Kezdőoldal » Utazás » Repülés, repülőjegyek » Olcsó repülőjegy, ez kamu...

Olcsó repülőjegy, ez kamu vagy tényleg létezik ilyen?

Figyelt kérdés

Esky.hu, Kiwi.com. Ez csak néhány azon oldalak sokaságából ahol rém kedvezően szoktam repjegyeket találni.

Soha nem repültem még úgyhogy fogalmam sincs ez, hogy működik, tényleg közel pár ezer forintért repülhetek be egy másik ország területére vagy egyértelműen kell még ráfizetni az amúgy olcsónak feltüntetett jegyért.


A munkámból adódóan előfordul, hogy napokig itthon vagyok, és sokszor annyira fellobban bennem a vágy, hogy világot lássak, utazzak, kipróbáljam milyen repülni, akár csak úgy, hogy reggel megyek este jövök, vagy tényleg csak 1-2 napot vagyok oda. És vannak ilyen repjegyek amik ezt lehetővé teszik?!


A kérdésem tehát tényleg csak annyi lenne, hogy létezik, hogy ennyibe kerül egy repjegy vagy még pluszba rá kell fizessek több tízezer forintot? Egészen álomszerűnek tűnik így a dolog, és a tiktokon is mindig annyira egyszerűnek tüntetik fel, de kis tapasztalatlanul honnan tudhatnám, hogy tényleg az-e?


20/L



2023. jan. 21. 13:12
1 2 3
 21/21 anonim ***** válasza:

Kérdező: Léteznek olcsó jegyek, csak mindig meg kell nézni, hogy mit kapsz érte és tényleg annyi-e a vége vagy sem. Nem kell félni tőle, hogy becsapnak, de fontos, hogy minél körültekintőbb legyél. Érdemes utána olvasni (nem csak itt) mások tapasztalatainak.


Klasszikus közgazdaságtani alapelv, hogy az árakat a piac törvénye alakítja. Ha valamire kisebb a kereslet, akkor olcsóbb lesz, mert drágán nem lehet eladni. Ha valami iránt nagyobb a kereslet és többet vesznek belőle, akkor felmegy az ára, mert drágábban is el lehet adni. Addig emelkedik az ár, amíg van rá kereslet. Ha elfogy a kereslet, lejjebb megy az ára.


Az olcsó jegyeknek jellemzően az a titka, hogy a találó elnevezésű fapados légitársaságok leszorították a minimális szolgáltatási szintet a béka feneke alá. Az ülések nem fából vannak, de csak mert tiltják a biztonsági szabályok, ahogy azt is, hogy bevezessék az álló helyeket.

A fapadoson az ülések már kényelmetlenül közel vannak egymáshoz, hogy több hely férjen a gépre és amit csak lehet kivettek az alap szolgáltatások közül, például ha a család együtt foglal, akkor külön ültetik őket, egyre kisebb csomagot vihetsz fel magaddal a gépre, stb. Ha megfelel neked, hogy keveset kapsz, akkor a keveset kapod olcsón. Viszont pont ezért nagyon szívóznak minden szabály pontos betartásán és bárhol fogást találnak rajtad, pl. a táskád kereke kilóg a mérő keretből, vagy egy picit nehezebb, akkor már felárat fizettetnek veled.

Ha kényelmesebb lábteret akarsz, nagyobb csomaggal utaznál az ingyenesnél, biztosan egymás mellé akarsz ülni a családdal, biztosan ablak mellé akarnál ülni, módosítanál a jegyeden, akkor annak mindnek komoly felára van. Ha ugyanazt a szolgáltatási szintet akarod megkapni egy fapadosnál, mint amit a normál légitársaságok alap áron is megadnak, akkor ugyanannyira, vagy többre fog kijönni a végén. Viszont, ha rugalmasabb vagy, mint kényelmes, akkor olcsóbban is megúszhatod.

Ebben a kevesebb szolgáltatásban az is benne van, hogy pl. a fapados társaságok általában nem fizetnek a reptérnek azért, hogy a gép oldalára kapcsolódó kényelmes folyosón sétálhass ki a gépből, de még az utasok lépcsőtől buszoztatásáért sem. Úgyhogy a gépből kiszállva sétálhatsz az esőben a reptér betonján a kijelölt bejáratig, aztán meg kutyagolhatsz végig a reptér épületén, mire kijutsz. Ugyanígy azon is spórolni szoktak, hogy ahol lehet, nem a városhoz közeli, kényelmesen (és olcsóbban) megközelíthető repterekre szállnak le, hanem általában valami külvárosi, olcsóbb reptérre, ahonnan nehezebb, tovább tart és drágább is lehet bejutni a városba. Ezek nem feltétlenül nagy nehézségek, de van akinek számít. Főleg, ha sűrűn utazik és többet ér az ideje, mint a pénze.


