Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Valláskritika » Ebben vajon hol az isteni...

Ebben vajon hol az isteni igazságosság, és szeretet?

Figyelt kérdés

Mózes könyve 4.15 fejezetében van egy rész,ahol egy ember fát szedeget a nyugalom napján.őrizetbe veszik a zsidók,elviszik Mózes,Áron és az egész közösség elé,és megvárják,amíg útmutatást kapnak Istentől,hogy mit tegyenek vele.Tehát a történetből kiderül,hogy sem a fát szedő ember,sem a zsidó közösség többi tagja nem volt vele tisztában,hogy ezért halállal büntet az Isten,ez csak ott helyben derült ki.Semmi esélyt nem adtak neki,még bocsánatot sem tudott kérni,vagy ha mégis,azt nem vették figyelembe,pedig nem ő tehetett róla,hogy nem közölték vele előzetesen,hogy ezért halál büntetés jár.

Kérlek,ne írjátok azt,hogy az isteni igazságosság kivitelezése Istenre tartozik,mert ezt nem tudom elfogadni válaszként.Szerintem a történet elég egyértelmű,tehát konkrét választ kérek.


2011. dec. 27. 11:46
1 2 3
 11/22 eric_one ***** válasza:
65%

"Isten csak a szeretet lehet ,mert ez állja meg a heléyt.Kinek hiszel?A földi embereknek ,akik Isten nevében gyilkolásztak, népeket irtottak ki?"



Na nézzük ha már említetted a Zsoltárost, mit is mond?


"Zsolt 7,12

Isten igaz biró; és olyan Isten, a ki mindennap haragszik."


"Zsolt 50,6

És az egek kijelentik az ő igazságát, mert az Isten biró."


"2Tim 4,8

Végezetre eltétetett nékem az igazság koronája, melyet megád nékem az Úr ama napon, az igaz Bíró; nemcsak nékem pedig, hanem mindazoknak is, a kik vágyva várják az ő megjelenését."


Jézus is mondott ki átkot ellenségnek minősülő emberekre, a farizeusokat átkozta meg


„…ti tesztek bizonyságot magatokról, hogy a próféták gyilkosainak fiai vagytok. Ti is töltsétek be apáitok mértékét! Kígyók, viperafajzatok, hogyan menekülhetnétek meg a gyehenna ítéletétől?! (…) hogy rátok szálljon az öszszes igaz vér, amelyet kiontottak a földön, az igaz Ábelnek a vérétől egészen Zakariásnak, Barakia fiának a véréig…” (Mt 23: 31-36)


Ezen kívül átkot mondott ki Kapernaum, Korazin és Betszaida városokra, mivel lakosaik Isten természetfeletti erejének megnyilvánulásait látva sem tértek meg, egy gyümölcstelen fügefára az Olajfák hegyén, amely ettől azonnal elszáradt, és Júdásra is, aki elárulta.

Péter a Szent Szellem ajándékát közvetítő kézrátevés hatalmát pénzért megvenni akaró Simont átkozta meg, „A te pénzed veled együtt vesszen el…” (Csel 8:20)


Tehát Pál és Jézus farizeusokra kimondott szavaihoz hasonlóan ez sem tartalmaz építő, javító célú feddést vagy üzenetet, hanem egyenesen a kárhozatra küldi a Szent Szellem munkájához végzetesen rosszul viszonyuló embert. Péter korábban Ananiásnak és Szafirának is bejelentette, hogy meg fognak halni, mivel megkíséreltek hazudni az apostoloknak, s így a bennük lévő Szent Szellemnek is – haláluk Péter szavainak elhangzásával azonnal bekövetkezett. A zsidó-keresztények főapostola második levelében hasonló kárhoztató átok alá helyezte az egyházban bármikor az ő ideje után fellépő hamis tanítókat is.


