Weboldalunk cookie-kat használhat, hogy megjegyezze a belépési adatokat, egyedi beállításokat, továbbá statisztikai célokra és hogy a személyes érdeklődéshez igazítsa hirdetéseit. További információ
Kezdőoldal » Egészség » Táplálkozás » Lelassult az anyagcserém, a...

Lelassult az anyagcserém, a szervezetemben sok a zsír és a vizet is megtartja. Mit tegyek?

Figyelt kérdés

Nyár óta próbálok lefogyni. Próbálkoztam mimdennel, a koplalós módszerrel is. 63 kilóról 60 körülre mindig le tudtam fogyni, de 60 alá már nagyon rég nem mentem. Belassult az anyagcserém, 4-5 naponta van székletem, próbáltam keresni táplálkozásszakértőt (de jót még nem sikerült találnom) max arra volt jó hogy megállapította géppel hogy magas a zsír és a folyadék százaléka a testemben. Heti 3x edzek (súlyzós edzés), emellett heti 1-2 kardió. 165 cm vagyok és 19 éves lány. Nem tudom ez összefügghet e, de nem jött meg a havi bajom sem ebben a hónapban. Iszok eleget, a kalóriabevitelem is megfelelő mostmár (1200 kcal körül). A koplalást befejeztem kb 3 héttel ezelőtt, amitől valószinűleg lelalssult az anyagcserém. De mit tegyek hogy újra a régi legyen? Sok zöldséget és rostot viszek be. Min. 3-4 kilót le szeretnék fogyni még de nem tudom hogyan. Több kardió? Vagy valami szálkásítós étrenddel kéne próbálkoznom, sok fehérje kevés szénhidrát alapon?

Köszönöm előre is a segítséget!


2018. nov. 19. 00:20
 1/6 A kérdező kommentje:
Ja és nem tudom ez számít-e de folyamatosan csak ennék és ennék, hatalmas az étvágyam. Mikor meghíztam akkor is annyit ettem hogy nem volt normális. Tudom hogy ez gyakran nem is éhség hanem csak az hogy kívánom az ételt tehát meg tudom állni hogy ne egyek, de rengeteget tudok(nék) enni..
2018. nov. 19. 00:24
 2/6 anonim ***** válasza:

Ébredés után egy nagy pohár (3 dl) rostos gyümölcslé lehet, hogy jót tesz.

Egy ismerősömnek meg a lefekvés előtti két kiwi jött be, másnap reggel mindig tudott wc-re menni.

Próbálkozhatsz egy-két evőkanál olajjal is (ricinus, olíva, kókusz). Az olajos magvak is jók, csak nagyon magas a kalóriatartalmuk.


Ezen felül meg kellene nézetni a pajzsmirigyedet, mert az alulműködés tud ilyet okozni, hogy normál étrend és mozgás ellenére sem fogy valaki.

2018. nov. 19. 09:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:

Nem tudom, mit jelent, hogy mindennel próbálkoztál, normális életmód is volt közte? Mert az a célravezető. Amit leírtál, hogy most mi van, az jól hangzik, ha így sem fogysz, szerintem is vizsgáltasd ki magad, mert nem normális. Az 1200 kcal is nagyon kevés, én ezen a szinten is aggódnék, hogy koplalok, de neked lehet, hogy elég, tényleg valószínű, hogy lassabb az anyagcseréd, de hogy mennyire, azt a fogyási ütem fogyja megmutatni, az ürítés kicsit sem.


Nem hinném, hogy annyira nagyevő lennél, vagy csak elszánt vagy, hogy ilyen keveset vagy képes enni? Sokan tudunk 3-4000 kcalt is bevágni feleakkora kalóriaigény mellett (ha nem is mindennap), ez nem rendkívüli. Találkoztam már sokkal rosszabbakkal is, persze egy 165 centis lánynak más a sok.


A több kardió, kevesebb ch jó lenne, de akkor az 1200 kcalt meg kell emelned, mert mozgás mellé ez is igen kevés. Úgyhogy egyelőre inkább várj ki 1-2 hónapot, hogy mi történik. Muszáj fogynod, hacsak nincs valami igen speckó kondíciód, betegséged, akármi.


Konkrétumot kaptál a zsírról és vízről? Mert amit leírsz, az nem mond sokat, persze, hogy sok a víz, a testünk nagyobbik fele az, bár lehet, hogy úgy értette, egy hasonló emberhez képest sok... De akkora súlyod nincs, hogy sok háj és sok fölös víz is beférjen. No mindegy, biztos látod, hogy van fáj s remélhetőleg azt is látni fogod, ha jó leszel, nyilván nem a kilókat kell nézni, bár valami információt ad az is.


Mit eszel? Az étrend fontos (a fogyáshoz nem, ahhoz elég kevés kalória kell és kész, de az egészség, az étrend tartása már más) s csak azt írod, hogy eszel zöldséget.

Mennyi pl. a fehérje? Megfelelő mennyiség kell, nem sok, nem kevés.

Többféle szálkásító étrend van, a tipikus szénhidrátra alapozza az energiabevitelt, a kevésbé tipikus zsírra, fehérje mindegyikben megfelelő mennyiségű van, no persze a te kis kalóriakereteddel semmi nem lehet sok.

2018. nov. 19. 10:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 A kérdező kommentje:
50-60g fehérje kb (edzésnapokom van hogy több) szénhidrát 100g körül, zsír pedig 30 g. Tojás, tejtermékek gyümölcs zöldség, (vega vagyok) olajas magvakbol egy nap max 100 kcalnak megfelelő mennyiség. A bőrömön is látszik hogy zsíros vagyok, narancsbőr meg ilyenek. Próbálkoztam több mindennel, ezalatt azt értem hogy próbáltam egyes kajákat kiiktatni az étrendből vagy ha kevesebb zsírt viszek be vagy kevesebb szénhidrátot, vagy hogy a gyümölcsöket is teljesek elhagytam, hogy még kevesebb legyen a szénhidrát. Vagy a többszöri étkezés. Kalóriákat is folyamatosan variáltam hogy mennyit viszek be. Reggelivel vagy reggeli nélkül, vagy hogy pl délelőtt alig ettem valamit és inkább délután/fordítva. Volt olyan hogy nem ettem semmi kenyeret abszolút (most is csak minimálisat eszek és teljes kiőrlésűt) de nem tudom most már végképp hogy mit kéne csinálnom.
2018. nov. 19. 16:02
 5/6 A kérdező kommentje:
Ja és pajzsmirigyem rendben van, nem rég vizsgáltattam azt ki.
2018. nov. 19. 16:03
 6/6 A kérdező kommentje:
Ha úgy ennék mint normálisan, eszem ami elém kerül, 2000-2500 között lenne a kcal bevitelem.
2018. nov. 19. 16:05

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2020, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info@gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!