Kezdőoldal » Számítástechnika » Programozás » Semmilyen programnyelvet nem...

Semmilyen programnyelvet nem ismerek. Melyiket lehet autodidakta módon megtanulni, hogy tudjak írni ilyen Pac Man kaliberű játékokat?

Figyelt kérdés

2015. jan. 22. 22:18
 1/6 anonim ***** válasza:
100%

Válasszuk ketté a kérdést!

Melyik nyelvet lehet autodidakta módon megtanulni? Elég szorgalommal és logikával akármelyiket. De én amondó vagyok, hogy Pascallal (Free Pascal) érdemes kezdeni, könnyű tanulni, ugyanakkor elég szigorú nyelv, hogy az ember a programozói fegyelmet elsajátítsa. Emellett egész jó dolgokat lehet benne írni.

A kérdés másik felére a válasz: egy Pac-Man megírása azért nem piskóta. Nem két hét lesz, mire odáig eljutsz.

2015. jan. 22. 22:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
minek ehhez prograsmozási nyelv? canvasban is lehet írni játékokat nem?
2015. jan. 22. 23:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:
Ajánlom még a game maker nevü programot viszonylag egyszerü de ezzel is jobb dolgokat lehet művelni ha tudol valamennyit programozni.
2015. jan. 22. 23:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:

Nem kell ehhez programnyelv. Próbáld meg leírni magyarul a programot a legabróbb részletig végiggondolni. Mutatok egy példát, legyen ez a Tic-Tac-Toe.


Főprogram:

- Legyen a játékmező egy 3*3-as, az egyes mezőkben egy karaktert tartalmazó változó.

- Legyen a játékos egy logikai változó, ami igaz, ha az aktuális játékos az X, hamis, ha Y.

- A játékos vegyen fel véletlenszerűen egy logikai értéket.

- Amíg nem van nyertes vagy nem betelt a játékmező:

.. .. - Tároljuk az X és Y változókba (X jelenti a sort, Y az oszlopot), hogy a felhasználó a játéktábla melyik mezőjére akar lépni

.. .. - Amíg a játéktábla X-Y mezőjén van valami, kérjünk be az X és Y változókba egy új lépést

.. .. - Ha a játékos igaz, akkor a játéktábla X-Y mezőjére tegyünk egy X-et, ha hamis, akkor egy O-t

.. .. - A játékos változó legyen a játékos logikai tagadása (vagyis, ha a játékos igaz volt, akkor hamis lesz, és fordítva)

- Határozzuk meg a nyertest, és tároljuk a nyertes változóban

- Értesítsük a játékosokat a játék eredményéről, a nyertes változó felhasználásával


Van-e nyertes:

- Ha a nyertes meghatározása nem D, akkor igaz, különben hamis


Nyertes meghatározása:

- Ha nyert X, akkor az eredmény legyen X

- Ha nyert O, akkor az eredmény legyen O

- Ha nincs nyertes, legyen D


Nyert:

- A keresett játékos legyen tárolva a játékos változóban

- Fusson i változó 1-től 3-ig:

.. .. - Ha a játéktábla i sora és 1 oszlopa, és i sora és 2 oszlopa, és i sora és 3 oszlopa mindegyik egyenlő a játékossal, akkor az eredmény legyen igaz

.. .. - Ha a játéktábla 1 sora és i oszlopa, és 2 sora és i oszlopa, 3 sora és i oszlopa mindegyik egyenlő a játékossal, akkor az eredmény legyen igaz

- Az eredmény legyen hamis


Betelt-e a tábla:

- Fusson i változó 1-től 3-ig:

.. .. - Fusson j változó 1-től 3-ig:

.. .. .. - Ha a tábla i sora és j oszlopa üres, akkor legyen az eredmény hamis

- Az eredmény legyen igaz


Lehet, nem hibátlan, fáradt vagyok már.

2015. jan. 23. 04:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:
Az én ajánlatom: Python, Ruby, Lua, Java, C#. De leginkább a Python. Ahhoz van egy olyan könyvtár, ami nagyon hasznos a játékokhoz: a pygame. De hasonló elérhető például a Javához.
2015. jan. 23. 21:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim ***** válasza:

Freepascal, turbopascal, delphi.


A legjobb választás talán a turbo, mert ahhoz már kész játékok forrását is elérheted, ami nagy segítség lehet a tanuláshoz.

2016. jan. 5. 19:04
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!