Kezdőoldal » Tudományok » Természettudományok » Az elektromos Tesla Semi...

Az elektromos Tesla Semi kamion technikai és közgazdasági értelemben is ki fogja nyírni a hagyományos dízel kamionokat?

Figyelt kérdés

Videó: [link]


500 mérföld közúton kamionok számára engedélyezett legnagyobb rakteher (tömeg) vontatása mellet. A Tesla kamion kevesebb mint fele akkora áramköltséggel teszi meg ugyanezt a távot, mint amennyibe a dízel üzemanyag kerülne dízeles meghajtású kamion vontatása esetében.

Ezután a dízel nem lehet versenyképes egy olyan szektorban mint a közúti szállítás, ahol a költséghatékonyság a szállításban nagyon kiélezett versenyt teremt, és elsődleges szempont.



#dízel #elektromos autó #elektromos kamion #Tesla semi #Tiszta jövő
2022. dec. 1. 13:13
1 2 3 4 5 6 7 8 9
 41/84 NTBS ***** válasza:
49%
80-100 év múlva esetleg.
2022. dec. 5. 20:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 42/84 anonim ***** válasza:
100%
Ott van még a ritkaföldfémek esete is. Ezeknek a kitermelése és gyártása nem éppen nevezhető környezetbarátnak.
2022. dec. 5. 20:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 43/84 anonim ***** válasza:
73%

"Nincs erre lehetőség. Meg van szabva az európai szabvány járműméret és az ekek közlekedését lehetővé tevő űrszelvény méret. "

Majds módosítanak rajta. Azok a truckok majd nem mehetnek be lakott területen belülre, tehát a városon kívülre kell helyezni majd a raktárakat, amik között mozognak. Onnan meg majd a kisebbek terítik a városba a cumót.


"Európában teljességgel kizárt, hogy ne érints lakott területet. Láttál már Budapesten belül kamiont? Mi lesz egy baleset miatti pályazásnál előforduló letereléssel?"

Nem terelik majd a városba. Meg amúgy is, nem hobbiból fejlesztgetik a világon sokfelé az önvezető rendszert. A cél, hogy egy olyan veszélyes, unalmas és drága dolgot mint a vezetés, kivegyék az emberek kezéből, vagy legalábbis a lehető legkisebb mértékűre szorítsák. Ezeket első körben pont az autópályákról lehet majd kitiltani, mert könnyű felszerelni az önvezetesét megkönnyítő esetleges hardverrel, emberek sem szaladgálnak keresztül-kasul mint egy városban, nincs is annyiféle tábla meg kereszteződés olyan sűrűn, stb. Majd az lesz, hogy megveszed a Tesládat, és amikor felhajtasz az autópályára, akkor automatikusan kiveszi a kezedből a volánt, és onnantól lesz x szabadidőd, míg meg nem érkezel. A lehajtónál pedig visszaadja a volánt, vagy ha nem veszed vissza, mert mondjuk elaludtál, akkor nem zavar, hanem beáll a lehajtó melletti, erre a célra kialakított parkolóba. Vagy felébreszt, kívánság szerint.


"Ez tök jó, saját flotta esetén ahol minden költséget te viselsz. De több tíz- vagy százezer fuvarozó esetén?"

Ennyire nem vagyok benne a fuvarozásban, ez alatt mit értesz?


"Veszel egy Teslát új akkuval, majd út közben cseréled egy 3 éves használtra?"

Pl. úgy, hogy az akksi ugyan szériatartozék lesz, de nem lesz benne az autó árában. Tehát megkapod az autóval együtt, de nem a tied, így ki sem kell fizetned, azt bérbe kapod a Teslától. Ez egy megoldás lehetne, nem tudom, Musk mit fog kitalálni. De egyelőre a Tesla nem cserélhetőben gondolkodik, hanem gyaorsan tölthetőben. Kérdés, mennyire tudják majd még jobban leszorítani a töltési időt.


