Kezdőoldal » Számítástechnika » Hardverek » Monitor alapkérdések? Hz stb.

Monitor alapkérdések? Hz stb.

Figyelt kérdés

Utánajártam pár dolognak a monitorokkal kapcsolatban, viszont lenne néhány kérdésem.


1. Egy 60 Hz-es monitor képes például 120 FPS-re? Persze ha a videókártya képes rá. Vagy ,,amennyi Hz annyi FPS,, szabály érvényesül?


2. Játékra mindenképp 1 ms válaszidő szükséges? Vagy az 5 ms is megfelel?


3. Jelenleg laptopon játszok. Amikor a játék beállitásainál lekorlátozom az FPSemet (60ra), akkor felpörög a laptop. Viszont ha korlátlanra állitom, nincs felpörgés/melegedés (korlátlan beállitásnál 110-120 között van az FPS). Ez miért van igy? Természetes ez a dolog?


League of Legends-re értendőek a kérdések.


2019. okt. 8. 18:03
 1/3 anonim ***** válasza:

1, 60Hz annyit tesz, hogy annyit tud max megjeleníteni, azaz lényegében 60FPS-t, attól még futhat több FPS-el egy folyamat.


2, Nem, ez is csak "parasztvakítás", mert szürkétől-szürkéig való képpont esetén ennyi az érték, 1-5ms különbség szinte semmi.


3, Passz, de mindenképp fordítva kellene lennie.


Egyébként véleményem szerint egy ilyen kategóriájú játékhoz majdnemhogy mindegy, hogy 60Hz, vagy több a képfrissítés, mivel nincsenek benne olyan szintű hirtelen történések, mint egy FPS (lövöldözős) játékban.

2019. okt. 8. 18:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/3 anonim ***** válasza:

1. nem, a 60 Hz az nem 120, vagyis nem képes rá. Igen,az a szabály érvényesül.

2. izlés dolga. Minél kisebb annál kevésbé látod a képernyőt szellemképesnek. Mozgásnál van jelentősége és ott is főleg olyan helyeken,ahol mondjuk fehérből feketeébe vagy visszafelé változik a képpont. Az 5ms nem kevés, enyém annyi és rendben van. 1ms talán inkább már csak parasztvakítás. De ha van rá pénzed akkor 1ms.

3. nem tudom,érdekes jelenség. Nem kéne neki jobban hűteni emiatt.

2019. okt. 8. 18:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/3 Isolated Soul ***** válasza:
A monitor csak 60 Hz-el fog menni, attól hogy 120 vagy épp 200 FPS-el rendereled a játékot, tehát a lerenderelt képkockák nagy részét nem fogod látni a monitoron. VISZONT. Ez nem jelenti azt, hogy nincs értelme 200-300 FPS-el játszani. Egy frame nem csak azt jelenti, hogy lerenderel egy képkockát, hanem ez idő alatt végzi el a inputok begyűjtését, a fizika kiszámítását stb. Magyarán ha neked 10 FPS-el fut egy játék, akkor másodpercenként tízszer van lehetőséged inputot közölni a géppel, ez gyakorlatban úgy néz ki, hogy meglátod az ellenséget és a következő frame-ig van időd cselekedni ez 1 tized másodperc ami rohadt hosszú idő. Konkrétan irányíthatatlan lesz így a játék hiszen ha túlhúzod az egeret, akkor megint 1 tized másodperc, amíg korrigálhatsz. 60FPS-nél ez 16 milisec, ami azt jelenti, hogy nagyobb hátrányod van a Vsync-ből, mint a monitor válaszidejéből.
2019. okt. 8. 18:31
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!