Kezdőoldal » Politika » Egyéb kérdések » Ideiglenes lakcím bejelentéshe...

Ideiglenes lakcím bejelentéshez mi kell? Tulaj engedélye pl. írásban? Fizetni mennyit kell? Milyen előnyökkel jár (pl. orvosi ellátás)?

Figyelt kérdés

Tehát kérnem kell a lakás / ház tulajdonos írásbeli meghatalmazását 2 tanúval az Okmányirodára? Vagy mi kell hozzá még, hogy ideiglenesen bejelentkezhessek valahová?

Okmányirodában mennyi ennek a költsége?

Milyen előnyökkel jár, ha ideiglenesen be vagyok jelentve valahová? Pl. ott is jár az orvosi ellátás ugyanúgy? És még mi? Köszi!


2010. febr. 26. 10:31
 1/4 anonim ***** válasza:
100%

Én is így jelentkeztem be:

Meghatalmazás nem kell, de a bejelentő lapot alá kell írnia a tulajdonosnak.

Általában kérnek tulajdoni lapot, vagy adásvételi szerződést bemutatni (ezzel igazolod, hogy létező a cím, és hogy kié a lakás)

Ha megvan a régi kártya is akkor ingyenes.


Orvosi ellátást én ott is igénybe tudtam venni, ahol nem voltam bejelentve, kivéve a fogorvost.

2010. febr. 26. 10:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 anonim válasza:
100%
Nálam a tulajdonos aláirta a bejelentőlapot (figyelmesen olvassd el a kitöltési utasításokat mert ugyanez az állandó is) és az okmányirodában ingyenesen kiállították.Az orvosi ellátás az oké ezzel a cimmel szinte minden ,de szavazni alapesetben csak az állandó cimeden tudsz hacsak át nem kéred a szavazási lehetőséged a törvényben meghatározott időn belül.
2010. febr. 26. 10:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 anonim ***** válasza:
100%
Orvosi ellátás teljes mértékben, fogorvos is. Szavazni, csak az állandón tudsz. Ingyenes és 5 perc alatt megvan.
2010. febr. 26. 11:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 anonim válasza:

"Lakcím bejelentő lap" – kitöltése – okmányirodában (lehet, hogy máshol is) ingyenesen beszerezhető formanyomtatvány – a kitöltéséhez inkább segítséget kértünk (biztonsági őr, aki egyben nagyon tájékozott volt, tökéletesen tudott segíteni az okmányiroda várótermében), bár lehet, másnak ez nem okozna gondot.


Alap esetben a tulajdonos (egy is elég, ha több van) írja alá a bejelentkezőn kívül, de ha van haszonélvező, akkor annak kell aláírnia, nem a tulajnak (ha haszonélvező több van, itt is elég 1 fő). – A haszonélvező az okmányirodában írt alá, igazolva személyazonosságát. Elég, ha (a tulaj vagy) a haszonélvező megy, de kell a bejelentést kérő (a bejelentkező) személyi igazolványa és lakcímkártyája is (utóbbit le kell adni, újat kap aki bejelentkezik – marad rajta az állandó cím és rákerül az új cím, ami jelenleg 5 évig érvényes, hosszabbítható).


Ami a kifüggesztett kitöltési segédlethez képest jobb volt, az az, hogy nem kellett se tulajdoni lap, se adásvételi szerződés, se bérleti szerződés; viszont a helyrajzi számra volt még szükség. (Tulajdoni lap kikérése pénzbe kerül, az adás-vételit meg hirtelen nem találta a haszonélvező.) A helyrajzi szám alapján az okmányirodai kedves néni a rendszerben meg tudta nézni, hogy minden rendben van-e. (Lakcímre a gépük nem tud keresni…ezért kellett a helyrajzi szám. Ha tudod a környező házak, lakások helyrajzi számát, esetleg tud segíteni, mi a ti címetek helyrajzi száma. Ez az ügyintéző készségességén múlt nálunk. Nyugodtan elküldhetett volna…úgyhogy nagyon boldogok voltunk.)

2013. júl. 21. 13:36
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!