Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Egyéb kérdések » Volt másnak is nagyon rossz...

Volt másnak is nagyon rossz tapasztalata a székesfehérvári Fehér Palotában lévő cipő és táskaüzlettel? Esetleg, aki nagyon jártas a fogyasztóvédelemben, mi a véleménye erről? (JING DONG EURO)

Figyelt kérdés

Cipő. 1 hónap után a lábbeli mindkét talpa eltört. Blokk, visszaviszem. A kínai rezzenéstelen arccal szól az eladó hölgynek, aki rögtön azt mondja, hogy elküldik bevizsgálásra. Ez egyértelmű anyaghiba,de beleegyeztem és még azt is mondta, hogy minden esetben javítanak vagy csere. Szerintem ezt nem kell elfogadnom, mert megrendült a bizalmam az üzletben, ha megjött az eredmény visszakérem az árát. Kihangsúlyoztam emelt hangon nekik, hogy az árát kérem vissza. Jegyzőkönyvet aláírtam. Eljöttem. Ennek ellenére azt írták a jegyzőkönyvbe, hogy "a fogyasztó által érvényesíteni kívánt jog: javítás vagy csere", ill., hogy a kifogás rendezésének módja: SZ.K.V.

Ezt akkor sikerült ráírnia, amíg a főnökének megmondtam, hogy nem fogadom el a cserét. Nem szólt végig egy szót sem, totál rezzenéstelen arccal átvágtak. Kérdeztem az eladót, hogy hogy hívják a főnökét, azt mondta, hogy csak "fiúnak" nevezik. Kisebb maffia módszert alkalmaznak sunyin abban a sarki kínai üzletben. :(



2019. szept. 13. 18:29
1 2 3
 11/30 A kérdező kommentje:
Abszolút higgadtan mentem oda, akkor lepődtem meg, mikor azzal kezdték, hogy minden esetben beküldik kivizsgálásra, furcsa. Ezt esetileg szokták tenni a kereskedők. Persze, hozzájuk mindig sokan fognak járni, velem nem lesznek szegényebbek, ha többet nem vásárolok náluk. Még max.viszek magammal, aki választ helyettem magának valamit, ha "levásárolható".
2019. szept. 13. 19:59
 12/30 anonim ***** válasza:
74%

Kérdező, hidd már el, hogy nincs igazad:


"A kötelező jótállás egyedi szabályai


Ilyen például a bizonyítási kötelezettség, mely a kötelező jótállás teljes egy éve alatt a vállalkozást terheli, vagyis ha vita van Önök között a tekintetben, hogy a hiba gyártási eredetű-e vagy a helytelen használat következménye, úgy a vállalkozásnak kell bizonyítékkal (pl. szakvélemény) alátámasztania, hogy mi okozta azt. "


Ezért küldte el a kereskedő bevizsgálásra - mivel neki kell bizonyítania a hiba mibenlétét.

2019. szept. 13. 21:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/30 anonim ***** válasza:
74%

Leírok Neked egy esetet, csak hogy elhidd, itt nem a kínai "szemétkedik":


Régi történet, de igaz :-)

Reebok szaküzletben 14 ezer ft-ért vásárolt edzőcipőm sarokrész és talp között 2 hónap használat után szétvált. Visszavittem, javítás, viszakaptam megragasztva. Eltelt 1 hónap, megint szétvált, boltba vissza, megint javít. Nem sok idő után a másik lára való cipő vált szét, ekkor már mondtam, hogy ezt talán inkább nem, mire mondták, hogy jó, akkor csere, de mivel az üzletben épp nem volt a lábamra való szezonális cipő (tehát a javítást és a cserét lezongoráztuk, levásárolni nem tudtam, így a 3.-ik alkalommal!! kaptam vissza a pénzemet, miután kb. az összes utat végigjártuk.

És ez egy neves Reebok szaküzlet - mert ez a menete a dolgoknak.

2019. szept. 13. 21:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/30 A kérdező kommentje:

A félreértések elkerülése végett: teljesen higgadtan, jóhiszeműen mentem oda.

Ha valamiről ordít, hogy anyaghiba, akkor az két eltört talp, 1 hónapos alig viselés után. (Van olyan jellegű cipőhiba, aminél azt mondom, hogy javítható lenne tényleg, de ez nem az.)

Ezek után úgy lenyomták a torkomon, a "MINDEN esetben beküldjük vizsgálatra" saját módszerüket, mintha ez a világ legtermészetesebb dolga lenne, hogy ezt csinálják.

Ezt mérlegelni szokták esetenként a boltok, hogy szükséges-e.

