Kezdőoldal » Tudományok » Egyéb kérdések » A fizikának mi értelme van?

A fizikának mi értelme van?

Figyelt kérdés
Jó a kémia még oké. De a fizika? Most nekem ettől miért lesz jobb? Ráadásul van egyáltalán aki érti ezt? Állítólag értelmes vagyok, de ez olyan mintha kínaiul íródna.. Tényleg van aki elé odatesznek pl. valami rohadt kapcsolási rajzot, és elvezi, ahogyan azzal számolgathat?
2014. jún. 4. 21:52
1 2 3
 21/23 Wadmalac ***** válasza:
100%

"Hát én pedig még soha az életben nem hallottam semmi olyat fizika órán, aminek bármi köze is lett volna az élet bármely területéhez.."

Akkor nyisd ki a szemed.

Esik az eső?

Vízgőz lecsapódása, halmazállapot-változás.

Eső után hűvösebb lesz?

Párolgás, ami hőt von el.

Szél van?

Hőtágulás, felhajtó-erő, nyomásváltozás.

A szél olyan erős, hogy felszedi a tetőcserepeket?

Bernoulli-törvény.

Kuktában gyorsabban fő a krumpli?

Folyadékok forráspontja és a nyomás közti összefüggés.

Letekered a kóla kupakját, szisszen és bepárásodik?

Nyomás- és hőmérsékletváltozás összefüggése, hőmérséklet és páralecsapódás.

Sebességet váltasz a bringádon, mert nem bírod az emelkedőt?

Nyomaték=erő X erőkar. Nagyobb erőkar, kisebb erő, ugyanaz a nyomaték.

A lejtőn begyorsulsz, leizzadva elkezdesz fázni.

Gravitáció, erők eredője, tömeg, gyorsulás. Párolgás, hőátadás, hőelvonás.


Mi a szent xart tudsz egyáltalán mondani a körülötted történő dolgokból, amit ne a fizika írna le?

:D

2014. jún. 5. 09:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/23 anonim ***** válasza:

#18: Majnem, de hálistennek csak majdnem :) Fél lábbal a sírban tácolt már, mikor visszahozták.

[link]

2014. jún. 6. 00:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/23 anonim ***** válasza:
Ez csak valamilyen szinten hibája a kérdezőnek és kifejezetten hibája az oktatási rendszernek. Rossz az egész, főleg a középszintű oktatásig. Rossz a tanárok hozzáállása, rossz a gyerekek hozzáállása és neveletlenek. Az órák nagy része azzal megy el, hogy a tanár fegyelmet próbál tartani. Ezektől függetlenül, olyan nagyon sokra nem mehet fizikával egy középiskolás, mivel matematikai tudása, amit felhasználhat a fizikában szinte elhanyagolható. Deriválás nélkül, ami a klasszikus mechanika lábtörlőjénél is jelen van mi a francot akarnak tanítani? Jó butítva leadnak valami fizikaszerűséget, amit nem is igen értenek meg és nagyon talán megértik a folyamat lejátszódását. Mivel ilyen tárgya mód kapják meg nem is látják, hogy mihaszna. Ez a kérdés még eltűrhető egy középiskolás gyerektől, de mit szóljak én, akihez a testvére jön oda, aki egyébként másfél évig tanult programozó matematikusnak és megkérdezi ugyanezt? Egy 30 éves emberről van szó... Nem csak az oktatás egy nagy kalap sz*r, de az emberek hozzáállása is... Ezeket a tárgyakat nem lehet úgy megtanulni, hogy háát nem szeretem, de jól megélek belőle. Pontosan azért, mert az lesz belőle, hogy vagy nem sikerül vagy lesz egy papír nulla hasznosítható tudással és 30 évesen meg kell majd kérdezni mástól, hogy mire jó a fizika... Nevetséges és szomorú. Leírhatnám én is 265451.-jére, hogy miért hasznos, de úgy érzem ezt már megértetted.
2014. jún. 7. 00:19
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!