"Mi történik ha valami miatt megsérül nálad az akku és kicseréled egy másikra mintha mi sem történt volna? "

Nyomon lehet követni, hogy melyik autó mikor melyik számú akksit kapja meg, az akkucsere állomás ezt rögzíti, mint önmagának, mind az akkuban, mind az autóban külön-külön. Később össze lehet vetni, és ki lehet szúrni a turpisságot, ha szükséges.


"Meg ez azért feltételezi azt, hogy több akku vna a piacon, mint ahány jármű. Ki teszi be a többletet?"

A Tsela ugye töltősben gondolkodik egyelőre, így ott nem szükséges többletakksi. A NIO nem tudom, hogyan kívánja megoldani ezt a problémát, de egy megoldás lehet, hogy az akksit nem megveszed az autóval, hanem bérbe veszed, és mindig arra kapsz érvényes bérleti szerződést, amelyikre éppen cserélted a csereállomáson. Mint a pályamatrica, olyasmi rendszer. De tényleg nem tudom, hogy a NIO mit talál(t) ki erre.

2022. dec. 5. 20:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 44/84 anonim ***** válasza:
29%

"Ott van még a ritkaföldfémek esete is. Ezeknek a kitermelése és gyártása nem éppen nevezhető környezetbarátnak."

Ha igazán nagy tételben lesz rá szükség, akkor dolgoznak majd ki rá környezetbarátabb megoldást. Nyilván, ez emelni fogja az árát is, de hát valamit valamiért.

Ennek a gyártását pl. ki lehetne szervezni majd valamikor az űrbe is. aszteroidákból bányászni a lítiumot, és ott fenn ráérünk a mindenféle lúgos vackokkal pacsmagolni. Ide le meg már csak a tiszta cucc kerül. Nagyon elrugaszkodott ötlet? Lehet. De sosem tudhatod, mit hoz a jövő.

2022. dec. 5. 20:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 45/84 anonim ***** válasza:
100%

"Majds módosítanak rajta"

És átépítjük egész Európa teljes közúthálózatát?


"Azok a truckok majd nem mehetnek be lakott területen belülre, tehát a városon kívülre kell helyezni majd a raktárakat, amik között mozognak. Onnan meg majd a kisebbek terítik a városba a cumót."


És akkor mi lesz a kőrösladányi vagy bécsi henkel gyárral? A szerencsi Nestlével? A maglódi úti sörgyárral? Építsük át a világot, mert... Ez nem reális.


"Nem terelik majd a városba"

De máshol nincs autópályakihajtó, csak lakott településnél vagy csomópontnál. Leterelésnél nincs más lehetőség.


"Ennyire nem vagyok benne a fuvarozásban, ez alatt mit értesz?"

Ezt ugyanúgy értem mint a korábban megemlített előrendelők esetében. Megveszik a vontatókat amik - akár önvezetően - a saját telephelyeik között közlekednek és ott tudják az akkukat a sajátjukra cserélni. Ez teljesen hibátlanul működne ( sőt pl az elektromos városi buszoknál már most így kellene működnie...), de a 6 millió európai kamion az nem 10 nagyvállalkozás tulajdona.


"Tehát megkapod az autóval együtt, de nem a tied, így ki sem kell fizetned, azt bérbe kapod a Teslától. Ez egy megoldás lehetne, nem tudom, Musk mit fog kitalálni."


Nem fizetsz hanem bérelsz. Itt megint előjön a kérdés, hogy gyengébb kapacitásúért kevesebb bérleti díjat fogsz fizetni? A Tesla bedob majd önerőből pár millió akkut a rendszerbe. A nettó 13,5kWh-s Powerwall 10k $, a kamion esetében pedig 1000kWh-ról beszélünk. Szorozva tízezrekkel? Százezrekkel? It itt bele lehet szaladni nagyobb számba, mint a Tesla piaci értéke...


