Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Karrier, fizetés » Egy kezdő biztosítói tanácsadó...

Egy kezdő biztosítói tanácsadó mennyit keres nettóba?

Figyelt kérdés

Most teljesen tanácstalan vagyok, hogy vágjak bele vagy sem. Kiderült, hogy kell egy hatóságbiztosítási vizsga is amire már jelentkeztem, de gondolom vissza lehet vonni a jelentkezést.

Pályakezdő vagyok, pénzügy-számviteli OKJ vizsgám megvan illetve jelenleg is mérlegképes könyvelői tanfolyamon vagyok.

Aztán megtudtam, hogy vállalkozói jogviszony is kell ehhez a szakmához, ami azt jelenti adózni is kell, minimum minden hónapban 50ezer Ft.



2021. szept. 24. 13:22
 1/2 anonim ***** válasza:
100%

Szia!

Kicsit pontosítok, nem biztosítói tanácsadó hanem biztosítás közvetítő a szakma megnevezése.

Ennek végzéséhez a feltételek:

1. Függő vagy független biztosításközvetítői hatósági képzés és vizsga

vagy

diploma


2. Biztosítási ügynöki, brókeri tevékenységet szükséges vállalkozóként a tevékenységi körök közé felvenned, vagy ezzel a tevékenységi körrel rendelkező cégnél kell munkavállalói jogviszonyt teremtened


3. Az adózási kérdések ettől függetlenek - ez a vállalkozás vagy munkavállalás formájától függ. A "nettó" kérdése pedig az adózási formától függ.


Ha alkusz céggel szerződsz, akkor jellemzően a javadalmazásodat a közvetített, megkötött szerződések után kapod.

Ha a negatív oldalát nézed, akkor kb. az első évben nem számíthatsz fix javadalmazásra - ha jó oldalát nézed, akkor annyit keresel, amennyit dolgozol.

2021. szept. 24. 14:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/2 anonim ***** válasza:
Van olyan hónap, hogy semennyit, sőt mínuszban zársz. Szerintem felejtsd el az egészet, úgy ahogy van, és nézz valami normális melót. Még a meki is jobb átmenetileg, amíg nem lesz normális helyed.
2021. szept. 26. 01:21
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu