Kezdőoldal » Tudományok » Természettudományok » Az elektromos Tesla Semi...

Az elektromos Tesla Semi kamion technikai és közgazdasági értelemben is ki fogja nyírni a hagyományos dízel kamionokat?

Figyelt kérdés

Videó: [link]


500 mérföld közúton kamionok számára engedélyezett legnagyobb rakteher (tömeg) vontatása mellet. A Tesla kamion kevesebb mint fele akkora áramköltséggel teszi meg ugyanezt a távot, mint amennyibe a dízel üzemanyag kerülne dízeles meghajtású kamion vontatása esetében.

Ezután a dízel nem lehet versenyképes egy olyan szektorban mint a közúti szállítás, ahol a költséghatékonyság a szállításban nagyon kiélezett versenyt teremt, és elsődleges szempont.



#dízel #elektromos autó #elektromos kamion #Tesla semi #Tiszta jövő
2022. dec. 1. 13:13
1 2 3 4 5 6 7 8 9
 1/84 anonim ***** válasza:
90%
Igen nagy befolyással lesz. A kamionokat nem kinézetre vagy státusszimbólum miatt veszik hanem csakis költséghatékonyság alapján. A magasabb ára egy-két éven belül megtérül.
2022. dec. 1. 14:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/84 anonim ***** válasza:
87%

Szeretném hinni, hogy igen, de ez a kamion is olyan, mint sok minden más, pl level 5 önvezetés, hogy már bő 10 éve mindig azt mondják, hogy "már csak 5 év és kész lesz".

Musk szokásához híven úgy jelentett be valamit, hogy még csak működő prototípus sem volt belőle a bejelentés pillanatában. És a megoldandó műszaki problémákra is csak legyintett, hogy majd megoldják. Maradjunk annyiban, hogy sok jó dolgot csinál, de a határán van a szélhámosságnak.

2022. dec. 1. 16:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/84 anonim ***** válasza:
87%

Várjuk meg a számolással azt, hogy kijöjjön az első kereskedelmi forgalomban kapható Tesla Semi. Eddig mindig drágábban és az ígértnél rosszabb járművekkel jelent meg a Tesla, ráadásul jóval később, mint bejelentéskor ígérte.

Majd, ha lesznek tényleges számok, fogyasztás, hatótáv, töltési sebesség, nem utolsó sorban az ár, és nem csak marketing számok lesznek, akkor lehet gazdaságossági számolgatást végezni. Addig viszont nem.

2022. dec. 1. 16:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/84 A kérdező kommentje:
Tényleges számok hatótávra már vannak. Az áram kb. fele annyiba kerül mint a dízel-olaj azonos leadott teljesítmény mellett.
2022. dec. 1. 19:03
 5/84 anonim ***** válasza:
40%
Ha jól értem a hasonlatban a két szóbanforgó jármű teljes tömege volt azonos, nem a rakományé. A Tesla Semi jóval nehezebb, mint egy átlagos kamion az akkumulátor miatt. Ami azt jelenti, hogy kevesebb rakományt tud vinni, mivel ugye a teljes tömege a kamionoknak szabályozva van. Tehát ha van egy olyan szabályzás, hogy X tonna lehet egy kamion teljes tömege, hogy forgalomba mehessen, akkor abból lejön a saját tömeg és ami marad az a rakomány. Mivel a Semi nehezebb, nem hatékonyabb. Akkor sem, ha képes lenne nagyobb rakományt vinni, mert a teljes tömege nem haladhatja meg azt a bizonyos X - et. Ahhoz az egész úthálózatot át kéne tervezni, hogy a terhelhetősége megnőjön. Legutóbb még nem írták mekkora lesz a Semi saját tömege, szerintem ez sem véletlen.
2022. dec. 2. 10:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/84 A kérdező kommentje:

Az amerikai kamion hatótáv teszteket kizárólag maximális közúti terhelés mellett végezhetik (kamion saját súlya és teher együttese), ugyanis ez nem egy személyautó vagy elektromos roller tesztje.


Ha erről részletesen szeretnél olvasni ajánlom ezt az oldalt:: [link]

2022. dec. 2. 10:25
 7/84 A kérdező kommentje:

36 tonnát húz, mivel amerikai Class 8 dízel kamionok méretével egyezik meg, tehát konkrétan azoknak az ellenfele.


Class 8 kamionok 36 tonnát húznak.


Itt olvashatsz a Tesláról:

[link]


Itt pedig az amerikai kamionok osztályozásáról: [link]

2022. dec. 2. 10:30
 8/84 A kérdező kommentje:
Tehát 81 000 font súly, azaz 36 tonna
2022. dec. 2. 10:31
 9/84 A kérdező kommentje:
Itt részletesen olvashatsz a tesztről, ami 36 tonnás teher mellett történt. Tehát tiszta rakteherről beszélünk !!! [link]
2022. dec. 2. 10:34
 10/84 anonim ***** válasza:
84%

ha meg is jelenik akkor sincs értelme még, mert elektromos töltőhálózat nincs kiépítve egyáltalán kamionoknak. Skandináviában sok elektromos teherautó van, de azok minden nap mennek vissza a depóba, 4 kor kiszáll belőle az ember, és másnap reggel 7-8kor ül bele, addig meg töltőn van, így megoldható a dolog, na de amikor már szinte az autópályán van a parkoló kamionok vége mert nincs hely, vagy az ipari zónákban parkolnak mert benzinkúton meg rendes parkolóban nincs hely, akkor baszhatod az egészet... :D És fizikailag lehetetlen hogy majd egy 45 perces pihenőben napközben feltölti az akksikat bármiféle csoda-gyorstöltő, olyan gyorsan kellene hogy átmenjen olyan nagy erejű áram, hogy kolbász vastagságú kábelek kellenének hozzá hogy ne gyulladjon ki.


De persze semmi sem lehetetlen, csak kérdező megint hülye vagy mert realitás rálátásod nincs, és a netről szopsz be minden szarságot amit leírnak.

2022. dec. 3. 08:33
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5 6 7 8 9

További kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!