Kezdőoldal » Számítástechnika » Programozás » Egy erősítőt (vagy akármilyen...

Egy erősítőt (vagy akármilyen hardwaret) vissza lehet fejteni?

Figyelt kérdés
Hogy konkrét példát mondjak, van egy erősítő a kocsimban ami elég hülyén működik, a hangerő random ugrál stb... Van rajta egy nem használt UTP port, szóval gyanítom hogy ez a szerviz port, ahol szoftveresen kalibrálják. Igazából én ide akarnék eljutni, vagy csak elméleti szinten, hogy lehetséges-e, hogy te mint Akárki Joe bele tudj nyúlni egy ilyenbe? Mert gondolom a gyártó, az Infinity, saját szoftvere van meg minden... Vagy ez felejtős, mert szinte lehetetlen, vagy iszonyat assembly és hasonló tudás kellene hozzá? A videojáték konzolok jutnak eszembe hirtelen, hogy amikor feltörik akkor igazából hardware-esen módosítják hogy az ellenőrző folyamatokon átugorjon a rendszer, de utána kell még szoftveresen is machinálni hogy működjön a dolog, ez is valami hasonló lenne?

2021. nov. 24. 01:30
1 2 3 4
 31/35 A kérdező kommentje:

#29 nem leszólni akarom, de a csiptuningosok pont nem a tudós klubb oszlopos tagjai, jobbára csak felcsapnak egy szoftvert és a csúszkákat húzgálják amíg el nem romlik az autó, legközelebb meg már tudják hol a határ :D Aki igazán vágná ezt az egészet az kb az az 1% aki konkrétan a can-bus rendszerben tud programozni, vagyis akármihez hozzáférni, ezek a csipptuningos programok is addig vannak limitálva amíg a készítők megcsinálták.


Vagy a másik véglet, amit konkrétan egy ilyen "csipptuningos" szerviz mondott nekem, hogy megveszik pl az opc-től svájcból a programot az adott autóra, ők meg csak felinstallálják.

2021. nov. 24. 23:36
 32/35 anonim ***** válasza:

"Nem tudom, miért erőlködsz, ha egyszerű dolgok megértése is meghaladja a képességeidet?

...

Nem tudsz te erről semmit. Egy amatőr vagy, nagyon sekélyes, a semminél alig valamivel több ismerettel. Ne oltogass másokat a hülyeségeiddel, mert kárt okozol, na meg, hazudsz is."

Továbbra sem érvelsz, csak argumentum ad hominem vagdalkodsz, és rágalmazol


"Jótállás adott termékre vonatkozik, x ideig. Ha hiba lépne fel, azt köteles a gyártó/kereskedő/forgalmazó térítésmentesen javítani."

Jó, erről szól a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet.

Ezen felül van termék- és kellékszavatosság - ezt a 2013. évi V. törvény szabályozza.

És ezen felül a gyártó adhat önkéntesen jótállást, ha úgy tartja kedve.


"De én nem erről beszélek, hanem arról, hogy ha valaki vesz egy 15 millás autót, akkor abban hét év elmúltával is kell, hogy legyen lehetősége légszűrőt, fékbetétet, kuplungtárcsát, egyéb részegységet vásárolnia. Na, ezt köteles a gyártó biztosítani x évig."

Nem, nem köteles. Törvényileg nem kötelezi rá semmi - erre már belinkeltem a szakminisztérium cikkét.

Mint már arra utaltam: luxustermékeknél a gyártónak saját érdeke, hogy legyen alkatrész, ezért biztosít több évre alkatrészt.


"Nem más és más tipusú. Esetleg ugyanolyan tipusú."

De bizony: más és más típusú "node" és ugyanolyan eszköz (utóbbi az erősítő) és ugyanaz a hibajelenség.


"A te chiptuningosod meg egy kontár, akiről te azt képzeled, hogy valaki."

Nem kontár, hanem a tudását a szakmájának művelése közben, megtapasztalva szerezte (esetleg gyártói továbbképzéseken vett részt). Lásd: a gyárakban a mindent megtapasztalt "öreg szakik", vagy a kisipari mesteremberek.


"Na, aki egyetemen szerzi az ismereteit, annál ez az esetek nagy részében nem áll fenn."

Sajnos találkoztam több, gyakorlati tapasztalattal nem rendelkező, egyetemet éppen elvégzett "ifjú titánnal" (tisztelet a kivételnek!). Bár gyönyörűen visszamondták az órán tanultakat, de amikor "éles helyzetbe" kerültek, néztek mint borjú az új kapura. Még egyszer mondom: sajnos!

2021. nov. 25. 00:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 33/35 anonim ***** válasza:

#31:

"de a csiptuningosok pont nem a tudós klubb oszlopos tagjai, jobbára csak felcsapnak egy szoftvert és a csúszkákat húzgálják amíg el nem romlik az autó, legközelebb meg már tudják hol a határ"

Ezt nevezik kísérletezve való tanulásnak - ha már a gyártó (részint a biztonság, részint jogvédelem, részint a vevők "röghöz kötésének" céljával) nem ad kellő szervizdokumentációt, szoftvert, akkor "hackelni" kell.

2021. nov. 25. 00:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 34/35 A kérdező kommentje:
#33 amíg a saját autóján kísérletezik semmi baj nincs vele, hibákból tanul az ember valóban, de amikor már a vevők autóin kontárkodnak... az a sok "dyno fail" videó youtubeon is erről árulkodik :D
2021. nov. 25. 00:49
 35/35 anonim ***** válasza:
#34: Viszont aki chiptuningoltatja az autóját, az nem a "csak és kizárólag a márkaszervizbe vivő", a szerviz-intervallumokat szigorúan betartó, átlag, a pirosnál satufékező és a zöldet kiváró hölgytulajdonos. ;)
2021. nov. 25. 01:00
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!