"Nyomon lehet követni, hogy melyik autó mikor melyik számú akksit kapja meg"


Na de mi van akkor, ha a sérülés még nem okoz működési rendellenességet és csak a tizedik vagy huszadik automatizált csere után derül ki, hogy nem jó? ( persze akár lehet fotóval, videóval dokumentálni minden cserét csak ez megint költség )


"A Tsela ugye töltősben gondolkodik egyelőre"

Ki telepít minden egyes kamion parkolóhelyre töltőcsonkot mondjuk Németországban? Ki fizeti?


Nem azt bizonygatom, hogy ez eleve sz@r mert írtam hogy bizonyos esetekben - főleg ha az önvezetés elterjed világszerte - ez egy qrvajó megoldás lenne nagyon nagyon sok helyen. A nagy logisztikai cégeknél, áruház- és kiskerláncoknál stb simán tömegesen lenne erre igény. Arra próbálok rávilágítani, hogy erre általánosítani jelenleg még nem nagyon lehet mert az általános logisztika rendszerekbe ez jelenleg nem illeszkedik a korábban felsorolt okok miatt ( meg vannak még ezen túliak is, de azok inkább a közúti logisztika belső problémái ).


Szerintem a fentebb említettek miatt, ha lenne egy piacképes árú, jól működő vontató/teherautó és az államok támogatnák átmenetileg ezek elterjedését pl útdíjkedvezménnyel ( ahogy Svájc is tette a hidrogénes teherautók eetében ) akkor szerintem az ilyen elektromos nehéztehergépjárművek simán elérhetnék a teljes piac ötödét. Azokból az ágazatokból ahol jól kihasználhatók pár év alatt kiszorítanák a dízeleket. Szerintem ágazatok ( pl a segédhajtás igénye, extrém sz@r környezet stb ) ahol még évtizedekig nincs esélyük, a nagyobb kérdés a fennmaradó rész ami hasraütésre a közúti fuvarozás 75%-a. Ott lesz baromi lassú az átállás.

2022. dec. 5. 20:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 46/84 anonim ***** válasza:
29%

"És átépítjük egész Európa teljes közúthálózatát?"

Egyrészt, miért kellene? Csak újra kell festeni az autópályacsíkokat. Az önvezető autóknak keskenyebb sáv is elég. Meg amúgy sem sűrűn fognak előzgetni. Gyakorlatilag mehet két külön sávban a személy és a teherforgalom, egymás mellett.

Ha meg annyira megnövekszik az áruszállítás mértéke, akkor úgyis kell egy új sávot építeni, meg még egyet, meg akár még egyet, ha szükség lesz rá. Vagy hogyan gondoltad az egyre növekvő áruszállítást sosem növekvő útmennyiségen lebonyolítani?


"És akkor mi lesz a kőrösladányi vagy bécsi henkel gyárral? A szerencsi Nestlével?"

Nem értem a problémát. A kis e-truck, a mostani normál méretű felpakolja a Nestlé csokit meg a sört, és kiviszi a városon kívüli depóba. Onnan pedig már a nagy e-truck viszi a világ másik szegletébe egy másik depóba a motyót. Ami meg kell a szerencsi gyárnak meg a sörgyárnak, azt felveszi a depóból és elviszi a megrendelőnek.


"De máshol nincs autópályakihajtó, csak lakott településnél vagy csomópontnál. Leterelésnél nincs más lehetőség."

