Kezdőoldal » Számítástechnika » Hardverek » Garanciális időn belül elromlo...

Garanciális időn belül elromlott a laptopom hangszórója. Kérhetek az üzletben cserét ilyen esetben?

Figyelt kérdés
Vagy csak a javítás jöhet szóba? Kérem aki volt már így segítsen mik a jogaim. (félek ha elviszik javítani még több baja lesz, volt már rá sok rémisztő példa)
2011. júl. 21. 14:46
 1/5 A kérdező kommentje:
A pénzt esetleg vissza lehet kérni?
2011. júl. 21. 14:47
 2/5 anonim ***** válasza:

Kérhetsz cserét, de vissza fogják utasítani a kérést.

Ez tipikusan olyan hiba, amit javítani fognak.

Ha nem bízol a szervizben, legközelebb ne vegyél ilyen gyártmányú notebookot, mert a minőségnek igenis része a garanciális ügyintézés éppen úgy, mint a billentyűzet vagy az kijelző minősége.


A pénzt úgy kérhetnéd vissza, ha közben kifizeted arra az időre az avulást, ameddig hiba nélkül használtad. (Van ilyenre konkrét bírósági ítélet, nem jársz vele túl jól, mert pereskedni is kell, meg a végére a készüléked már nem is ér szinte semmit.) Szerintem akkor jársz a legjobban, ha lementesz róla mindent egy külső lemezre, beadod és ők megcsinálják, majd mindent visszamentesz. A beadás előtti állapotot dokumentáld, készíts fényképeket, hogy később bizonyítani tudd, milyen új sérülések keletkeztek esetleg a javítás során. Elvileg az összes meglévő sérülést a készülék átvételekor a szerviz felvezeti a munkalapra, ahogy te is ellenőrizheted az állapotát, amikor átveszed a javítás végén.

2011. júl. 21. 14:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 anonim ***** válasza:
Ha ez 72 órán belül történik, akkor azonnali csere vagy visszaadják a pénzt, mert nyilvánvalóan gyári hiba. Ha később, akkor javítás, garancia ideje alatt a kijelölt szervízben. Nem azért a két fillérért, de az én asztali gépem kifogástalanul fut négy éve. A csilivili laptopok nem sokat érnek és nagyon drágán javíthatók garancián túl. Barátom egy éves laptopját négyszer kellett már javítani (alkatrész csere).
2011. júl. 21. 15:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 A kérdező kommentje:

Azért gondoltam a cserét mert ezt találtam a neten:


A javításra vonatkozó törvényi előírások szintén fogyasztóbarátabbak lettek az elmúlt években. Régebben mindenképpen bele kellett nyugodnunk a termék javításába, jelenleg viszont már az első meghibásodáskor is kérhetjük annak cseréjét, vagyis az új szabályok szerint "a kicserélésnek mint fogyasztói igénynek már nem feltétele a javíthatatlanság". Ennek egy akadálya lehet, ha a Ptk. 306. §-a alapján a kereskedőnek aránytalan többletköltséget jelentene a csere (például minimális idő- és anyagszükségletű javítás esetén) – ilyenkor megtagadhatja a kicserélést.

2011. júl. 21. 15:06
 5/5 anonim ***** válasza:

Igen, erre írtam, hogy a kereskedő egy notebook esetén nem fog belemenni a cserébe, amennyiben annak ilyen, könnyen javítható hibája van, illetve kérni fogja a termék avultatását, hiszen azt eddig gond nélkül használtad. Vagyis talán visszaveszi, és ad másikat, csak közben neked fizetned kell az eddig eltelt időért, mintha bérelted volna a készüléket. Valószínű, hogy ezt nem teszi magától, hanem pereskedned kell érte. Ezzel áll szemben, hogy ingyenesen kijavítják.


Ez mind a körülményektől függ. Egy golyóstollat nyilván nem fognak javítani, mert többe kerül, mint adni egy újat. Egy autót pedig soha nem fognak cserélni, csak ha már a legfelsőbb bíróság is megítélte, de akkor is felszámítanak bérleti díjat (ez teljesen jogszerű) az eltelt időre, amíg használtad. Abba gondolj bele, hogy a notebookod árban, javítási költségben melyik esethez áll közelebb szerinted?

2011. júl. 22. 08:56
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!