baj, hanem a sértődékenységeddel. A sértődékenység igazából nem más, mint felfuvalkodottság. Ezt még csak nem is én állítom... De ha belegondolsz, van benne valami. Vagy van olyan mondatrészem legalább, ami sértő volt? Mert ennek alapján neveztél egyáltalán nem kedvesnek, azaz lefordítva bunkónak. Biztos, hogy velem van a baj?
2016. dec. 27. 20:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 29/45 A kérdező kommentje:

Kedves 23,25,27,28.Válaszoló!


Ezek Jézus szavai:

"...ha én az Úr és a Mester megmostam a ti lábaitokat, néktek is meg kell mosnotok egymás lábait.Mert példát adtam néktek, hogy a miképen én cselekedtem veletek, ti is akképen cselekedjetek."


Ha ez szerinted nem egy feltétel nélkül követni való parancs,hanem egy jelképes szónoki fogás,akkor te vagy gyengeelméjű vagy,vagy szándékosan hazudsz,valamilyen vallásfelekezet hamis védelmében.

2016. dec. 27. 22:00
 30/45 anonim ***** válasza:

Tegnap 20:46-kor Hozzászóló!


Igen, van olyan mondatrészed, ami sértő volt, nem is egy!

Sorolom:

1. Színészkedésnek minősítettél egy közösség által szent cselekedetként gyakorolt szertartást.

2. Bálványimádásnak minősítettél egy közösség által szent cselekedetként gyakorolt szertartást.

3. Bibliátlannak minősítettél egy bibliai alapokon nyugvó, egy közösség által szent cselekedetként gyakorolt szertartást.


És végül ami a legmegdöbbentőbb: az egyik mondatodban azt állítod, hogy a lábmosásnak "semmiféle megtisztuláshoz nincs köze" - a másikban pedig az ellenkezőjét: "a megtisztulást, és a hierarchiai rendet szimbolizálta". Majd felszólítasz, hogy én gondolkodhatnék el...hát szerintem te olvasd vissza a saját írásod...mert bizony ezekből is egyértelműen látszik, hogy valami baj van veled...de azt hiszem ezt már százszor megbeszéltük. Te még eddig egyetlen hozzászólásomat sem tartottad jónak, mindegyikbe sikerült belekötnöd...ezen azért érdemes lenne elgondolkodnod...


Üdv. Péter

2016. dec. 28. 10:35
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!