Kezdőoldal » Tudományok » Társadalomtudományok és bölcsészet » A robbanómotoros autók támogat...

A robbanómotoros autók támogatói miért (akik gyűlölik az elektromos autózás térnyerését) főként a kevésbé tanult vidéki rétegekből kerülnek ki?

Figyelt kérdés
A robbanómotoros autók támogatói miért (akik gyűlölik az elektromos autózás térnyerését) főként a kevésbé tanult vidéki rétegekből kerülnek ki?

2023. márc. 11. 15:21
❮❮ 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... ❯❯
 11/152 A kérdező kommentje:

"A belső égésű motorokat és a körülötte lévő technikát 100 éve ismerjük, az elektromos autók (legalábbis tömegesen) újdonságnak számítanak."


Épp ideje hogy nyugdíjba menjenek, szégyen hogy a 21.században egy kerék megforgatásához üzemanyagot kell elégetni!


"Egy hagyományos autóhoz minden sarkon van szerelő, egy elektromoshoz sokkal nehezebb szakembert találni."


Talán kevesebb szerelő kell a villanyoshoz, hiszen az autószerelők abból élnek, hogy munkájuk, azaz a meghibásodások kb. 80%-a maga csak a robbanómotorban történik.


"Benzinkút mindenhol van. Elektromos töltő sokkal kevesebb."

Ez egyre kevésbé igaz. Akinek kertesháza van, az mind tud a garázsába olcsón töltőt építeni.

2023. márc. 12. 13:37
 12/152 A kérdező kommentje:

"A belsőégésű motorokat jelenleg semmi nem tudja leváltani. A jövő nem az elektromos autó lesz, nem is a hidrogén, meg anyámkínja amit még kitaláltak, hanem marad a belsőégésű motor, csak a kőolaj alapú üzemanyagot felváltja majd a szintetikus."


Alacsony hatásfokú motorról beszélünk, mely energia többségét hőveszteséggé, és elavult dugattyús működése miatt minden ütemben hatalmas mozgási energiát veszít mikor az egyenes vonalú mozgást forgómozgássá kell alakítani. Ráadásul az összes ismert erőgép közül a leggyengébb a nyomatéka, lefullad, rengeteg meghibásodási lehetőséggel, az autószerelők munkájának 80%-a (!!!) magához közvetlenül a robbanómotor meghibásodásához kötődik, tehát nem megbízható.


A szintetikus üzemanyagok is mind CO2 kibocsájtásra épülnek, tehát környezetszennyezőek, nem valók a jövőbe.


"1. A gyártók, de őket csak a pénz érdekli, nem a szebb jövő."

Nem, egyedül pár kínai gyártó és a Tesla képes nyereséggel eladni autóit, a régi nagy gyártóknak azonban kivétel nélkül mind ráfizetés, mert nem készültek fel a közgazdaságilag is hatékony E-autógyártásra.



"3-5 perc, mégis sorban állnak az autók. Mi történik akkor, amikor a "tankolás" fél óra?"

Akinek kertesháza van egész éjszaka a garázsban megfelelő töltővel rendelkezésre áll.


" A világ áramellátását kb. háromszorosára kellene növelni ahhoz"

Ekkora butaságot hazudni, anélkül , hogy utánanéztél volna a részleteknek...ilyet csak vidéki proli (8 osztályos szakmelós) képes írni, nem hiába ők a fingómotorosok rajongói. Önmaga a kőolajkitermelés és az olajfinomítás több elektromos energiát követel egy átlag autó 100km-es hatótájához, mint amennyi energiával az átlag villanyautó 100km-re elmegy.


Ezeknek a leállítása/korlátozása már önmagában megoldja az energiaproblémát.

2023. márc. 12. 13:56
 13/152 anonim ***** válasza:
95%
Ha nem érdekelnek a tények, minek egyáltalán kérdést kiírni?
2023. márc. 12. 14:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/152 A kérdező kommentje:
Mégis milyen, miféle "tények"? Amit te annak szeretnél látni akár bizonyítás nélkül is? Szerintem nézz utána a wishful thinking, azaz vágyvezérelt gondolkodásnak.
2023. márc. 12. 14:28
 15/152 anonim ***** válasza:
84%

Azt kérdezted, hogy miért ellenzik az elektromos autókat. Mondtam pár érvet. Hogy neked nem tetszik, arról nem tehetek.

