Kezdőoldal » Számítástechnika » Hardverek » VGA kártya áremelkedés?...

VGA kártya áremelkedés? Kitáncolhat a garanciális ügyintézésből egy bolt erre hivatkozva? Ez nem az ő egyéni szoc problémája?

Figyelt kérdés

Vettem még a VGA áremelkedés és bányászati hullám előtt egy combos VGA-t.

Anno kemény 80.000 volt. Ma is kapható ez a kártya még itt ott, olyan 150.000 környékén van ahol 180.000.

Elromlott de 36 hó gari van rá. Visszavittem.

Javítani ezen ugye nincs mit lehetetlen csak a csere jöhet szóba. Lenne is mire cserélni hiszen a kártya továbbra is ott a bolt kínálatában, csak immáron 150.000-ért.

A bolt nem hajlandó kicserélni (javítás ugye nem játszik) vissza akarja adni a hajdani vételárat. A 80.000-et.

Ezt megtehetné jogszerűen HA ÉS AMENNYIBEN a termék nem javítható és nem is cserélhető mert nincs mire teljesen elfogyott kifutott termékről lenne szó.

Akkor igen, akkor jogszerű lenne a vételár visszaadása.


De mivel a kártya ott figyel a polcon náluk így elvileg nincs más útjuk adni egy másikat. Hogy az most már 150.000-en 80.000 helyett hát szar ügy, de ez az ő bajuk. Nekem közöm hozzá semmi.


De a bolt nem így gondolja ki akar táncolni az ügyből.

Na vélemények?


2018. ápr. 8. 10:55
1 2
 1/15 anonim ***** válasza:
48%
Ne hagyd magad hülyére venni
2018. ápr. 8. 11:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/15 P.O.C. ***** válasza:

A vételár visszaadása csak a legutolsó opció. Ha nincs lehetőség típus azonos cserére, akkor egy hasonló képesség terméket kell adniuk helyette. (Pl más gyártótól, de ugyan azzal a chipsettel és memória mennyiséggel.)


Szóval egyet értek az első hozzászólóval! Ha nem hajlandóak, akkor irány a fogyasztóvédelem!

2018. ápr. 8. 11:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/15 anonim ***** válasza:
0%
A fogyasztóvédelem sz.rik az ilyesmire, személyes tapasztalat. Ellenben hagyni az ilyesmit nem szabad.
2018. ápr. 8. 12:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/15 anonim ***** válasza:
9%

Ha semmi nem hatásos, akkor homar.blog.hu-ra küld be.

A negatív reklám miatt általában még a nagyvállalatok is meg szokták gondolni magukat.

2018. ápr. 8. 12:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/15 A kérdező kommentje:

"Ellenben hagyni az ilyesmit nem szabad."


Na de ha a fogyasztóvédelem "szarik az ilyesmire" akkor mégis hogy csináljam hogy "ne hagyjam magam"?

Mit tegyek ott a boltban verekedjek vagy mi?

2018. ápr. 8. 12:42
 6/15 anonim ***** válasza:

Kérj indoklást írásban miért nem tudják cserélni, amikor a bolt kínálatában ott van még az a vga, mégha más márkában akkor is. Gondolom 1060 6gb az ár miatt, tehát amíg ott van bármilyen 1060 6gb, addig kötelesek cserélni, ezt így mond el, ha nem hatja meg őket, mond nekik hogy a papírral mész a fogyasztóvédelemhez, majd békéltető testületnél találkoztok (te, meg a bolt képviselője) és állsz elébe, mert neked van igazad.


Ha nem adnak papírt, akkor kérd a vásárlók könyvét. Ha azt mondják ilyen nincs (mindenhol lennie kell, törvény..) akkor pedig erre már a fogyasztóvédelem nem sz@rik, és nagyon megbüntetik a boltot.

2018. ápr. 8. 12:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/15 anonim ***** válasza:
Tehát egy szó mint száz, neked van igazad, mégha ki is kell harcolnod. De a kiharcolás amúgy nem annyira nehéz, csak nem szabad ráhagyni.
2018. ápr. 8. 12:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/15 anonim ***** válasza:
53%
Előttem szépen összefoglaltak mindent. Csak annyi, hogy még írd meg, melyik bolt az pontosan, csak hogy ne ajánljak mostantól onnan semmit a kérdezőknek.
2018. ápr. 8. 13:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/15 P.O.C. ***** válasza:
77%

#8 +1


Igen, jó ötlet! Ezekre én is ugrok. Azonnal felkerülnek a fekete listámra, még ha korábban pozitívak is voltak a tapasztalataim róluk.

2018. ápr. 8. 13:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/15 anonim ***** válasza:
100%

A garanciális ügyintézés általában a következőképpen történik:


- a vevő beviszi a hibás terméket a boltba,

- a bolt elküldi a szervizbe/nagykerbe, a garanciális ügyintézés OTT történik,

- a szerviz cserél/javít/jóváír -> visszaküld a boltnak,

- a bolt visszaadja a javított/cserélt terméket VAGY a jóváírás alapján visszafizeti a vételárat.


Ha a szerviz fizikailag visszaküld egy terméket, azt a bolt visszaadja a vevőnek. Ha nem küld, akkor csak egy darab papír érkezik, ekkor a bolt nem tud terméket adni, mert ő sem kapott! A bolt polcán lévő kártya nem a szerviz tulajdona, abból a szerviz nem adhat a vásárlónak, mert nem az övé, a garanciális ügyintézés szempontjából ezek a termékek nem léteznek.


Te most azt kéred, hogy a bolt (részben) a saját pénzéből adjon neked egy kártyát azért, mert a garanciát intéző szerviz nem úgy döntött, ahogy szeretted volna. De ez nem megy. Azt kérheted, hogy a boltban ajánljanak neked egy tudásban ugyanolyan vagy hasonló terméket, de technikailag ennek már nincs köze a garanciához, a bolt által visszafizetett 80 ezer forintodért fogsz vásárolni. Ha a kiszemelt kártya ennél többe kerül, neked kell kipótolnod az árát.


Tudom, hogy ezt most nem hiszed el, de nem lettél átverve. Az esetek legnagyobb részében a vásárláskor kifizetett összeg magasabb, mint amit a termék a garanciaidő vége felé ér, tehát a vásárló jól jár, ha visszakapja a vásárláskori értéket. A te eseted kétségtelenül kivétel, de ez nem jelenti azt, hogy rögtön törvénytelen is, ugyanis a pénz visszafizetésével visszaáll a szerződéskötés előtti állapot, tehát neked nem lesz kártyád, de lesz 80 ezer forintod, ahogy előtte is volt.

2018. ápr. 8. 15:11
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!