Kezdőoldal » Számítástechnika » Weblapkészítés » Ha letöltött programmal...

Ha letöltött programmal dolgozok grafikusként itthon, akkor az eladott grafikáim miatt (logó, szorólap, hirdetés . Stb) okozhat nekem ez problémát? (Kezdő vagyok)

Figyelt kérdés
Nem nagyon lenne most pénzem megvenni egy eredeti verziót, meg értelmetlen is lenne, tudom hogy nem jó megoldás a letöltés

2013. ápr. 30. 22:45
1 2
 11/18 anonim ***** válasza:
Csatlakozom az előttem szólóhoz. Épeszű grafikus nem ad ki projekt (pl. psd) fájlt a kezéből. Még én sem tettem ilyet eddigi pályafutásom során, és nem is fogok. Szerzői jogi problémák esetén pedig az egyik legnagyobb ütőkártya tud lenni, ha esetleg ilyen esne meg veled.
2013. máj. 1. 23:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/18 A kérdező kommentje:
Értem, köszönöm a válaszokat.Nekem valamiért egyértelműnek tűnt, hogy azt adjam oda, de akkor tévedtem.
2013. máj. 1. 23:25
 13/18 gubinyigabor válasza:

Forrásfájlokat esetenként muszáj kiadni, az is a kontraktus része. Ha nem adod oda, hogyan fogja használni a megbízó?

Képeknél ez nem szokott gondot okozni, de egy grafikánál már igen, Megtervezed a grafikát, a megbízó kifizet téged, majd később a forrásfájl hiányában nem tudja használni, mikor például óriásplakátra akarja tenni.

2013. máj. 2. 13:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/18 Drone007 ***** válasza:

#13 ez szerződéstől függ, ha arról szól a megrendelés, hogy készítsek kampányplakátot A/2 méretben, akkor megkapja a végeredményt kompozit pdf formájában. Ha az a reklamáció, hogy ezt nem tudja kinyomtatni építési hálóra 50m2-ben, akkor sorry, de az eredeti megbízás nem erről szólt. A formátum, méret, vagy aráány módosítást általában meg lehet oldani felár ellenében, de a forrásanyag megtartásának pont az a lényege, hogy ne másnál csináltassa a variánsokat.