Kezdőoldal » Utazás » Repülés, repülőjegyek » Támogatnátok olyan ötletet az...

Támogatnátok olyan ötletet az igazságosság jegyében, hogy a repüljegy ára az utas tömegétől is függjön? Miért igen - miért nem?

Figyelt kérdés

Lenne egy alapár, és az átlagosnál könnyebbek kedvezményt kapnának, a nehezebbeknek meg rá kellene még fizetniük.

Pl.:

Alapár 50 €

Referencia testtömeg 70 kg.

Differenciálás 0,5€/kg.



2017. dec. 12. 19:19
1 2 3 4 5
 21/43 anonim ***** válasza:
Ez még nem az "átfolyik a székembe" kategória.
2017. dec. 13. 22:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/43 A kérdező kommentje:

A téma alapvetően a testtömeg szerinti differenciálás gazdaságossági-műszaki okokból.


De a példa kedvéért, nézzük, hogy milyen az utazás komfortja ebben az esetben:


[link]

2017. dec. 13. 22:59
 23/43 anonim ***** válasza:
49%

Egy üzleti vállakozásnak, - amilyen a légitársaságok üzemeltetése, - nem igazságosnak, hanem nyereségesnek kell lennie. Az a különbözet, amit ebből a társaság nyerne, elenyésző, hiszen jó eséllyel a kövér utasok, bojkottálnák a társaságot és a konkurenciához fordulnának. Valaki pusztán gazdasági okból, valaki pedig pragmatikusan azt nézné, hogy ő a másikkal jobban jár. Ráadásul a konkurencia számára ez nagyon súlyos céltáblát jelentene. Ha valami ellenőrző testület vezetné be, például az FAA, akkor azt több szempontból is aggályos, hiszen nem igazán fér össze a szabadverseny elképzelésével, hogy a szövetségi hivatal megszabja a jegyárakat. Szóval erre sok esély nincsen, ha pedig megtenné, mivel rengeteg túlsúlyos van, brutális bojkottok, bevételkiesés és PR katasztrófa lenne. Csak a PR tűzoltás többe kerülne mind az a minimális árkülönbözet, amit ezzel esetleg nyernek.


Ami valóban bevételcsökkenést okoz, az a testméret, nem pedig a testtömeg. Éppen ezért, ahogy a @17-es válaszoló írta, sok helyen a túl széles embereknek két jegyet kell venniük. Itt már be merték vállalni ezt az ingoványos talajt, mert úgy látták, hogy praktikusan ez éri meg jobban hosszú távon. Ugyanez vonatkozik pl. a túl gyengékre is, ha valaki nem tudja segítség nélkül felrakni a kézipoggyászt, akkor az sem mehet sehova. Ami szintén egyfajta diszkrimináció, csak azt kell megértened, hogy a vállalkozók és az igazgatók nem elvek, igazságosság meg kutyafüle alapján gondolkodnak, hanem profit alapján. Ja, régebben volt egy olyan sztori is, ahol egy szélsőségesen kövér nő Magyarországon ragadt (több száz kiló volt), mert a társaságok biztonsági kockázatnak látták a testtömegét. Szóval igenis van diszkrimináció, de olyan mértékben, amit a társaság optimálisnak vél.



"Ha én pl. 60 kilós vagyok, akkor felár nélkül vihessek még két 20 kilós bőröndöt, amivel még mindig csak ott vagyok mint egy db. 100 kilós nő.

Ha nem így van, azt nevezném én diszkriminációnak, de a normális alkatúak rovására!! "


Őket nem érdekli a nárcisztikus személyiségzavarod, ha emiatt a kövér nő nem fizet, nekik az bevételcsökkenés és pont leszarják, hogy diszkrimináció vagy sem, nem éri meg. Ráadásul a bőrönd tömege és darabszáma már csak azért is problémásabb, mert míg a kövér nő maga száll fel, a nehéz bőröndöt plusz logisztikai erőfeszítés és emberi munka felrakni a raktérre, ami nekik szintén nem feltétlenül profitális. Ha pedig több bőrönd van, akkor ez hatványozottan igaz. Mert a konkrét üzemanyagköltségben a köztetek lévő 30 kg különbség egy 200 tonnás gép esetén mégis mit számít?! Pár eurocentet? Nem véletlen érdeke a fapados társaságoknak, hogy vigyél kézipoggyászt, azzal nekik gondjuk nincs, nem kell fizetni az extra munkaért a rakodóknak, nem kerül időbe, stb stb.

2017. dec. 14. 01:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/43 anonim ***** válasza:
Mondjuk a linkelt kép nem valóságos, ugyanis a légitársaságoknál alapból elvárásainak, hogy a biztonsági övet a hosszabbitoval képes legyen az utas becsatolni, ellenkező esetben két ülést kell foglalnia.
2017. dec. 14. 06:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/43 anonim ***** válasza:
100%
Súly alapján nem, a de karfa lehajtós megoldást kötelezővé tenném. Utaztam már annyira kövér ember mellett, hogy az én székem felét is elfoglalta, ilyen esetben szerintem igenis elvárható, hogy két jegyet váltson.
2017. dec. 14. 11:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 26/43 anonim ***** válasza:
52%

"Utaztam már annyira kövér ember mellett, hogy az én székem felét is elfoglalta"


Es neked nincs szad, hogy mondd, hogy bocs haver, de most lenyitjuk a karfat, huzodj arrebb legyszi! Kosz!.

2017. dec. 14. 17:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 27/43 anonim ***** válasza:
34%
Oké, büntessék a kövéreket. De büntessék az olyan büdös bunkókat is mint a kérdező...
2017. dec. 15. 00:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 28/43 anonim ***** válasza:
47%

Utolsó!

A bunkókat felengedik a repülőre, hiszen te magad vagy rá a bizonyíték!!

2017. dec. 15. 10:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 29/43 A kérdező kommentje:

Ez a kérdés nem valaki(k)nek a büntetéséről szól, de még csak a kigúnyolásáról sem. Akármennyire is fáj, a mazochista lelkednek, de ezt kellene felfogni.

A kérdező a kérdést pártatlanul tette fel.

Ehhez képest nekem úgy tűnik, hogy értelmes válaszokat az elutasítók nem tudtak adni, viszont valamilyen okból kifolyólag kényszeresen egyenlőségjelet akarnak emberek közé húzni.

A céljuk valójában a nivelláció lehet, ahol a valamiben jobban teljesítőt le akarják rántani a gyengébben teljesítő, és így több kárt okozó szintjére, helyzetébe.

Tehát a nivelláció nem belátásokon, hanem hajlamokon alapul. Aki nivellál az nem értékeli önmagát semmire. És azért nivellál, mert az alacsony szinten – úgy hiszi – másokkal együtt könnyebb elviselni önmagát.

2017. dec. 15. 11:15
 30/43 anonim ***** válasza:
46%
Dehogy tetted fel páratlanul. Egyértelmű hogy vasaggyal is Max 50 kiló vagy és hányingered van már a normális testalkatú emberektől is.
2017. dec. 15. 11:28
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!