Lényegtelen. Ha és amennyiben csak önvezető módban lehet felhajtani az autópályára, akkor a balesetek száma elvileg drasztikusan le fog csökkenni még a mostani nagyon ritkához képest is az autópályán. A prognózisok szerint 10-20 évente lesz egyszer baleset egy átlagos 100 km-es autópályaszakaszon, és várhatóan az sem lesz olyan komoly, mint a mostaniak. Az egymással folyamatos összeköttetésben lévő autók már azelőtt fékezni kezdenek, mielőtt még bárkinek az autókban ülők közül lehetősége lenne egyáltalán észlelni a balesetet. Minden jármű egyenletesen és egységesen fékez és megáll, mint egy jól nevelt vonatszerelvény. Jó (és a legtöbb) esetben 1-2 órán belül meg lehet tisztítani a szakaszt a balesettől és indulhat tovább a forgalom. Akik meg még nem hajtottak fel a problémás útszakaszra, azok a baleset pillanatában automatikusan és azonnal keresnek alternatív útvonalat.


"Ezt ugyanúgy értem mint a korábban megemlített előrendelők esetében. "

Igen, ahogy leírtad, úgy működne. De mi a baj azzal, hogy van néhány nagy és ezer kicsi fuvarozó cég? Nyilván először valószínűleg a nagy cégeknek lenne forrása tömegesen lecserélni a truckjaikat, és a kisebbeknek csak később. Ők addig maradnak a dieselnél.


"Nem fizetsz hanem bérelsz. Itt megint előjön a kérdés, hogy gyengébb kapacitásúért kevesebb bérleti díjat fogsz fizetni? A Tesla bedob majd önerőből pár millió akkut a rendszerbe. A nettó 13,5kWh-s Powerwall 10k $, a kamion esetében pedig 1000kWh-ról beszélünk. Szorozva tízezrekkel? Százezrekkel? It itt bele lehet szaladni nagyobb számba, mint a Tesla piaci értéke..."

Nem kell. Majd apránként. Ahogy szükség lesz rá. De a Tesla jelenleg nem gondolkodik cserélhető akksiban, én úgy tudom, nekik a töltési idő a fétisük. Egyébként pedig tényleg nem tudom, hogy pl. a NIO hogyan oldja ezt meg. Valahogy biztosan működik, mert a rendszer tesztüzemben van Kínában. Az hogy én nem tudom hogyan, az nem jelenti azt, hogy egyáltalán nem is működhet :)


"Nem fizetsz hanem bérelsz. Itt megint előjön a kérdés, hogy gyengébb kapacitásúért kevesebb bérleti díjat fogsz fizetni?"

Gyanítom igen, hiszen kevesebb nafta fér bele, tehát úgy lenne a fair. Az elvi lehetőség megvan rá.


"Na de mi van akkor, ha a sérülés még nem okoz működési rendellenességet és csak a tizedik vagy huszadik automatizált csere után derül ki, hogy nem jó?"

Akkor megy az újrafeldolgozóba, ha nem jó. Ameddig jó, addig használják. Az akksipakkok eléggé el vannak rejtve a sérülések elől, nem olyan könnyű annak úgy sérülést okozni, hogy más ne sérüljön az autón. Konkrétan egyik nagyon komoly biztonsági kérdés volt a Teslánál (nem véletlenül) az akku formája, burkolata, elhelyezése, felfogatása és elektromos csatlakozása az autóban, hogy hogyan lehet a legkevésbé sérülékeny. Nem egy életbiztosítás egy feltöltött, fél tonnás lítiumos akkupack ha felnyílik. Konkrétan az akkupack a legutolsó kábé, ami sérülhet az autóban bármilyen ütközés esetén.


"Ki telepít minden egyes kamion parkolóhelyre töltőcsonkot mondjuk Németországban? Ki fizeti?"

Miért, az eddigi tízezer töltőállomást ki fizette?

Ez annak a függvénye, hogy hogyan állapodnak meg a szerződésben. Ha már megvan az elektromos kiállás, akkor egy töltőhely kiépítési költsége elenyészik egy e-truck ára mellett.


