Kezdőoldal » Utazás » Európa » Mi kell ahhoz, külföldön...

Mi kell ahhoz, külföldön (leginkább Angliában) dolgozni tudjon az ember? Milyen papírok szükségesek illetve azokat itthonról is el lehet intézni vagy csak ott helyben? És mindezek mennyibe kerülnek?

Figyelt kérdés

2014. jan. 12. 21:33
 1/8 anonim ***** válasza:
tudas kell hozza, nemcsak papirok.
2014. jan. 12. 21:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:

amivel át tudsz jönni a határon, olyan papír. vagyis, útlevél, vagy személyi.

a bizonyítványokat fordíttasd le, s legyen egy angol nyelvű önéletrajzod. nem kell hozzá semmilyen egyéb papír.

2014. jan. 12. 23:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:

Gyakorlatilag 1 szál személyi vagy útlevél kell az egész EU-ban.


Amit majd el kell még intézni az az NI szám, ami az itteni adószámod, ehhez itteni lakcím kell, de enélkül is el lehet kezdeni dolgozni, csak több adót fizetsz (Emergency Tax).

Otthon ki kell jelentkezni a TB-től, különben TB tartozásod lehet.

2014. jan. 13. 00:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 A kérdező kommentje:
Köszi!
2014. jan. 13. 18:14
 5/8 anonim ***** válasza:
Na, NI meg adózás kissé összekeveredett itt, este, ha gépnél leszek, leírom hogyan van pontosan.
2014. jan. 13. 19:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:
Nekem az NI hiánya miatt kellett Emergency Taxot fizetnem mikor kijöttem, ezek szerint mégis van összefüggés a társadalom biztosítás és az adózás között.
2014. jan. 13. 20:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:

na, szóval.

olyan van, hogy ideiglenes NI, míg nem kapod meg a rendeset, de mondjuk nem igazán szeretik. az első kérdés az ez, egy új munkánál (meg sok egyéb helyen is).

fogalmak tisztázása: az emergency tax code ez:

The emergency tax code is set each year and is a number followed by the letter L. The number is the basic Personal Allowance (£9,440 for the tax year 2013-14) divided by 10. The emergency code for 2013-14 is therefore 944L.



ha új állásod van, akkor az előző helyről kapsz egy p45ot, amin szerepel az eddigi jövedelmed, adód, és a tax code, ezt fogja az új munkahely használni. ha még nincs ilyened, ki kell tölteni egy p46 nevű nyomtatványt, ott kell nyilatkozni, hogy volt-e már az adott adóévben munkahelyed, vagy sem, és hogy van-e emellett másik. ettől függően lesz a kódod emergency (azaz per pill 944L) week1/month1 vagy cumulative basis, vagy BR. ha már volt munkahelyed, akkor week1/month 1 (tehát, mindig úgy számolják, mintha az első hét/hónap lenne), ha ez az első idén, akkor cumulative (felhalmozódó, minden fizetési periódusban megnézik, hogy adott tax code-hoz mennyi adót kellett befizetni eddig idén, és ehhez képest mennyit fizettél be, s a különbség lesz a mostani adód), vagy ha van másik állásod is,akkor BR, tehát nincs free pay, hanem az egész jövedelmed 20%át adózod. (mert a másik helyen már elhasználtad az adómenteset).


ha semmilyen papírod nincs, se p45, se p46, akkor leszel 0T kódon, ami kb. úgy működik, mint a BR-n, ott sincs adómentes, csak ennél nézik, hogy mennyi a heti/havi határ.


de ezt mindet csak itt tudod elintézni, kijövéshez személyi, vagy útlevél, meg fordítsd le a bizonyítványokat, ennyi.

2014. jan. 13. 22:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 A kérdező kommentje:
Köszönöm!:)
2014. jan. 17. 22:56

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!