Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Egyéb kérdések » Megtehetem, hogy kibontom és...

Megtehetem, hogy kibontom és megnézem a rendelt csomagot, mielőtt még kifizetném?

Figyelt kérdés
Azaz várakoztatom a futárt, miközben meggyőződök a termék sértetlenségéről. Mit csináljak ha a futár türelmetlenkedik?

2018. jún. 15. 21:31
1 2
 1/13 anonim ***** válasza:
43%
Adsz a kezébe egy papírpénzt, rögtön türelmesebb lesz.
2018. jún. 15. 21:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/13 anonim ***** válasza:
11%
Jogod van hozzá , különben hogy derül ki hogy ami kell azt küldték és sértetlen ? A futárnál van jegyzet a visszaáruról ha nem azt kaptad és kitöltitek te nem fizetsz stb akkor is türelmetlenkedjen ...
2018. jún. 15. 21:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/13 anonim ***** válasza:
59%

Kifizeted, utána kötelessége megvárnia, ha szeretnél meggyőződni az épségéről.

Azt nem teheted meg, hogy kibontod, és utána nem fizeted ki. Fizetés előtt nem is adhatja át.

Tehát ki kell fizetni, és amennyiben sérült a termék, akkor jegyzőkönyvezni kell, és visszaküldheted. Ilyen esetben ne fogklalkozz azzal, hogy siet. Mindig sietnek...

Ha webáruházból vásárolsz új terméket, akkor az üzlet visszatéríti a vételárat, ha magánszemélytől veszel bármit, akkor jó eséllyel bukta van.

És az se mindegy, hogy sérült vagy sértetlen csomagolásban van sérült termék.

2018. jún. 15. 21:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/13 anonim válasza:
7%

Én azt mondanám, hogy olyan dolog, ami futártól jön, és webshopból rendeled meg, ami ruha, használati tárgy vagy valami, akkor nem foglalkoznék vele, hogy feltartsam a futárt.

Viszont ha ablakot,ajtót, radiátort vagy valami hasonlót, akkor természetesen megvárja a futár, és egy forintot se adsz neki oda.

2018. jún. 15. 21:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/13 anonim ***** válasza:
100%
Amíg nem fizeted ki, át sem adhatja a csomagot. Utána megnézheted, hogy sértetlen-e, de ha a jófpgásról vettél valamit, és nem az van benne, ahhoz neki semmi köze, nem fogja visszavinni.
2018. jún. 16. 07:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/13 anonim ***** válasza:
92%

Nincs jogod. A futár a sértetlen csomagért vállal felelősséget, nem a tartalmáért.


Át sem adja amíg nem fizetted ki (hiszen ő mivel magyarázna később egy ki nem fizetett, bontott, hiányos/sérült csomagot?!). Ha kifizetted pedig ha jó fej megvárja amíg kibontod. De ez sem kötelessége, neked a webshoppal van szerződésed, nem vele.

2018. jún. 16. 08:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/13 Koplárovics Béci ***** válasza:
62%
Még ha meg is várja, és kiderül, hogy törött/hibás, neki akkor sincs köze ahhoz, hogy mi van a csomagban, azaz mindenképpen kifizeted. Egy futárcég csak és kizárólag arra fog felelősséget vállalni, hogy a neki átadott csomagot sértetlenül leszállítja. Arra hogy vállalna felelősséget, hogy mi van a csomagban? A kiszállító futár többnyire azt sem tudja, hogy HONNAN van a csomag, nemhogy azt, hogy mi van benne. A futár munkája a legtöbb esetben addig terjed, hogy neked átadja a sértetlen csomagot, te a külső csomagolás sértetlenségét ellenőrizheted, ha sérült, akkor nem vagy köteles sem átvenni, sem kifizetni. Arra megkérheted a futárt, hogy felbontsd a csomagot, és ellenőrizd, hogy az van-e benne, és megfelelő-e ami benne van, és ha nem, akkor felvesztek egy jegyzőkönyvet, így van tanúd. De ha ésszel belegondolsz, neki van 50 címe egy napra, ami mondjuk 8-10 óra, azaz közlekedéssel együtt alig 10 perce van címenként, akár több településen. Hol van neki ideje arra, hogy 5-10 perceket arra várjon, hogy te megnézd a csomagot? Persze elképzelhető ilyen plusz szolgáltatás, csak ezért valakinek (a feladónak, ezáltal neked) fizetnie kéne. Nem szoktak... Viszont a webshop meg azért odaír (megpróbálva hárítani a felelősséget), hogy "ellenőrizze a futár jelenlétében a csomagot", amire ő viszont nem köt szerződést...
2018. jún. 16. 09:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/13 anonim ***** válasza:
90%

A CSOMAG sértetlenségéről meggyőződhetsz, a termék sértetlenségét aligha fogja megvárni - elvileg nincs is köze hozzá: ha ugyanis a csomagolás nem, de a termék sérült, akkor leginkább az eladóval kell "leboxolni" a meccset, hogy miért nem csomagolta be biztonságosan. Illetve, ha törékenyként lett feladva és mégis eltört a termék, akkor a futárcéggel.


Arról nem beszélve, hogy ha egy műszaki terméket (pl. egy vízforralót :D ) rendelsz, akkor lehet, hogy látszatra sértetlen, mégsem működik - azt nem fogja megvárni a futár :-)

2018. jún. 16. 10:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/13 anonim ***** válasza:
13%
7es : nézz utána jogszabályoknak , a futárnál a ki kell bontani a csomagot meggyőződés céljából és tévedés stb esetén jegyzőkönyvet ki kell tölteni CÉGEK által kiküldött futárszolgálat és esetén . A sérült csomag esetén vagy ha nem az a termék jött amit rendeltek ez akkor derül ki ha fel van nyitva a csomag . Különben hogy derül ki a bibi és az utólagos reklamáció rossz termék esetén több nap 1 hét mire vissza kerül a cucc a céghez és talán a pénz vissza jön ... Nem kell üzembe helyezni a terméket és nem 5-10 perc az átvétel , hanem 2 max . Amennyiben hiba van és vissza árus a termék a jegyzőkönyv kitöltése az 5 perc ennyi kell férjen az idejébe . Használt termék magánszemély esetén ez nem járható az külön történet . A webshop kamukat nem írogathat terelésnek mert abba bele bukik . Ugye ?
2018. jún. 16. 14:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/13 anonim ***** válasza:
0%
6os és 8as : nem vagytok képbe a jogokkal , használt termék magán embertől utánvéttel esetén nincs vissza áru csak max megtagadhatja a sérült csomag átvételt . Erről is kell jegyzőkönyv . De MEGRENDELT áru esetén a cég felelőssége a hibás vagy téves áru küldés és ezt le kell ellenőrizni és a csomagot fel kell bontani . Itt megrendelésről van szó .
2018. jún. 16. 14:45
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!