Kezdőoldal » Számítástechnika » Hardverek » Laptop kék halál után miért...

Laptop kék halál után miért nem képes bootolni?

Figyelt kérdés

Kicsit talán hosszú lesz.


Kedden érkezett meg hozzám a Lenovo Ideapad Gaming 3 laptopom. Sajnos azóta minden nap (néha többször is) előfordul egy olyan jelenség, hogy fájlok pendrive-ról SSD-re átmásolása vagy programok telepítése közben kék halál történik, különféle hibaüzenetekkel, ezek közül volt Kernel Page Error meg valami Unknown Exception is. Ezek után a gép újraindulna, de nem tud, mert kidob egy "Boot Device Missing or Boot Failed" üzenetet. Tehát ha jól értem, nem látja a C meghajtót, amin ugye maga a Windows 11 van.


Hard reset után újra bejön a Windows, és tudok is rajta dolgozni, de pár óra után megint jön az összeomlás.


A neten fellelhető ötletek közül már számtalant kipróbáltam:

- BIOS beállítások alaphelyzetbe állítása,

- memóriadiagnosztika (negatív eredmény),

- egy CrystalDiskInfo nevű program, ami állítja, hogy a C meghajtó tökéletes állapotban van

- Teljes körű vírusellenőrzés (negatív)

- A parancssorban a chkdsk paranccsal a C meghajtó hibáinak kijavítása (hibát ott sem talált a rendszer)

- Minden függőben lévő Windows Update telepítése


A hibaelhárító portálok azt írják, hogy végső esetben csak hardveres hiba lehet a dologban, így már kezdek belenyugodni, hogy vissza kell küldenem garanciális hibával, de gondoltam megkérdezem, hátha van még valakinek ötlete. Sérülést biztosan nem okoztam benne, kb. úgy vigyáztam rá, mint egy hímes tojásra.



2023. okt. 28. 16:50
1 2 3
 11/24 anonim ***** válasza:
71%
Akkor érdemes lett volna vesződni vele még pár órát, ha a Windows-t Te magad telepítetted, de így "készen kapva" ennek működnie kellene, mint a karikacsapás, hiba nélkül.
2023. okt. 30. 14:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/24 A kérdező kommentje:

A szerviz vissza is írt, ők nem találják a hibát, szerint jól működik, bár a hibaleírásnál és az én leírásomat kiegészítették azzal, hogy "meglazult alkatrészek".


Illetve azt is mondták, hogy az SSD és a memória nem a gyári konfiguráció része, azokat érdemes lenne bevizsgáltatni. Mondjuk ezek már a vásárláskor kapott számlán is "bővítmény" megnevezéssel szerepeltek, ami kicsit furcsa, azt hittem vásárláskor, hogy alapvető tartozékok.


Kíváncsi leszek mit küldenek vissza.

2023. nov. 10. 20:01
 13/24 anonim ***** válasza:
82%
Akkor oda vigyed vissza, ahol vetted, ugyanis a hivatalos szervizek bővíthetik a konfigurációt garanciavesztés nélkül. Én pl olyan IT szolgáltató és szerviznél dolgozom, ami akkreditált HP partner, és ha egy HP laptopban nem a vásárlónak nem tetszik mondjuk, hogy 8GB RAM van benne vagy csak 250-es SSD, akkor kérheti a bővítést, amit már mi csinálunk. Gyári alkatrészeket sosem tudunk rendelni, de kompatibilisnek kell lennie, erre figyelünk. Simán elképzelhetőnek tartom, hogy nagy ívben lesz.rta a szerviz, hogy kompatibilis-e, belerakta ami volt raktáron, oszt’ helló.
2023. nov. 10. 20:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/24 anonim ***** válasza:
69%
A Lenovok közül ez a tömegtermelés kategóriába tartozik, de a Lenovo Thinkpad az más, lehet akárhány éves is, ha felújítva vetted. Az az üzleti kategória. 8 GB RAM, 256 SSD... Egyszóval sokkal jobbak, 5-600 ezer az áruk és 14-15-ös a kijelzőjük. Szóval a kinaiak is tudnak jót gyártani, de az Ideapad és a gaming kategória kérdéses. Küldenek másikat, aztán majd az is...
2023. nov. 11. 23:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/24 anonim ***** válasza:
60%
Nem is tudom.... Ez ma a harmadik Lenovos kérdés
2023. nov. 12. 01:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/24 A kérdező kommentje:

Közben már a bolt is azzal küldte vissza, hogy nálunk sincs hiba, a hardveres hibát szinte biztosan kizárják.

Tanácsolták, hogy ne a más eszközökön is használt Microsoft profilt használjam, hanem egy teljesen új, lokális profilt, illetve nézzem, hogy milyen szoftverek után kezdődnek el a bajok.


De lokális profillal is előjönnek a bajok, a szoftverek pedig teljesen legális, más eszközökön tök normálisan működő programok, néhányat eltávolítottam a biztonság kedvéért, de ez se használt.

dec. 2. 21:35
 17/24 anonim ***** válasza:
0%
Akkor dobd a kukába
dec. 2. 22:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/24 anonim ***** válasza:
71%

Gondolod, hogy megengedheti magának, csak úgy kidobjon egy laptopot?!

Alaposan át kellene nézni, folyamatosan bekapcsolva, hogy kihozza a rejtett hibát. Ez volt valaha a tévé szerelők rémálma is. Próbáld ezt meg, hátha.

[link]

dec. 2. 23:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/24 A kérdező kommentje:

18-as, köszönöm, azt hiszem, hogy ezeket már megpróbáltam, a bootolási sorrendet változtattam már. UEFI-ről Legacy-re pedig nem lehetett átállítani, legalábbis így emlékszem.


Mindenesetre most próbálom kommunikálni a bolttal, hogy cseréljenek, vagy adják vissza a pénzemet, mert ez röhej.

dec. 3. 03:43
 20/24 Lattice válasza:
71%
A BIOS-nak nincs köze ehhez, hagy UEFI-n. Kernel Inpage errort akkor szokott általában dobni a windows ha nem tud olvasni a tárolóról. Szóval vagy a tárolóban hibás egy szektor, vagy pedig a busz amin küldi a RAM-nak az adatot vagy pedig a RAM-ban van egy kiégett cella, vagy memória chip. A helyedben megpróbálnám pendrive-ról bebootolni egy live windows-t és ha az megy akkor a disk a ratyi. Ha az se jó, akkor pedig másik RAM modulokkal nézném meg mi a helyzet.
dec. 3. 16:08
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!