Kezdőoldal » Számítástechnika » Programozás » Valóban ennyire hiány van a...

Valóban ennyire hiány van a Front end fejlesztőkből, programozókból hogy ennyi képzést látok?

Figyelt kérdés
Csak mert úgy veszem észre hogy egyre több és több tanfolyamnak a reklámja ígéri hogy pár hónap vagy egy év alatt junior fejlesztővé képez. Valóban ennyi emberre van/lesz szükség az it-szektorban? Csak mert nekem kicsit lehúzásnak tűnik, vagy érdemes belevágni?

2022. febr. 15. 09:15
 1/10 anonim ***** válasza:
100%
Hiány van, de nem fogsz egy ilyen után elhelyezkedni, a cégek többsége ugyanis ne juniort keres, hanem akit leültet és azonnal termel neki, amit egy junior nem fog, ráadásul már ők is majdnem akkora bérigénnyel érkeznek mint a mediorok, ami miatt végképp nem keresik őket. Csak így meg ha nyugdíjba mennek a seniorok, nem lesz utánpótlás.
2022. febr. 15. 09:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:
Igen.
2022. febr. 15. 09:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim ***** válasza:
75%

Minimum 20 ezerre szokták tenni a hiányt, ami az országos szinten van, és ez évente növekszik.

Pár éven belül már 40 ezres lesz a hiány.

2022. febr. 15. 09:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:
100%

Érdemes belevagni, de egyben hatalmas lehúzás is.

A hiány megvan, egy kis városban is tucatnyi állás van meghirdetve.

Viszont a reklám atveres, nem lehet bárkibol programozo. Főleg nincs szükség 1000000 kezdőre.

Kihasznaljak az elkeseredett és naiv embereket, hisz nekik nem az a lényeg hogy te munkát kapj, csak fizesd ki a tanfolyamot.

2022. febr. 15. 09:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:
93%

Igen, nagy hiány van, viszont: igen, elég lehúzásszagú a legtöbb ilyen tanodának az ajánlata.

Az a tény, hogy pár hónap alatt senkiből nem lesz hosszú távon is versenyképes szakember, hacsak nincs már előzőleg is komolyabb szaktudása. Ráadásul - sok más szakmához és tudományterülethez hasonlóan - a programozáshoz is szükséges bizonyos képességek, készségek megléte, na meg rengeteg motiváció és önszorgalom, amik nélkül akárhol is tanul az ember, nem lesz belőle versenyképes munkaerő.

Én azt látom, hogy pusztán a "könnyű meggazdagodás" reményében rengetegen vágnak bele, zömében olyanok, akiknek még egy szorzótábla kiíratása is gondot okoz. De persze ő programozó lesz, mert azzal sok pénzt fog keresni otthonról, és egyébként is egész nap játszik... Aztán ők rendre elbuknak a programozóvá válás folyamatának valamelyik lépcsőfokán. Van, aki be sem kerül semmilyen szakirányú képzésre; van, aki onnan kihullik; és van, aki ugyan elvégzi, de soha nem lesz a papírja mögött olyan tudás, amivel bármit is elérhetne. Végül pedig levonja a hamis következtetés: átverés az, hogy az informatikus hiányszakma lenne. Közben meg nem az, csak ő nem alkalmas a pályára. Ami persze nem szégyen, mert mindenkinél tudnánk találni tucatnyi olyan munkakört, amire alkalmatlan... a probléma az, amikor az ember nem képes felismerni, hogy ő maga mire lenne alkalmas, és mire nem.

2022. febr. 15. 10:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 anonim ***** válasza:
31%
#5 Igen hasznos hozzászólás.
2022. febr. 15. 10:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:
100%

#3: Idézem az erről szóló tanulmányt:

"A hazai informatikai munkaerő-piacon 22000 új állás tölthető be. Ez a bővülés a közvetett multiplikátor-hatásokkal összesen 72000 embernek adhat munkát a nemzetgazdaságban."

Forrás: A hazai informatikus- és it-mérnökképzés helyzetének, problémáinak, gátló tényezőinek vizsgálata (Bell Research, 2015) [ [link] ]


Tehát ezen tanulmány szerint 22000 (közvetett multiplikátor-hatásokkal összesen 72000) potenciális informatikus-állás volt állítólag betölthető 2015-ben, amibe beletartozik az ügyfélszolgálatos, a rendszergazda, a szerelő, a programozók különböző típusai - nem kifejezetten a kérdező által felvetetett "Front end fejlesztők".


Egy 2020-as felmérés már így nyilatkozik:

"A több mint 500 IKT vállalat és több mint 2500 egyéb vállalat bevonásával készült reprezentatív kérdőíves felmérés eredményei szerint jelenleg több mint 9 ezer informatikai álláshely betöltetlen. A „reális forgatókönyv” szerint a jelenleg foglalkoztatott IT-szakembereken felül két éven belül összesen 34 ezer informatikust venne fel a piac. Azonban, ha a cégeknek nem kellene a munkaerőhiány realitásával számolniuk, potenciálisan 44 ezer informatikust is fel tudnának venni a következő két évben.


Az így számított 44 ezer potenciális informatikai munkavállalóból a következő két évben az IKT ágazatban, illetve a gazdaság egyéb szegmenseiben a kutatás szerint:

* 12 ezer főt foglalkoztatnának szoftverfejlesztőként, szoftvermérnökként (tervező, programozó, mobilfejlesztő, ipari és IoT-, játék-, UI-fejlesztő, DevOps mérnök);"

Forrás: [link]


Tehát 12000 fejlesztői állás - amiben aztán van minden: a senior mobilfejlesztőtől, a junior full stack fejlesztőig minden. De aki az iparban dolgozik, tudhatja, hogy nem a szabadbölcsészekből sebtében átképzett front end fejlesztőkre van a legnagyobb igény. ;)

2022. febr. 15. 11:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:
100%
Van hiány az a dolog egyik szegmense. A képzés meg jövedelmező. Ha kész a tananyag, kell valaki aki ledarálja, egyszer meg kell venni az eszközöket (ha meg online akkor még az sem sok), és dől a lé a képző helynek. Aztán, hogy ezzel el lehet-e helyezkedni, hogy ténylegesen ad-e olyan tudást amire a piacnak szüksége van az egy másik szempont. Az is igaz, hogy megéri nekik mindenkinek "valami papírt adni" mert neki abból van bevétele. Mint fent írták ehhez is kellenek bizonyos készségek, képességek. Ezeket nem mérik fel előre, a lényeg befizesd a lóvét és ennyi. Ha ezt felmérnék előtte kevesebben jelentkeznének és nem lenne annyi bevétel.
2022. febr. 15. 11:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim ***** válasza:
48%

"Mint fent írták ehhez is kellenek bizonyos készségek, képességek. Ezeket nem mérik fel előre,"


Vagy felmérik ugyan, de eleve úgy manipulálják a tesztet, hogy a leghülyébb is éppen beférjen.

2022. febr. 15. 12:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim válasza:
Igen, nagy a hiány, és ez egyre és egyre rosszabb lesz, ami nem feltétlenül csak a kezdők hibája. A szakma kezdi magát túlbonyolítani, és egyre nagyobb a szakadék a kezdő fejlesztők és az elvárások között. Azt látom hogy egyre gyakrabban adják fel a kezdő fejlesztők, pedig az irányvonal jó lenne ami felé tartanak.
ápr. 16. 10:12
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!