Kezdőoldal » Számítástechnika » Programozás » Hogyan érdemes megodani a...

NovaTerra kérdése:

Hogyan érdemes megodani a világ szimulációját egy szerveren?

Figyelt kérdés

Egy small-scale MMORPG fejlesztésébe kezdenénk Unity motorral, és érdekelne, hogy hogyan célszerű megoldani a világ szimulációját? Ezalatt mozgásokra gondolok, pl ne sétáljak keresztül falon.


Felmerült az is hogy ugyanígy unityben írnánk meg a szervert grafika nélkül navmesh-ekkel, de szerintem ez túl sok energiát enne, és csökkenne tőle a teljesítmény.


Előre is köszi.



2018. aug. 8. 11:52
 1/6 anonim ***** válasza:
34%
Alapok nélkül nem lehet ilyesmit megcsinálni.
2018. aug. 8. 13:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:

A fizikát valószínűleg tudja az Unity, ennek utána kell járni.

Vagy megnézni egy már kész szabad játékot.

2018. aug. 8. 13:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:
100%

Ha még ezt se tudjátok, a saját érdeketekben inkább ne kezdjetek MMORPG-be. Nem vagyok programozó (csak grafikus), de ezt még én is meg tudom csinálni. Elsőként próbáljatok egy gagyi árkád játékot csinálni mobilra, ami amellet, hogy megtanuljátok ezt és sok más alap dolgot, azért is jó, mert addig is legalább összeszokik a csapat. Csináljatok Mario klónt vagy bármi egyszerűbb dolgot, és utána belevághattok az első saját ötletbe, ami MÉG NEM multiplayer.


Bár tudom, hogy nagy eséllyel nem fogadjátok meg a tanácsot, a legtöbb amatőr fejlesztő azt gondolja először, hogy majd ő lesz az, aki megváltja a világot (és ezzel nincs is bajom, hibáiból tanul az ember), mindenesetre sok szerencsét hozzá!

2018. aug. 8. 13:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:
100%
Nem fizika alapú mozgást fogtok használni, mert a physx nem determinisztikus, képtelenség normálisan szinkronizálni. Kiszámolsz egy útvonalat a szerveren, szinkronizálod mindenkivel hogy pontosan hol volt az adott karakter, és mikor kapta meg a parancsot az indulásra, ebből lokálisan kiszámolod minden gépen hogy hol tart az útvonalon. Vagy barbár amódon a szerveren futtatod az útvonalkeresést és szinkronizálhatod a transzformokat, ezzel szarrá terhelve a hálózatot, és gondolom photont\hasonló retket használtok úgyhogy az üzenet büdzsét is jóval idő előtt eldaráljátok. Hajrá hajrá, a grafikussal együtt drukkolok én is.
2018. aug. 8. 14:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 A kérdező kommentje:

#1 Kösz, sokat segítesz =P


#2 Természetesen tudja, de nagyobb az energiaigénye, mintha sajátot írnánk. Viszont időt spórolna.


#3 Ez nagyon nem alap. Teljesen a játéktól függ. Pl egy GW 2 szerver nem ok nélkül bír max 300 játékost, egy EVE online pedig 4-5000-t. Engem az érdekel, hogy egy átlagos NEM wow, de mondjuk egy Cabal online, vagy metin szerű játékhoz mi az alkalmasabb.


#Köszi a választ. Bár az útvonalkeresést éppen csinálhatja a kliens is... A szervernek elég ellenőriznie a mozgást. Viszont a problémám az lenne, hogy az egész mire épüljön? saját kóddal keresni kellene valamilyen megoldást, hogy tudjuk, a karaker hova léphet és hova nem, ezenfelül a unity tud ilyet, de nemtudom mennyi CCU-t veszítenék vele végül egyetlen szerver esetén.

2018. aug. 8. 14:23
 6/6 anonim ***** válasza:

#3-as vagyok, igen, elnézést kérek érte, nem tűnsz kezdőnek a beszéded alapján. Azt feltételeztem, hogy az a fajta ember vagy, aki nulla tudással akar bele ugrani egy nagy projektbe (én hibám, túl sok ilyen emberbe botlani). A falon átsétálás miatt én csak egyszerű collision problémára gondoltam, de már látom, hogy egyáltalán nem erre vonatkozik a kérdésed.


Ehhez így én nem tudok hozzászólni, maximum annyit, hogy egyébként Unreal Engine-ben egyszerűbb multiplayer játékokat összerakni in general. Nem tudom, hogy számításba vettétek-e inkább azt az engine-t. A Unity bizonyos helyzetekben sokkal fájdalmasabb tud lenni, hacsak nem használtok asseteket a Store-ból, szóval Lehet, hogy egyszerűbb, ha elsőnek azzal próbálkoztok. Tudom, ez nem ad választ a kérdésedre.

2018. aug. 8. 17:27
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!