Kezdőoldal » Sport, mozgás » Kerékpározás » Mi értelme van a pedelec...

Mi értelme van a pedelec bringáknak ? Néztem a teszteket átlag 22-25 kg súly , 10 kg több mint a normál kerékpár . Besegít , töltöm , hajtom ,de kell erőnlét hozzá . Az akcióban a jobbak 750 ezer Ft nyitóár ( bóvlit meg amúgy sem érdemes venni ..)

Figyelt kérdés
2021. szept. 21. 14:40
1 2 3 4
 21/33 Alex Fly ***** válasza:
100%

@17:Légy erős: mivel a pedelecek esetében a rásegítés 25 km/h felett kikapcsol, harminccal saját zsíron teker. Pont mint egy analóggal.

Csak ebben az esetben még a kerékpáron cipel magával egy nem működő motort, akkupackot, stb. is...

2021. szept. 24. 16:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/33 anonim ***** válasza:
100%

#21!


Légy erős, könnyen meg lehet oldani, hogy ne 25-nél legyen a limit.

De egy szóval sem mondtam, hogy pedelec bringa volt, csak azt, hogy e-bike.


Persze, reális, hogy egyenes háttal, csomagokkal a hátsó kerékek, alacsony pedálfordulattal teker folyamatosan a 25 kg-os bringáján. Hát persze! :D

2021. szept. 24. 16:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/33 anonim ***** válasza:
75%

20!


Igen, nyilván szerintem és nem szerinted. De elég sokat közlekedem bringával és járok erdőbe is, hogy általánosíthassak.


Egyetlen olyan ismerősöm van, aki régóta terek és már e-bike-on tolja. Nem azok ülnek át, akik tudnak tekerni.

Terepen is láttam olyat, hogy nem tudott elindulni emelkedőn, hiába a +300 W.

2021. szept. 24. 16:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/33 Alex Fly ***** válasza:
72%

@22: mert az reálisabb, hogy az általad említett típus az, amelyik egyáltalán eljut odáig, hogy feloldja a korlátozást...

De a rásegítéstől függetlenül is ki kell tekernie azt a 30-at.

2021. szept. 24. 17:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/33 anonim ***** válasza:
71%
Miért egy terméket kell hibáztatni, vagy valaki nem tehetséges bringás, vagy figyelmetlenül közlekedik? Mindenféle járművel és gyalogosan is követnek el az emberek hibákat. Jó esetben tanul belőle. Ebike nélkül is könnyedén elérhető a 30 km/h egy enyhe lejtőn is, ott ugyanúgy benézhette volna a srác.
2021. szept. 24. 17:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 26/33 anonim ***** válasza:

#24!


Igen, sokkal reálisabb.

Sehol nem írtam, hogy egymaga tuningolta. Nem mintha, bármilyen összefüggés lenne az elektronikai ismeret és a bringás képességek között.


#25!


Autóra, motorra is azért kell jogsi, mert "gombnyomásra" tudsz életveszélyes lenni. Ugyanez igaz az e-bike-ra, e-rollerre is. A bringázásban az volt eddig a jó, hogy a sebesség arányos volt a rutinnal. Lejtőn is csak az tudott száguldozni, aki korábban feltekert a hegyre. Kivételek persze mindig vannak (fogaskerekű) és egy hegymenettől nem lesz senki sem rutinos, de az összefüggés tagadhatatlan. Sokkal jobb mindenkinek, ha 15-20 km/h-nál tanul meg közlekedni.

Ez nem benézés volt:

1. Van olyan helyzet, amikor nem előzök!

2. 2x gyorsabban ment, ahogy fel tudta volna dolgozni!


Nyilván van olyan, aki semmiből sem tanul és van olyan, aki nagyon gyorsan.

2021. szept. 24. 18:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 27/33 Wadmalac ***** válasza:
78%

Az e-bike-ot vásárlók minimum 90%-a nem MOST tanul bringázni, hanem most van olyan fizikai állapotban, hogy kell ez a rásegítés ahhoz, hogy élvezni tudja a bringázást. Idősebb, más miatt fizikálisan korlátozottabb, vagy simán nagyobb távokat akar menni, mint amire a kondija elég.


Szóval hagyjuk már azt a sztereotípiát, hogy az e-bike-ot vásárlók a most tanuló zöldfülűek, akik most mennek életükben először falrengető 25 km/h tempóval.


Bizonyára van köztük pár hülye is, mint sima bringán meg ezer másik járművel. De ezen pár szemet szúró kivétel alapján általánosítani totál alaptalan.


Amúgy szerintem egy kempingbringán vagy szakadt montin jelentős kondit gyűjtött ember országútizásba kezdve hússzor olyan veszélyes. Ő nem lesz 25-re limitálva.

2021. szept. 27. 07:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 28/33 anonim ***** válasza:
19: az tény, hogy sok teljesen fogalmatlan zombi teker az utakon minimális közlekedési érzék nélkül, de ez nem köthető az elektromos bringákhoz. Sőt, én inkább vintage bringákkal tekergő elvarázsolt bölcsészeket meg önérzetes törvényen kívüli futárokat látok idióta módon közlekedni, de egyik sem elektromossal tolja.
2021. szept. 27. 08:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 29/33 Wadmalac ***** válasza:
100%

#28: Evvan, ez együtt jár azzal, hogy a kerékpározók csoportja erősen bővül, ahogy (a sok jogos kritika ellenére) bővül a kerékpárút és -sáv hálózat.

Sokan, akik eddig a közlekedési veszélyek miatt kerülték ezt a sportot, most belecsapnak, gyakorlatilag nulla tapasztalattal.

És továbbra sincs általános kötelező KRESZ oktatás, sok kerékpárosnak fingja nincs a közlekedésről.


Nem biztos, hogy ez annyira rossz összességében, a növekvő kerékpáros jelenlét kényszeríti az autós világot is arra, hogy egyre jobban alkalmazkodjanak a kerékpárosok jelenlétéhez.


Persze, minden változás jár problémákkal, súrlódással.


Éppenséggel ezt itt most nem az e-bike okozza, hanem összességében a gyors növekedés a bringázásban.

2021. szept. 27. 08:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 30/33 anonim válasza:

Tudom, régi a kérdés, de azért "mókás" olvasni, hogy mindenki gyűlöl mindenkit...

Én pl nagyon szeretek biciklizni, fiatalabban rengeteget terkertünk erdőben is, aszfalton is. És most lám vettem egy s-pedelecet (=nincs rajta gázkar, erősebb a motor, 45-ig segít). Munkába járásra és a városban közlekedésre használom. Gyorsabban odaérek bárhova, mint kocsival (pláne bkv-val), nem nyűg, ha sok cuccot kell vinnem, nem izzadok meg, mire beérek a munkába, viszont mégis többet mozgok, mintha tömegközlekednék, autóznék. (Ráadásul, ha hazafelé akarok kicsit sportolni, leveszem a rásegítést minimálisra, így kb olyan, mintha simán tekernék).

Természetesen, ha elmegyünk bicikli túrázni, vagy sportolni akarok, akkor viszem a sima analóg kerékpárt.

2022. jan. 5. 13:45
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!