Kezdőoldal » Egészség » Mentális egészség » Miért pszichológus foglalkozik...

Miért pszichológus foglalkozik diszlexiások, diszkalkuliások, disz bajosok, autistákkal, enyhén fogyatékosokkal? Ez nm a gyóypedagógiára kéne hogy tartozzon?

Figyelt kérdés
Annak idelyén mikor voltam diszlexia szűrésen (2zer is) minden alkalommal pszichológus vizsgált, miért?
2017. febr. 24. 09:21
 1/8 anonim ***** válasza:
83%
Nem pszichológus foglalkozik. Neked bemutatkozott, aki felmért? Egy ilyen vizsgálatot nem is egy ember végez, mert fel kell mérni az illető értelmi képességét, ez pszichológusi feladat, és utána nézi gyógypedagógus a részképesség-zavarokat. Az autizmus viszont nem ide tartozik, mert az nem tanulási zavar.
2017. febr. 24. 09:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 A kérdező kommentje:

Igen, bemutatkozott, mind a kettő pszichológus volt, nevelési tanácsadóban csinálták a vizsgálatokat és 1 db gyógyedagógus nem volt. Teszteket irattak, meg logikai feladatok voltak, szöveg értés, betű olvasás, söveg olvasás, stb. És meghallgatták a problémám, miből hányszor buktam, stb.


Autizmus nem tanulási probléma de fogyatékosság és az nem lelki probléma, miért pszichológus foglalkozik velük? Csak ezeket nem értem.

2017. febr. 24. 10:20
 3/8 anonim ***** válasza:

Nem tudom, hogy adott esetben miért így történt, a lányommal 2 évente járunk szakértői bizottsághoz és mindig pszichológus ÉS gyógypedagógus méri fel az aktuális állapotát. Ahogy az első érte: a pszichológus az értelmi képességeit, érzelmi állapotát; a gyógypedagógus pedig a motorikus képességeit, figyelmét, stb.

Egyébként első, rosszul tudod, az autistákat is ugyanígy mérik fel, ha már megvan a diagnózis. Ugyanis sajátos nevelési igényűek és az iskolában lehetnek járulékos problémáik, tanulási zavaraik, amik miatt speciális támogatásra szorulhatnak. Az oktatás szempontjából tehát náluk is elengedhetetlenek ezek a vizsgálatok, felülvizsgálatok.

2017. febr. 24. 10:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:
*első írta
2017. febr. 24. 10:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 A kérdező kommentje:

Hm, érdekes! Lehet nekem akkor túl rég volt már ez, mert az első vizsgálatom 8.ban volt 1995ben a második, 2002ben. És nem mondták azt sem, hogy 2 évente ezt felül kéne vizsgáltatni, mivel, ha egyszer diagnosztizálták, akkor az vagy és az egész életeden át tart, nem gyógyulható ki belőle. Semmi más konkrétumot nem tudtam meg, és az első vizsgálatnál sem mondtak semmit csak megkaptam angolból a felmentést, középiskolában meg nem kértem, mert nem tudtam, hogy minden évben ezt külön kérni kell így kínlódtam tovább az angollal.


Egyébként ki fejleszti őket? A disz bajos gyerekeket és hol végzik ezt? Örökölhető e? Erről tud valaki valamit?

2017. febr. 24. 11:01
 6/8 anonim ***** válasza:

Gyógypedagógus fejlesztheti őket az iskolában vagy a pedagógiai szakszolgálatnál. Vagy senki. Nem öröklődő, persze, attól még előfordulhat két generációban családon belül.

Az autizmus nem fogyatékosság. A fogyatékosság értelmi, érzékszervi vagy mozgásszervi probléma, az autizmus viselkedésbeli.

2017. febr. 24. 19:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:
100%

# 6: Rosszul tudod, az autizmus már jópár éve fogyatékossági kategóriának számít.


"Az autizmus szociális, kommunikációs kognitív készségek minőségi fejlődési zavara, amely az egész életen át tartó fogyatékos állapotot eredményezhet. Ez lehet igen súlyos, járulékos fogyatékosságokkal halmozott sérülés, illetve többé-kevésbé kompenzált (ritkán jól kompenzált) állapot. A súlyosan érintettek egész életen át teljes ellátásra, a jó képességűek egyénileg változó támogatásra szorulnak."


Abból a szempontból fogyatékosság tehát, hogy speciális fejlesztés és támogatás hiányában az autisták nem, vagy nehezen boldogulnak az életben. (Ahogy egy hallássérülttől sem várható el, hogy ugyanúgy boldoguljon, mint egy halló, az autistáknak is szükségük van támogatásra.)

2017. febr. 24. 20:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:

# 5: Félreértetted, nem a diagnózist vizsgálják felül a szakértőiben, hanem az aktuális állapotnak megfelelő támogatást. Értelemszerűen másfajta bánásmódot igényel egy óvodás, egy alsós, egy felsős, vagy egy középiskolás. Nekünk pl. a soron következő szakértőis vizsgálat 5. év végén lenne, de szóltak, hogy már 5. év elején kérjek egy soron kívüli vizsgálatot, hogy megnézzék, hogy sikerült az alsó és felső tagozat közti átállás, milyen speciális igények merültek fel.

A szakértői írja elő a fejlesztés tartalmát és gyakoriságát is. Nekünk heti 2, és részletesen le van írva a szakértői ajánlásában, hogy milyen módszereket kell fejleszteni. Utazó gyógypedagógus jár az iskolába és végzi a fejlesztést.

2017. febr. 24. 20:55
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!