Pál első feljegyzett csodája is ilyen jellegű volt, még apostoli szolgálatának legelején. A Ciprus római helytartója mellett tevékenykedő okkultista hamisprófétára, aki minden erejével igyekezett a helytartót eltéríteni Pál igehirdetésének elfogadásától, az apostol ott helyben, : „megtelve Szent Szellemmel” mindenki előtt mondott ki átkot, „Ó, te mindenféle csalással és becstelenséggel teli fia az ördögnek, minden igazságosság ellensége, nem szűnsz meg az Úr egyenes útjait elcsűrni-csavarni?! Most íme, az Úr keze van fölötted: vak leszel, és nem látod a Napot egy ideig!” (Csel 13:10-11) Az ítélő csoda azonnal bekövetkezett, s hatására a helytartó elfogadta a Jézus Krisztusba vetett hitet.


A szeretetet az újszövetségi kereszténység soha nem választja el az igazságosság és az igaz ítélet érvényesülésétől. Ugyanaz a Jézus, aki azt mondta, „ne ítéljetek, hogy ne ítéltessetek”, a farizeusokat azért feddte meg, mert elhagyták, „ami nehezebb a törvényben: az ítéletet, az irgalmasságot és a hűséget”. Hogy is van tehát ez? Most akkor ítéljünk, vagy ne ítéljünk? A dilemma csak azokat zavarja, akik nem szeretnek gondolkozni.


Dávid egyik zsoltárában így kiált Istenhez: : „Uram, bosszúállásnak Istene! Bosszúállásnak Istene, jelenj meg! Emelkedjél föl te, földnek bírája, fizess meg a kevélyeknek!” (Zsolt 94:1-2)


Értsd meg a bosszúállás ebben az értelemben az igazságtalanság megszüntetése és érvénytelenítése büntetés által, és az igazságosság érvényesítése. A bosszú-állás elmaradása esetén az igazság szenved csorbát, mert a gonosz bizonyulhat győztesnek. Ezt az emberi igazságérzet is így érzékeli. A bosszú nem feddés: nem célja az ellenség erkölcsi megjobbítása, építése. Erkölcsi értelme az elégtétel, az igazság látható megnyilvánulása. Hamis az a kereszténynek nevezett felfogás, amely a bosszút erkölcsileg negatív valóságnak hirdeti. Az Újszövetség mindössze arra szólít fel, hogy „ne álljatok bosszút magatokért, szeretteim, hanem hagyjatok teret a Haragnak, mert meg van írva: Enyém a bosszúállás, majd én megfizetek, mondja az Úr.” (Róm 12:19)


Szándékosan a Zsoltárokból és az Újszövetségből vezettem le neked mivel ezekre hivatkoztál, de bizony mondom néked az Ó és Újszövetség Istene ugyanaz, ennek tagadása eretnekség tulajdonképpen.

2011. dec. 27. 21:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/22 A kérdező kommentje:

munyamunya

Hát végül is nem mindegy,hogy megkövezik,vagy késsel szurkálják agyon,ezt fontos volt megtudni,nehogy rossz módszerrel gyilkoljanak....Mindenesetre kegyetlennek,és igazságtalannak tartom.

De egyébként köszönöm a választ,adtam egy zöldet,mert konkrétan idéztél a Bibliából.

2011. dec. 27. 21:47
 13/22 A kérdező kommentje:

"Ezt írod:

"Szerintem a történet elég egyértelmű,tehát konkrét választ kérek."


Biztos? Akkor megkérdezném, hogy mi volt a bűne annak az embernek? Az, hogy szombat napon fát szedett? Hogyan lehetséges ez, mikor Krisztus azt mondta a meggyógyított embernek, hogy vedd a te ágyadat és menj szombat napon?"


Igen,pontosan az ilyen dolgok miatt inkoherens,és ellent mondásos a Biblia.

Az egyértelműséget egyébként nem erre értettem,hanem arra,hogy az illető nem tudhatott arról,hogy ezért halálbüntetés jár.De amit Munyamunya idézett,az alátámasztja azt,hogy nagy valószínűséggel mégis tudott róla,ha hallotta Mózes üzenetét./lehet,hogy csak így akart öngyilkos lenni:-):-O/


Egyértelmű? Nem. Semmit nem tudunk meg a történetből. Nem elképzelhető, hogy az az ember tudta, hogy nem lesz ott senki más rajta kívűl, így magának bezsebelhet jóval több fát, mint máskor? Ráadásul mindezt a kapzsiságot a nép ellen a nyugalom napján tette? Mi helye ilyen embernek a nép között, ha valóban így van? Nem Mózes ítélte el őt, és erre nem is próbálkozott, hanem nagyon példamutatóan Isten ítéletére várt. Őt kérdezte meg erről. Bárcsak mi is így tennénk sokszor, mikor igazságtalanul vádolnak, kiabálnak velünk és nem a dühünk csalfa ítéletét töltenénk be.