"Szerintem a fentebb említettek miatt, ha lenne egy piacképes árú, jól működő vontató/teherautó és az államok támogatnák átmenetileg ezek elterjedését pl útdíjkedvezménnyel"

Igen, az tényleg jó lenne. Jobb esetben várhatóan így is lesz, a mérték fog inkább különbözni. Az USA-ban kapnak valami kis támogatást valamilyen formában az e-truckok, Svájcban akkor a hidrogénesek, németeknél is támogatják az e-közlekedést, még Magyarországon is kapsz valami kedvezményt ha e-autót veszel. Nem áll olyan rosszul azért ez a dolog.

A közúton is meg fog maradni sokáig a truckforgalom, igen, az a 75% az csak lassan fog átalakulni. De ez a támogatások függvénye is, ha tényleg lesz rá politikai akarat is, akkor relatíve hamar le lehet zavarni.

Az utakat kellene bővíteni széltében, hogy több sáv legyen. Igen, qva drága dolog, de ha egyszer szükség van rá, akkor szükség van rá, nincs mese. Tényleg nem lehet már elférni az utakon.

2022. dec. 5. 21:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 47/84 anonim ***** válasza:
100%

"Egyrészt, miért kellene? Csak újra kell festeni az autópályacsíkokat. Az önvezető autóknak keskenyebb sáv is elég."


Hogy közlekedik majd a keskenyebb sávban az a jármű ami ugyanúgy széles, pl busz? :D


" Vagy hogyan gondoltad az egyre növekvő áruszállítást sosem növekvő útmennyiségen lebonyolítani?"


Ezt mindenki vasúton gondolja, de ott is integrálási problémák vannak.


" A kis e-truck, a mostani normál méretű felpakolja a Nestlé csokit meg a sört, és kiviszi a városon kívüli depóba. Onnan pedig már a nagy e-truck viszi a világ másik szegletébe egy másik depóba a motyót. Ami meg kell a szerencsi gyárnak meg a sörgyárnak, azt felveszi a depóból és elviszi a megrendelőnek."


Tehát akkor kell egy kis e-truck ami két fordulóval kivált egy nyergest plusz kell egy városon kívüli depó. Mindezt azért, hogy kiváltsuk a meglévő, jól üzemelő rendszert. Minden egyes településen. Miből? A logisztika az nem hobbi, annak a költségei beépülnek a végfelhasználói árba. Ez így messze nem hatékony és megint azzal jár, hogy a fél kontinest vagy átépítjük vagy az elektromos kamion nem lehet nagyobb a jelenleginél.


"Ha és amennyiben csak önvezető módban lehet felhajtani az autópályára"

Majd 100 év múlva :)


"Miért, az eddigi tízezer töltőállomást ki fizette?


Ez annak a függvénye, hogy hogyan állapodnak meg a szerződésben. Ha már megvan az elektromos kiállás, akkor egy töltőhely kiépítési költsége elenyészik egy e-truck ára mellett."


A töltőállomás építője és üzemeltetője. Viszont a teljes e-átálláshoz nem elég 3 kútoszlop. Itt megint irreálisan nagy költségek lépnek fel.


"németeknél is támogatják az e-közlekedést"

Nem tudom a németeknél és az amcsiknál milyen módon támogatják az elektromos áruszállítást. Svájcban a hidrogén úgy versenyképes, hogy elengedik az útdíjat ami ott durván a fuvarköltség 60%-a, amúgy nettó bukó a dízelhez képest. Ez egy átmeneti rendelkezés, az autópályákat és a közúthálózatot a teherautók által befizetett útdíjból (is) tartják fent. Magyarországon az évi valami 300+ milliárd forint(amit aztán nem erre fordítanak xD ). Egy ideig lehet adni mentességet, de egy idő után ezt ki kell majd vezetni különben az államnak saját zsebből kell fizetnie az útfenntartást vagy jelentősen megdrágul a fuvarozás >> infláció.


Sok még itt a megoldandó probléma.

2022. dec. 5. 21:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 48/84 anonim ***** válasza:
49%

"Hogy közlekedik majd a keskenyebb sávban az a jármű ami ugyanúgy széles, pl busz? :D"

Mondjuk a szélesebb kamionsávban?


