Kezdőoldal » Tudományok » Természettudományok » Az elektromos Tesla Semi...

Az elektromos Tesla Semi kamion technikai és közgazdasági értelemben is ki fogja nyírni a hagyományos dízel kamionokat?

Figyelt kérdés

Videó: [link]


500 mérföld közúton kamionok számára engedélyezett legnagyobb rakteher (tömeg) vontatása mellet. A Tesla kamion kevesebb mint fele akkora áramköltséggel teszi meg ugyanezt a távot, mint amennyibe a dízel üzemanyag kerülne dízeles meghajtású kamion vontatása esetében.

Ezután a dízel nem lehet versenyképes egy olyan szektorban mint a közúti szállítás, ahol a költséghatékonyság a szállításban nagyon kiélezett versenyt teremt, és elsődleges szempont.



#dízel #elektromos autó #elektromos kamion #Tesla semi #Tiszta jövő
2022. dec. 1. 13:13
1 2 3 4 5 6 7 8 9
 11/84 A kérdező kommentje:
Szerintem a Tesla mérnökeinek nagyobb tapasztalata van arról , hogy mi lehetséges és mi nem mint neked egyszerű Joe-nak. A kamion már 2017 óta létező dolog, rengetek lesifotó és videó készült a tesztpéldányokról (aiből van vagy száz) A tömeggyártása nem megoldott, mivel akkora igény van a Tesla személyautókra hogy képtelenek az előrendeléseket teljesíteni a Tesla-nál, ez akadályozta a kamion tömeggyártását.
2022. dec. 3. 09:29
 12/84 anonim ***** válasza:
66%
11. A Tesla mérnökei azt csináljak, amit Elon megálmod, nem ami a leghatékonyabb. Lásd cybertruck.
2022. dec. 3. 09:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/84 A kérdező kommentje:

Annyira "nem jó" a futurisztikus kinézetű cybertruck, hogy másfél millió előrendelést adtak le rá az emberek, hogy majd valamikor 1-2 év múlva megkaphassák.


Olvass: [link]


Persze a bu*zis lekerekített szappantartó alakú kocsik rajongóinak nem tetszik.

2022. dec. 3. 10:20
 14/84 anonim ***** válasza:
68%

#11 de hogy lehet valaki ilyen naiv hülye, mint te, de áruld már el? És kajak úgy kapálózol itt az igazadért mint valami mérges csivava, röhej vagy ember :D Marketing, vírus marketing meg ilyesmi, hallottál már róla? A cybertruck hány éve lett bejelentve? A mai napig nincs megjelenési időpont, és állandóan változnak a dolgok, tavaly vagy idén hirtelen bejelentették hogy ja, lesz 4 motoros változat is. A tesla-semi is ilyen, már jó sok éve bejelentették de megjelenés még sehol, talán most jönnek majd ki az első darabok, aztán kitudja beválik-e vagy sem.


Plusz baszhatod a tesla mérnökeit, ha itt évtizedes tervekről beszélünk kiépíteni egy töltőhálózatot, személyautóból is ugyan mennyi elektromos és abból mennyi tesla szerinted? Az utakon manapság több kamion van mint személyautó, szerinted jövőre majd hirtelen leraknak több ezer töltőt európaszerte? Mert hogy egy rendes kamionos üzemanyag töltőállomáson is van vagy 10-15 kútfej, mégis kígyóznak így is a kamion sorok, és egy tankolás CSAK 15 perc. Ezeket te nem is láttad szerintem ,mert nem közvetlen az út mellett vannak, például Mosonmagyaróváron az OIL kút egy népszerű hely, Luxemburgi shell kút, Veurnei töltőállomás stb...


Hülyegyerek inkább írd meg a házidat, és ne itt karatézz mert csak felbaszod az emberek agyát

2022. dec. 3. 10:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/84 A kérdező kommentje:

11-es érveid és bizonyítékaid nincsenek, csak a primitív személyeskedés megy.


" Az utakon manapság több kamion van mint személyautó, szerinted jövőre majd hirtelen leraknak több ezer töltőt európaszerte?"


Primkó személyeskedés helyett javaslom, hogy művelődj!


[link]

2022. dec. 3. 10:36
 16/84 A kérdező kommentje:

Mondom le vagy maradva alaposan!


2 hét múlva már az amerikai piacon kapható:

[link]


Sőt karaván üzemmód is lehetséges, amikor egyetlen vezető vezet 5 másik őt követő kamiont.

2022. dec. 3. 10:47
 17/84 anonim ***** válasza:
66%

A kis és nagy fuvar vállalatok esetén, akik a hazai és nemzetközi fuvarozás 90+%-át adják, nem lesz piaca, rövidtávon legalábbis biztos nem.

Logisztikában nem szoktunk legjobb fuvarágazatról vagy legjobb járműről beszélni, mert minden fuvarfeladat egyéni. Elektromos vontatók zárt telephelyeken, illetve olyan vállalatoknál lehet jó megoldás, akik saját maguk végzik el az áruszállítást és nem vállalkozókkal. Ilyenekre lehetnek jó példák a nagy áruházak, melyek a központi raktáraikból többnyire saját flottával terítik az árut az áruházaknak. Ezek esetén megoldható, hogy a telephelyen legyen töltő is, és ott töltsék a kamiont. De nagyon valószínű, hogy így is csak a marketing miatt fognak elektromosra váltani, vagy mert a nagyvárosokból kitiltják a dízeleket.

De, mint fentebb írtam, ez a teljes közúti áruszállítás egy igen kicsi szeletét jelentik csak. És nagyon költséges beruházás a cég részéről.

2022. dec. 3. 11:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/84 A kérdező kommentje:
A Coca Cola, a Pepsi a Walmart Amazon mind az első megrendelők között van, a költséghatékonyságot jelölték meg fő okként.
2022. dec. 3. 12:06
 19/84 A kérdező kommentje:

A Tesla kamiongyártás felpörgetése 2023-ban kezdődik és 2024-ben eléri az évi 50 000 legyártott kamiont.


Hogyan képes erre majd ilyen hirtelen?


A Tesla gyár 70%-ban automatizált, egy átlagos menő autógyár csak 10%-ban.


A hagyományos gyártóknak esélye sem lesz talpon maradni.

2022. dec. 3. 12:18
 20/84 A kérdező kommentje:

Itt van róla a videó, hogyan fognak összeomlani a hagyományos fingómotoros dízel kamiongyárak, akiknél az automatizáció még a 10%-ot is ritkán éri el a gyártás során.


[link]

2022. dec. 3. 12:22
1 2 3 4 5 6 7 8 9

További kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!