Üdv: L"

Hát nem tudom,én ezt nem bíznám ilyen Mózes féle képmutató emberekre.Érdekes módon ebben az esetben a gyilkosság bűne fel sem merült,mint halálba taszító bűntett.pedig azt is Isten diktálta le neki,és őrá is vonatkozott.De Mózes ezt figyelmen kívül hagyta,meglátta a másik szemében a szálkát,de magáéban a gerendát nem.és még a többi zsidót is erre bíztatta.aztán már csak az isteni igazságosságra kell hivatkozni,és minden el van kapálva....Mózes embert ölt,ő nem bűnös,a másik ember fát szedett,ő bűnös.Ha nem Mózes ítélte volna el,hanem Isten,akkor mindkettőjüknek halállal kellett volna lakolniuk,hiszen Isten egyértelműen kijelentette,hogy halál jár mindkét tettért.De Mózessel kivételezett,milyen érdekes....Pedig az isteni igazságosság ezt nem engedhetné meg,még Jézus is azt mondta,hogy "az vesse rá az első követ,aki bűntelen közületek".Ezért bizony ez a Mózes megkavarta a sz..t egy kicsikét.

2011. dec. 27. 22:48
 14/22 anonim ***** válasza:

Ádámnak miért kellett meghalnia? Mert evett a fáról? Nem! Istennek ellenállt, és a saját érdekeit nézte.


Onannak miért kellett meghalnia? Mert megszakította a közösülést? Nem! Istennek ellenállt, és a saját érdekeit nézte. Isten parancsára kellett volna nemzenie utódott a testvére özvegyének, de nem tette, mert akkor az örökös az utód lett volna.


A fát szedő embernek miért kellett meghalnia? Mert fát gyűjtött szombaton? Nem! Istennek ellenállt, és a saját érdekeit nézte. Inkább zsákmányolta volna ki a saját népét, csak hogy jobb legyen neki, pedig Isten egyértelműen megtiltotta a szombat napi munkát. De ha már dolgozik, legalább másért tette volna. Krisztus hányszor dolgozott szombat napon? Sokszor, de mindig másokért. Jót, vagy rosszat szabad-e tenni szombat napon?


Mózes embert ölt, Isten nem súlytotta halállal, pedig meg van írva, hogy ne ölj. Először is, Mózes 40 évesen ölt embert, majd 80 éves volt, mikor a tízparancsolatot kapta. Másodszor pedig önös érdekből ölt, úgy, ahogy önös érdekből vétkezett Ádám, Onan és a fát szedő ember? Mózes a hébert védte, nem magát.


Mózes megkapta Isten parancsa elleni vétkének büntetését, bár nem ezért. Oda, ahová népét vezette 40 éven keresztűl, Kánaánba, nem mehetett be, csak messziről engedte Isten, hogy megnézze a földet.


Üdv: L

2011. dec. 27. 23:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/22 anonim ***** válasza:
L. ez a világ leggyengébb érv amit valaha olvastam, szóval aki ellenszegül halál rá? olyan kis kedves aranyos istenünk van
2011. dec. 27. 23:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/22 anonim ***** válasza:

#15-ös!

Ne aggódj, szerintem nem is téged kellett meggyőznöm...


Üdv: L

2011. dec. 28. 09:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/22 A kérdező kommentje:

L.

Ez tényleg gyenge érv.A megbocsájtó szeretet halállal sújt,csak mert az ember ellen áll neki? A legprimitívebb önimádó uralkodók tesznek ilyet,akik kétségbe vannak esve,ha az alattvalóik nem nyalják ki a.....mert egyedül nem állják meg a helyüket,a gőgös énjük elbukik,ha nem uralkodhatnak másokon.(na vajon melyik Bibliában található szellemi lényre illik mindez?)

Jézusnak hányan álltak ellen? hányan gúnyolták ki,hányan akarták a vesztét? és ő hány embert sújtott halállal az atyja nevében,vagy kit bíztatott erre?

