Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Karrier, fizetés » Miért ilyen nagyok az elváráso...

Miért ilyen nagyok az elvárások ezeknél a cégeknél?

Figyelt kérdés
Joghallgató vagyok és több helyre is jelentkeztem az utóbbi időben gyakornoki pozicióra, bankhoz, big4 céghez, IT szektoros céghez és sehonnan nem jött visszajelzés (egy sablon "majd értesítjük" email-en kívül). Tudom, hogy nagy a verseny, meg vannak nálam sokkal jobb/okosabb/tapasztaltabb stb jelentkezők és el is fogadom, ha nem vesznek fel valahova, de mégis milyen feltételeknek kellene megfelelnie egy egyetemistának, ha arra sem méltatnak, hogy egy interjúra legalább behívjanak? Beszélek 2 idegen nyelven, abból az egyiket felsőfokon, van korábbi munkatapasztalatom jogi területen is meg más területen is, mégis mit várnak még?

2019. febr. 22. 22:05
1 2
 11/15 anonim ***** válasza:
91%

Szia, én jelenleg Big4-nál vagyok gyakornok, pedig nem vág szorosan a tanulmányaimhoz (közigazgatás), de erre a pozira annyi volt a kritérium, hogy folyamatban lévő bármilyen felsőfokú tanulmányok.

Angol vagy magyar nyelvű önéletrajzot kellett küldeni, én töltöttem fel mindkettőt és motivációs levelet is két nyelven, hogy lássák, tényleg beszélek angolul és tudok értelmesen fogalmazni. Mindig nézd meg a munkaköri leírást, és igazítsd ahhoz a motivációs levelet, de akár az önéletrajzot is. Pl. ha azt írja a munkakör, hogy írásbeli kapcsolattartás ügyfelekkel, akkor az önéletrajzodba írd bele a feladatkörhöz egy korábbi cégnél, hogy emailben való egyeztetés stb. A motivációs levélben meg kifejtheted, hogy kiváló az írásbeli kommunikációd, aminek hasznát is vetted már sokszor a korábbi munkáid során, és itt hozol egy példát. Szóval hangold össze a jelentkezésed a munkaköri leírással, persze nem azt mondom, hogy kamuzni kell, de pl. emailes kapcsolattartás valószínű minden cégnél van, kérdés, hogy ezt hogy adod elő.