"Tehát akkor kell egy kis e-truck ami két fordulóval kivált egy nyergest plusz kell egy városon kívüli depó. Mindezt azért, hogy kiváltsuk a meglévő, jól üzemelő rendszert. "

Nem üzemel jól, épp ezért kell kiváltani. Túl büdös, túl hangos, és a fosszilis üzemanyag ára egyre megy felfelé, tehát egyre drágább is lesz. Napfényből, deutériumból, tóriumból sokkal több van, és sokkal olcsóbb is lehetne, ha lenne rá politikai akarat.


"Majd 100 év múlva :)"

Talán nem. De az biztos, hogy nem jövőre. De előbb vagy utóbb szükség lesz rá.


"Viszont a teljes e-átálláshoz nem elég 3 kútoszlop. Itt megint irreálisan nagy költségek lépnek fel."

Milyen irreális költségekre gondolsz? Mondjuk egy teljes átállásnál lecserélik a flotta 100 truckját, ami kerül mondjuk darabonként 200.000 dollárba, vagyis összesen 20 millió dollárba. Ez mellett miért irreálisan magas összeg a 100 supercharger oszlop telepítése? Ha megvan az elektromos kiállás, akkor kábé 5000 dolcsi lehet egy oszlop, és nem is kell belőle 100 darab, hiszen úgyse töltöd sosem egyszerre az összes truckot, vagy ha igen, az már régen rossz, hiszen van 100 truckod és egyik sem fuvaroz semmit sem. Egy kamion egy feltöltést megcsinál egy óra alatt, és azzal a feltöltéssel autókázik 10 óra hosszát. Vagyis egytized annyi töltőoszlop is elég elvileg, mint ahány kamionod van, de számoljunk duplaennyivel, meg még rakjunk rá 5 tartalékot is, így összesen 125.000 dollárba lesz. De szerintem a Tesla megcsinálja neked egy százasból, ha egyszerre rendelsz 25 darabot a 100 truckkal együtt. A százezer dolcsi miért olyan irreálisan magas összeg a 20 milliós flottacsere mellett?

2022. dec. 5. 22:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 49/84 anonim ***** válasza:
100%

"Nem üzemel jól, épp ezért kell kiváltani. "


Persze. Az egy olcsó kamiont kiváltjuk egy drága e-kamionnal és egy fuvaronként kettőt forduló e-truckkal valamint egy raktárral. Azért azt beláthatod, hogy költségoldalon ez így horror, kombinált CO2 kibocsátásban sem vagy előrébb ha egy eszköz kiváltására legalább 2 kell +1 építkezés. Ez fenntarthatatlan.


"Napfényből, deutériumból, tóriumból sokkal több van, és sokkal olcsóbb is lehetne, ha lenne rá politikai akarat."


De nincs rá politikai akarat, illetve ez is erősen utópia. Globálisan sehol nem vagyunk a fosszilis energiahordozókról történő leválásről, ami szomorú. Mire eljutunk oda, hogy nem lesz se gáz, se lignit, se szén stb az megint vagy 100 év.


"Mondjuk egy teljes átállásnál lecserélik a flotta 100 truckját, ami kerül mondjuk darabonként 200.000 dollárba, vagyis összesen 20 millió dollárba."


Nem erre gondolok, mert az új eszköz mindig infláltan drágább mint az előd. Ma egy sima nyerges az 200k USD, a Tesla ettől jóval drágább lesz.


Az irreális költségek nem a flottás üzemeltetőknél lépnek fel. Az üzemeltetés gazdasági tekintetében a saját áru szállítását és raktározást/termelést végző cégeknél a szállítmányozás az kis tétel és ott egy ilyen átállás költségmegoszlása nem olyan, mint egy csak fuvarozó esetében. Mondom nem ezzel van a gond, a kérdező által felsorolt nagy cégeket felejtsük el az menne holnap is.


