Weboldalunk cookie-kat használhat, hogy megjegyezze a belépési adatokat, egyedi beállításokat, továbbá statisztikai célokra és hogy a személyes érdeklődéshez igazítsa hirdetéseit. További információ

Főoldal Belépés/Regisztráció Egy véletlen kérdés Facebook






Kategória: Egészség » Immunrendszer, fertőzések

A kérdés

Dalacin antibiotikumot kaptam, mennyire jellemző a hasmenés, mint mellékhatás? És mikor várható? Első nap, vagy inkább 2-3 nap után?

Az orvos 3x1-et írt fel, a patikus szerint azért van benne 16 szem, mert 4x4-et kell szedni.


Probiotikumot nem vettem, mivel sosem szedtem, 1-2x írt fel régebben a háziorvosom Augmentint, de sosem mondta a probiotikumot, így azt sem tudtam, mi az.

Most ajánlották, utánaolvastam.

Van, ahol csak egy nagy biznisznek írják, nyilván ennek okán jó drága is.

De a bélflóra majd visszaáll egy normál szintre, ha leküzdötte a betegséget.

Szóval nem tudom. Vegyek? Ne vegyek?

Ha nem veszek, egyedül a hasmenéstől félek, mert vasárnap egy buszos kirándulásra mennénk.

Nálatok volt-e egyáltalán, ha igen, mikor, és mennyire volt kontrollálható?

Köszönöm a válaszokat.



Keress kérdéseket hasonló témákban: Dalacin, antibiotikum, probiotikum

 2018. aug. 17. 20:26  Privát üzenet  

A válaszok
A hasmenés az ritka, akkor kórházi befekvés is szükséges lehet és az azonnali abbahagyás. Bármikor lehet a szedés során, csak nagyon ritka.

A válaszíró 53%-ban hasznos válaszokat ad.
# 1/2Időpont 2018. aug. 17. 22:39 Privát üzenet
Hasznos számodra ez a válasz?
Ignis Subdialis nevű felhasználó válasza:

Abban nem kell reménykedni, hogy antibiotikum után a bélflóra magától helyreáll a normál szintre. Pár hét alatt helyreáll, csak valószínűleg egy ilyen "kezeletlen" antibiotikumost kúra után nem 100%-ra regenerálódik. Már csak azért sem, mert nem egészen úgy táplálkozunk, amire a szervezetünk az évtízezredek során kialakult. Nem baktériumok vagyunk, hogy percek/órák alatt tanuljunk a környezettől és alkalmazkodjunk az idegen körülményekhez. Amilyen kajákat az elmúlt 30-60 évben elkezdtünk napi szinten enni, azokkal az emberiség nem találkozott minimum 2 millió évre visszamenőleg. Ehhez add hozzá a környezetet, amiben élünk, a légszennyezettséget, zajszennyezettséget, mozgáshiányos életmódot és a napi stresszt minimum. Ezt nézve azért valamelyest borítékolható, hogy a szervezeted nem tud 100%-on működni és nem is működik úgy. Még akkor sem, ha perpill' makk egészségesnek érzed magad. Úgyhogy nem egészen pontos az, hogy a hasmenés elkerülésére szedünk antibiotikum mellé antibiotikum-ellenálló probiotikumot. Inkább úgy fogalmaznék, hogy a későbbi egészségünkért szedünk probiotikumot. Azért, hogy egy ilyen drasztikus antibiotikus beavatkozás után a bélflórád ne csak 87, hanem esetleg 97%-ra álljon helyre. Azért, hogy aztán évtizedek múlva ne alakuljanak ki krónikus bél- és immunrendszeri problémáid... (Nőknek például antibiotikum kúra után még hüvelyflóra-helyreállítást is végezniük kell.)

Szóval ha jót akarsz magadnak, akkor végzel egy alapos bélflóra-helyreállítást, ami kb. 3 héten át napi egyszer minimum 4 milliárd baktériumegyedből álló probiotikum bevétele (pl. Béres probio, Lactobifid, Florabalance, Jutavit 1×2...). Ha tájékozódni szeretnél a probiotikum hasznosságáról, inkább tudományos cikkekhez fordulj a bulvársajtó helyett: [link] Plusz hasznos (és vicces) könyv a Bélügyek című is.



A válaszíró 83%-ban hasznos válaszokat ad.
# 2/2Időpont 2018. aug. 19. 23:06 Privát üzenet
Hasznos számodra ez a válasz?

Értesítsünk róla, ha új válasz érkezik? Válasz küldése



Kapcsolódó kérdések
Az Asentra nevű antidepresszáns gyógyszer étvágyra gyakorolt hatásáról mit tudtok?
Okozhatta ez az erős hasmenést?
Elkezdtem szedni a Dona port 5 napja, azonban a hasmenés ott van a mellékhatások között, fejezzem be?
Ha valaki évekig (5-6) szedi a xanax-ot, frontint! Akkor előfordulhat mellékhatásként hasmenés?
Monural 3g granulátumot kellett meginnom a múlt este és a mellékhatása be is jött. Hasmenés, gyomorégés, émelygés, szédülés. Lehet valami tenni a mellékhatások ellen vagy ki kell...
Normixot hasmenésre, hasi görcsre 3 napra írt fel az orvos.3 nap eltelt, de a 2. este kimaradt az adag. Vajon 4. nap reggel bevehetem?

Kérdések az Egészség rovatbólKérdések az Immunrendszer, fertőzések rovatból








Minden jog fenntartva © 2019, www.gyakorikerdesek.hu | GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | WebMinute Kft. | Kapcsolat: info (kukac) gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!