Illetve gyakorlatilag, ami a valóságban elhangzott, hogy milyen jogommal szeretnék élni, mást írtak a jegyzőkönyvbe. Gondolom, nem azért van ott az, hogy a "fogyasztó által érvényesítő jog", mert a vevő mindegy, hogy mit mond.

Valóban nem lehet tudni egy ilyen leírásból, kinél tolódtak el az arányok: én voltam-e túl önérzetes vagy esetleg a bolt színvonala emberileg messze átlagon aluli, (mert -ugye- nem elég, hogy az árué az).

2019. szept. 14. 07:12
 15/30 anonim ***** válasza:
75%
Nagyon szépen leírta a 13#-as. Olvasd el figyelmesen. Nem lenyomták a torkodon, hanem ez mindenhol így van, ez a menete, a reklamált cuccoknak, nem vertek át téged hidd el.
2019. szept. 14. 07:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/30 A kérdező kommentje:
"Ha vita van", itt viszont diktatórikusan küldik, ha kell, ha nem. 0 mérlegelés nélkül MINDENT bevizsgáltatnak. Egy normális eladó látja, hogy ha anyaghiba és nem szórakozik az időmmel, hogy 15 napra elküldi.
2019. szept. 14. 19:18
 17/30 A kérdező kommentje:
Szeretném itt mindenkinek jelezni, hogy van ellállási jog, persze a végén, de mivel anyaghiba, előre szerettem volna, ha azt rögzítik a jegyzőkönyvben.
2019. szept. 14. 19:21
 18/30 A kérdező kommentje:
*elállási
2019. szept. 14. 19:23
 19/30 A kérdező kommentje:

Akkor jelezném még, nekem max. azt ajánlották fel, hogy levásárolhatom majd és ez sem szabályos. Az egész onnantól nem volt az, hogy egyáltalán beküldték. De ezen a ponton befejezem. Nagyon sok tévhit van a köztudatban. Köszönöm, most nem írok jelzőket, azokról, akik leszóltak.


"Télen vásároltam egy csizmát, amit egyszer javítottak, másodszor már nem lehetett megjavítani. Azt mondták, levásárolhatom a csizma árát. Ha nem tudom levásárolni, jogosult vagyok-e arra, hogy vissza kapjam a pénzemet?


dr. Haraszti Anikó, a TudatosVásárló.hu fogyasztóvédelmi szakértőjének válasza:


Jogod van ahhoz, hogy a termék cseréjét kérd, ugyanolyan fazont, méretben, színben. Nem kell elfogadni más fazonú, más mintájú csizmát, és nem kötelezhetnek az ár levásárlásra (persze ha szeretnél, élhetsz a lehetőséggel). Ha a kereskedő nem tud cserecsizmát biztosítani, jogod van visszakérni a termék árát."

2019. szept. 14. 19:37
 20/30 anonim ***** válasza:
73%

Akkor én meg itt szeretném jelezni, hogy:


- JOGA van a boltnak bevizsgálni a terméket, mivel az eladó nem feltétlen szakértő. Pont. Ezen háborogni teljesen értelmetlen, mivel semmi jogelleneset nem tesz az üzlet a bevizsgálással.

- Továbbra SINCS elállási jogod. Ne keverjünk tudatlanul össze mindenféle fogalmat. Az elállási jog foglamt a 45/2014 Kormányrendelet 20. §-a szabályozza, mely szerint elállási jogot "üzlethelyiségen kívül kötött és a távollévők között kötött szerződés esetén" lehet alkalmazni. Ez az esetedben értelem szerűen nem állja meg a helyét, tehát ezen kár is tovább rugóznod.

- Nem fognak neked olyat rögzíteni a jegyzőkönyvben, hogy anyaghiba - mivel ezt csak szakértő állapíthatja meg, ami se te nem vagy sem az eladó. Egy jegyzőkönyvben a hibát és az igényt kell rögzíteni, nem a kacsameséket leírni

- "Nagyon sok tévhit van a köztudatban. " - pontosan. Te magad vagy rá az ékes példa, akinek foglma sincs sem a jogairól sem a kötelességeiről, csak elolvastál pár valamit amit nem vagy rosszul értelmezel és utána parádézol az üzletben és itt.

- FelAJÁNLANI bármit felajánhat bárki. Te meg eldöntöd, hogy az ajánlat neked előnyös vagy sem. A jog viszont KÖTELEZ bizonyos dolgokra. Ez a nagyon különbség, amit meg kellene érteni.


Az utolsó idézeted pedig sehogy nem kötődik a témához...

2019. szept. 14. 21:51
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!