A másik dolog, ami ezen túl is nagyon befolyásolja a jegyárak alakulását, hogy a cégek a foglalások számától függően változtatják az árakat. Ha egy időszakban amúgy is többen szoktak utazni, mert vége az iskolának, megindulnak a turisták, közeledik a karácsonyi szezon, vagy valamilyen fesztivál van a célállomáson, akkor természetes módon megnő az érdeklődés, könnyebben megtelnek a gépek utassal, nem annyira kell az alacsony árral ösztönözni az utasokat. Ha sejthető, hogy az adott időpontban úgyis megtelik a gép, ha drága, akkor drágán fogják kínálni. Ha mégsem fogy olyan mértékben, akkor egyre lejjebb viszik az árát, hogy meginduljanak a foglalások. Ha a várakozások szerint elkezd megtelni a gép, akkor újra emelnek az áron, mert látszik, hogy fogy, kisebb a kockázata, hogy nem telik meg a gép. Ha a végén mégis marad szabad hely, akkor akár az utolsó pillanatban is levihetik, mert inkább olcsóbban, de teljen meg, mert abból van legalább valamennyi bevétel (ami az extra szolgáltatások és a büntetések miatt még további bevételt is hozhat majd), míg ha üresen marad, akkor veszteséget termel.

Ugyanígy a kevésbé népszerű időszakokban, amikor kevesebb az utas, vagy az utazási kedv, mert az emberek dolgoznak, a gyerekek iskolába járnak, az időjárás sem olyan vonzó a célállomáson, akkor alacsonyabbak az árak, mert nincs magától nagy kereslet. Ilyenkor az árakkal kell becsábítani az utasokat, mert ahova magasabb áron nem akarnak elutazni, oda lehet, hogy nyomott áron hajlandók lehetnek elmenni - még akkor is, ha az időjárás, vagy más kevésbé kedvező.

Akinek fontosabb adott időpontban utazni, mint az hogy olcsón utazzon, az kevésbé rugalmas az időpontban. Aki időben le akarja foglalni a szállást és egyéb programokat is az utazáshoz, mert nem akarja, hogy elfogyjanak a jobb árú ajánlatok, az nem annyira rugalmas abban sem, hogy mikor foglalja le a repülőt. Minél rugalmasabb vagy, annál esélyesebb, hogy találsz olcsóbb jegyet. Minél kevésbé vagy rugalmas, annál többe kerülhet az utad.


Olvass utána, nagyon sok történet van. Utazomajom, Okosutas.hu és még megszámlálhatatlan másik utazó és oldal foglalkozik az általános jó tanácsokkal is, meg általában követik a változásokat és buktatókat is.


Ezeket a gyűjtő oldalakat, amiket linkeltél főleg tájékozódásra érdemes használni, illetve akkor, ha olyan helyre utazol, ahova nincs egyszerű, közvetlen járat ugyanannál légitársaságnál (vagy az valamiért, pl. időzítés miatt nem felel meg neked), ezért kénytelen vagy több átszállásban és bonyolultabb párosításokkal utazni.


Egyszerű A-ból B-be utazásnál nagy valószínűséggel olcsóbban megkapod a jegyed közvetlenül a légitársaság oldalán, mint az ilyen közvetítő oldalakon foglalva és az is elég komoly előny tud lenni, hogy közvetlenül a légitársaság ügyfele vagy, közvetlenül velük szerződsz és velük kommunikálsz, nem egy közvetítő cégen keresztül kell ügyeket intézned, ha bármi van.


Némelyik repülőtársaság, de akár az ilyen közvetítő oldalak is hajlamosak azzal is trükközni, hogy még a fizetésnek is felára van. Csak egy adott (általában a legritkábban használt) bankkártyával lehet ingyen fizetni a jegyedért, de ha neked másmilyen kártyád van, akkor az már növelheti a végösszeget valamennyivel. Illetve azzal is előszeretettel szórakoznak, hogy az alap jegyáron felüli szolgáltatásokat más díjazással számítják fel neked, mint amennyiért a légitársaságtól megkapnád.


Én pont tegnap foglaltam Ryanairnél. Az elsőbbségi beszállást még egy kézipoggyásszal a Ryanair oldalán €6-ért kapod meg a jegyed mellé, ami jelenleg kb. 2300 Ft. Ugyanezt a Kiwi.com 5000 Ft-ért tette volna hozzá a jegyhez. Pedig a alap jegyárat alacsonyabbnak írta, mint a Ryanair oldalán.

2023. jan. 23. 14:46
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!