Teljesen mindegy,mikor kapta meg Mózes a parancsolatokat,mivel Isten a kezdetektől fogva tisztában volt azzal,hogy az ölés bűn,ezért nem mondhatta Mózesnek és a többieknek,hogy így járjanak el.És mivel előrelátó is,ezért időben közölte volna Mózessel a tízparancsolatot,hogy ilyen esetek ne történhessenek meg.

"Mózes a hébert védte,nem magát"

Mózes is héber volt.

Ha Mózesnek nem lett volna önös érdeke benne,bele sem avatkozott volna.az egész ószövetségben a saját népének malmára hajtja a vizet,tehát nem volt benne önérdeke?

2011. dec. 28. 09:50
 18/22 anonim ***** válasza:
87%

Kedves kérdező. A Biblia nem inkoherens, csak tudni kell olvasni. Te most az ókori zsidó társadalom törvényeit és történeteit ítéled el, hát én ajánlom figyelmedbe a többi ókori népét is.


Valamit meg kellene érteni. Amikor Jézus eljött, korrigálta az ótestamentumhoz kötődő hitrendszert. Miért? Mert nagy része emberei rendeléseket tartalmazott. Igen, a Biblia Istentől ihletett, de emberek írták le, embereknek.


Isten tíz parancsolatot adott Mózesnek, hogy erre alapozva építsen társadalmat a zsidókból, és ő ezt korának megfelelő értelmezéssel meg is tette. Ezért adott a tíz mellé még egy csomót, illetve szankcionálta be nem tartásukat.


Jézus nem azért jött, hogy a törvényt eltörölje, hanem hogy igazán betöltse. Lásd: szombat. Ez törvény, és ezt Jézus sem tagadta. A különbség közte és a többiek között az volt hogy számára mit jelentett a szombat megszentelése. számára ez másokon való segítést jelentett. Erről ír egyébként az ószövetségben azt hiszem, Ésaiás próféta is. Tehát Jézus nem szegte meg ezt a törvényt, hanem megmutatta,mit is jelent a szombat megszentelése az Úr kedve szerint.


Továbbá Jézus soha nem kövezett halálra senkit, és ez soha nem is volt az Úr akarata, ez egy vidám ókori, közel-keleti szokás volt a bűnösök megbüntetésére. Ezért bocsátott meg a házasságtörő nőnek, aki a törvény pontos ismerete ellenére vétkezett. És Jézus, Isten fia nem ítélte el.


Az ókori történeteket nem azért olvassuk mert egyetértünk velük, hanem hogy tanuljunk belőlük. A Törvény jó, és mégis, így is "be lehet tartani" egymást elítélve, megkövezve, szeretetlenül, kirekesztően. És akkor a törvényszegőt érő csapást Isten "igazságos" ítéletének látjuk.

Vagy követhetjük Jézust, szeretve Istent és embertársainkat, nem ítélkezve, jó példával elől járva. És akkor a törvényszegőt sajnáljuk az őt ért csapásokért és imádkozunk érte. És akkor nem az lesz többé a lényeg, hogy "kinek volt igaza" hanem végre valódi fény jöhet a világba.

Remélem, hasznos volt a válaszom.

tisztelettel,

Freya

2011. dec. 28. 10:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/22 anonim ***** válasza:
Miért amikor isten lemészárolta az összes elsőszülött ártatlan gyereket akkor hol volt a szeretet?
2011. dec. 28. 11:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/22 anonim ***** válasza:

Isten adja az életet ő az igaz bíró, hogy megítélje, mi az, mi az élettel összeegyeztethető és mi nem.

Ismételten: Jób jönyve 38,39.fejezet.

Én azért elgondolkodnék, hogy Krisztus az Atya (és bizony az ótestamentum istene is egyben) ítéletével fog ítélni mindenkit, mikor eljön az Atyának dicsőségében. Lehet keresni a kiskapukat, de ez az ami gyenge védőbeszéd. Mikor elítél (ne úgy legyen) titeket, majd azt mondjátok, hogy igazságtalan vagy, nem is kell belőled?...:)))


Freya! Krisztus korrigálta Isten baklövéseit? :D


Üdv: L

2011. dec. 28. 11:54
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!