Ami valós érv, hogy 10 év alatt olyan mértékű erőművi és hálózati bővítést kéne megtenni, ha csak elektromos új autókat akarnak forgalomba hozni, aminek horribilisek a költségei. Igen tudom, hogy a bővítés már folyamatban van, de az új autóknak is csak kis része elektromos. (csak, hogy valós érvet is hozzak).

A villanymotornak nagyin jó a hatásfoka. (névleges üzemben akár 95% feletti), de az elektromos autókban akkumulátorról táplálják, aminek már jelentősebb a vesztesége. A különböző erőművek, pedig 30-50% hatásfokkal mennek. Az össz energiamérleg nem annyival jobb, mint a propaganda mondja. A napcellák pedig éjszaka, amikor én alszom, tehát az autó is egy helyben áll, nem igazán sok villanyt termelnek. Ezekig az érvekig kevés ellenző jut el. Szerintem előbb-utóbb az akkuk hatásfoka is javul, az erőművek hatásfokát is lehet pár megoldással javítani, de ez nem lesz meg 10 év alatt.

Addig szerintem az egyre jobb hibrid autók, illetve a tömegközlekedés javítása lenne a megoldás.

2023. márc. 12. 15:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/152 A kérdező kommentje:

"Ami valós érv, hogy 10 év alatt olyan mértékű erőművi és hálózati bővítést kéne megtenni, ha csak elektromos új autókat akarnak forgalomba hozni, aminek horribilisek a költségei."


Új erőművek nem kellenek, hiszen az olajfinomítók leállítása megfelelő energiatöbbletet ad majd.


A paannelprolik autóinak töltéséhez komoly hállózatfejlesztés kell, de kizárólag a városokon belüli hálózatokon.


Az átlag LI-ion akkumulátor hatásfoka 85%. A Tesla új 2170-es új típusú akkumulátorának 90% felett van valamivel a hatásfoka.


Nukleáris erőmű jó megoldás.

2023. márc. 12. 15:31
 17/152 A kérdező kommentje:
A hibrid autók eladása (ami nagy átverés önmagában) hála Isten szerencsére csökkenő tendenciát mutat ahogy egyre nagyobb a hatótávja az akkumulátoros autóknak!
2023. márc. 12. 15:35
 18/152 A kérdező kommentje:
Miért vegyen valaki robbanómotoros hibridet rengeteg meghibásodási lehetőséggel, mikor a tisztán elektromos LUCID AIR 516 miles, azaz 830 km tesztelt hatótávolsággal rendelkezik?
2023. márc. 12. 15:37
 19/152 A kérdező kommentje:
Ez azt jelenti hogy a LCID AIR-el egyetlen feltöltéssel Budapestről eljutsz az itáliai Bolonyába! Még1X, utántöltés nélkül!
2023. márc. 12. 15:41
 20/152 anonim ***** válasza:
86%

"Ami valós érv, hogy 10 év alatt olyan mértékű erőművi és hálózati bővítést kéne megtenni, ha csak elektromos új autókat akarnak forgalomba hozni, aminek horribilisek a költségei."

Ha csak a személyautókat nézzük, a termelők teljesítménye már most elegendő lenne az összesre. Kb egy évtizede már a teljesítőképesség az 4 TW volt, és ha az összes személyautót (700 millió) otthon éjszaka 2 kW-al töltik, akkor az 1,4 TW, pont belefér az éjszakai igénycsökkenésbe. Az elosztás persze nem arra készült, hogy egyenletesen szétterítse az igényt, de aki majd autózni akar, az majd hozzájárul az átépítéshez. Az is lehet, hogy lesz majd napi vagy heti energiavételezési limit, aztán máris megvan oldva ez a része a dolognak.

2023. márc. 12. 15:42
Hasznos számodra ez a válasz?
❮❮ 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... ❯❯

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!