A gond a többi esetében van, akik nem saját telephelyeik között fuvaroznak, hanem a szélrózsa minden irányában, az ő kiszolgálásuk a gazdaságilag és logisztikailag problémás. Nekik kell előkészíteni az autópályapihenőket és itt jön elő a +2 kútoszlop helyett az a +30-50-100 Supercharger vagy a nagyon nagy teljesítményű teherautó supercharger és az ehhez kapcsolható hálózatbővítés. És erre minden autópálya minden pihenőjében szükség van az Alföldön is és az Alpokban is. Itt 5+ millió jármű töltésének kiépítéséről beszélünk, ez az ami irreálisan nagy tételés ez az amit nem lehet lezavarni pár év alatt.


A saját , helyben parkoló flottákat felejtsd el, azt tekintheted megoldottnak.

2022. dec. 5. 22:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 50/84 anonim ***** válasza:

"Persze. Az egy olcsó kamiont kiváltjuk egy drága e-kamionnal és egy fuvaronként kettőt forduló e-truckkal valamint egy raktárral. Azért azt beláthatod, hogy költségoldalon ez így horror, kombinált CO2 kibocsátásban sem vagy előrébb ha egy eszköz kiváltására legalább 2 kell +1 építkezés. Ez fenntarthatatlan."

Igazad van, akkor használjuik tovább a mostani fosszilisokat, amíg végleg el nem fogy az összes üzemanyag, aztán majd visszük kézbe a dolgokat azt kész. Most erre mit tudjak mondani? Az első aszfaltutaknak is borzalmas költségei voltak az addigi földutakhoz képest. Ez van, a fejlődés mindig drágán indul.

Mi jobb alternatívát tudsz ajánlani?


"De nincs rá politikai akarat,"

Kevés van rá, től kevés. De ez nem a technológia vagy a kiépítendő logisztikai rendszer hibája.


"Ma egy sima nyerges az 200k USD, a Tesla ettől jóval drágább lesz."

Kétfélét tudsz jelenleg rendelni a Tesla Semiből, az egyik 500 miles, a másik 300 miles hatótávú, 180K, illetve 150K dolcsiért.


"A gond a többi esetében van, akik nem saját telephelyeik között fuvaroznak, hanem a szélrózsa minden irányában, az ő kiszolgálásuk a gazdaságilag és logisztikailag problémás. "

Továbbra sem értem a dolgot. Felpakol a truck, leszállítja a cumót, aztán amíg kipakolják, addig tölt. Mire kipakolják meg bepakolják (ha szükséges), addigra fel is töltött, és mehet tovább vagy vissza ahová kell.

Akik meg hosszú távon fuvaroznak, azoknak meg első körben lehet nagyobb vagy dupla akksival szerelni a truckot, ami kibírja a teljes napot töltési lehetőség nélkül. Azt előre tudja a rendszer, hogy hová szállít, oda mennyi nafta fog kelleni, és oda nem küld olyat, amelyikből menet közben kifogy az áram. Olyat küld, amelyik oda is ér, és akkor nem kell menet közben tölteni. Így viszont lényegesen kevesebb oszlop kell az autópályapihenőkbe, mertsokkal kevesebbszer kell menet közben tankolni. Persze nem árt, ha van 50 km-ként egy-két töltőoszlop, csak a biztonság kedvéért, ha valami fennakadás lenne. Elektromosban az is jó, attól hogy dugóban áll vagy araszol, attól nem fogy belőle jobban az áram (km-re vetítve).

Az elektromos hálózatot pedig mindenhol bővíteni kell majd egész Európában, főleg akkor, ha a személy- és a teherforgalom is egyszerre kezd lecserélődni.

Nagyon-nagyon kelleni fognak azok a fúziós erőművek, vagy új energiaforrások.

2022. dec. 5. 23:05
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5 6 7 8 9

További kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!